חיסון כלבת לחתולים

חיסון כלבת לחתולים

האם החוק מתייחס לחיסון חתול כנגד כלבת ? כל כמה זמן (מבחינת החוק) יש לחסן חתול כנגד הכלבת ? החתולה שלי חוסנה לפני כשנתיים +. במרפאה הוטרינרית נאמר לנו לבוא רק לאחר שנתיים וחצי, כיוון שהחיסון תקף ל 3 שנים. בשל התפרצות מחלת הכלבת בתקופה האחרונה, תהיתי באם הכלבת תגיע לאזורנו, אם לא יאמרו לנו שתוקף החיסון פג, וכי יש לשים את החתולה בהסגר.
 

האפי לי

New member
החוק לא מתיחס לנושא

החיסון באמת תקף לכ3 שנים (גם לכלבים) אבל הרשויות דורשות חיסון כלבת כל שנה כלומר אם תמצא כלבת באזורכם והחתולים לא חוסנו בשנה האחרונה הם עלולים להיות מוחרמים חשוב לציין ששבב לא תמיד מספיק, צריך לשמור גם את התעודה המעידה על כך שהכלב/חתול חוסן נגד כלבת
 

קרני4

New member
האם את באזור שהוכרז כנגוע בכלבת?

אם האזור שלך לא הוכרז כנגוע בכלבת, יתכן שכדאי לצלצל לווטרינר העירוני/אזורי ולשאול. תלוי באיזה אזור את גרה, ומי הווטרינר. הווטרינר העירוני הוא זה שצריך לקחת להסגר או חלילה...את החתול, והוא גם יכול לענות באופן רשמי על השאלה. תשובה שלו אמורה להיות מחייבת. באיזה אזור את גרה?
קרני
 
האזור שבו אני גרה לא הוכרז כנגוע

מדובר על זכרון יעקב. אבל גבעת עדה, בניימינה ועוד יישובים קרובים הוכרזו, כך שאני חוששת שזה רק עיניין של זמן
 

**לילך**

New member
הי חלי, ממליצה לך לחסן שוב

כדי לודא שלא יהיו בעיות במידה ואיזורכם יוכרז מוכה כלבת. אם את מחסנת באמצעות וטרינר פרטי, תודאי שהוא מדווח על החיסון לשרותים הוטרינרים, חשוב שיהיה רשום אצלם שהחתול חוסן, כמו כן קבלי אישור מתאים על החיסון ושמרי אותו. מחירי חיסון כלבת לחתול הם 12 ש"ח לחתול מעוקר ו 24 ש"ח לחתול לא מעוקר.
 

**לילך**

New member
אנא הפני את מי שאמר לך זאת

לד"ר חיימוביץ מהשרותים הוטרינרים או שתדווחי לד"ר חיימוביץ על המחיר שביקשו ממך ותבקשי הסבר. אל תשלמי בשום אופן מחירים שונים ממה שרשמתי
 

קרני4

New member
../images/Emo4.gifהווטרינר של גבעת עדה הרעיל שם.

החתול הוא חתול ביתי שאפשר לסגור אותו בבית בשעת חירום? מדובר על הווטרינר של גבעת עדה? הווטרינר שהרעיל שם?
יש שתי אפשרויות: 1. שהווטרינרית שלך תצלצל לווטרינר האזורי ותשאל את כל השאלות. 2.שאת, למרות הכל, תצלצלי לווטרינר האזורי, בלי להזדהות, ותשאלי האם חיסון נגד כלבת לחתול שנעשה לפני שנתיים תקף עדיין. צריך גם לברר אצלו גם את כל הנהלים איך להגן על החתול שלך. הוא זה שצריך בסוף להחליט על גורל החתול שלך. אני לא הייתי מזדהה והייתי מבקשת אותו רק לשאול שאלה עקרונית. לא רק מדובר בחיסון עצמו, אלא ברישום החיסון אצל השירותים הווטרינרים. את חייבת לברר די בדחיפות לפני שחלילה יקרה משהו. את באזור קצת מסוכן. כתבי לנו מה נאמר לך.
קרני
 
תודה על הדאגה

החתולה היא חתולת בית, שיוצאת החוצה בהשגחה מלאה (פרסית מפונקת, שלא תצליח לשרוד בחוץ). אני מתכננת בכל מקרה לחסן את החתולה שוב בתקופה הקרובה, אני חוששת רק שלא יכריזו עד אז על האיזור כעל איזור נגוע כלבת. החיסון הוא חיסון יקר באיזור שלי, ולכן בחרנו עד כה לחסן על פי תוקף החיסון (הגיוני - לא ?). בכל מקרה, במידה ונוכרז באיזור מוכה כלבת, ויהיה לי ספק קל שבקלים, שהוטרינר האיזורי לא יאשר את חיסון החתולה, החתולה תעבור באופן זמני לביביסיטר שלה, מחוץ לזכרון, על מנת שלא תצטרך חו"ח להכנס להסגר שיהיה הרסני בשבילה.
 

m_shy

New member
בנימינה לא הוכרזה כאיזור אירוע

למיטב ידיעתי, בתחום השיפוט של איגוד ערים וטרינרי שומרון, איזור הארוע היחיד הוא היישוב גבעת עדה לא כולל איזור ה"הרחבה".
 
למעלה