חלם בתחנת רכבת רעננה דרום

מצב
הנושא נעול.

jp3raptor

New member
חלם בתחנת רכבת רעננה דרום

חלם בתחנת רכבת רעננה דרום
אני מקווה בפוסט הקרוב להסביר בצורה ברורה את ההחלטות ההזויות שהתקבלו בקשר לתחנת רעננה דרום.

תקציר:
1.הגישה לתחנת רעננה דרום תהיה מרחוב הפנינה בלבד
2.מרחק הליכה בין מבנה התחנה למסלול BRT וורוד [או כל אוטובוס אחר]- 400 מטר
3.פיתרון לבעייה 2. שאטל שיפעל מתחנת הרכבת לרחוב "דרך השרון"
4.מרחק מינימלי להולכי רגל ללא שימוש באמצעי תחבורה נוסף- 900 מטר
5.נתיבי ישראל לא מאמינים שיש צורך בגשר או מנהרה כדי לסייע להלכי רגל להגיע לתחנה כי יש אנשים שבכל מקרה רחוקים מדי כדי ללכת ברגל.

בתגובות אני אוסיף את כל המידע שיש לי

מצורף התגובה חסרת ההגיון של נתיבי ישראל
 

jp3raptor

New member
המיקום של רציפי תחנת רכבת רעננה דרום

חלם בתחנת רכבת רעננה דרום
אני מקווה בפוסט הקרוב להסביר בצורה ברורה את ההחלטות ההזויות שהתקבלו בקשר לתחנת רעננה דרום.

תקציר:
1.הגישה לתחנת רעננה דרום תהיה מרחוב הפנינה בלבד
2.מרחק הליכה בין מבנה התחנה למסלול BRT וורוד [או כל אוטובוס אחר]- 400 מטר
3.פיתרון לבעייה 2. שאטל שיפעל מתחנת הרכבת לרחוב "דרך השרון"
4.מרחק מינימלי להולכי רגל ללא שימוש באמצעי תחבורה נוסף- 900 מטר
5.נתיבי ישראל לא מאמינים שיש צורך בגשר או מנהרה כדי לסייע להלכי רגל להגיע לתחנה כי יש אנשים שבכל מקרה רחוקים מדי כדי ללכת ברגל.

בתגובות אני אוסיף את כל המידע שיש לי

מצורף התגובה חסרת ההגיון של נתיבי ישראל
המיקום של רציפי תחנת רכבת רעננה דרום
מתחת למחלף רעננה דרום
 

jp3raptor

New member
שרטוט מלא של מחלף רעננה דרום

חלם בתחנת רכבת רעננה דרום
אני מקווה בפוסט הקרוב להסביר בצורה ברורה את ההחלטות ההזויות שהתקבלו בקשר לתחנת רעננה דרום.

תקציר:
1.הגישה לתחנת רעננה דרום תהיה מרחוב הפנינה בלבד
2.מרחק הליכה בין מבנה התחנה למסלול BRT וורוד [או כל אוטובוס אחר]- 400 מטר
3.פיתרון לבעייה 2. שאטל שיפעל מתחנת הרכבת לרחוב "דרך השרון"
4.מרחק מינימלי להולכי רגל ללא שימוש באמצעי תחבורה נוסף- 900 מטר
5.נתיבי ישראל לא מאמינים שיש צורך בגשר או מנהרה כדי לסייע להלכי רגל להגיע לתחנה כי יש אנשים שבכל מקרה רחוקים מדי כדי ללכת ברגל.

בתגובות אני אוסיף את כל המידע שיש לי

מצורף התגובה חסרת ההגיון של נתיבי ישראל
שרטוט מלא של מחלף רעננה דרום
בשביל מי שרוצה תמונה רחבה יותר

כאן
 

jp3raptor

New member
מרחק בין מבנה תחנת הרכבת לתחבורה ציבורית

חלם בתחנת רכבת רעננה דרום
אני מקווה בפוסט הקרוב להסביר בצורה ברורה את ההחלטות ההזויות שהתקבלו בקשר לתחנת רעננה דרום.

תקציר:
1.הגישה לתחנת רעננה דרום תהיה מרחוב הפנינה בלבד
2.מרחק הליכה בין מבנה התחנה למסלול BRT וורוד [או כל אוטובוס אחר]- 400 מטר
3.פיתרון לבעייה 2. שאטל שיפעל מתחנת הרכבת לרחוב "דרך השרון"
4.מרחק מינימלי להולכי רגל ללא שימוש באמצעי תחבורה נוסף- 900 מטר
5.נתיבי ישראל לא מאמינים שיש צורך בגשר או מנהרה כדי לסייע להלכי רגל להגיע לתחנה כי יש אנשים שבכל מקרה רחוקים מדי כדי ללכת ברגל.

