חידת אוטובוס

מצב
הנושא נעול.
חידת אוטובוס

חידת אוטובוס
התמונה התפרסמה בפייסבוק.
יש לכם מושג מה הוא? מה עלה בגורלו?
אני חושב שזה מרק 1.

 
צר לי לאכזבכם: זהו מארק 2 מקורי:

חידת אוטובוס
התמונה התפרסמה בפייסבוק.
יש לכם מושג מה הוא? מה עלה בגורלו?
אני חושב שזה מרק 1.
צר לי לאכזבכם: זהו מארק 2 מקורי:
קצת מידע עליו: נרכש ממועצה אזורית באר-טוביה ע"י אגד ביום 31.08.1969 וקיבל מספר רישוי חדש: 38-785. הרכב הוא ממודל 1955.
מספר השלדה שלו הינו: 550289. כל אוטובוס ליילנד רויאל טייגר שמספר השלדה שלו מתחיל ב- 550 הוא מארק 2 בהכרח.
כמו-כן מופיע בטבלאות של 37-XXX ו- 38-XXX שהרכב הוא מארק 2. האוטובוס הושבת בינואר 1970 אם כי במסמך אחר אני מוצא תאריך השבתה: מארס 1968. מה עלה בגורלו??? אני רק יכול לומר לך שעד פברואר 1990 הוא שימש מחסן כאשר מספר הרישוי 38-785 עליו. אין לדעת היכן כי בפברואר הנ"ל פורק ממנו הרישוי ורק אז נגרט במצבת הרישוי של המשרד. הנחת העבודה היא כי הוא עבר מזמן למצב של פחיות RC במקרה הטוב... אני אנסה למצוא את כרטיס האוטובוס המקורי שהיה בגודל A5. בכל מקרה זהו מארק2.
 
ויש גם עידכון: כמובן שמיד קיימתי ישיבה עם דני על האוטובוס:

צר לי לאכזבכם: זהו מארק 2 מקורי:
קצת מידע עליו: נרכש ממועצה אזורית באר-טוביה ע"י אגד ביום 31.08.1969 וקיבל מספר רישוי חדש: 38-785. הרכב הוא ממודל 1955.
מספר השלדה שלו הינו: 550289. כל אוטובוס ליילנד רויאל טייגר שמספר השלדה שלו מתחיל ב- 550 הוא מארק 2 בהכרח.
כמו-כן מופיע בטבלאות של 37-XXX ו- 38-XXX שהרכב הוא מארק 2. האוטובוס הושבת בינואר 1970 אם כי במסמך אחר אני מוצא תאריך השבתה: מארס 1968. מה עלה בגורלו??? אני רק יכול לומר לך שעד פברואר 1990 הוא שימש מחסן כאשר מספר הרישוי 38-785 עליו. אין לדעת היכן כי בפברואר הנ"ל פורק ממנו הרישוי ורק אז נגרט במצבת הרישוי של המשרד. הנחת העבודה היא כי הוא עבר מזמן למצב של פחיות RC במקרה הטוב... אני אנסה למצוא את כרטיס האוטובוס המקורי שהיה בגודל A5. בכל מקרה זהו מארק2.
ויש גם עידכון: כמובן שמיד קיימתי ישיבה עם דני על האוטובוס:
התמונה שפורסמה כאן היום נמצאת אצל דני מזמן, כלומר אין ממש חדש תחת השמש ומתברר שהאוטובוס עבר תאונה חזיתית והחזית שלו שוקמה עם פחים פשוטים מכל הבא ליד. זו הסיבה שהחזית שלו מזכירה מארק1 במובן מסויים - בעיקר באזור הפנסים. בדקנו בשלישית מול דני עם מסמכים נוספים מקוריים הקשורים לרכב זה והתברר מעל לכל ספק - מארק 2.
בכל מקרה, אם למישהו יש תמונות של אוטובוסים ישנים מהארץ, מכל התקופות, הוא/היא מוזמנים להעלות את התמונות הישנות במסגרת שרשור זה ודני ואני ובמקרה הצורך גם יוחאי ("אסף ונועה"), נזהה לכם כל אוטובוס בארץ. תמיד רצוי לצרף מספר רישוי שאז הזיהוי יכול להיערך תוך שניות.
שבת-שלום.
 

