חיוב ארנונה על עליית גג

ErezLevanon

New member
חיוב ארנונה על עליית גג

שלום רב, אני גר בדירה במרכז הרצליה . הדירה מפוצלת - חלקה נמצאת בקומה רגילה וחלקה בעליית גג . כל הדירה - כולל מה שנבנה על הגג רשום בארנונה בעירייה. השאלה שלי היא : האם עיירית הרצליה אכן מחייבת בתשלום ארנונה על עליית הגג גם שהוא בנוי ומתגוררים בו ? האם מחייבים גם במצב מעטפת ? כמו כן יש לי ספק לגבי גודל הדירה בפועל לפי הרישום אצל העייירה לדעתי הגודל הוא פחות מכך ויכול לחסוך לי הרבה בתשלום הארנונה בפועל. אשמח לקבל טיפים ועיצות לגבי המדידה וכן הגשת העירעור לועדה בעירייה. האם יש המלצה על מודד מקצועי בתחום שיש לו ניסיון וידע בייצוג דיירים פרטיים מול העירייה במקרים מסויימים ? תודה. ארז
 

נתנאלה2

New member
בפסיקה נקבע כי מבחן

1."השימוש הנעשה בפועל בנכס" הוא המבחן העיקרי לצורך קביעת סיווג הנכס, לפיכך באם עליית הגג משמשת בפועל למגורים, הרי החיוב הינו מגורים. 2.באשר למדידת הנכס, האם הרשות עשתה סקר נכסים? האם יש לה תשריט של הנכס?\ באם כן אנא דרוש לקבלו, זוהי זכותך. 3.מדידת הנכס הינה חיצונית בדר"כ ברוטו ברוטו, כולל קירות חוץ ופנים 4.יתרה מכך בתים משותפים מחוייבים אף בשטחים המשותפים ולכן שטח הדירה לחיוב הארנונה שונה משטח הדירה לרישום בטאבו. 5.למיטב הכרותי, תפקידו של מודד למדוד ואין הוא מייצג את התושב. 6.כרשות הייתי מבקשת ממך מדידה של מודד מוסמך בכדי לערער השאלה מבחינתך היא כדאיות המדידה (עלות של כ 1500 ש"ח). מה שכן ניתן להשוות בן היתר הבניה ולבקש מהרשות להסביר לך את חישוב גודל הנכס. בהצלחה!
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
גשי לעיריה

בקשי את צו הארנונה שלהם ותבדקי מה וכמה מחויב. מדדי את ביתך לפי נתוני הצו וראי אם התוצאה תתאים לרשום בעיריה, במידה וימצאו הבדלים שיצדיקו לדעתך הגשת עירעור שאלי בעיריה איך הערעור צריך להיות מוגש ואיזה מסמכים עלייך להציג ופעלי בהתאם.
 
תשובה

שיטת המדידה בהרצליה לדירות מגורים הינה ללא קירות פנימיים וחיצוניים קרי מפחיתים שטחים אלה אך מוסיפים חדרי שירות ומרפסות. בהתאם לאמור שווה לבדוק את נתוני העירייה. בקש נתונים מהעירייה ככל וישנן (יש לבקש בזהירות) ובאם אכן לדעתך קיימים פערים מהותיים הדורשים בדיקה לא מזיק לבודקם. אין באמור משום המלצה מסוג שהיא ו/או ייעוץ משפטי וכל האמור הינו באחריות השואל בלבד.
 
למעלה