בתגובות אני אוסיף את כל המידע שיש לי

מצורף התגובה חסרת ההגיון של נתיבי ישראל
מרחק בין מבנה תחנת הרכבת לתחבורה ציבורית
צריך ללכת לאורך כל רחוב הפנינה [כ400 מטר] כדי להגיע לאוטובוס.
קו BRT הוורוד אמור לעבור ברחוב דרך השרון.

יופעל שאטל ממבנה תחנת הרכבת לרחוב דרך השרון.
[למרות שמדובר בפיתרון אווילי]
 
למה השאטל אווילי? השאטל יהיה לטובת נוסעים

מרחק בין מבנה תחנת הרכבת לתחבורה ציבורית
צריך ללכת לאורך כל רחוב הפנינה [כ400 מטר] כדי להגיע לאוטובוס.
קו BRT הוורוד אמור לעבור ברחוב דרך השרון.

יופעל שאטל ממבנה תחנת הרכבת לרחוב דרך השרון.
[למרות שמדובר בפיתרון אווילי]
למה השאטל אווילי? השאטל יהיה לטובת נוסעים
שלא בהכרח מגיעים מרעננה, אלא מהשכונות המערביות של כפר סבא או מישובים לאורך כביש 4 מצפון לרעננה וכפר סבא (כמו בצרה למשל) או לנוסעים שיותר נוח להם להגיע מכפר סבא או הוד השרון באוטובוס לצומת רעננה ומשם לתחנת הרכבת רעננה דרום מאשר לתחנות הוד השרון וכפר סבא או לנוסעים מהשכונות הצפון-מזרחיות של רעננה שיגיעו לצומת רעננה באוטובוס.
הגשר שאתה מציע אינו מהווה שום תחליף לקישור בין דרך השרון לתחנת הרכבת. הוא יכול היה להיות תוספת אבל לא תחליף.
 
לא אווילי, אבל בעייתי

למה השאטל אווילי? השאטל יהיה לטובת נוסעים
שלא בהכרח מגיעים מרעננה, אלא מהשכונות המערביות של כפר סבא או מישובים לאורך כביש 4 מצפון לרעננה וכפר סבא (כמו בצרה למשל) או לנוסעים שיותר נוח להם להגיע מכפר סבא או הוד השרון באוטובוס לצומת רעננה ומשם לתחנת הרכבת רעננה דרום מאשר לתחנות הוד השרון וכפר סבא או לנוסעים מהשכונות הצפון-מזרחיות של רעננה שיגיעו לצומת רעננה באוטובוס.
הגשר שאתה מציע אינו מהווה שום תחליף לקישור בין דרך השרון לתחנת הרכבת. הוא יכול היה להיות תוספת אבל לא תחליף.
לא אווילי, אבל בעייתי
נגישות תלוית שאטל היא לעיתים קרובות סימן לבעיה. גשרי הולכי רגל (אגב, גם לרמות השבים היה רצוי גשר) הם חלק מהפתרון, גם אם אין חפיפה באוכלוסיית המשתמשים
 
אבל הגשרים לא מהווים תחליף לצורך להנגיש את

לא אווילי, אבל בעייתי
נגישות תלוית שאטל היא לעיתים קרובות סימן לבעיה. גשרי הולכי רגל (אגב, גם לרמות השבים היה רצוי גשר) הם חלק מהפתרון, גם אם אין חפיפה באוכלוסיית המשתמשים
אבל הגשרים לא מהווים תחליף לצורך להנגיש את
התחנה מכיוון מסוף צומת רעננה ודרך השרון. אפשר לבנות 10 גשריםלכוונים שונים, עדיין יהיה צורך בקישור הזה והפתרון הוא שאטל ממונע.
לא נכון להציג את הגשרים כתחליף לשאטל כי הם לא מהווים תחליף.
 
נכון, הגשרים אינם תחליף

אבל הגשרים לא מהווים תחליף לצורך להנגיש את
התחנה מכיוון מסוף צומת רעננה ודרך השרון. אפשר לבנות 10 גשריםלכוונים שונים, עדיין יהיה צורך בקישור הזה והפתרון הוא שאטל ממונע.
לא נכון להציג את הגשרים כתחליף לשאטל כי הם לא מהווים תחליף.
נכון, הגשרים אינם תחליף
 

droriko

New member
איפה בכלל יש שם מקום לשאטלים

אבל הגשרים לא מהווים תחליף לצורך להנגיש את
התחנה מכיוון מסוף צומת רעננה ודרך השרון. אפשר לבנות 10 גשריםלכוונים שונים, עדיין יהיה צורך בקישור הזה והפתרון הוא שאטל ממונע.
לא נכון להציג את הגשרים כתחליף לשאטל כי הם לא מהווים תחליף.
איפה בכלל יש שם מקום לשאטלים
זה מתחם קטן,שגם כבר די עמוס. ואתה עוד רוצה שקוי הצפון יסיימו בו
 
א. מי אמר שהשאטלים חייבים להתחיל ולהסתיים

איפה בכלל יש שם מקום לשאטלים
זה מתחם קטן,שגם כבר די עמוס. ואתה עוד רוצה שקוי הצפון יסיימו בו
א. מי אמר שהשאטלים חייבים להתחיל ולהסתיים
במסוף בצומת רעננה?
ב. מי אמר שהמסוף הזה ייראה בעוד מספר שנים כפי שהוא נראה היום?
כאשר הקו הורוד יפעל, ממילא חלק מהקווים שמתחילים ומסיימים היום בצומת רעננה יבוטלו.
לא נכון להשליך ממצב המסוף היום על המצב העתידי.
 

droriko

New member
יש בזה

א. מי אמר שהשאטלים חייבים להתחיל ולהסתיים
במסוף בצומת רעננה?
ב. מי אמר שהמסוף הזה ייראה בעוד מספר שנים כפי שהוא נראה היום?
כאשר הקו הורוד יפעל, ממילא חלק מהקווים שמתחילים ומסיימים היום בצומת רעננה יבוטלו.
לא נכון להשליך ממצב המסוף היום על המצב העתידי.
יש בזה
למרות שלגבי איך המסוף יראה, אני לא רואה לאן אפשר להרחיב אותו
 

jp3raptor

New member
למה שאטל לא הגיוני

למה השאטל אווילי? השאטל יהיה לטובת נוסעים
שלא בהכרח מגיעים מרעננה, אלא מהשכונות המערביות של כפר סבא או מישובים לאורך כביש 4 מצפון לרעננה וכפר סבא (כמו בצרה למשל) או לנוסעים שיותר נוח להם להגיע מכפר סבא או הוד השרון באוטובוס לצומת רעננה ומשם לתחנת הרכבת רעננה דרום מאשר לתחנות הוד השרון וכפר סבא או לנוסעים מהשכונות הצפון-מזרחיות של רעננה שיגיעו לצומת רעננה באוטובוס.
הגשר שאתה מציע אינו מהווה שום תחליף לקישור בין דרך השרון לתחנת הרכבת. הוא יכול היה להיות תוספת אבל לא תחליף.
למה שאטל לא הגיוני
לדעתי שאטל זה פתרון של פלסטר לבעיה מהותית.

אכן הפתרון שהצעתי לא בא להחליף את השאטל, אבל לדעתי זה סימטום של תכנון לקוי.

רכבת בשעת העומס מורידה מאות נוסעים, האם שאטל מסוגל להתמודד עם הנפח הזה?
 
את מיקום התחנה כבר אי אפשר לשנות

למה שאטל לא הגיוני
לדעתי שאטל זה פתרון של פלסטר לבעיה מהותית.

אכן הפתרון שהצעתי לא בא להחליף את השאטל, אבל לדעתי זה סימטום של תכנון לקוי.

רכבת בשעת העומס מורידה מאות נוסעים, האם שאטל מסוגל להתמודד עם הנפח הזה?
את מיקום התחנה כבר אי אפשר לשנות
איזה פתרון אחר יש?
אני לא יודע האם יהיה אפשרי להסיט את הקו הורוד או ליצור לו שלוחה שתיכנס קרוב יותר לתחנה.
כפי שיש קוי אוטובוס שנכנסים לתוך מתחמי התחנות בחדרה ונתניה, כך יהיו קווי אוטובוס שייכנסו לתוך מתחם התחנה של רעננה דרום.
מי שירצה ללכת ברגל עד לדרך השרון או עד למסוף צומת רעננה יעשה זאת ומי שלא יסע בקו או קווי השאטל.
הגשרים אינם פתרון לבעיה המהותית שאתה מציג ולהחזיר את גלגל התכנון לאחור אי אפשר.
 

jp3raptor

New member
הגשר בא לפתור בעייה אחרת לגמרי

את מיקום התחנה כבר אי אפשר לשנות
איזה פתרון אחר יש?
אני לא יודע האם יהיה אפשרי להסיט את הקו הורוד או ליצור לו שלוחה שתיכנס קרוב יותר לתחנה.
כפי שיש קוי אוטובוס שנכנסים לתוך מתחמי התחנות בחדרה ונתניה, כך יהיו קווי אוטובוס שייכנסו לתוך מתחם התחנה של רעננה דרום.
מי שירצה ללכת ברגל עד לדרך השרון או עד למסוף צומת רעננה יעשה זאת ומי שלא יסע בקו או קווי השאטל.
הגשרים אינם פתרון לבעיה המהותית שאתה מציג ולהחזיר את גלגל התכנון לאחור אי אפשר.
הגשר בא לפתור בעייה אחרת לגמרי
את בעיית השאטל היה ראוי לפתור עם תכנון יותר טוב של הקו הוורוד והממשק שלו עם תחנת הרכבת.

הגשר בא לקרב אנשים רבים ככל האפשר לתחנת הרכבת ברגל או באופניים.
 

אורי404

New member
פרויקט הקו הורוד מתעכב

מרחק בין מבנה תחנת הרכבת לתחבורה ציבורית
צריך ללכת לאורך כל רחוב הפנינה [כ400 מטר] כדי להגיע לאוטובוס.
קו BRT הוורוד אמור לעבור ברחוב דרך השרון.

יופעל שאטל ממבנה תחנת הרכבת לרחוב דרך השרון.
[למרות שמדובר בפיתרון אווילי]
פרויקט הקו הורוד מתעכב
הקו המקדים לקו האדום, שהיה אמור להיפתח, מתעכב. כך, שאין ממש מה לצפות לקו הוורוד.
מה גם, שכעת ראשי הערים של כפר סבא, רעננה והרצליה מעורבים בעניין ומביעים את סלידתם מהפרויקט.
 

jp3raptor

New member
אחד משלושת הפתרונות שאני הצעתי

חלם בתחנת רכבת רעננה דרום
אני מקווה בפוסט הקרוב להסביר בצורה ברורה את ההחלטות ההזויות שהתקבלו בקשר לתחנת רעננה דרום.

תקציר:
1.הגישה לתחנת רעננה דרום תהיה מרחוב הפנינה בלבד
2.מרחק הליכה בין מבנה התחנה למסלול BRT וורוד [או כל אוטובוס אחר]- 400 מטר
3.פיתרון לבעייה 2. שאטל שיפעל מתחנת הרכבת לרחוב "דרך השרון"
4.מרחק מינימלי להולכי רגל ללא שימוש באמצעי תחבורה נוסף- 900 מטר
5.נתיבי ישראל לא מאמינים שיש צורך בגשר או מנהרה כדי לסייע להלכי רגל להגיע לתחנה כי יש אנשים שבכל מקרה רחוקים מדי כדי ללכת ברגל.

בתגובות אני אוסיף את כל המידע שיש לי

מצורף התגובה חסרת ההגיון של נתיבי ישראל
אחד משלושת הפתרונות שאני הצעתי
גשר ממבנה התחנה לרעננה.

גשר כזה היה מכניס אלפי תושבים למרחק הליכה מתחנת הרכבת
 
לא שיפור גדול

אחד משלושת הפתרונות שאני הצעתי
גשר ממבנה התחנה לרעננה.

גשר כזה היה מכניס אלפי תושבים למרחק הליכה מתחנת הרכבת
לא שיפור גדול
על פי המדידות שלך, נראה שקיצרת הליכה של 400 מטר להליכה של 300 מטר. הגשר לרעננה הוא נחמד אבל הקצה של הגשר שנכנס לעיר הוא לא מקום מרכזי בכלל. ברור שגשר כזה ישפר את הנגישות לתחנה אבל מספר האנשים שזה יעזור להם לא כל כך גדול
 
לא מסכים

לא שיפור גדול
על פי המדידות שלך, נראה שקיצרת הליכה של 400 מטר להליכה של 300 מטר. הגשר לרעננה הוא נחמד אבל הקצה של הגשר שנכנס לעיר הוא לא מקום מרכזי בכלל. ברור שגשר כזה ישפר את הנגישות לתחנה אבל מספר האנשים שזה יעזור להם לא כל כך גדול
לא מסכים
מדובר בכיוון גישה נוסף, ולא בשיפור של הקיים. יש הרבה היגיון בלפתוח תחנה פרברית לכמה שיותר כיוונים של הולכי רגל. כרגע לא ברור את מי התחנה תשרת ביעילות, מלבד המועסקים בסיבה הקרובה.
זה לא משנה כי התשובה שהוא קיבל היא תשובה טיפוסית של מנהלי פרויקט דרך דובר (אולי נכונה מזווית הראייה שלהם, אבל סוגרת כל פתח לשיפורים). בתרגום לעברית:"יש לנו תכנון מאושר, יש לנו תקציב מאושר, יש לנו לו"ז. עזוב אותנו במנוחה..."
 
צודק לגמרי

לא מסכים
מדובר בכיוון גישה נוסף, ולא בשיפור של הקיים. יש הרבה היגיון בלפתוח תחנה פרברית לכמה שיותר כיוונים של הולכי רגל. כרגע לא ברור את מי התחנה תשרת ביעילות, מלבד המועסקים בסיבה הקרובה.
זה לא משנה כי התשובה שהוא קיבל היא תשובה טיפוסית של מנהלי פרויקט דרך דובר (אולי נכונה מזווית הראייה שלהם, אבל סוגרת כל פתח לשיפורים). בתרגום לעברית:"יש לנו תכנון מאושר, יש לנו תקציב מאושר, יש לנו לו"ז. עזוב אותנו במנוחה..."
צודק לגמרי
לגבי סוג התשובה שהוא קיבל. חוץ מהפרוייקט, יש עוד ערוצים שאפשר לפעול דרכם, למשל עיריית רעננה. צריך לבדוק מתי ואיך בנו את הגשר שקרוב לתחנת הרצליה.

לגבי הנושא השני של כיוון גישה נוסף, אתה יכול לפתוח גם עשרה כיווני גישה. השאלה היא למי הם עוזרים ולמי הם נגישים.

התחנה תשרת ביעילות את כל מי שנוח לו להגיע לצומת רעננה. לכאורה, כבר יש תחנת רכבת קרובה במרחק של קילומטר משם אבל היא לא נגישה תחבורתית.

לתחנת הרכבת של רעננה יהיה גם קישור תחבורתי מעולה וגם נפח תנועה גדול של נוסעים שממילא עוברים באזור. למעשה, מבחינת נגישות זו תהיה אחת התחנות הנגישות בקו יחד עם תחנת בני ברק ואני מקווה שהציבור יצביע ברגליים
 
המיקום המצוין של התחנה הוא פוטנציאל קצת מוחמץ

צודק לגמרי
לגבי סוג התשובה שהוא קיבל. חוץ מהפרוייקט, יש עוד ערוצים שאפשר לפעול דרכם, למשל עיריית רעננה. צריך לבדוק מתי ואיך בנו את הגשר שקרוב לתחנת הרצליה.

לגבי הנושא השני של כיוון גישה נוסף, אתה יכול לפתוח גם עשרה כיווני גישה. השאלה היא למי הם עוזרים ולמי הם נגישים.

התחנה תשרת ביעילות את כל מי שנוח לו להגיע לצומת רעננה. לכאורה, כבר יש תחנת רכבת קרובה במרחק של קילומטר משם אבל היא לא נגישה תחבורתית.

לתחנת הרכבת של רעננה יהיה גם קישור תחבורתי מעולה וגם נפח תנועה גדול של נוסעים שממילא עוברים באזור. למעשה, מבחינת נגישות זו תהיה אחת התחנות הנגישות בקו יחד עם תחנת בני ברק ואני מקווה שהציבור יצביע ברגליים
המיקום המצוין של התחנה הוא פוטנציאל קצת מוחמץ
אני מתאר לעצמי שהיו אילוצים מסובכים בתכנון, ולכן אני מדבר על התוצר הסופי, ומסתייג מאד מהמילה "חלם" שהופיעה בתחילת השרשור.
המעבר ממסוף האוטובוסים ומה-BRT מצריך שאטל או הליכה של 400 מ'. זה מעבר אפשרי, אבל לא נוח.
השאלה כאן היא לא כמה נוסעים ישתמשו בתחנה ביחס לתחנות האחרות (אני בטוח שהרבה), אלא כמה משתמשים היו יכולים להשתמש בתחנה (ובפרט: להגיע באוטובוס/ברגל/באופניים) לו הייתה נגישה יותר ב-last mile
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה