טויוטה יאריס TS=TAIL STUPID

rs172

New member
לקוסם שלום....

קודם כל מה שלומך? יש לי מן הרגשה שניפגש בקרוב.. ולנושא, במילה מכוער, התכוונתי לתיאור יחסי. יחסית לקליאו, הרכב שלי נראה סביר, ויחסית לסובארו WRX הוא נראה מצוין. אבל יחסית לסקסו, אין מה לעשות, הוא לא יפה. חברים טובים שלי, טוענים שקליאו ספורט הוא רכב מדהים ביופיו. יש לי אפילו חבר מהעבודה, שטוען ש MK2 יותר יפה מ MK1!!!! Go Figure הכל עניין של טעם. על הצמיגים פירט כבר Falou ותיאר להפליא את השינויים שחלו ברכב כתוצאה מהחלפת הצמיגים. האמת שאני מגיע מצמיגים אחרים (Fulda) כך שאצלי השינוי היחסי הוא שונה, אבל בשורה התחתונה, התנהגות הרכב יותר סלחנית בעקומות, הרגשתי שאני נוסע ברכבת הרים, הרכב פשוט נדבק לכביש ולא זז. על מנת לשחק עם הרכב, יש ליצור פרובוקציה אווווו ואז תזכיר לך הקליאו מהיכן הגיעה, אולם זה נעשה בצורה יותר פרוגרסיבית מבעבר, יותר קל לשחק עם השילדה מתת היגוי להיגוי יתר וחזרה לתת היגוי (אם יש טעם בזה). טיפה התאכזבתי מעניין הפרפור. ציפיתי שבהילוך ראשון הרכב יפרפר פחות בצורה משמעותית, ואולם פחתו הפרפוריםאולם לא בצורה משמעותית,דווקא הצמגים הקודמים שלי כשהיו חדשים היו טובים יותר בקטע הזה (בלבד!!!!) כמובן שבלי קשר, כל טיול נהיגה עם הרכב הזה, מזכיר לי מחדש את אהבתי אליו, וכפי שסיכמנו Falou ואנוכי, הרכב פשוט תוכנן לנהיגה שכזו המקומות כאלה, פשוט לא יאמן עד כמה הוא "תפור" לנהיגה בהרים וכמה שכבר נסעתי שם וכמה שכבר קראתי את זה במאמרים שונים, אני כל פעם נזכר מחדש, החיוך עולה על השפתיים ולא יורד גם כמה ימים אחרי זה. פשוט פוקס!!! לא יכול להיות שרנו תכננו כזו שילדה, יצא להם במזל.
 

magician

New member
לידידי rs172 וגם ל falou ../images/Emo41.gif

צמיגי הקליאו ספורט 172 MK1 המקורים היו מדגם PILOT XS GT אסימטריים... לעומתם הDUNLOP 8000 הם כיווניים - בדרך כלל צמיגים כיווניים מאפשרים שליטה על כיווניות הרכב בצורה יותר מדוייקת על כבישים יבשים , לעומת זאת ידוע שבכבישים רטוביים עדיפים צמיגים אסימטריים. נכון להיום יש לי מס' סטים של צמיגים והטובים ביותר הם ה PILOT EXALTO -כיווניים - אחיזה הרבה יותר טובה מאשר XS GT , רמת נוחיות נמוכה יותר הכולל רעש בכמה דציבליים יותר... באשר למחיר הDUNLOP 8000 לא הזכרתם מהו?... PILOT EXALTO 195*50*15 1 מחיר מחירון לצמיג 1 , 1560 ש"ח... rs172,נתראה בקרוב...
לסיכום הABS במיקרים מסוימים יכולים להוות מערכת ממש "לא בטיחותית"...אבל זה כבר סיפור אחר. webmaster www.carinfocus.com
 

rs172

New member
רק לידיעתך:

מחיר צמיגי מישלין אקסלטו ב"צמיגי רמת אביב" 675 ש"ח לצמיג מורכב על הג'נט עם איזון במכונה ממוחשבת אשר בינתיים יחידה במינה בארץ, מדובר במכונה אוטומטית לחלוטין חציה מהווה בעצם רובוט אשר חותך ובונה משקולת לאיזון ברזולוצית גרמים מחומר מיוחד בנויה במיוחד לאיזון חישוקי סגסוגת ולמכוניות מהירות. את הצמיגים שלנו קנינו ב"בית הצמיג" בתל-אביב במחיר של Approx. 500 ש"ח על הג'נט.
 

rs172

New member
האמת, לא יודע, לא חשבתי על זה

אבל גם אתה בררת עם מקור אחר, אולי אתה זוכר?
 

rs172

New member
עכשיו אני רואה שלא ציינתי ל"קוסם"..

שהצמיגים אותם אנו קנינו הם צמיגי 195/50ZR15 ברמה W.
 

Inoni

New member
למה W ?

V לא היה מספיק לכם ??? ובטח היה חוסך קצת... ינון.
 

rs172

New member
אין לי מושג מאיפה היציאה הזו צצה

אבל היא גדולה!!!
 
בעניין ה-ABS בקליאו ספורט...

צהריים טובים, ציינת שהמערכת יכולה להיות "לא בטיחותית". ברכב שלי נתקלתי בתופעה לא מבורכת, בלימה תוך כדי הפניית הגה חדה במהירויות נמוכות גורמת כמעט תמיד לכניסה של המערכת לפעולה בצורה נמרצת ו"מוקדמת מאוד" ומגדילה בצורה משמעותית את טווח הבלימה (עלי לציין שאני מדבר על תחושות ולא בצעתי השווה מדוקדקת עם רכבים אחרים). שאלתי, האם גם ברכבי החברים/ות התופעה מוכרת? אציין שאצלי הצמיגים מקוריים ואינם בשיא כושרם (בלשון המעטה). במידה והתשובה חיובית האם החלפת הצמיגים שיפרה יכולת זו?
 

rs172

New member
אני לא רואה את זה קשור לצמיגים...

גם אצלי התופעה קיימת והצליחה להחסיר לי פעימה כשהגעתי לצומת רמזור אדום ישר אחרי סיבוב או כאשר אני מגיע לחניון ורוצה לעצור בסיבוב, אכן מדובר במהירויות שאינן גבוהות, סתם השערה- אולי הבעיה נובעת בגלל מערכת חלוקת הבלימה ולאו דווקא מה ABS,היות וברכבים רבים אחרים בעלי ABS לא נתקלתי בתופעה, יכול להיות שהיא קיימת ובמקרה לא נתקלתי היות ולא ניסיתי לבדוק את התופעה במיוחד.
 
תודה על התגובה...

אכן למקרים כאלה כוונתי. ואם כך, התופעה אינה מקומית. הקשר לצמיגים כפי שאני מבין, הוא בכך שצמיגים בעלי אחיזה גבוה יותר יימנעו נעילת גלגל "מוקדמת" וכניסה של מערכת ה-ABS לפעולה. בנוגע למערכת חלוקת הבלימה (לא חשבתי על זה בתחילה) ברכב הספציפי, מה הם מאפייניה? האם היא מתוכננת לחלוקה קדימה אחורה או גם שמאל ימין? אגב, אם אני מבין את ההגיון של המערכת הזו, אזי מתחת למהירות מסויימת המערכת אמורה להתנתק לחלוטין (אחרת לא תאפשר עצירה מוחלטת). במידה וזו השערה נכונה, יתכן שמהירות הניתוק איטית מידי.
 

rs172

New member
לדעתי מדובר ב"באג"

מקרה קצה בו המערכת גורעת מהבלימה אילו היתה מנותקת.מערכות ממוחשבות, על אף שמתוכננות למקרים מסוימים, לעיתים מגיבות באופן לא צפוי במקרה אשר לא בשבילו תוכננו, יכול להיות שזה בכלל לא המקרה פה, זו סתם השערה, שנראית לי הגיונית. במהירות נמוכה בה התופעה קוראת, לא נראה לי שאחיזת הצמיג באה כל כך לידי ביטוי, התופעה קרתה לי גם כאשר צמיגי הרכב היו חדשים. אני זוכר שתופעה כזו הוזכרה בהקשר לרכב אחר בעוד מקום וקראתי עליה, אני לא זוכר היכן.
 

falou

New member
פעם ניהלתי התכתבות

עם מהנדס של מערכות ABS ברובר (שהיה גם בעלים של קליאו ספורט) והוא הסביר לי את מורכבות תיכנון המערכת כך שתתפקד באופן אופטימלי במיגוון מאוד רחב של מצבים שונים ומשונים. העסק לא פשוט בכלל... ולעניין, הפתרון להתנהגות 'התמוהה' של המערכת בקליאו הוא פשוט ונגרם כתוצאה של שני מרכיבים: 1. ככל שהמהירות נמוכה יש צורך בפחות כוח בלימה על מנת לנעול את הגלגל. 2. ככל שזווית הגלגל לכביש גדולה יותר (ההגה מופנה יותר) אחיזת הצמיגים קטנה. תחברו את אחד ושניים וקיבלתם את התשובה למה ה-ABS נכנסה לפעולה, ואכן במהירות נמוכה לפעמים עדיף שהצמיגים פשוט היו ננעלים כבר וזהו...
 
למעלה