מצטרף אליך, אם כי
עד כמה שידוע לי, התורכים ניסו את מה שלא ממש הולך כאן, שינו את אותיות האלף-בית, גירשו את המלים הזרות משפתם. הצרפתים מנסים באיחור אופנתי לעשות אותו הדבר, אבל לא ממש הולך להם. אבל ובעיקר אני מצטרף לטענת הגיחוך במושג "עברית טהורה",וגם בגלל האסוציאציות הקשות שהיא מעלה מהמאה הקודמת ושמירה על "טוהר". אגב, גם אני דבק, אישית, בדוגמות ובדוגמה כמו בחולצה, אבל כותב אנוכי משכנתא, אתנחתא, והכותב מלים אלו בהא בסופן נראה לי בתחילה כטועה. האקדמיה אגב מצחיקה אותי עד דמעות, כי בחדשות אתמול ספרו על אבטחה מוגברת ב פארקים דווקא. ובכלל, כפי שטען אי מי למעלה, שפה מתפתחת על פי הכללים והמסורות שלה, ללא צורך ב"משגיח" מלמעלה. השפה וכלליה נלמדים מאמא ומאבא, בראשית, אחר כךבבתי הספר, לא?! ואשר על כן, אינני רואה בדיוק איך תתכן התפתחות הסותרת את השפה. ברור לכולם, אני מניח שישנם כמה עיצורים מיותרים בעברית כ: ע', ט או ת', ס או שׁ, יש אפילו שיאמרו שה-כף הרפויה מיותרת לגמרי. גם בעולם הניקוד חצי מהתנועות מיותרות. ושמתי לב, אך לא רק אני, שמלים לעזיות ההופכות לפעלים תמיד תגענה בבנינים הכבדים, ושמתילב, שכאשר יש צורך לייחד פועל לפעולה אחרת מהמקורית, יש הכפלת ל' הפועל: דִּגֵּל // דִּגְלֵל וגם זה נעשה על פי הבנינים הכבדים. ואפילו שמתי לב, שצורת "להקריא" הפכה סוף סוף לא צורה "רחובית", ואפילו שמתי לב, שיש הכותבים: יש לי את הספר! שומו שמים והצילי ארץ.