טיל נורה לעבר הגליל המערבי

טיל נורה לעבר הגליל המערבי

טיל נורה לעבר הגליל המערבי

ככל הנראה מדובר בקטיושה. קצין בכיר בצה``ל: ``הגענו לקצה גבול היכולת, חיזבאללה לא יכול להמשיך ולתקוף לאורך זמן מבלי שישראל תגיב``.

לפחות טיל אחד, ככל הנראה קטיושה, נורה אתמול (שני) בערב לעבר הגליל המערבי. בצה"ל מעריכים כי הטיל נורה בידי ארגון פלסטיני בעידוד ארגון החיזבאללה. נבדקת האפשרות כי שני טילים נורו, ולא אחד.

קצין בכיר אמר ל"הארץ" כי צה"ל מתקרב "לקצה גבול היכולות". לדבריו, "חיזבאללה לא יכול להמשיך ולתקוף לאורך זמן מבלי שישראל תגיב".

קודם לכן דיווחו מקורות ביטחוניים בביירות כי שתי קטיושות נורו לעבר ישראל. לדבריהם, אחת מהקטיושות נפלה בים והשניה נפלה ליד יישוב ישראלי בגבול הצפון. המקורות טוענים כי המשטרה הלבנונית חוקרת עתה מי שיגרת את הרקטות, אולם ההערכה היא כי מדובר באנשי החיזבאללה.

יצויין כי קולות נפץ נשמעו הערב באזור שבין שלומי לקיבוץ מצובה בגליל המערבי. כוחות הביטחון החלו לסרוק את האזור, מחשש שטיל קטיושה נפל במקום. ראש העיר שלומי, גבי נעמן, אמר כי הוא שמע את שריקת הקטיושה, ואף את קול הנחיתה שלה.

במאי 2000, עם נסיגת כוחות צה"ל מדרום לבנון, הופסק הירי לעבר הגליל המערבי, אולם ארגון פלסטיני שיגר קטיושה לעבר האזור לפני שבועיים. לא היו נפגעים או נזק בתקרית, והקטיושה אותרה רק מספר ימים לאחר נחיתתה.

בתוך כך, הופחתה רמת הכוננות באזור השרון, שהוכרזה הערב. הכוננות הוכרזה בשל חשש לחדירת מחבלים מדרום לקלקיליה, אולם במערכת הביטחון מעריכים עתה כי החדירה נבעה ממניעים פליליים.

(צילום-רויטרס)

עודכן ב- 16/11/2004 00:30:00
 
למעלה