טיפים לחשמלטור מתחיל

smallgreenlight

New member
טיפים לחשמלטור מתחיל

מכוון בעיקר לסטודנטים של הטכניון, אבל סביר שיהיה רלוונטי לכולם. 1. אוניברסיטה היא לא בית ספר. מה שמחייב לבחינה הסופית הוא מה שכתוב בסילבוס ולא מה שהמרצה העביר בכיתה. 2. בדוק מהם ספרי הקורס בכל קורס. רצוי שתשאיל אותם מהספריה כבר על ההתחלה. (יש את ספריית דיקן, אבל רוב הספרים זמינים בספריה הרגילה ללא תשלום ויהיו שלך רוב הסמסטר כי אף אחד לא קורא בהם) 3. אל תעדיף את הספרים בעברית - ככל שתתגבר על הפחד לקרוא ספרים באנגלית כך יותר טוב. (אם כי יש כמה ספרים לא רעים בעברית, אבל זה יוצא מהכלל) 4. לא חייבים לקרוא את כל הספר במקביל לקורסים, אבל אם נתקעת בהוכחה שאתה לא מבין בכיתה - אתר אותה בספר ועבור עליה (כנראה שם היא תוצג בצורה שונה ואולי יותר ברורה). 5. לא כל מי שנראה שמבין בהרצאה הכל באמת מבין. כמעט כולם בהלם כמוך (מי שלא בהלם כנראה חוזר על הקורס :) ) 6. שעות קבלה של מרצה ומתרגל הם בשבילך - אל תהסס לנצל אותן. עם זאת - כדאי לבוא אחרי שבאמת ניסית להבין משהו ולא הצלחת. 7. אל תהסס "להרוס" מערכת שעות נוחה בתמורה למרצה יותר טוב בקורס כלשהו. לפני הסמסטר תברר מיהם המרצים בקורסים השונים וברר מי עדיף בכל מקצוע. בתחילת הסמסטר - "דגום" מספר מתרגלים בכל קורס ובחר את זה שנראה לך הכי טוב. קח בחשבון שה"תשלום" עבור מרצה מעולה בד"כ יהיה כיתה מפוצצת כשלרוב יהיה במקביל גם מרצה פחות פופולרי שעדיין מסביר מצויין ועם 10 סטודנטים בכיתה. 8. זה שבהתחלה אין הרבה תרגילי בית - לא אומר שאין לך מה לעשות. תעבור על החומר, קרא פרק בספר הקורס, תקדים את ההרצאה. אינדיקטור טוב להאם הלכת לאיבוד בקורס הוא שאין לך מושג על מה מדובר בהרצאה (שים לב לנק' 5 - זה עדיין יהיה לא ברור, אבל ההקשר לחומר הקודם כן אמור להיות ברור אם אתה עם היד על הדופק) 9. אתה בטכניון או בכל מקום אחר למטרה מרכזית אחת והיא ללמוד. את הזמן שלך חלק בהתאם. לא צריך לוותר על האוכל, שינה או בילויים, אבל צא מנקודת הנחה שהלימוד העיקרי והחשוב הוא לימוד עצמי ולא בהרצאות. את מחצית היום שנשארת אחרי הלימודים בכיתה חלק בהתאם לכלל זה. 10. כל תרגיל שאתה לא פותר לבד עד הסוף - פוגע בסיכויי הצלחה שלך בבחינה. חלוקה נכונה של הזמן תאפשר להספיק הכל בזמן. אל תשכנע את עצמך שאם הבנת פתרון של מישהו אחר זה מספיק. 11. תהנה למרות הכל. קשה להצליח במשהו מבלי שאוהבים אותו. גם בחדו"א ניתן למצוא עניין. נסה לחשוב (או לשאול אחרים, או לקרוא בספר) למה צריך את זה, למה זה טוב. (אם לא עדיין נראה לא קשור דע שחוץ מהחומר עצמו - זה בעיקר יבגר אותך מתמטית מתמטית ויקל על המשך הדרך). בהצלחה!
 

