חיסון נגד צהבת A

The new me9

New member
חיסון נגד צהבת A

עשיתי בדיקת דם כדי לבדוק אם בגוף שלי נשארו נוגדים מחיסון
נגד צהבת A שעשיתי ב2007.

התוצאות לא כ"כ ברורות לי:


HEPATITIS A IgG
Positive

הערות לבדיקה - HEPATITIS A IgG

שם הבדיקה בעברית: בדיקת דלקת הכבד מסוג A
נגיף דלקת הכבד מסוג A הוא אחד הגורמים השכיחים לצהבת זיהומית. נגיף זה עובר דרך הפרשות מערכת העיכול והוא נפוץ במדינות עם צפיפות אוכלוסין גבוהה, כמו אפריקה ואסיה, ובמקומות עם צפיפות גבוהה והיגיינה ירודה יחסית.

נגיף זה עלול לגרום לצהבת ולדלקת כבד שיכולה לעתים נדירות להיות קשה, אולם בכל המקרים היא חולפת בלי להשאיר עקבות. חלק ניכר מהאנשים נדבקים בנגיף, אך אינם מפתחים מחלה. במקרה זה, בדיקת נוגדנים שהתפתחו נגד הנגיף היא העדות היחידה שאכן האדם נדבק בנגיף. הימצאות נוגדנים מביאה לחיסון במשך כל החיים, כך שהדבקה חוזרת בנגיף זה נדירה מאוד.

מתן חיסון אקטיבי נגד הנגיף מביא ליצירת נוגדנים נגד הנגיף.

נוגדנים מסוג IgM מעידים על הדבקה לאחרונה, ואילו נוגדנים מסוג IgG מעידים על הדבקה בעבר הרחוק. בדרך כלל יש לבדוק את רמת הנוגדנים לפחות פעמיים, בהפרש של שבועיים עד שלושה שבועות, על מנת לראות את השינוי בכייל הנוגדנים. רק שינוי בכייל הנוגדנים מעיד שאכן התרחשה הדבקה לאחרונה.



HEPATITIS A IgM
negative


מישהו יודע להסביר?
 

StillHere1

New member
תשובה

IgM שלילי, זאת אומרת שלא נדבקת לאחרונה בנגיף.
IgG חיובי, יכולה להיות משתי סיבות, או שנדבקת בעבר בוירוס והגוף פיתח נגדו נוגדנים כלומר אתה עכשיו בלי הנגיף וגם מחוסן כלפיו במידה ותהיה הדבקה בעתיד. לחילופין ה IgG חיובי יכול להיות בגלל שקיבלת חיסון פסיבי לוירוס בשביל למנוע הדבקה(למשל באנשים שטסים לח'ול לאיזורים שבהם סניטציה נמוכה. בשני המצבים אתה מחוסן ובלי הנגיף.
 

StillHere1

New member
ועוד משהו..

אם לא הבהרתי נכון, אז אתה עדיין מחוסן, וחיסון נגד היפטיטס A בד"כ מגן עליך בין 14-20 שנה כך שיקח לך עוד הרבה זמן עד שתצטרך לקבל חיסון שוב.
 

The new me9

New member
כלומר- אלה התוצאות האופטמליות

כאמור, עברתי חיסון ב2007
כלומר - הגוף עוד מחוסן ולא צריך מנה נוספת ?
 

StillHere1

New member
...

בהודעה השניה נפלה טעות, החיסון שניתן הוא אקטיבי ולא פסיבי כי זה מלפני 5 שנים. אבל זה לא משנה, אתה עדיין מחוסן והחיסון עוד ימשך שנים רבות.
 
הפורום לא מיועד לייעוץ רפואי מקצועי

הגולשים בפורום הם סטודנטים ומועמדים לרפואה, שאינם מוסמכים לתת ייעוץ רפואי כלשהו.

אתה מוזמן להפנות את השאלה לרופא המשפחה שלך או לאחד מהפורומים הרפואיים הרבים שיש בתפוז.
 
למעלה