חרש מוזכר במקרא עוד פעם אחת...

marco star

New member
אם תשים לב למה שכתוב שם בהמשך...

תראה שבתנ"ך, בהלכה ובתלמוד לא בדיוק התייחסו לחירשים כאל בני אדם שווים... למעשה, החירשים מושווים למפגרים. אני מתפלא עליך, שדווקא אתה מביא את זה!
 
../images/Emo45.gif

בתנ"ך החרשים בעצם היו באותו מעמד של טיפשים ושוטים. אבל יש לציין שזה לא היה מתוך כוונה רעה אלא שפשוט בתקופה הזו שהיתה לפני אלפי שנים החרשים לא קיבלו שום טיפול ושום חינוך ולא ידעו איך להתמודד איתם לכן הם הוצגו כאנשים שאי אפשר לדבר איתם וכו'. היום זה כבר לא רלוונטי כמובן אבל לצערנו יש עוד אנשים מתקופת האבן שעדיין תקועים עם הדעות הקדומות שלהם..
 

צלף

New member
אין קשר בין החרשים שדיברו עליהם אז

לחרשים של היום אלא רק המונח בלבד, היכולות שיש לחרשים היום שינתה בבירור גם את מעמדם ההלכתי לכמעט כמו של שומעים כמו שאני מבין מהפירסומים ההלכתיים העכשויים.
 
שירשרת אליי?

אני התכוונתי שגם היום לא חסר אנשים עם דעות קדומות ביחס לחרשים ושהמצב בעניין זה אמנם יותר טוב בהשוואה ל-20 שנה, 50 שנה ואפילו כמובן בהשוואה לתק' התנ"ך אבל המצב טעון שיפור עדיין לפחות כאן בארץ.
 
התכוונתי

שאתם "מתפלאים" שהוא הביא את זה כי התייחסו לחירשים ולאנשים עם מום כתור מפגרים. מה זה הקושי הבנה הזה? ואני ממש מצטערת שאני בוטה. פשוט מעצבן הרדיפת שירשורים שלכם. ובכלל, אולי תפסיקו לרדוף אחרי אנשים שלא משרשרים טוב (למרות שהם שירשרו סבבה)
 
מותר לי בדיוק כמו שמותר לך

להשתתף בשרשור ולא ידעתי שאת רואה בזה רדיפה ! אני לא "מתפלאת" אלא מתפלאת בלי מרכאות יש הבדל. ואת האמת עדיין לא הצלחתי להבין מה בדיוק היתה הבעיה פה כי ממילא חזרת על אותו רעיון שאני כתבתי עליו קודם שגם היום יש התייחסות לא טובה כלפי חרשים עדיין.
 

אייני

New member
נו, היא לא הבינה למה כתבת את זה

אם היא עצמה כתבה באותה תגובה שיש אנשים גם היום שתקועים עם הדעות הקדומות שלהם. ואז, את מגיבה לה וכותבת "מה את מופתעת? יש גם היום אנשים שתקועים עם הדעות הקדומות שלהם" (במילים שונות, אמנם, אבל הכוונה אותה כוונה). אז היא לא הבינה מה את רוצה ממנה, כי חזרת למעשה על הדעה שלה... אם היית משרשרת לmarco star זה היה עוד נראה הגיוני, כי הוא אכן לא אמר כלום על זה.
 

אייני

New member
אני מצטער, אני מסכים עם marco star

ועם חולמת בהקיץ. לא ברור לי בדיוק למה הבאת הסבר מהתנ"ך שמתייחס לחרשים בזלזול מוחלט... הסיבות לאותו יחס ברורות לי, כמובן, אבל מה הסיבה שהבאת טקסט כזה? רצית לפתוח וויכוח בנושא האם יחס זה מוצדק או לא או מה? זה יהיה דיי חסר טעם, אני לא מאמין שיש כאן מישהו שבכלל מסכים (לגבי ימינו, הכוונה. לגבי אז, אני מניח שכולם מבינים את הסיבות לכך), כולנו פה לקויי שמיעה ואין הרבה שיתלהבו מהרעיון שהם מוגדרים כ"מפגרים" על פי התנ"ך או משהו
 

אייני

New member
מה, הוא הביא את זה סתם

בלי שום מטרה, רק שנראה ומה? זה נראה כאילו הוא לפחות התכוון לפתוח דיון כלשהו על הנושא או משהו, רק שהוא לא משתתף בכלל בשרשור הזה, מלבד ההודעה הראשונה כמובן.
 

אמיר335

New member
לחפש מה כתבו פעם בתנך ולהשליך להיום

זה קצת בעייתי אנכרוניסיטי הנה קח לדוגמא נושא אחר משה קצב ואותה א' המפורסמת. מה אומר הח"כ ניסים זאב מש"ס על מעשה האונס: "על פי ההלכה היהודית, אמינותה של הנפגעת במעשה אינוס נבחנת על פי התנהגותה בשעת המעשה או בסמוך לו, והאם פעלה כדי למנוע את המעשה ולהפסיקו. הדין העברי פוסק כי אם אין זעקה, אין גם אונס. במקרה שלפנינו, לא רק שהמתלוננות לא זעקו לעזרה - אלא שהמתינו שנים בטרם מסרו עדותן." כך שהתנך כבודו במקומו מונח וצריך לחפש בו דברים קצת יותר חכמים כמו לדוגמא עשרת הדיברות(או לפחות חלקן
) הכתבה המלאה : http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3315345,00.html
 
למעלה