חלם בתחנת רכבת רעננה דרום

מצב
הנושא נעול.

benshap2

New member
זו אכן נראית כמו תחנת רכבת לאזור התעסוקה "נטו

המיקום המצוין של התחנה הוא פוטנציאל קצת מוחמץ
אני מתאר לעצמי שהיו אילוצים מסובכים בתכנון, ולכן אני מדבר על התוצר הסופי, ומסתייג מאד מהמילה "חלם" שהופיעה בתחילת השרשור.
המעבר ממסוף האוטובוסים ומה-BRT מצריך שאטל או הליכה של 400 מ'. זה מעבר אפשרי, אבל לא נוח.
השאלה כאן היא לא כמה נוסעים ישתמשו בתחנה ביחס לתחנות האחרות (אני בטוח שהרבה), אלא כמה משתמשים היו יכולים להשתמש בתחנה (ובפרט: להגיע באוטובוס/ברגל/באופניים) לו הייתה נגישה יותר ב-last mile
זו אכן נראית כמו תחנת רכבת לאזור התעסוקה "נטו
כאשר קישוריות יעילה יותר (שהרי חניה לא באמת תהיה שם, בשל אוות אזור תעסוקה) הייתה יכולה להפוך את התחנה לתחנה מרכזית הרבה יותר.
אני לא בטוח כמה הייטקיסטים ינטשו את רכב החברה ויעברו לרכבת...
 
אם "הייטקיסטים" זה שם קוד

זו אכן נראית כמו תחנת רכבת לאזור התעסוקה "נטו
כאשר קישוריות יעילה יותר (שהרי חניה לא באמת תהיה שם, בשל אוות אזור תעסוקה) הייתה יכולה להפוך את התחנה לתחנה מרכזית הרבה יותר.
אני לא בטוח כמה הייטקיסטים ינטשו את רכב החברה ויעברו לרכבת...
אם "הייטקיסטים" זה שם קוד
לאנשים מבוססים בגיל צעיר יחסית - אני דווקא חושב שאתה יכול להיות אופטימי.
האוכלוסייה הזו עוברת לרכבת יפה מאד בשנים האחרונות
 

טשאפק 2

New member
בהחלט, ותחנת הרצליה תוכיח

אם "הייטקיסטים" זה שם קוד
לאנשים מבוססים בגיל צעיר יחסית - אני דווקא חושב שאתה יכול להיות אופטימי.
האוכלוסייה הזו עוברת לרכבת יפה מאד בשנים האחרונות
בהחלט, ותחנת הרצליה תוכיח
אע"פ שגם הגישה אליה אינה מוצלחת ומחייבת הליכה משמעותית/שאטל.
 
למה תחנת בני ברק לא מוכיחה?

בהחלט, ותחנת הרצליה תוכיח
אע"פ שגם הגישה אליה אינה מוצלחת ומחייבת הליכה משמעותית/שאטל.
למה תחנת בני ברק לא מוכיחה?
היא קרובה לאזור הייטק, עוברים בסמוך לה קווי אוטובוס רבים, יש ממנה שאטל לעובדי עתידים ובכל זאת מספר הנוסעים אליה וממנה נמוך.
 

Paper Gahan

New member
כדי שהיא תצליח צריך לשווק אותה באגרסיביות

למה תחנת בני ברק לא מוכיחה?
היא קרובה לאזור הייטק, עוברים בסמוך לה קווי אוטובוס רבים, יש ממנה שאטל לעובדי עתידים ובכל זאת מספר הנוסעים אליה וממנה נמוך.
כדי שהיא תצליח צריך לשווק אותה באגרסיביות
1. למשל, לשנות את שמה ל "רמת החייל / קניון איילון"
2. לפרסם אותה בכל אזורי התעסוקה מסביב, ויש כל כך הרבה כאלה...
3. אני לא יודע אם יש מעבר רגלי מהתחנה לרמת החייל? פעם ראיתי איזה שביל אבל אני לא בטוח. זו לא הליכה ארוכה.

זו פשוט תחנה אפורה וזנוחה עם דימוי לא טוב (סליחה עם אני פוגע ברגשות של מישהו... אלו הרשמים שלי בתור מי שהיה נוסע לא מעט בקו להוד השרון שעוצר שם).
 