pincas1

New member
אוטובוס ישן

ויש גם עידכון: כמובן שמיד קיימתי ישיבה עם דני על האוטובוס:
התמונה שפורסמה כאן היום נמצאת אצל דני מזמן, כלומר אין ממש חדש תחת השמש ומתברר שהאוטובוס עבר תאונה חזיתית והחזית שלו שוקמה עם פחים פשוטים מכל הבא ליד. זו הסיבה שהחזית שלו מזכירה מארק1 במובן מסויים - בעיקר באזור הפנסים. בדקנו בשלישית מול דני עם מסמכים נוספים מקוריים הקשורים לרכב זה והתברר מעל לכל ספק - מארק 2.
בכל מקרה, אם למישהו יש תמונות של אוטובוסים ישנים מהארץ, מכל התקופות, הוא/היא מוזמנים להעלות את התמונות הישנות במסגרת שרשור זה ודני ואני ובמקרה הצורך גם יוחאי ("אסף ונועה"), נזהה לכם כל אוטובוס בארץ. תמיד רצוי לצרף מספר רישוי שאז הזיהוי יכול להיערך תוך שניות.
שבת-שלום.
אוטובוס ישן
הנה תמונה בהמשך להצעתך הנדיבה.
(מארכיון הארוורד).
לא מסתדר לי עם שום דגם מוכר של יונייטד טורס ונראה קצר מהרגיל.

 
האורך רגיל - פשוט מצולם בעדשה מקרבת מרחוק:

אוטובוס ישן
הנה תמונה בהמשך להצעתך הנדיבה.
(מארכיון הארוורד).
לא מסתדר לי עם שום דגם מוכר של יונייטד טורס ונראה קצר מהרגיל.
האורך רגיל - פשוט מצולם בעדשה מקרבת מרחוק:
7 חלונות מפוארים ודלת אחורית סופית - אורך רגיל. החזית היא פשוט - חזית עירונית סטנדרטית ואפילו הסמל של "הארגז" נמצא בקדמה. ההבדל הוא שבאוטובוס זה אין תיבת מספר. אם תוסיף בפוטושופ תיבת מספר במצח החזית - זה ייראה לך אוטובוס עירוני לכל דבר. הסיבה לקיומו ביונייטד-טורס נעוצה בצורך דחוף באוטובוסים תיירותיים באותה עת. פשוט מה שהיה - היה כנראה חזית עירונית שהוסבה לאוטובוס תיירותי. להערכתי יונייטד פנו לשני יצרני המרכבים בבהילות כי נזקקו מהר לתוספת ציוד. וזה כנראה מה שהיה זמין מבלי להמתין פרק זמן ארוך. זו רק השערה.
 

pincas1

New member
הגיוני. תודה

האורך רגיל - פשוט מצולם בעדשה מקרבת מרחוק:
7 חלונות מפוארים ודלת אחורית סופית - אורך רגיל. החזית היא פשוט - חזית עירונית סטנדרטית ואפילו הסמל של "הארגז" נמצא בקדמה. ההבדל הוא שבאוטובוס זה אין תיבת מספר. אם תוסיף בפוטושופ תיבת מספר במצח החזית - זה ייראה לך אוטובוס עירוני לכל דבר. הסיבה לקיומו ביונייטד-טורס נעוצה בצורך דחוף באוטובוסים תיירותיים באותה עת. פשוט מה שהיה - היה כנראה חזית עירונית שהוסבה לאוטובוס תיירותי. להערכתי יונייטד פנו לשני יצרני המרכבים בבהילות כי נזקקו מהר לתוספת ציוד. וזה כנראה מה שהיה זמין מבלי להמתין פרק זמן ארוך. זו רק השערה.
הגיוני. תודה
 