PooKiPsiT

New member
תודה../images/Emo70.gif ../images/Emo24.gif

רק הערה קטנה בקשר ל-1: באת"א החומר לבחינה תמיד היה מה שהספקנו בכתה, גם בשביתה שהייתה.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
סלח לי, (ואין לי טענות אליך) אבל כל ההצעות

שלך מתאימות באותה מידה למי שלא לוקח הנדסת חשמל אלא לוקח כל תחום מדעי/הנדסי אחר. לכן אני לא מוצא מה מייחד את הטיפים האלה מחשמלטור למכנאי (מהנדס מכונות) או למתמטיקאי או לפיזיקאי.
 

smallgreenlight

New member
נכון. אבל זה פורום חשמל ולכן כתבתי

כטיפים לחשמלטורים. לומדי כל שאר המקצועות מוזמנים להשתמש גם
 

Danielovich

New member
למה אתה חושב...

שיהיו הבדלים בטיפים של מי שלומד הנדסת חשמל למי שלמוד מכונות לדוגמא?
 

Twain mark

New member
תודה רבה אחלאה עצות אבל אני לא מסכים עם סעיף8

אני חושב שהוא נועד לחורשים ולתולמים, ואנחנו לא עוסקים בחקלאות.
 

כרוני

New member
אני חושב שהטיפ הכי חשוב הוא

לא לדחות שום דבר. נצל את הזמן שיש לך היום כי מחר יצוצו עוד דברים. פועל יוצא מזה לשבת בכל יום ולחזור על החומר שהועבר בהרצאות. עוד טיפ (שהמון סטודנטים לא מבצעים בגלל העומס), לדאוג לקבוע נקודות חזרה על חומר גם באמצע סמסטר ע"מ לא להגיע לפני בחינה למצב שבו יש חומר שנגעת בו לפני חודשיים שלושה.
 

Cvoog

New member
הטיפ שלי אולי יראה טריוויאלי אבל...

להגיע להרצאות (אלא אם יש לכם סיבה ממש ממש טובה!), לכתוב בהן, ולהכין את כל השיעורים. אני רוצה גם להוסיף פה כלל שמישהו חכם גילה לי לפני שהתחלתי את הלימודים - הוא נקרא "כלל ה-80%", וזה אומר שהתואר נבנה ככה שתוכלו להספיק רק 80% מכל המטלות. אם תנסו לעשות 100% בכל קורס, פשוט תבינו שזה בלתי אפשרי ותקרסו. אז צריך לעשות ויתורים חכמים, להשקיע את הזמן נכון. אבל לא להתפתות להבריז מהרצאות ומקורסים, לא לכתוב ולא להכין שיעורים (אלא אם אתם ממש מוכנים לקחת את האחריות), כי למרות שהרבה פעמים לטווח הקצר זה נראה מיותר, בטווח הארוך זה מחזיק אתכם עם הקורס. ברגע שמפסיקים להגיע, מאבדים את הקצב, הכיתה תשיג אתכם (לא משנה כמה אמרתם לעצמכם שתשלימו בבית), ולרוב את הפערים האלה אי אפשר להשלים לפני המבחן. אז להיות חכמים. גם אם אתם יודעים כל מה שהמרצה אמר בהרצאה, או שהוא ממש גרוע ונראה שלא למדתם כלום היום, הוא אולי יזרוק רמז שיוביל אתכם לפתרון שאלה בבחינה... ואולי סתם משהו שיגרום לכם להבין. בהצלחה!
 
הטיפ החשוב ביותר !!!

לא משנה כמה למדת במהלך הסימסטר באיזה מיקצוע השקעת יותר ובאישה פחות החשוב ביותר זה לתת את הפוש האחרון ליקראת המבחן הסופי, כי רובנו לא קאונים ותרגילים שפתרנו לפני חודשיים שלושה לא בטוח שניזכור ואם סוכרים עדיין קצת הפתירה הוא לא ברמה של מיבחן, לכן לתת את המקסימום בתקופת המבחנים אל תהרגו את עצמכם במהלך הסימסטר (זה ל אומר שיש לכם פתור מי ש.ב וכדומה) אבל אל תישכחו להשאיר כוח לתקופת המיבחנים "המקוללת". בהצלחה
 
למעלה