לתחנת בני ברק יש כמה בעיות מרכזיות

כדי שהיא תצליח צריך לשווק אותה באגרסיביות
1. למשל, לשנות את שמה ל "רמת החייל / קניון איילון"
2. לפרסם אותה בכל אזורי התעסוקה מסביב, ויש כל כך הרבה כאלה...
3. אני לא יודע אם יש מעבר רגלי מהתחנה לרמת החייל? פעם ראיתי איזה שביל אבל אני לא בטוח. זו לא הליכה ארוכה.

זו פשוט תחנה אפורה וזנוחה עם דימוי לא טוב (סליחה עם אני פוגע ברגשות של מישהו... אלו הרשמים שלי בתור מי שהיה נוסע לא מעט בקו להוד השרון שעוצר שם).
לתחנת בני ברק יש כמה בעיות מרכזיות
1. גשר מבצע קדש לא תוכנן לזה שתעבור בו תחבורה ציבורית. יש בו תחנה צפופה עם מדרכה צרה והממתינים שם לאוטובוס נושמים יותר מדי עשן מכוניות, נרטבים בחורף ומתבשלים בקיץ.

2. אין אף אוטובוס שמגיע עד לתחנה. החיבור בין הרכבת לתחבורה הציבורית משלב הליכה של כ 300-400 מטר בשילוב עם עליה/ירידה בגרם מדרגות לולייני:
א. נגישות היא לא מילה גסה וזה ממש לא קיים פה
ב. גם המעבר הזה סובל ממה שהזכרתי בסעיף הקודם - חום וזיעה בקיץ, גשם בחורף.

3. אין שום מעבר לרמת החייל להולכי רגל ורוכבי אופניים - חייבים לעלות על גשר מבצע קדש. גשר מעל הירקון ישנה דרמטית את הנגישות לתחנה.
 

benshap2

New member
זה שם קוד למי שעובד הרבה מאוד שעות

אם "הייטקיסטים" זה שם קוד
לאנשים מבוססים בגיל צעיר יחסית - אני דווקא חושב שאתה יכול להיות אופטימי.
האוכלוסייה הזו עוברת לרכבת יפה מאד בשנים האחרונות
זה שם קוד למי שעובד הרבה מאוד שעות
ומקבל רכב ודלק מהחברה בה הוא עובד, באחוזים גבוהים.

במצב כזה, להשקיע זמן בללכת עד לתחנת האוטובוס, להסתובב איתו חצי עיר, וזה רק כדי לעצור חצי קילומטר מהרכבת וללכת ברגל או לקחת שאטל, ואז רק להגיע לרכבת - וזאת לכל כיוון נסיעה....אין בזה היגיון ואנשים לא יעשו זאת.
 
דווקא הקישוריות יעילה מאד

זו אכן נראית כמו תחנת רכבת לאזור התעסוקה "נטו
כאשר קישוריות יעילה יותר (שהרי חניה לא באמת תהיה שם, בשל אוות אזור תעסוקה) הייתה יכולה להפוך את התחנה לתחנה מרכזית הרבה יותר.
אני לא בטוח כמה הייטקיסטים ינטשו את רכב החברה ויעברו לרכבת...
דווקא הקישוריות יעילה מאד
אין הרבה תחנות בארץ שיהיו כל כך קרובות לתחבורה ציבורית נוספת כמו התחנה הזו הרי צומת רעננה הוא נקודה מרכזית במערכת האוטבוסים כמו שהיא היום ולהבדיל מתחנות מרכזיות אחרות, צומת רעננה באמת מרכזי ויש בו תחנות אוטובוסים של קווים לכל אזור השרון והרבה ערים אחרות בארץ.

חוץ מזה שהרכבת תעזור מאד להגיע גם לאזור התעשיה של רעננה שהוא מצד אחד מוקד תעסוקה גדול ומצד שני מקושר די רע לשאר אזור המרכז ולשאר המדינה. בהנתן התחנה ושאטל תדיר לאזור התעשיה (שאני בטוח שיהיה כזה) זה לא יהיה מופרך שעובד באזור התעשיה יוכל לגור גם בחדרה או ביבנה ולהשאיר את האוטו בבית.
 

טנק2

New member
לא צריך שטאל לאזוה"ת הצפוני

דווקא הקישוריות יעילה מאד
אין הרבה תחנות בארץ שיהיו כל כך קרובות לתחבורה ציבורית נוספת כמו התחנה הזו הרי צומת רעננה הוא נקודה מרכזית במערכת האוטבוסים כמו שהיא היום ולהבדיל מתחנות מרכזיות אחרות, צומת רעננה באמת מרכזי ויש בו תחנות אוטובוסים של קווים לכל אזור השרון והרבה ערים אחרות בארץ.

חוץ מזה שהרכבת תעזור מאד להגיע גם לאזור התעשיה של רעננה שהוא מצד אחד מוקד תעסוקה גדול ומצד שני מקושר די רע לשאר אזור המרכז ולשאר המדינה. בהנתן התחנה ושאטל תדיר לאזור התעשיה (שאני בטוח שיהיה כזה) זה לא יהיה מופרך שעובד באזור התעשיה יוכל לגור גם בחדרה או ביבנה ולהשאיר את האוטו בבית.
לא צריך שטאל לאזוה"ת הצפוני
בשביל זה יש את קו 7 של מטרופולין שעובד בבוקר לאזוה"ת (מרכבת סוקולוב, עובר בצומת רעננה וישר לאזוה"ת) ואחר הצהריים חזור.
הקו גם מתואם עם זמני הרכבת.
לא יצא לי לנסוע בו אחרי שפתחו את 347 החדש, אבל לפני 347 נסע לצומת רעננה אוטובוס מלא.
צריך רק להגביר את הפעילות של קו 7, אם יידרש (אמנם קיים קו אחר לאזור-קו 8-מצומת רעננה, שעובר גם דרך האונ' הפתוחה, אולם זה יותר איטי והוא לא נכנס לאזוה"ת עצמו, אלא רק עובר בשוליו).
ואם יהיה BRT/לא BRT, תמיד אפשר יהיה לקחת אוטובוס למרכז אחוזה (ויש הרבה כאלה) ולקחת משם קווים 4/2 שעוברים בתדירות של אחת לרבע שעה-חצי שעה.
 
כאשר תיפתח תחנת הרכבת רעננה דרום יהיה הגיוני

לא צריך שטאל לאזוה"ת הצפוני
בשביל זה יש את קו 7 של מטרופולין שעובד בבוקר לאזוה"ת (מרכבת סוקולוב, עובר בצומת רעננה וישר לאזוה"ת) ואחר הצהריים חזור.
הקו גם מתואם עם זמני הרכבת.
לא יצא לי לנסוע בו אחרי שפתחו את 347 החדש, אבל לפני 347 נסע לצומת רעננה אוטובוס מלא.
צריך רק להגביר את הפעילות של קו 7, אם יידרש (אמנם קיים קו אחר לאזור-קו 8-מצומת רעננה, שעובר גם דרך האונ' הפתוחה, אולם זה יותר איטי והוא לא נכנס לאזוה"ת עצמו, אלא רק עובר בשוליו).
ואם יהיה BRT/לא BRT, תמיד אפשר יהיה לקחת אוטובוס למרכז אחוזה (ויש הרבה כאלה) ולקחת משם קווים 4/2 שעוברים בתדירות של אחת לרבע שעה-חצי שעה.
כאשר תיפתח תחנת הרכבת רעננה דרום יהיה הגיוני
להעביר את תחנת הקצה של קו 7 מתחנת הוד השרון - סוקולוב לתחנת רעננה דרום והנה לך שאטל מתחנת רעננה דרום לאזור התעשיה.
הרי כאשר תיפתח רעננה דרום יהיה לנוסעים המגיעים ברכבת עדיף ליסוע עד רעננה דרום ולא עד הוד השרון סוקולוב הרחוקה יותר מאזור התעשיה.
 

טנק2

New member
קודם כל שתפתח רעננה דרום

כאשר תיפתח תחנת הרכבת רעננה דרום יהיה הגיוני
להעביר את תחנת הקצה של קו 7 מתחנת הוד השרון - סוקולוב לתחנת רעננה דרום והנה לך שאטל מתחנת רעננה דרום לאזור התעשיה.
הרי כאשר תיפתח רעננה דרום יהיה לנוסעים המגיעים ברכבת עדיף ליסוע עד רעננה דרום ולא עד הוד השרון סוקולוב הרחוקה יותר מאזור התעשיה.
קודם כל שתפתח רעננה דרום
אבל זה אכן הגיוני להעביר את תחנת המוצא של קו 7 לתחנת הרכבת רעננה דרום. מה גם שהכניסה לסוקולוב דורשת "סיבוב" קצר בכפר סבא והארכת משך הנסיעה.
 