yeh11

New member
החברה צודקים מארק 1 תוצרת מגן צ'טווד ומיד תמונות של

צר לי לאכזבכם: זהו מארק 2 מקורי:
קצת מידע עליו: נרכש ממועצה אזורית באר-טוביה ע"י אגד ביום 31.08.1969 וקיבל מספר רישוי חדש: 38-785. הרכב הוא ממודל 1955.
מספר השלדה שלו הינו: 550289. כל אוטובוס ליילנד רויאל טייגר שמספר השלדה שלו מתחיל ב- 550 הוא מארק 2 בהכרח.
כמו-כן מופיע בטבלאות של 37-XXX ו- 38-XXX שהרכב הוא מארק 2. האוטובוס הושבת בינואר 1970 אם כי במסמך אחר אני מוצא תאריך השבתה: מארס 1968. מה עלה בגורלו??? אני רק יכול לומר לך שעד פברואר 1990 הוא שימש מחסן כאשר מספר הרישוי 38-785 עליו. אין לדעת היכן כי בפברואר הנ"ל פורק ממנו הרישוי ורק אז נגרט במצבת הרישוי של המשרד. הנחת העבודה היא כי הוא עבר מזמן למצב של פחיות RC במקרה הטוב... אני אנסה למצוא את כרטיס האוטובוס המקורי שהיה בגודל A5. בכל מקרה זהו מארק2.
החברה צודקים מארק 1 תוצרת מגן צ'טווד ומיד תמונות של
שלום! החברה צודקים מארק 1 תוצרת מגן צ'טווד ובהמשך תמונות של כאלה של אגד ,מדגם זה בדן היו הרב קופאיות שעבדו בקוים 4 ו 5 (לא זוכר כזה בדן לא קופאית ) .
 
אתה טועה בענק !!! אתה מחפש פרובוקציות??

החברה צודקים מארק 1 תוצרת מגן צ'טווד ומיד תמונות של
שלום! החברה צודקים מארק 1 תוצרת מגן צ'טווד ובהמשך תמונות של כאלה של אגד ,מדגם זה בדן היו הרב קופאיות שעבדו בקוים 4 ו 5 (לא זוכר כזה בדן לא קופאית ) .
אתה טועה בענק !!! אתה מחפש פרובוקציות??
אתה שוכח שכל מסמכי הייצור של המכונה הזו נמצאים אצל דני ואצלי כולל ספרי היצרן של מגן צטווד והארגז.
לרכב יש מספר שלדה שמופיע בכל מסמך. על פי השוואת מספר השלדה עם ספר הייצור של ליילנד בעיר ליילנד בצפון אנגליה, מדובר בליילנד מארק 2 מקורי ! השלדה יוצרה בשנת 1955. בשנת 1955 לא יוצרו יותר אוטובוסים מדגם מארק 1 - נקודה ! כל האוטובוסים שמספר השלדה שלהם מתחיל ב-550 יוצרו כמארק 2 בלבד ואין יוצאי דופן, נקודה. כהרגלך אתה מעוות עובדות קיימות ללא שום ביסוס ואין בידייך שום מסמכים רלבנטיים לענין. אוטובוס זה עבר תאונה חזיתית וחזיתו שוקמה בדומה לחזית של מארק1. התאונה ארעה במרץ 1958 כאשר הרכב היה עדיין בבאר-טוביה ולפני שנמכר לאגד. מכאן הבלבול שלך. תתחיל לספור חלונות בצדדים ותביט בצד הרכב: מארק 2 מקורי ללא עוררין.
אין שום קשר בין רכב זה למארק 1 למעט הדימיון בחזית הרכב ששוקמה.
אתה יותר ממוזמן לפנות לחובבי אוטובוסים בבריטניה לפי מספר השלדה שציינתי בהודעתי הקודמת ולהיווכח במו עינייך כי מדובר במארק 2 חד וחלק !
אולי יורם בלומן יסכים לעזור לך? יש ברשותנו גם את ספרי הייצור המקוריים של היצרן מאותן שנים, את ספרי המרכיבים בארץ, את כרטיסיית הקרטון האישית של הרכב הכוללת מספר מנוע ושלדה, תאריך התיקון ועוד ועוד מידע.
אתה צריך להבין דבר אחד חשוב: בשנת 1955 לא התקיים ייצור של מארק 1 וגם לא בשנת 1954 !
אתה יכול להביא מאות ואלפי תמונות. זה לא ישכנע אף אחד. אולי במקום להמשיך ולדון בדברים שאין לך בסיס לדון בהם, תרים סוף סוף טלפון לדני - גורו האוטובוסים האחד והיחיד ותבין את טעויותייך, כולל זו ורבות אחרות.
והקביעה הינה חד משמעית:
כל אוטובוסי הליילנד רויאל טייגר שנסעו בישראל ובכל החברות משנת הייצור 1955 היו מארק 2 !
 

yeh11

New member
מדובר במארק 1 ובצפון הם היו ברישויים הבאים

אתה טועה בענק !!! אתה מחפש פרובוקציות??
אתה שוכח שכל מסמכי הייצור של המכונה הזו נמצאים אצל דני ואצלי כולל ספרי היצרן של מגן צטווד והארגז.
לרכב יש מספר שלדה שמופיע בכל מסמך. על פי השוואת מספר השלדה עם ספר הייצור של ליילנד בעיר ליילנד בצפון אנגליה, מדובר בליילנד מארק 2 מקורי ! השלדה יוצרה בשנת 1955. בשנת 1955 לא יוצרו יותר אוטובוסים מדגם מארק 1 - נקודה ! כל האוטובוסים שמספר השלדה שלהם מתחיל ב-550 יוצרו כמארק 2 בלבד ואין יוצאי דופן, נקודה. כהרגלך אתה מעוות עובדות קיימות ללא שום ביסוס ואין בידייך שום מסמכים רלבנטיים לענין. אוטובוס זה עבר תאונה חזיתית וחזיתו שוקמה בדומה לחזית של מארק1. התאונה ארעה במרץ 1958 כאשר הרכב היה עדיין בבאר-טוביה ולפני שנמכר לאגד. מכאן הבלבול שלך. תתחיל לספור חלונות בצדדים ותביט בצד הרכב: מארק 2 מקורי ללא עוררין.
אין שום קשר בין רכב זה למארק 1 למעט הדימיון בחזית הרכב ששוקמה.
אתה יותר ממוזמן לפנות לחובבי אוטובוסים בבריטניה לפי מספר השלדה שציינתי בהודעתי הקודמת ולהיווכח במו עינייך כי מדובר במארק 2 חד וחלק !
אולי יורם בלומן יסכים לעזור לך? יש ברשותנו גם את ספרי הייצור המקוריים של היצרן מאותן שנים, את ספרי המרכיבים בארץ, את כרטיסיית הקרטון האישית של הרכב הכוללת מספר מנוע ושלדה, תאריך התיקון ועוד ועוד מידע.
אתה צריך להבין דבר אחד חשוב: בשנת 1955 לא התקיים ייצור של מארק 1 וגם לא בשנת 1954 !
אתה יכול להביא מאות ואלפי תמונות. זה לא ישכנע אף אחד. אולי במקום להמשיך ולדון בדברים שאין לך בסיס לדון בהם, תרים סוף סוף טלפון לדני - גורו האוטובוסים האחד והיחיד ותבין את טעויותייך, כולל זו ורבות אחרות.
והקביעה הינה חד משמעית:
כל אוטובוסי הליילנד רויאל טייגר שנסעו בישראל ובכל החברות משנת הייצור 1955 היו מארק 2 !
מדובר במארק 1 ובצפון הם היו ברישויים הבאים
שלום! מדובר על מארק 1 ובצפון הם היו עם רישויים הבאים מ88737 עד 88744 אולי גם 88745 (שלא ראיתי אותו מעולם ) אתה בכל אופן תעדכן את ה"מגה" והנה בשבילך תמונה ראשונה מפייסבוק אגד האוטובוס השני מהקצה הימני לפני האוטבוס שמצולם רק בחלקו ,
חוץ מזה היו תמונות של אחד כזה במוסך אחיסמך בצבע טורקיז צהוב ,שמספר הרישוי שלו אם איני טועה 38725 .
כעת באיזור הצפון כל דגמי המארק 1 החלו ב887XX ובמקביל באיזור המרכז דרום 387XX אני מדבר על אגד יש תמונה שצילם סעד על תאונת אופנוע עם אוטובוס פורד בתמונה מצולם גם מגן צ'טווד כזה כמוכן יש תמונהבפורום התחליפי בזמנו של אוטובוסים בשער פלמר ליד תחנת הרכבת המרכזית של חיפה ומצולם בתמונה אחד כזה בקו 52 כשליד פתח מילוי הדלק יש כתם שחור ,מיד אביא כאלה קופאיות בקוי דן .
הכי חשוב אל תשכח לעדכן את ה"מגה "

 
אין סוף לשטויות שלך??? כל המכונות שהבאת הם ממודלים

מדובר במארק 1 ובצפון הם היו ברישויים הבאים
שלום! מדובר על מארק 1 ובצפון הם היו עם רישויים הבאים מ88737 עד 88744 אולי גם 88745 (שלא ראיתי אותו מעולם ) אתה בכל אופן תעדכן את ה"מגה" והנה בשבילך תמונה ראשונה מפייסבוק אגד האוטובוס השני מהקצה הימני לפני האוטבוס שמצולם רק בחלקו ,
חוץ מזה היו תמונות של אחד כזה במוסך אחיסמך בצבע טורקיז צהוב ,שמספר הרישוי שלו אם איני טועה 38725 .
כעת באיזור הצפון כל דגמי המארק 1 החלו ב887XX ובמקביל באיזור המרכז דרום 387XX אני מדבר על אגד יש תמונה שצילם סעד על תאונת אופנוע עם אוטובוס פורד בתמונה מצולם גם מגן צ'טווד כזה כמוכן יש תמונהבפורום התחליפי בזמנו של אוטובוסים בשער פלמר ליד תחנת הרכבת המרכזית של חיפה ומצולם בתמונה אחד כזה בקו 52 כשליד פתח מילוי הדלק יש כתם שחור ,מיד אביא כאלה קופאיות בקוי דן .
הכי חשוב אל תשכח לעדכן את ה"מגה "
אין סוף לשטויות שלך??? כל המכונות שהבאת הם ממודלים
ישנים יותר משנת 1955 ואין שום קשר בינן לבין האוטובוס הנדון בשרשור זה. מה הקשר בכלל???
כהרגלך אתה הולך סחור סחור מסביב ולא נוגע בנקודה החשובה אלא מנסה להסב את תשומת לב המאזינים מהענין שעליו מדברים כאן.
הפכת את עצמך לאלוהים???
אתה יודע טוב יותר מספרי היצרן???
אתה יודע טוב יותר ממשרד הרישוי???
אתה יודע טוב יותר ממי שייצר בעצמו את מה שהוא ייצר???
אתה ישבת בפברואר 1955 בעיר ליילנד בצפון אנגליה וערכת רישומים???
הנימוקים שהבאת בהודעתך עצובים....עצובים מאוד.... אין בהם כל קשר לאוטובוס מספר 37-246.
להזכירך 37-246 הוא 38-785 ולפיכך הנתונים שבידינו כפולים ומעודכנים לאורך השנים עד למועד השבתת הרכב.
אולי תפסיק לבלבל את המאזינים על אוטובוסים אחרים או דומים אלא תביא חומר מקורי ומהימן אך ורק על אוטובוס זה מבלי להתפלסף !
אם יש לך תמונות שלו - נשמח לראות. לא של אוטובוסים אחרים שאינם קשורים כהוא זה לנשוא השרשור.
אני באמת מציע שתיפגש עם דני גולדשמידט. אתם גרים לא רחוק במיוחד זה מזה. האמן לי שלאחר שתפגוש אותו - תשנה את כל נקודות המוצא וההשקפות שלך על אוטובוסים מאז ומעולם..... שווה ומומלץ !
 
אפשר קישור? תוכל לתקן להם בפייס למארק 2. ראה הודעות מצורפות

חידת אוטובוס
התמונה התפרסמה בפייסבוק.
יש לכם מושג מה הוא? מה עלה בגורלו?
אני חושב שזה מרק 1.
אפשר קישור? תוכל לתקן להם בפייס למארק 2. ראה הודעות מצורפות
במסגרת שרשור זה.
 
אתה רוצה התערבות כספית שאתה טועה??

אל תתקן אתה צודק מדובר במארק 1 תוצרת מגן צ'טווד
אתה רוצה התערבות כספית שאתה טועה??
תנקוב בכל סכום שאתה רוצה. כל אחד מאיתנו יביא מסמכים והוכחות למפגש והמפסיד יודה בפני כולם שטעה. אפשר אצל אחד ממנהלי הפורום בביתו מבחינתי.
 
חבל שתקשיב ליהודה. אין לו שום הוכחות ואילו לדני ולי

אתקן גם אתקן...תודה!
חבל שתקשיב ליהודה. אין לו שום הוכחות ואילו לדני ולי
יש הרבה מעבר למידע הנדרש.
תיכף יהודה גם יספר לך על מדורה וגחלים צ'יזבאטים על משורייני שער הגיא....
בני יקירי: אתה מוזמן לדבר עם דני על הרכב הנ"ל ולאמת את דבריי חד וחלק. מארק 2 למהדרין !
 

yeh11

New member
וכמו שהבטחתי תמונות של המקבילים של דן

חבל שתקשיב ליהודה. אין לו שום הוכחות ואילו לדני ולי
יש הרבה מעבר למידע הנדרש.
תיכף יהודה גם יספר לך על מדורה וגחלים צ'יזבאטים על משורייני שער הגיא....
בני יקירי: אתה מוזמן לדבר עם דני על הרכב הנ"ל ולאמת את דבריי חד וחלק. מארק 2 למהדרין !
וכמו שהבטחתי תמונות של המקבילים של דן
שלום! וכמו שהבטחתי תמונות של המקבילים של דן וכאן אני חייב לציין שיש לי הרושם שדן השתילו באוטובוסים האלה מנוע מארק 2 במשך השנים ואני מסתמך על רעש המנוע שהשתנה היכן שהוא באמצע שנות ה60 .
שמע אל תתוכח ראיתי את ההסטוריונים הגדולים של אגד מה אומר לך נו.... ותקן את ה"מגה" וזה בחינם להתראות









 
מה הקשר בכלל? זו חזית פשוטה וסטנדרטית

וכמו שהבטחתי תמונות של המקבילים של דן
שלום! וכמו שהבטחתי תמונות של המקבילים של דן וכאן אני חייב לציין שיש לי הרושם שדן השתילו באוטובוסים האלה מנוע מארק 2 במשך השנים ואני מסתמך על רעש המנוע שהשתנה היכן שהוא באמצע שנות ה60 .
שמע אל תתוכח ראיתי את ההסטוריונים הגדולים של אגד מה אומר לך נו.... ותקן את ה"מגה" וזה בחינם להתראות
מה הקשר בכלל? זו חזית פשוטה וסטנדרטית
באוטובוסים רבים במחצית הראשונה של שנות ה-50 - הן מארק1 והן מארק2.
אני מניח שכאשר 37-246 עבר חזיתית, נלקחו מאוטובוס אחר ומושבת מדגם מארק1 חלקים מהחזית שלו והושתלו ב-246. לכן אתה מתבלבל כי זה דומה למארק1 אבל זה לא מארק1 אלא מארק2. גם לוולוו 36-220 של דן היתה חזית דומה כאשר החלק התחתון בולט יותר לעומת החלק העליון. כך היה נהוג בנות חזיתות באותה עת. והוולוו היה וולוו ולא ליילנד - נקודה !
היו גם מקרים אחרים שבהם הושתלמה חזית של מארק2 במארק1 שעדיין עבד. לכן חזית חיצונית לא יכולה לספר לנו את הסיפור האמיתי של האוטובוס !
המפורסם מכולם היה אוטובוס "רומל" חיפאי M3412 ומדוע רומל? כך היה הכינוי שלו משום שהורכב מחלקים של ריאו-וולוו-מאק-ליילנד ! שילוב של כל ארבעת היצרנים הללו הרכיב את המרכב שלו. ה"רומל" החיפאי סיים את חייו כאשר התדרדר ברוורס לואדי ממוסך מוכאליס הידוע.
וכידוע לך היו לא מעט הכלאות מוזרות וחזיתות מוזרות לאוטובוסי ליילנד שעברו תאונות חזית במהלך השנים.
מה שחשוב הוא השלדה והמכלולים המכאניים כולל המנוע ! מרכב אפשר להחליף. שלדה לא ניתנת להחלפה שהרי אז מקבלים אוטובוס אחר לגמרי וקיים הכרח להחליף לו את מספר הרישוי.
שפץ, שפץ את הארכיבון שלך ואולי תיתן פעם אחת לדני להעשיר אותך בידע.
דרך-אגב - יש לי חידה בשבילך: מתי הושבת המארק1 האחרון? באיזה חודש? באיזו שנה ולאיזה סניף הוא השתייך? מדוע הוא היה מיוחד ולא מארק1 שגרתי?? מחכים ממך לפתרון כתב החידה !
לילה טוב.
 
מה עם פתרון החידה? נחכה עד שהמשיח יבוא?

מה הקשר בכלל? זו חזית פשוטה וסטנדרטית
באוטובוסים רבים במחצית הראשונה של שנות ה-50 - הן מארק1 והן מארק2.
אני מניח שכאשר 37-246 עבר חזיתית, נלקחו מאוטובוס אחר ומושבת מדגם מארק1 חלקים מהחזית שלו והושתלו ב-246. לכן אתה מתבלבל כי זה דומה למארק1 אבל זה לא מארק1 אלא מארק2. גם לוולוו 36-220 של דן היתה חזית דומה כאשר החלק התחתון בולט יותר לעומת החלק העליון. כך היה נהוג בנות חזיתות באותה עת. והוולוו היה וולוו ולא ליילנד - נקודה !
היו גם מקרים אחרים שבהם הושתלמה חזית של מארק2 במארק1 שעדיין עבד. לכן חזית חיצונית לא יכולה לספר לנו את הסיפור האמיתי של האוטובוס !
המפורסם מכולם היה אוטובוס "רומל" חיפאי M3412 ומדוע רומל? כך היה הכינוי שלו משום שהורכב מחלקים של ריאו-וולוו-מאק-ליילנד ! שילוב של כל ארבעת היצרנים הללו הרכיב את המרכב שלו. ה"רומל" החיפאי סיים את חייו כאשר התדרדר ברוורס לואדי ממוסך מוכאליס הידוע.
וכידוע לך היו לא מעט הכלאות מוזרות וחזיתות מוזרות לאוטובוסי ליילנד שעברו תאונות חזית במהלך השנים.
מה שחשוב הוא השלדה והמכלולים המכאניים כולל המנוע ! מרכב אפשר להחליף. שלדה לא ניתנת להחלפה שהרי אז מקבלים אוטובוס אחר לגמרי וקיים הכרח להחליף לו את מספר הרישוי.
שפץ, שפץ את הארכיבון שלך ואולי תיתן פעם אחת לדני להעשיר אותך בידע.
דרך-אגב - יש לי חידה בשבילך: מתי הושבת המארק1 האחרון? באיזה חודש? באיזו שנה ולאיזה סניף הוא השתייך? מדוע הוא היה מיוחד ולא מארק1 שגרתי?? מחכים ממך לפתרון כתב החידה !
לילה טוב.
מה עם פתרון החידה? נחכה עד שהמשיח יבוא?
המשיח במקרה דנן הוא....דני = הכהן הגדול לתולדות האוטובוסים בארץ...
פתרון החידה: זהו בכלל מארק 1 של "המקשר" לשעבר ! נסע עד ינואר 1973 בסניף ראשל"צ בתור אוטובוס עירוני של אגד. וזהו לא אחר מאשר 66-101 או ים479 לשעבר... רכב שהמרכב שלו נבנה במקור במוסך קרית-משה בירושלים ע"י גדליה איילון, ז"ל, הדגול, בסוף שנת 1950. למעלה מ-22 שנה הוא נסע על הכביש עם מנוע מארק1 עד 1973 !!! (מנועו לא הוחלף מעולם אלא רק עבר אוברולים).
 
יהודה, שים לב בבקשה לפרטים הקטנים

וכמו שהבטחתי תמונות של המקבילים של דן
שלום! וכמו שהבטחתי תמונות של המקבילים של דן וכאן אני חייב לציין שיש לי הרושם שדן השתילו באוטובוסים האלה מנוע מארק 2 במשך השנים ואני מסתמך על רעש המנוע שהשתנה היכן שהוא באמצע שנות ה60 .
שמע אל תתוכח ראיתי את ההסטוריונים הגדולים של אגד מה אומר לך נו.... ותקן את ה"מגה" וזה בחינם להתראות
יהודה, שים לב בבקשה לפרטים הקטנים
פסי הרוחב בגריל הם שונים (קצר-ארוך-קצר לעומת ארוך-קצר-ארוך). באוטובוס שהבאתי הפנסים יותר נמוכים וסמל הטייגר מעל הגריל והעיקר, בין הדלת הקדמית והאמצעית, מספר חלונות הצד לא זהה. לא יודע איזה משמעות יש לזה אבל ברור שהאוטובוס שהבאתי ואלה שהבאת לא זהים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה