חישוב ההסתברות לאבולוציה של בעלי חיים

BravoMan

Active member
אם אתה כבר מאמין בכל זה

למה אתה צריך ניסויים?
הרי אם אתה כבר מאמין בחוקיות, מה יש לעשות בניסוי?
&nbsp
אני לתומי הייתי בטוח שניסויים עושים בד"כ כשלא יודעים, ודואגים שהם יהיו ברי שחזור וגם משחזרים אותם כדי להבין אם באמת יש "חוקיות" או שהתוצאות היו חד פעמיות.
&nbsp
בכל מקרה, אם אתה רק "מאמין" בכל אלה, אתה גם מחויב להאמין שאם תאמין מספיק חזק במשהו אחר, תוצאות הניסויים ישתנו.
ואז בעצם הניסויים הם חסרי תועלת - כי אתה קובע מראש שהניסויים שלך תלויים לחלוטין באמונה שלך.
&nbsp
אלא אם תאמין בעולם פיזי שלא מצריך ולא מושפע ע"י אמונה, אבל אז למה "להאמין" בו?
 

itor

New member
כי

אני מאמין שיש עולם פיזי ומאמין שניסויים יכולים ללמד אותי על תוכנו.
 

ItsikH

Member
ניסויים לא מלמדים אותך על שום "תוכן" כזה
אתה מחפש חוקיות כי אתה זה שזקוק לה, מחשבתך היא זו שאינה יכולה לשאת אקראיות, ולכן בכל מקום בו תמצא אותה, תנסח אותה ותסתמך עליה בכל מעשיך: העולם לא כפוף לחוקיות שמצאת, אין לו שום מחוקק ואף אחד לא מעניש את האבן הסוררת שמסרבת להשמע לחוק הגרביטציה. אין שום סיבה להאמין שבמקום אחר ובזמן אחר באותו יקום ממש החוקיות שמצאת בהכרח מתקיימת.
 

BravoMan

Active member
כלומר,

אתה מאמין כי אתה מאמין?
&nbsp
אם כך, אני חושב שהגענו לסוף הדיון הזה...
היה מעניין, תודה!
 

itor

New member
כולנו מאמינים כי אנחנו מאמינים

כי כל ידיעה מתבססת בשורשה על הכרה ראשונית.
 

BravoMan

Active member
לא.

כולנו מאמינים כי מישהו שכנע אותנו.
&nbsp
אם זה לא היה המצב, לא היו דתות שונות בעולם, ודתו של אדם לא היית תלויה בשכונה הספציפית בה הוא נולד ובדת של הוריו, שלא לדבר על כך שלא היו חוזרים בשאלה או בתשובה.
&nbsp
המושג "הכרה ראשונית" חסר כל משמעות, כי איך תוכל "להכיר" בלי להבין, ואיך תוכל "להבין" בלי לקבל מידע מבחוץ?
כל מה שאנו יודעים מבוסס למידה - החל מאיך ללכת, דרך איך לדבר, ועד באלו אגדות אנו בוחרים להאמין.
&nbsp
או כמו שנאמר:
https://www.youtube.com/watch?v=vaJVv1bzfTU
 

itor

New member
אתה מדבר

על סיבה פסיכולוגית (מישהו שיכנע), ואילו אני על הנמקה הכרתית.
כשאתה אומר "ראשונית" אתה מתכוון - ראשונית בזמן. שלא יכולה להשתנות בעקבות גורמים פסיכולוגיים.
כשאני אומר "ראשונית" כוונתי שהיא לא מבוססת על ידיעות אחרות ולא מוסקת מניסויים (אך לאו דווקא ראשונית בזמן).
 

BravoMan

Active member
כלומר, לשיטתך, יש בך "אמונה"

שאינך יכול להצביע על המקור שלה, ולכן אתה מגדיר אותה כ-"ראשונית" כזו שפשוט "קיימת בראשך" בלי להסתמך על כלום?
&nbsp
אבל איך אתה יכול להיות בטוח שהיא אכן ראשונית, ושפשוט לא שכחת, או שבחרת להתעלם מהמקור שלה?
&nbsp
ואם באמת צצים בתודעתך דברים שאינך יודע את מקורם, כיצד זה שונה מאותו שכיזופרן שמאמין שהוא שומע קולות שאינם באים מאנשים אחרים?
 

itor

New member
מבחינה לוגית

חייבת להיות הכרה ראשונית, שעליה מתבססות הכרות אחרות.
לא רק בתודעתי "צצים דברים שאיני יודע את מקורם" אלא כל מי שיש לו תודעה, יש לו הכרות ראשוניות בהכרח.
 

ItsikH

Member
אדם שלא מאמין בקיום העולם הגשמי, או שמאמין שהעולם
הגשמי הזה כפוף לרוחניות כלשהי, לא יוכל שלא להכפיף את התנהלותו בעולם הגשמי הזה להזייתו זו, ולכן יאובחן כמסוכן לעצמו ולסביבתו - כי סכנה זו מוגדרת אך ורק בעולם הגשמי. האם ייתכן קיום אנושות אלטרנטיבית בה אין הכרה בעולם הגשמי... יש לנו כבר די ידע על העולם הגשמי הזה להעריך שתכחיד את עצמה תוך זמן לא רב [וד"א אפשר לשאול בהרחבה, האם באמת "נזר הבריאה" לכאורה באמת כל כך מותאם לקיום בעולם הגשמי הזה, יתכן שממש כמו דוגמאות של מינים מצליחים שנכחדו בעבר, הוא מכחיד את עצמו מעצם יכולתו]
 

itor

New member
אולי.

אדם כזה יכול להיות מסוכן באמת.
אם כי היו פילוסופים שהאמינו שעולם החומר הוא אשלייה, בלי שזה יוביל אותם למעשים מסוכנים (כי גם לאשלייה יש כוח מניע חזק, ומשום שהאמונה הזו היתה כנראה רק במישור ההכרתי המותחכם).
 

outrigger

New member
האמת שזה לא משנה אם מדובר בח'א או נוקלאוטידים

שכן המרחב עבור שניהם דומה עד זהה (בגלל הקודונים הסינונימיים). מה שכן, מחקרים מראים כי הסיכוי למציאת רצף פונקציונלי במרחב הרצפים אכן נמוך ביותר.
 

חנוך25

New member
לא ג'יבריש. טעות לוגית.

שהיא -
יחוס תכליות (פונקציות) לדברים טבעיים = להניח שגם דברים טבעיים הם בעצם מלאכותיים = כשל הנחת המבוקש.
 

itor

New member
המרחב עבור שניהם דומה עד זהה (בגלל הקודונים הסינונימיים).

 

outrigger

New member
שוב, מה הג'יבריש פה בדיוק?

אם לא ברור לך משהו אז תשאל. אבל אל תטען סתם שמדובר בג'יבריש. ואם זה לא היה מובן, אז לגן באורך כ1000 נוקלאוטידים מרחב הרצפים האפשרי הוא כ1000^4. שזה הרבה יותר גבוה מהמרחב ברמת החומצות אמינו (333^20). אבל משום שקודונים שונים מקודדים לאותה חומצה אמינית המרחב למעשה זהה או לכל היותר דומה.
 

itor

New member
לא טענתי שזה ג'יבריש, אלא שזה נשמע ג'יבריש.

וזה נשאר כספר החתום גם אחרי ההבהרה הזו.
אולי תכתוב בצורה בהירה יותר למה אתה מתכוון, כי לא ברור לי מה אתה מנסה להשוות למה.
האם אתה מנסה להסיק את מספר הקומבינציות האפשריות של המבנה הראשוני של החלבון המקודד מרצף אקראי של אלף נוקליאוטידים, או אולי משהו אחר?
אתה יכול להשתמש במינוח מקצועי אם זה יעזור להבהרה (אני מהתחום).
 
למעלה