חרדה בין היתר

orelie

New member
חרדה בין היתר

שלום ושבוע טוב יש לי שאלה בלין שלי יש חרדות רבות בעבר הוא סבל מOCD אבל זה עבר היום הוא בן 7 ויש לו חרדה שנשאיר אותו לבד או שנשח לבוא לקחת אותו מהבית ספר אנחנו כל הזמן בלחץ להגיע בזמן להסוף אותו. הוא רוצה לראות אותנו בשער כשהוא יוצא מהכיתה. אין לנו אפשרות לאחר אפילו ב2 דקות הוא מספיק גול על מנת שימתין אפילו עד 10 דקות מתוך כותלי הבית ספר אם אנחנו מאחרים אבל הוא בשום פנים ואופןם לא רוצה זה מתחלי על הבוקר כאשר הוא מזכיר לנו שנבוא לקחת אותו מוקדם וכך עד שנפרדים מול שער בית הספר אני לא מבינה למה זה קורא לו. אני אמא מאוד דאגנית, אלא שכחתי אותו אף פעם, הוא לא הולך לבית הספר לבד וגם לא נשאר לבד בבית אפילו לא בשביל לזרוק את הזבל. למי יש פיתרון
 
חשוב יעוץ מקצועי

היות ואחת התופעות הקשורות לחרדה, היא OCD, מומלץ להתייעץ עם מרפאת חרדה או פסיכולוג העוסק בתחום על מנת להחליט על דרך פעולה נכונה.
 
התמודדות עם פחד

את מתארת חרדות שפוקדות הרבה מאוד ילדים, ולמעשה אלו החרדות השכיחות ביותר בקבוצת הגיל הזו.על מנת לעזור לו להתמודד עם החרדות, חשוב מחד להיות אמפטים למצוקה שלו, להבין את הקושי שהוא חווה ואת הלחץ שהוא חש כל פעם כשעולה בו מחשבה מפחידה שהוא יישאר לבד או יישכח. לצד זה, יש לסייע לו להתמודד עם פחדיו, ולא לשתף איתם פעולה או להכנע להם. הרעיון הוא לסייע לילד באופן הדרגתי לשנות את העמדה שלו מול הפחד - ממשהו משתק לדבר שניתן להתמודד איתו. אפשר לעשות זאת ע"י בנייה של תוכנית התנהגותית, לפיה תחליטו יחדיו על משימות שהוא יכול לעמוד בהן, למשל - להשאר בבית למשך 2 שניות ואת מחוץ לדלת. חשוב שתקפידי לעמוד בהתחייבותך, ולא להשתהות יותר מכפי שהסכמתם, על מנת שהוא יראה שיוכל לבטוח בך. באופן דומה ניתן בהדרגה להעלות את טווחי הזמן, וללוות זאת בחיזוקים מילוליים. הרעיון הוא לאפשר לו, גם אם באופן מזערי, חוויה של התמודדות והצלחה,וובכך להתחיל לסייע לו לשנות את העמדה שלו מול הפחד.כמו כן אפשר לפנות לטיפול פסיכולוגי התנהגותי קוגניטיבי, שיסייע לילד ברכישת כלים בהתמודדות מול פחדיו, וילווה את ההורים בהדרכה כיצד להתנהל מול פחדיו של הילד.
 

orelie

New member
תודה לכם

הרעיון של תרגול מאוד מתאים לגבי היעוץ הפסיכולוגי - לא הצלחנו להגיע לתוצאות בתחום של הפחדים
 
למעלה