טיפה בים

  • פותח הנושא magy
  • פורסם בתאריך

magy

New member
לא ראיתי ובדקתי את כל ההודעות

אם יש קובץ רואים את זה על יד ההודעה.......... אם יש לינק.....זה יכול להיות במילה כחולה או בלינק מצורף בסוף ההודעה........ חיפשתי ולא מצאתי.......... אגב "אדם שאין לו נוסטלגיה, משהו להתגעגע אליו, כאילו לא חי את חייו עד כה..." מילן קונדה איך ידעת שאני מנהלת גם פורום נוסטלגיה?
 

magy

New member
טעות שלי

גם קודם הצמדת קובץ............ברח לי מהעיינים.......... סליחה
 

בלסימה

New member
אנחנו אוהבים את עצמנו ורוצים אהבה

וחיזוקים מכולם, נעלבים גם כשאחד ממאה לא אוהב אותנו,יחד עם זאת כדאי להיות ראליים ולזכור שחצי עולם אוהב אותנו וחצי לא. אנחנו אוהבים את מי שאוהב אותנו.מחזרים אהבה.לאהוב את מי שלא אוהב אותנו,או הפסיק לאהוב, זה שיברון לב קשה.
 

Yaara77

New member
I have th very same problem

As I have an inherent primary need to love Then I try to feel if there are reflections of being loved Then am extremely happy. We have two basic needs - Love and appreciation. in good relations, we find both ... Hugs Yaara )only English Keyboard today)
 
אני יש לי שאלה

וכמה הערות לאריך פרום ו/או למצטט אותו: ההתאהבות מתרחשת עקב אובייקט - אני מנסה להבין מדוע כתב: עקבאוביקט. ולא: אל אוביקט. האם הוא טוען שההתאהבות מתרחשת רק כשגורם חיצוני "מאיץ" בנו להתאהב? (למשל: מתאהב בנו...). והאהבה נתפשת בעיניו כדבר שקורה מאליו ללא כל השקעה אני חושבת שהוא צודק אם התכוון לאותו רגע ראשוני בו מרגישים "שאוהבים". אין כוונתו, לדעתי, לתהליך האהבה במערכת יחסים - שבו ודאי יש השקעה. אלא לתחושה הזו ש-"לא עשיתי כלום, ופתאום התאהבתי באדם הזה". השאיפה המרכזית של האדם המודרני היא להיות נאהב ולא לאהוב - איני חושבת כמוהו. לאהוב = (גם) לתת. לרבים מאיתנו יש צורך להעניק, לדאוג, לפנק ולהנות אדם אחר, מתוך אהבה ולא רק לקבל את הכייפים הנ"ל. אקס בריבוע, האם תוכל למצוא את הגדרתו של אריך פרום לאהבה, כפי שהוא מבין אותה? תודה
 

magy

New member
רק להיות נאהבים בלי לאהוב

זה כמו חצי זיון......... אין דבר כזה....... הרבה אנשים אהבו אותי, ואני לא אותם........(גברים) אז מה? אם אהבה אינה דו מסלולית.......מה הטעם???? איזה כיף זה לאהוב מישהו........... אחד הכיפים הגדולים למי שלא פוחד לאהוב ולאבד קצת מעצמו בתוך הדבר הגדול הזה..... אבל לא מעט פוחדים לאהוב כדי לא לאבד את החלק ה"שולט" בעצמם.... כי אהבה היא איבוד שליטה ואיבוד שפיות זמני..... רק להיות נאהב? מה אתה חתול? שילטפו אותך, יאכילו אותך, יברישו אותך, ואתה? תשב פסיבי ותהנה מכל המנעמים? גם חתול מראה אהבה בדרכו שלו.......ועוד איך........ אדם, קל וחומר.........
 

בלסימה

New member
כמובן שהכוונה להיות נאהבים ע"י מי

שאנחנו נימשכים אליו, שגם על זה נאמר במחקרים פסיכולוגיים, שהמשיכה היא כימיה מסויימת,משהו בשני\ה מושך אותנו, לא בהכרח הכסף, או המראה,או ההשכלה.או כל מיני אחרים. אלה משהו בצבע העור, בריח,תנועות גוף,התאמה ומשיכה מיידית.אם זה דו צדדי יש אהבה.
 
יפה טענת אבל

ואולי חטאתי לנושא ולכותב כי הציטטה הוצאה מעט מהקשרה ועימכם הסליחה. בספר עצמו אריך פרום מפרט את הנושא בהרחבה. לטעמי אריך פרום מעט "בעיתי" בקביעות שלפעמים מנוגדות וסותרות אחת את השניה אבל הספר בכל אופן מענין כי הוא לא שגרתי בדיעותיו. מצרף מסמך לתקציר הספר "אומנות האהבה".
 

magy

New member
קראתי

אקדמי מדיי יבש מדיי נוסחתי מדיי אהבתי דווקא את "הריפוי של שופנהאור" של יגלום..... טיפול פסיכולוגי באמצעות פילוסופיה...
 

magy

New member
טעות מטומטמת

לא יגלום.............. דר. ארווין יאלום.
 

magy

New member
אמנות האהבה

של אריך פרום, מומלץ לקריאה ברשימה, בסוף הספר.... היא ממליצה על עוד ספרים העוסקים ב-"אתיקה" של שפינוזה ותורת הזן בודהיזם..... ספר שבולעים..........נשארתי בלי ספר לשבת....... אוףףףףףףףף
 
למעלה