חן, יש לי שאלה
חן, יש לי שאלה
בקשר לקו המתוכנן לירושלים, אני מניח שבקו הזה יהיו לא מעט עליות וירידות כפועל יוצא מהסביבה הטופוגרפית בה יש צורך לסלול את המסילה. עוד דבר שהבנתי הוא שהציוד הרכבתי שמסוגל להתמודד עם העליות הללו שנמצא בישראל הוא מערכי הIC3, עיקר השאלה שלי מופנה בעיקר לירידות, רכבת הוא כלי תחבורה שמושפע בצורה דרסטית משינוים במהירות הנסיעה בעיקר בעיקולים. שימוש בבלמים בירידות הוא בלתי הגיוני עד הרסני בעליל, ברכבת ישראל יצטרכו להחליף בלמים כל שבועיים במידה וההאטה תתבצע באמצעות בלמים בכדי לבקר על מהירות הרכבת בירידות. האם לרכבות קיימים אמצעים שממלאים תחליף של סייעני בלימה כשמם בעולם הרכב כמו בלמנוע, telma retarder או אמצעי אחר? שמאט את כלי התחבורה בצורה המהווה תחליף לבלמים בכדי למנוע שחיקה מוגברת והתבלות מואצת שלהם, היות ומערכי הIC3 הם בעלי תיבות אוטמטיות (כך זה נראה בפועל) האפשרות של הורדת הילוך והרמת קלאץ´ כפי שנעשה ברכב נראית לי בלתי אפשרית ולכן התחליף הוא כמו שכתבתי קודם לכן באמצעות סייעני בלימה האם קיימות מערכות כאלו ברכבות? כיצד הן מופעלות?
חן, יש לי שאלה
בקשר לקו המתוכנן לירושלים, אני מניח שבקו הזה יהיו לא מעט עליות וירידות כפועל יוצא מהסביבה הטופוגרפית בה יש צורך לסלול את המסילה. עוד דבר שהבנתי הוא שהציוד הרכבתי שמסוגל להתמודד עם העליות הללו שנמצא בישראל הוא מערכי הIC3, עיקר השאלה שלי מופנה בעיקר לירידות, רכבת הוא כלי תחבורה שמושפע בצורה דרסטית משינוים במהירות הנסיעה בעיקר בעיקולים. שימוש בבלמים בירידות הוא בלתי הגיוני עד הרסני בעליל, ברכבת ישראל יצטרכו להחליף בלמים כל שבועיים במידה וההאטה תתבצע באמצעות בלמים בכדי לבקר על מהירות הרכבת בירידות. האם לרכבות קיימים אמצעים שממלאים תחליף של סייעני בלימה כשמם בעולם הרכב כמו בלמנוע, telma retarder או אמצעי אחר? שמאט את כלי התחבורה בצורה המהווה תחליף לבלמים בכדי למנוע שחיקה מוגברת והתבלות מואצת שלהם, היות ומערכי הIC3 הם בעלי תיבות אוטמטיות (כך זה נראה בפועל) האפשרות של הורדת הילוך והרמת קלאץ´ כפי שנעשה ברכב נראית לי בלתי אפשרית ולכן התחליף הוא כמו שכתבתי קודם לכן באמצעות סייעני בלימה האם קיימות מערכות כאלו ברכבות? כיצד הן מופעלות?