טיסה באז"מ

yhornik

New member
טיסה באז"מ

לכל המעוניינים לטוס על אז"מ מבלי לרכשו ולטפל בו: מתגבשת קבוצה להקמת מועדון טייסים בתנובות, בשיתוף אומני הורייזן. מסגרת כללית של התוכנית ופרטי עלויות כבר סוכמו עם איציק מאומני. מדובר בטיסה על מטוס M.A.Drifter במחירים סבירים (יחסית לתחביב הזה) המאפשרים ל"דלי האמצעים" לטוס בכיף. כל המעונין לקבל פרטים נוספים בנושא המועדון והמחירים מוזמן לפנות אלי במסר אישי או בטלפון 053-407103.
 
בדיוק עכשיו לפני החורף מתארגנים

לאז"מ? אני מבין שהייתם מתארגנים לקראת סוף החורף, כך לא תצטרכו לשאת בהוצאה של הביטוח בחורף בלי כמעט לטוס.
 

yhornik

New member
אחד מהדברים מהם חששתי

בהוצאת ההודעה לפורום היא הנטייה להגיב בשלילה: 'איך לא לעשות' ו'למה זה לא כדאי ולא אפשרי'. הקבוצה מתארגנת עכשיו, לא בקיץ. החברות "במועדון" תהיה שנתית בלאו הכי, ואפשר לחשוב כמה גשם וחורף יש לנו פה. שמים מעיל, ויאללה הפועל. שום דבר אישי יאיר, זאת סתם היתה סיבה טובה להקפצה.
 
יואב הרעיון יפה

השאלה מה יכסו "העלויות" הנמוכות כלומר ביטוחים , אחזקה יזומה, אחזקת שבר חניה ועוד..... כל מקרה אשמח לקבל עוד פרטים
 
אני חושב שיש פה מספיק אנשים

שירצו לראות את העלויות וזה עדיין במסגרת תעופה קלה (זעירה) ולא סימולאטורים
 

suprman1

New member
הק../images/Emo78.gif

דודי במיוחד בשבילך, תתחיל לטוס בצורה מסודרת
ובהזדמנות זו אני רוצה לאחל לכולם חג שמח ושנה טובה
 
כל הכבוד על היוזמה...

אחרי ששמעתי את הפרטים... למי שאין את הפחד של מנוע 2 פעימות- שילך על זה. אני טסתי בדריפטר בחורף - קר, אבל כיף חיים לא נורמאלי. יצא לי גם לדבר כמה פעמים עם דן צור שבבעלותו דריפטר, בהחלט הוא לא הטיפוס שילך להתאבד על משהו לא בטוח והכלי יחסית בטוח לאז"מים אחרים. אם אז"מ - אז רק דריפטר, אתה מרגיש את האויר עליך, חלק מהטבע...
 
לא רק שתי פעימות

היום יש לא מעט דריפטרים עם מנוע תעופתי 4 פעימות, רובם רוטקס 912 ויש מספר מועט עם מנוע ג'בירו אוסטרלי
 

RozenekZ

New member
יאיר, אף אלע יידישע יונגע אזא אווינטער

הלוואי על כל ילדי היהודים כזה "חורף" כולל ילדי היהודים היושבים בגולה זאב
 
טסתי על דריפטר

באדיבותו של מיקי גולן. הרגשה נפלאה! ויאיר, דוקא בחורף יותר נעים לדעתי לטוס באז"מ, הרבה פחות חיתחותים ואויר צלול ונקי (למעט ימי גשם וסערה, שהם מעטים יחסית). דוד
 
אני יודע היטב שבחורף לאחר גשם

וגם כשאין רוח הרבה יותר נעים לטוס. אבל בימי גשם ורוחות וקור, תחשוב. ולא רוצה להתערב על מי יביא את הגלידה וניל עם האז"מ.....
 
אפרופו גלידה וניל

רצ"ב סיפור, שקבלתי היום במייל (באנגלית, מתנצל). הרבה מוסר השכל על קבעון מחשבתי ועל פרשנויות לתצפיות. דוד
 
אוףףףףף, מתפלא עליך דוד

הייתי בטוח שתבין שהכנסתי את הגלידה וניל בגלל שקיבלתי ממך את הסיפור במייל.
 
אתה אצלי בתפוצה

ולכן קבלת גם ישירות, אפילו מבלי ששמתי לב לכך. אף על פי כן, מצאתי ששווה להעלות הסיפור גם כאן. לילה טוב, דוד
 
גלידה וניל, רק היום קראתי

פשוט נפלא. מומלץ לכולם לקרוא ! זה מזכיר לי סיפור אחר מלפני שנים רבות. הסיפור ממקור ראשון, בעל מוסך המבוטח אצלי סיפר לי את הסיפור הבא: בימים ההם טיפל המוסך במספר דגמי רכב ובניהם 'מוריס אוסטין', רכב מתוצרת בריטית שיוצר בשנות השישים. אחת מהלקוחות שלו התלוננה (ומדובר ברכב חדש) שהרכב מתחמם והמנוע כבה בזמן העמידה ברמזור. כל הבדיקות העלו שהרכב תקין לחלוטין, הטמפ' יציבה ובתחום העבודה המומלץ ולא אובחנה שום תופעה של כיבוי מנוע בסרק. כך שתמיד שוחררה הגב' לדרכה בצרוף 'ברכת הדרך' שהרכב תקין ו..חזרה למוסך אחרי יומיים שלושה כשבפיה, שוב, אותה התלונה. לאחר שהתהליך חזר על עצמו מספר פעמים, בעל המוסך החליט לרדת לעומקם של דברים בעצמו. הוא נהג ברכב ולא מצא שום תופעה חריגה, לאחר מכן בקש מהגברת לנהוג ברכב כשהוא יושב לצידה. מייד לאחר ההנעה, משכה הגב' את ידית המשנק (צ'וק) שהיה ממוקם לצד לוח השעונים ותלתה עליו את ארנקה... למראה עיניו הפעורות בתדהמה היא הסבירה שמאוד מצא חן בעיניה, עוד באולם התצוגה, שיש מתלה לארנק שכזה וזו היתה אחת הסיבות שבחרה דוקא ברכב זה.. אז כמו בסיפור הגלידה, סבלנות, רצינות ומקצוענות הם הפתרון לכל בעייה גם היא נשמעת דמיונית ומופרכת למדי.
 

פאביאן

New member
נכון, אבל גם בימים בהירים כדאי להצטייד

בלבוש הולם, קרי חליפת סערה או מספר שכבות וכפפות, אחרת החוויה עלולה להפוך טראומתית. זכרון טיסה רע, היחיד באמתחתי, נרכש ביום חורף בהיר עם אויר זך צלול וקררררר.
 
האוייב הגדול ביותר לרעיון טוב...

הוא רעיון "יותר טוב". למה היום (לפני החורף) ולא מחר בעתיד הרחוק. למה מטוס כזה ולא, אם כבר, אחר - יותר יקר ומתקדם, למה "באומני" ולא "לבד" וכן הלאה וכן הלאה. חבר'ה, פשוט לקבל החלטה ולטוס. שום דבר גורלי לא נקבע פה, לא משקיעים את כל חסכונות המשפחה, לא עוזבים את הארץ, לא קונים דירה בישוב ספר, סתם טסים בכיף במקום לא לטוס בכלל. אגב, אני שוקל להצטרף בעצמי (למרות שיש ברשותי ג'ט פוקס) בכדי לטוס קצת (ובזול) על מטוס פתוח עם גלגל זנב כמו שטסו האחים רייט. בנוסף, לדעתי הקושי שבא לידי ביטוי פה בפורום הוא בסך הכל "חבלי לידה", לאחר שיקום המועדון הראשון, יקומו רבים אחריו. אני מציע לא "לפספס" עיתוי כזה כמו ש"פספסנו" את רעיון המועדון (על מטוס סוונה ו/או סטורץ) שהציעו לפני חודשים מספר "קלרום". זו היתה, לדעתי, העסקה האולטימטיבית בנושא והעניין הוחמץ וחבל.
 
למעלה