טיפה בים

  • פותח הנושא magy
  • פורסם בתאריך

בלסימה

New member
בהחלט אנחנו אוהבים לתת,למי שנותן

גם לנו,קיימת דעה שהנשים אמורות לתת יותר, נכון שזה קיים במיבנה הנשי האמהי. גם גבר אוהב יודע לתת. לתת ולקבל,לקבל ולתת.
 

magy

New member
שלח לחמך?

ככל שתיתן יותר תקבל יותר? ככה טוענים בסדנאות למיניהן...... לא תמיד זה נכון...... לפעמים דווקא ההיפך הוא מה שרואים סביב.........
 

בלסימה

New member
לא ספקולאציה על לתת ולקבל,

אלה לתת כי רוצים לתת, לא לצפות לתמורה. אנחנו לא נותנים כלום מעצמינו סתם כך לאף אחד.אהבה נימשכת כשזה הדדי, עם כל אחד לאו דווקא עם בן זוג.
 

magy

New member
בטח שלתת בלי לצפות לתמורה

אבל בחיים נתקלים גם בנתינות אין סופיות..... שגם אם לא מצפים לתמורה ..... מגיע יום שהנותן זקוק לכתף, לעזרה, לתמיכה, ....... והעולם נעלם.......... גם העולם שקיבל כשהוא היה באותו מצב...... ואין פה צפיה לתמורה עבור נתינה בעבר.... אלא התחשבות מסוג אחר....... אגב יש כמה סוגי נתינות וכמה דרגות בנושא ורק מעטים מגיעים לנתינה ללא צפיה לתמורה..... הרב, מצפים לתמורה חלק נהנים מעצם הנתינה (ואם הם נהנים הנתינה אינה נחשבת) הנחשבת ביותר היא זו הנתנת בסתר....... נתינה לשם נתינה..... טוב, הסתבכתי עם הנתינות האלה....... מישהו מוכן לתת לי?????????? אני אשמח לקבל......... ואחזיר תמורה מיידית...... חחחחחחחחחח
 

בלסימה

New member
אתן לך סיפור בנושא,../images/Emo63.gif

בקבלה, מספרים שישנם שני סוגים של אנשים,הסיפור קשור לאין בחירה. אחד נקרא, כמעיין המיתגבר. השני בור(חבית)הסיד. כמעיין המיתגבר, זה הטיפוס הטמפרמנטי, שכל הזמן עושה, נוסע לחו"ל,עובד, חברותי,לומד,עושה יחד אלף ואחד דברים יחד, כולל המון טעויות שגם עסוק רב הזמן בלתקן אותם. הטיפוס השני בור הסיד,הוא כיבכול שקוע בתוך חבית סיד,לא זז לשום מקום לא קורה לו כלום,גם אין לו טעויות. לשניהם יקרה מה שצריך שיקרה בחייהם. הצדיקים נחשבים לטיפוסים של בור הסיד. אוספים פחות עברות.
 
אני מפרידה בין אהבה והתאהבות

השלב הראשון כאשר שניים נפגשים ואם נוצרה כימיה הוא ההתאהבות . זה בדרך כלל פיסי עם רגושים ומשיכה. לאחר זמן ההתלהבות הראשוני קצת דועכת ואז זה מתחלף באהבה או מסתיים. אהבה לדעתי מבוססת על אמון, כבוד, הבנה, נתינה, יכולת אמיתית לתקשורת פתוחה וקבלת השני למרות ועל אף מגרעותיו. זה שלה שלא רבים לדעתי מגיעים אליו כי הוא כולל כל כך הרבה.....
 
ההכל כתוב והרשות נתונה. אני מאמינה

שיש איזשהו כל עליון שקובע עבורנו בגדול. כלומר גבר ואשה נפגשים זה נקבעאבל מה שניהם יעשו עם זה כבר בידיהם. האם המפגש ימומש לזוגיות יפה הדבר בידיהם. עוד דוגמא קרה לנו משהו טראומטי אפילו מחלה זה פעמים רבות נקבע מלמעלה אבל האם אנו למדים מכך? האם אנו רואים בכך איתות זה נתון בידינו. אדם זוכה בכשרון אמנותי למשל מה הוא עושה אם בכלל עושה זה בידיו ועוד ועוד דוגמאות. לכן לדעתי איזשהו כל עליון נותן לנו הזדמנויו, סימנים והבחירה מה אנו עושים עם זה נתון בידינו.
 

בלסימה

New member
לדעתי אין בחירה, גם בחירת בן זוג,

גרושים עם ילדים,כל מה שהיה זה שהזוג הזה היה אמור להעביר את הגנים המסוימים,לילדים המיוחדים שלהם. גם אם יש כישרון מלידה שלא ממומש,זה גם צפוי מראש. אם תבחני בעבר שלך,האם הייתה לך בחירה לא להנשא לבעלך? או ללדת? תראי שהדברים יסתדרו כך שאת הובלת אליהם,לטוב ולרע.
 
בליסימה כמובן שהיתה לי בחירה לא

להנשא לבעלי. בזמנוחשבתי שזו בחירה טובה. כנ"ל ללדת כל ילדי באו מתוך בחירה. את עצמך אומרת בסוף דבריך שאני הובלתי למה שקרה במהלך חיי לטוב ולרע . כשרון מלידה שאינו ממומש זו בחירה.
 

בלסימה

New member
מבנה האישיות של כל אחד,הוא שאינו

מאפשר בחירה חופשית, אינך יכולה לבחור במשהו שלא מתאים למבנה האישיות שלך בכלליותו, כדוגמא, אם את אוהבת גלידה שוקולד זו תהיה תמיד בחירתך, אז איפה הבחירה החופשית? גלידה או כל נושא אחר, ניבחר באופן אנדבידואלי, מתחילת חיינו.השכלה וכו'. הבחירה היא במצב הרוח.
 
בפילוסופיה היהודית מובאת דרך אמצעית

לגנב יש בחירה-כן או לא לגנוב. מה שאין לנו בחירה שכזו, זה מסיבת `נקודת הבחירה` שמשתנית לכל אדם.אבל כאשר באנו לדון על הרצון האלוקי-כאן ישנו אבסולוט,שאין לנו תפיסה שכלית,אלא גדר של אמונה. לכן לפי הסברי אתן מדברות על 2 דברים שונים.צריך להאמין שהכל מהשם,אבל עם נקודות בחירה לפי מה שהצלחנו `להשיג` בנקודת הבחירה -הקודמת . מאד ממליץ על תמימות באמונה בלי חקירות...בהצלחה בהמשך... בנקודת הבחירה הבאה..
 

בלסימה

New member
אבסולוט פרושה בטוח, מצד שני אתה

טוען שאין לנו תפיסה שיכלית לזה, אתה סותר את עצמך. גנב נולד עם רמת מוסר מסויימת,שנוגדת את התפיסה החברתית שלנו, כך שהוא יודע שזה לא בסדר ויכול לשפר את דרכיו. מה שלא דומה לנושא שאנו דנו בו.
 
איך הפילוסופיה היהודית מסבירה

את עצם קיומו של היצר לגנוב? למה היצר הזה קיים אצל אותו גנב ולא אצלי לדוגמה, האם תכונות טובות או רעות הן החלטה אלוהית? אין לי בעיה עם עצם האמונה של מישהו באלוהים, יש לי בעיה עם "שהכל נעשה בדברו", או כדבריך "צריך להאמין שהכל מהשם..." "תמימות באמונה בלי חקירות" זה אולי "סם להמונים" אבל מי שמחפש תשובות אמיתיות לא יסתפק בכך.
 

magy

New member
גם אני ממחלקת השואלים

ולא מהמקבלים קביעות שקבעו אחרים לפני אלפי שנים. גם אני רוצה לדעת למה הוחלט מה שהוחלט..... לא מבצעת סתם ככה מה שהיה טוב לאחרים מזמן........... העולם השתנה מאז .... אנחנו כבר לא שבטים נודדים....... מישהו שכח שהעולם התקדם, וגם הדתות חייבות להתקדם ביחד איתו.
 

בלסימה

New member
שבת שלום, תפיסת הבריאה ודת, אינן

איי נוח, בדת יש ציוויים של ההלכה, שנקראת גם דרר ארץ,איך לחיות כקבוצה דתית יהודים, עם הטכסים המיוחדים לה. הדת לא שואלת או חוקרת את הבריאה או את קיום הבורא, היא מקבלת זאת בהשלמה(תורה תמימה)מימי קדמא. התפיסה הרוחנית שונה לגמרי מדת כלשהו, ולעומת זאת רב התפיסות הרוחניות הן בעלות מחנה משותף רחב מאד,בדתות השונות.
 
תמימות באמונה וקבלת מצוות

ללא הבנה וחקירה ושאלות אינן אמונה בעיני. אני מאמינה בדברים לאחר שחקרתי והבינותי. אחרת מה מותר האדם מן הבהמה? לומר שאני מקיים מצווה או מקבל את הדין זו בעיני פנטיות וכמו הסוס ששמים לו כסוי לעינים והוא יודע את הדרך כי כך הרגילו אותו.
 

בלסימה

New member
שבת שלום, מסכימה איתך, גם לי יש

בעיה עם ציטטות ריקות בשם אומרם, אני מפרידה דת,מאמונה. לא כל דתי הוא מאמין, לפעמים נולד למשפחה דתית ולו אין את הזיקה הרוחנית. לגבי למה גנב? זה כמו לישאול,למה פרופסור? זה מיבנה אישיות מסויים, שנולד לתיקון מסויים שלו פרטי.
 
בליסימה קורים לנו דברים בחיים,

נקרות לנו הזדמנויות. מה ואיך נעשב עם מה שמזדמןלנו (ההזדמנויות הן מידי הכח העליון) זה כבר תלוי בנו
 
למעלה