אורי404

New member


כאשר תיפתח תחנת הרכבת רעננה דרום יהיה הגיוני
להעביר את תחנת הקצה של קו 7 מתחנת הוד השרון - סוקולוב לתחנת רעננה דרום והנה לך שאטל מתחנת רעננה דרום לאזור התעשיה.
הרי כאשר תיפתח רעננה דרום יהיה לנוסעים המגיעים ברכבת עדיף ליסוע עד רעננה דרום ולא עד הוד השרון סוקולוב הרחוקה יותר מאזור התעשיה.
 
באותה המידה אני יכול לשאול לגבי מיקום המסילה

המיקום המצוין של התחנה הוא פוטנציאל קצת מוחמץ
אני מתאר לעצמי שהיו אילוצים מסובכים בתכנון, ולכן אני מדבר על התוצר הסופי, ומסתייג מאד מהמילה "חלם" שהופיעה בתחילת השרשור.
המעבר ממסוף האוטובוסים ומה-BRT מצריך שאטל או הליכה של 400 מ'. זה מעבר אפשרי, אבל לא נוח.
השאלה כאן היא לא כמה נוסעים ישתמשו בתחנה ביחס לתחנות האחרות (אני בטוח שהרבה), אלא כמה משתמשים היו יכולים להשתמש בתחנה (ובפרט: להגיע באוטובוס/ברגל/באופניים) לו הייתה נגישה יותר ב-last mile
באותה המידה אני יכול לשאול לגבי מיקום המסילה
המסילה כולה ולא רק התחנה. ברור שהיו יותר משתמשים אם המסילה הייתה עוברת לאורך רחוב אחוזה למשל. ברור שזה לא יתכן, אני רק מציג את זה כדוגמה. בסופו של דבר מיקום התחנה מוכתב על ידי המסילה ואף אחד לא יעביר מסילה כבדה באמצע עיר.

איפה היית ממקם את התחנה או את המסילה? אולי אני פשוט רגיל מדי לתוכנית הקיימת אבל קשה לי לדמיין מיקום שהוא טוב יותר מהותית ועדיין אפשרי
 
לא יודע מה מעשי

באותה המידה אני יכול לשאול לגבי מיקום המסילה
המסילה כולה ולא רק התחנה. ברור שהיו יותר משתמשים אם המסילה הייתה עוברת לאורך רחוב אחוזה למשל. ברור שזה לא יתכן, אני רק מציג את זה כדוגמה. בסופו של דבר מיקום התחנה מוכתב על ידי המסילה ואף אחד לא יעביר מסילה כבדה באמצע עיר.

איפה היית ממקם את התחנה או את המסילה? אולי אני פשוט רגיל מדי לתוכנית הקיימת אבל קשה לי לדמיין מיקום שהוא טוב יותר מהותית ועדיין אפשרי
לא יודע מה מעשי
ברור לחלוטין שהתכנון שם מאד מאולץ, ובתוואי המסילה הנוכחי - אין לי פתרון טוב יותר
 

Rubim88

New member
המיקום שלה כרגע הוא המיקום

באותה המידה אני יכול לשאול לגבי מיקום המסילה
המסילה כולה ולא רק התחנה. ברור שהיו יותר משתמשים אם המסילה הייתה עוברת לאורך רחוב אחוזה למשל. ברור שזה לא יתכן, אני רק מציג את זה כדוגמה. בסופו של דבר מיקום התחנה מוכתב על ידי המסילה ואף אחד לא יעביר מסילה כבדה באמצע עיר.

איפה היית ממקם את התחנה או את המסילה? אולי אני פשוט רגיל מדי לתוכנית הקיימת אבל קשה לי לדמיין מיקום שהוא טוב יותר מהותית ועדיין אפשרי
המיקום שלה כרגע הוא המיקום
המאולץ הטוב ביותר. מה שנשאר הוא פשוט להנגיש את התחנה לכל הסובב אותה ע"י גישה רגלית ותח"צ(ועל הדרך להעביר מן העולם את כל סידורי האבטחה בכניסות לתחנה),נהוג ש"רדיוס הניגשות" של תחנת רכבת פרברית גדול פי 2-3 מזו של רק"ל.
 

אורי404

New member
גם נכון יהיה להקים תחנה נוספת

המיקום שלה כרגע הוא המיקום
המאולץ הטוב ביותר. מה שנשאר הוא פשוט להנגיש את התחנה לכל הסובב אותה ע"י גישה רגלית ותח"צ(ועל הדרך להעביר מן העולם את כל סידורי האבטחה בכניסות לתחנה),נהוג ש"רדיוס הניגשות" של תחנת רכבת פרברית גדול פי 2-3 מזו של רק"ל.
גם נכון יהיה להקים תחנה נוספת
שתהיה בין תחנת רעננה-דרום לתחנת רעננה-מערב. למשל באזור מחלף חן.
תחנה זו, תהיה קרובה במרחק הליכה מרחוב אחוזה הראשי.
 

Rubim88

New member


גם נכון יהיה להקים תחנה נוספת
שתהיה בין תחנת רעננה-דרום לתחנת רעננה-מערב. למשל באזור מחלף חן.
תחנה זו, תהיה קרובה במרחק הליכה מרחוב אחוזה הראשי.

טריוויאלי לגמרי והיה צריך להעשות כבר בהקמה, אך לא אתפלא אם המתכננים לא השאירו שם מספיק מקום לתחנה.
 
זה לא ממש טריוויאלי


טריוויאלי לגמרי והיה צריך להעשות כבר בהקמה, אך לא אתפלא אם המתכננים לא השאירו שם מספיק מקום לתחנה.
זה לא ממש טריוויאלי
תושבי דרום רעננה גם כך התנגדו לתוואי הכביש והמסילה ונאבקו שהתוואי יהיה תת-קרקעי.
תכנון להקמת תחנה מדרום לדרום רעננה יוביל להתנגדויות רבות של תושבים שיתנגדו לכך שרחובותיהם השקטים יהפכו לדרכי גישה לתחנת רכבת.
כשמציגים את התמונה שהרכבות יחלפו מדרום לרעננה מקצה לקצה מבלי לעצור בה צריך לזכור גם את הנקודה הזו.
כל אחד ירצה תחנת רכבת קרובה ונוחה לו עד אשר זה מגיע לפגיעה בסביבת ביתו.
אף אחד לא ירצה שהרחוב השקט בו הוא גר יהפוך לדרך גישה ראשית עבור כלי רכב פרטיים ואוטובוסים לתחנת רכבת.
שתי התחנות שכן מוקמות מוקמות כך שהגישה אליהן לא תהיה מתוך שכונות מגורים.
 

alantan

New member
רחוב בן גוריון ברעננה יועד לציר ראשי מימים

זה לא ממש טריוויאלי
תושבי דרום רעננה גם כך התנגדו לתוואי הכביש והמסילה ונאבקו שהתוואי יהיה תת-קרקעי.
תכנון להקמת תחנה מדרום לדרום רעננה יוביל להתנגדויות רבות של תושבים שיתנגדו לכך שרחובותיהם השקטים יהפכו לדרכי גישה לתחנת רכבת.
כשמציגים את התמונה שהרכבות יחלפו מדרום לרעננה מקצה לקצה מבלי לעצור בה צריך לזכור גם את הנקודה הזו.
כל אחד ירצה תחנת רכבת קרובה ונוחה לו עד אשר זה מגיע לפגיעה בסביבת ביתו.
אף אחד לא ירצה שהרחוב השקט בו הוא גר יהפוך לדרך גישה ראשית עבור כלי רכב פרטיים ואוטובוסים לתחנת רכבת.
שתי התחנות שכן מוקמות מוקמות כך שהגישה אליהן לא תהיה מתוך שכונות מגורים.
רחוב בן גוריון ברעננה יועד לציר ראשי מימים
ימימה. הוא דו-מסלולי (אומנם עם נתיב אחד בלבד לכל כיוון בגלל חניה) עד לאוסטרובסקי, וניתן בקלות לראות את ההכנה למסלול נוסף מדרום לשם. במקור היה אמור להיות מחלף בין הרחוב לדרך 531 וכן תחנת רכבת בקרבת מקום, אך כנראה שהתכניות הללו נגנזו לעת עתה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה