חיפוש עבודה וזמינות server

אבי364

New member
שאלה ראשונה :
עד היום עבדתי ב 2 חברות הייטק.
חברה ראשונה - Java שנה וחצי
חברה שנייה - C# במשך שבע שנים.
זומנתי לראיון לעוד יומיים ל Java
איך אני מתכונן לראיון ב Java כשלא כתבתי מילת קוד אחת ב java ב7 שנים האחרונות ?

שאלה בעניין אחר:
- ה IT אצלי בחברה מתקין windows update ל server שאני עובד מולו.
זה גורם לrestart בעקבות ה windows update וזה משבית לי את כל מחשבי האוטומצייה שתלויים ב server .
ניסיתי להסביר שאני צריך להיות זה ששולט מתי יהיו עידכוני תכונה אבל אין עם מי לדבר
מה עושים ?
 
שאלה ראשונה :
עד היום עבדתי ב 2 חברות הייטק.
חברה ראשונה - Java שנה וחצי
חברה שנייה - C# במשך שבע שנים.
זומנתי לראיון לעוד יומיים ל Java
איך אני מתכונן לראיון ב Java כשלא כתבתי מילת קוד אחת ב java ב7 שנים האחרונות ?

שאלה בעניין אחר:
- ה IT אצלי בחברה מתקין windows update ל server שאני עובד מולו.
זה גורם לrestart בעקבות ה windows update וזה משבית לי את כל מחשבי האוטומצייה שתלויים ב server .
ניסיתי להסביר שאני צריך להיות זה ששולט מתי יהיו עידכוני תכונה אבל אין עם מי לדבר
מה עושים ?
אני מניחה שלרוב מחפשים יכולת חשיבה ופחות את הידע הכי עדכני בשפה, אלא אם התפקיד ספציפית דורש את זה. שווה אולי לעבור ברפרוף על חידושים בג׳אווה שנעשו בשנים האחרונות כדי שתוכל להגיד שאתה מכיר אותם בגדול גם אם לא התנסית בהם.

לגבי השאלה השניה: אם פניה ישירה לא עוזרת, שווה לנסות לפעול דרך המנהל שלך.
 

BravoMan

Active member
שאלה ראשונה :
עד היום עבדתי ב 2 חברות הייטק.
חברה ראשונה - Java שנה וחצי
חברה שנייה - C# במשך שבע שנים.
זומנתי לראיון לעוד יומיים ל Java
איך אני מתכונן לראיון ב Java כשלא כתבתי מילת קוד אחת ב java ב7 שנים האחרונות ?

שאלה בעניין אחר:
- ה IT אצלי בחברה מתקין windows update ל server שאני עובד מולו.
זה גורם לrestart בעקבות ה windows update וזה משבית לי את כל מחשבי האוטומצייה שתלויים ב server .
ניסיתי להסביר שאני צריך להיות זה ששולט מתי יהיו עידכוני תכונה אבל אין עם מי לדבר
מה עושים ?
יומיים זה לא הרבה זמן להשלים 7 שנים של שינויים, אבל אם מדובר במקום סביר, הראיון לא יתרכז ספציפית בנבכי Java וינסה לבדוק את היכולת הכללית שלך המפתח.
אלא אם תיאור המשרה הוא מומחה Java ומחפשים מישהו שבדיוק מכיר את כל הפינות...
בכל מקרה, למעט לחפש ברשת על חידושים שהיו (ואכן היו לא מעט) בשנים האחרונות (ספציפית Java 8/9), אין לי יותר מידי מה להמליץ לך.

לגבי הבעיה השנייה, אין אצלכם איזו קבוצה או פורום של סנכרון?
בד"כ לארגון צריך להיות "מקום" (לפחות קבוצת WA), שבו מודיעים ומסכמים על כל פעולה שיכולה להשפיע על התשתית הארגונית, בין אם זה עליית גרסה, התקנת עדכוני מערכת, שינוי קונפיגורציה כזה או אחר, וכו'.

לא נשמע לי הגיוני שה-IT יעשה מה שהוא רוצה, מבלי להתחשב בפעילות הארגונית.
מצד שני, אם לא מדובר בחברה קטנה, אכן הגיוני ש-IT יהיה זה שיטפל בעדכונים, ובמקרה של עדכוני אבטחה כמה שיותר מהר, אבל כמובן בתיאום עם כל גורם מושפע.

לדעתי, במקום לנסות להגיד לעובד ה-IT (שמן הסתם יש מעליו מנהל שמציב דרישות) ישירות לתת לך שליטה (מה שלא יקרה כנראה), תתחיל להעלות את הבעיה של האתחולים וההשבתות הלא צפויות במעלה שרשרת המזון.
דבר עם המנהל שלך, דבר עם המנהל שלו, תקדם נושא של "סנכרון".
 

אבי364

New member
לגבי משרת java שאליה אני מתראיין. אני לא יודע מה זה מומחה java מבחינתףך אבל משלמים למשרה הזאת 23000 שח

לגבי עניין הserver :
זה חברה של 40 עובדים בארץ. 300 עובדים בעולם.
ידעתי את המנהל שלי , שהוא כמעט מנהל של ה site בארץ והוא מדבר עם ההנהלה של ה IT מארה"ב אבל אני לא רואה שדברים מתקדמים. כל פעם יש הנחתה אחרת מ IT שגורמת לי בעיות באוטומצייה.
 

d70

Well-known member
- ה IT אצלי בחברה מתקין windows update ל server שאני עובד מולו.
זה גורם לrestart בעקבות ה windows update וזה משבית לי את כל מחשבי האוטומצייה שתלויים ב server .
ניסיתי להסביר שאני צריך להיות זה ששולט מתי יהיו עידכוני תכונה אבל אין עם מי לדבר
מה עושים ?

אולי לא הבנתי נכון אבל אתה אומר שאחרי ה restart הדברים לא חוזרים לבד לקדמותם? אתה צריך להרים את הכל ידנית מחדש? אם כן, כדאי לגרום לדברים לעלות לבד ולהסתנכרן אוטומטית ולא לחכות לעבודה ידנית.

שנית, ה IT צריך להבין מה משמעות ה"עדכונים" ולהוציא מייל מראש לכולם על השבתה מתוכננת. כך שזו אחריות שלו ולא שלך.

אני הייתי בודק עם מנהל ה site אופציה להקצות שרת ייעודי שאתם אחראים עליו מבחינת עדכונים והשבתות או האם ניתן להקצות שרת נוסף כגיבוי בהנחה שהעדכון מחו"ל לא קורה בו-זמנית בכל השרתים.
 

קלייטון.ש

Well-known member
שאלה ראשונה אם יבחנו אותך על ידע מעמיק בשפה אתה כנראה הולך להיכשל. אבל אם המראיין לא מתעקש על ידע בשפה ומוכן להסתפק בכך שאתה יודע שפה דומה, ושאתה מכיר גם ג'אווה כי עבדת בזה קצת לפני כך וכך, אז תוכל להיכשל בגלל משהו אחר.

שאלה שניה אם שרת לא בשליטתך אז אתה לא יכול לצפות שאתה תקבע מה יקרה לו. מבחינת מי ששולט בשרת, הוא צריך לשאוף שהשרת יהיה זמין כמה שיותר, כמה שקרוב ל-100%. אם יש בעיה בזמינות של השרת היא בעיה ניהולית. אם יש מנהל שאתה יכול לדווח לו על בעיות בזמינות של השרתים בחברה, תדווח. בכל מקרה מכיון שאתה עובד מול שרת שסובל מבעיות זמינות, אתה צריך בצד שלך להתארגן בהתאם, כך שהמערכות שלך שתלויות בו ידעו להתאושש במהירות מהפסקות בשירות.
 

vinney

Well-known member
וואו, לשם שינוי נתת תשובה לעניין.

לגבי השרת - לIT יש אחריות לוודא שהשרת מריץ מערכת הפעלה תקינה ובטוחה, וזה כולל התקנת עדכונים הכרחיים מתי שצריך. אתה צריך לוודא שזמינות השרת תואמת את הציפיות שלך (ולא, ציפיה ל100% זמינות היא לא ציפיה סבירה) ולתאם עמדות בנושא עם הIT, ובנוסף לוודא שאתה מקבל התראה מספיק זמן מראש כדי לכבות את הסקריפטים שלך או להתארגן בהתאם.
 

קלייטון.ש

Well-known member
וואו, לשם שינוי נתת תשובה לעניין.

לגבי השרת - לIT יש אחריות לוודא שהשרת מריץ מערכת הפעלה תקינה ובטוחה, וזה כולל התקנת עדכונים הכרחיים מתי שצריך. אתה צריך לוודא שזמינות השרת תואמת את הציפיות שלך (ולא, ציפיה ל100% זמינות היא לא ציפיה סבירה) ולתאם עמדות בנושא עם הIT, ובנוסף לוודא שאתה מקבל התראה מספיק זמן מראש כדי לכבות את הסקריפטים שלך או להתארגן בהתאם.
ציפיה ל-100% זמינות היא בהחלט סבירה וגם מתקיימת מעשית בפועל. להתקין עדכון אבטחה לוקח 5 דקות ואפשר לעשות את זה פעם בחודש. בחודש יש 43200 דקות, 5 דקות מזה הם 0.01%, אז זו זמינות של 99.99%. אם מתקינים את העדכונים פעם בחודשיים-שלושה הזמינות עוד עולה. 5 דקות פעם ב-3 חודשים זו זמינות של 99.996%
אם מנהל השרת יטרח לבצע את העדכון בשעות בהן הפעילות של השרת היא המינימלית, אולי אפילו אפס, אז אף אחד לא ירגיש ומבחינת המשתמשים זה 100%. אם חייבים 100% מדויק ומעוגל ורציף, כפי שאכן חייבים בהרבה מקרים, אז מוסיפים שרת.
מבחינה ניהולית לא כדאי להתחייב ל-100% אבל לא כי זה לא אפשרי טכנית אלא כי פותח פתח לצרות משפטיות. מעשית זה אפשרי בהחלט.
 

vinney

Well-known member
כשאתה מעגל אז גם זמינות של 99% זה "אף אחד לא ירגיש ומבחינת משתמשים זה 100%", וגם 95%. אבל לא כך מודדים זמינות, ועובדה היא שהמשתמש הזה בהחלט מרגיש.
 

קלייטון.ש

Well-known member
כשאתה מעגל אז גם זמינות של 99% זה "אף אחד לא ירגיש ומבחינת משתמשים זה 100%", וגם 95%. אבל לא כך מודדים זמינות, ועובדה היא שהמשתמש הזה בהחלט מרגיש.
זמינות 99% משמעה 7.2 שעות אי זמינות בחודש. ועוד איך מרגישים את זה, אלא אם מדובר באתר של שומרי שבת וכל האי-זמינות היתה בשבת. אם מחלקים את זה באופן שווה לכל יום משמעה רבע שעה של אי זמינות ביום. 99% זה ממש גרוע ואם זה מתוכנן ככה אז המתכנן צריך לחפש עבודה אחרת. בתור מנקה רחובות אולי.
מה שנוגע למשתמש המסויים שהעלה את השאלה בשרשור זה, אני לא יודע איך המערכות שלו בנויות, אבל אם המצב הוא שהמערכת שלו קורסת בגלל שהשרת נפל לכמה שניות, או אפילו דקה-שתיים של עדכון האבטחה, אז זו בעיה אחרת ולא בעיה של זמינות השרת.
 

vinney

Well-known member
אבל אם המצב הוא שהמערכת שלו קורסת בגלל שהשרת נפל לכמה שניות, או אפילו דקה-שתיים של עדכון האבטחה, אז זו בעיה אחרת ולא בעיה של זמינות השרת.
שזאת בדיוק הייתה הנקודה שלי. להניח שהשרת זמין תמיד זה לא מעשי. ולא משנה כמה זה קרוב ל"תמיד" - זה אף פעם לא "תמיד". ואם המערכת שלו לא מסוגלת להתמודד עם הזמינות שהIT שלו מספק - אז מישהו צריך לשנות משהו, ויותר סביר שהמערכת היא זאת שצריכה להשתנות ולא הIT. אבל תאום ציפיות עם הIT והגדרות הזמינות הנדרשת - זה השלב הראשון.
 

קלייטון.ש

Well-known member
שזאת בדיוק הייתה הנקודה שלי. להניח שהשרת זמין תמיד זה לא מעשי. ולא משנה כמה זה קרוב ל"תמיד" - זה אף פעם לא "תמיד". ואם המערכת שלו לא מסוגלת להתמודד עם הזמינות שהIT שלו מספק - אז מישהו צריך לשנות משהו, ויותר סביר שהמערכת היא זאת שצריכה להשתנות ולא הIT. אבל תאום ציפיות עם הIT והגדרות הזמינות הנדרשת - זה השלב הראשון.
שרידות צד לקוח לא שייכת לשאלת זמינות השרת. גם אם אנחנו מצפים ובטוחים ששרת יהיה זמין ברציפות, וקיבלנו אחריות ספק עם ערבות בנקאית של מיליון דולר והבטחה שהוא העמיד מולנו חווה עם אלף שרתים רק בשבילנו, גם אז בצד לקוח צריך להיערך לתקלות תקשורת שלא קשורות לשרת. השרת יכול להיות זמין ברציפות ובכל זאת בצד לקוח לא נצליח להגיע אליו. למשל בגלל תקלה בצד לקוח או בגלל תקלה בכל רכיב בדרך. אלה שתי סוגיות שונות.
 

אבי364

New member
זאת אומרת שהראיון בjava די אבוד... ?
דחיתי אותו ב3 ימים . זה נותן לי עוד שלושה ערבים ללמוד אל הראיון.
עדיין אין סיכוי ? אני לא רוצה לבזבז את הזמן שלי על ראיונות חסרי סיכוי....
 
זאת אומרת שהראיון בjava די אבוד... ?
דחיתי אותו ב3 ימים . זה נותן לי עוד שלושה ערבים ללמוד אל הראיון.
עדיין אין סיכוי ? אני לא רוצה לבזבז את הזמן שלי על ראיונות חסרי סיכוי....
התראיינות היא לא מיותרת - יש סיכוי שרמת הידע בג׳אווה פחות תפריע להם, וגם אם כן - לא פעם גם ראיון לא מוצלח יכול להכווין אותך לגבי מה חבר לך לתפקידים דומים.
 
למעלה