מוסיף שאלה ולא פותח שרשור חדשחידה + שאלה:
1. מה מיוחד ברכבת הצמודה לקטר 703? 2. קטר 108 - הקטר שחונה מול תחנת בני ברק, סמוך למפגש המסילה עם רחוב רוזן, האם הוא משמש לעיתוק בלבד או שמא הוא גורר רכבות משא? או שמא הוא בכלל יצא מהשירות?
חצא =יצא ושובמוסיף שאלה ולא פותח שרשור חדש
שאלה זו מופנת לאנשי הרכבת ולא רק היום ממש במקרה חצא לי לראות ליד נתב"ג בצד ימין מכיון דרום לצפון. הפנים לכיון מזרח מבנים ישנים מיבני בטון בערך שלושה מבנים פסי {מסילה}חדשים של רכבת שם. אבל האם פעם היתה שם תחנת רכבת??. ועם ישפצו את התחנה שם בכלל? יש לכם אולי תמונות של המקום מימים יותר טובים? בברכת שבוע טוב ושקט . לכולם.
לא הבנתי מאיזה צד של נתב"ג מדוברמוסיף שאלה ולא פותח שרשור חדש
שאלה זו מופנת לאנשי הרכבת ולא רק היום ממש במקרה חצא לי לראות ליד נתב"ג בצד ימין מכיון דרום לצפון. הפנים לכיון מזרח מבנים ישנים מיבני בטון בערך שלושה מבנים פסי {מסילה}חדשים של רכבת שם. אבל האם פעם היתה שם תחנת רכבת??. ועם ישפצו את התחנה שם בכלל? יש לכם אולי תמונות של המקום מימים יותר טובים? בברכת שבוע טוב ושקט . לכולם.
אז ככה אם אתה עומד עם הפניםלא הבנתי מאיזה צד של נתב"ג מדובר
תחנת כפר ג'יניס?מוסיף שאלה ולא פותח שרשור חדש
שאלה זו מופנת לאנשי הרכבת ולא רק היום ממש במקרה חצא לי לראות ליד נתב"ג בצד ימין מכיון דרום לצפון. הפנים לכיון מזרח מבנים ישנים מיבני בטון בערך שלושה מבנים פסי {מסילה}חדשים של רכבת שם. אבל האם פעם היתה שם תחנת רכבת??. ועם ישפצו את התחנה שם בכלל? יש לכם אולי תמונות של המקום מימים יותר טובים? בברכת שבוע טוב ושקט . לכולם.
לכבוד היה לי לבקש ממך לשמוע יותרתחנת כפר ג'יניס?
המיקום שלך מאד לא ברור , אבל לפי התיאור אתה כנראה מדבר על התחנה הישנה על קו לוד ראש העין ליד צומת אלעל. מדובר בתחנת כפר ג'יניס - תחנה חשובה בתקופת המנדט, שברכבת ישראל כונתה כתחנת "תעופה" למרות שמעולם לא שימשה את רכבת ישראל אפילו כתחנה תיפעולית. יש לי פרטים רבים לגבי ההיסטוריה של התחנה והיסטורית המבנים שבה, והם ינתנו לפי בקשה.
היסטוריה של התחנהלכבוד היה לי לבקש ממך לשמוע יותר
על התחנה שנקראה כבר ג'ינ'ס\תעופה. אני חושב שם זה המקום. אשמח לראות תמונות וסיפורים במידה ותוכלעל המקום. ומראש
היסטוריה של התחנה
תחנת כפר ג'יניס הקרויה ע"ש כפר ערבי סמוך פעלה החל מסוף מלחמת העולם הראשונה על קו חיפה-לוד. בתחנה שפעלה משך כל תקופת המנדט לא הייתה תנועת נוסעים ערה ועיקר חשיבות התחנה הייתה בהיותה כצומת מסילות. החל מתחילת שנות ה -20 יצאה משטח התחנה שלוחה מסילתית שהגיעה למחצבות האבן בלובאן ולבסיסי הצבא בבית נבאללה. שלוחה זו פעלה עד מלחמת העולם השנייה ופורקה ע"י רכבת ישראל בשנות ה -50 וכמעט לא נותר זכר לשלוחה זו על הסתעפויותיה הרבות. שלוחה נוספת שיצאה מהתחנה היא שלוחה מסילתית שבנה הצבא האמריקאי שנועד לחבר את שדה התעופה בלוד עם מחנה הצבא בתל ליטוינסקי ( תל השומר). שלוחה זו שפעלה חודשים ספורים במהלך שנת 1943 פורקה ע"י רכבת ישראל בשנות ה- 50. שלוחה קצרה נוספת שבנתה ע"י הבריטים ,יצאה מהתחנה לכיוון מסוף הדלק הסמוך לצד הדרום מזרחי של התחנה. מאז הקמת המדינה עמדו מבני התחנה המנדטורים בשיממנונם. המיבנים כוללים מבנה תחנה מבוצר עם עמדות שמירה , מבנה למנהל התחנה, וכן שרידים של מגדל שמירה שנהרס בשנות ה -30 לאחר שהתנגש בו מטוס! למרות עבודות הפיתוח הגדולות באזור , לא נהרסו כל המבנים אלו בהוראה ישירה מרכבת ישראל- דבר מפתיע למדי לאור הגישה המזלזלת הבוטה והמתעלמת של רכבת ישראל מכל אלמנט שימורי-היסטורי הקשור לרכבת.
כ 1000 מטר משם מסימים את חידוש הקועל ההרצאה המענינת ביותר
שוב פעםרבה רבה.
ואם ההיתי נכנס לפורום אתמולכ 1000 מטר משם מסימים את חידוש הקו
היי זו המפלצת ששאלתי לפני כמה זמןואם ההיתי נכנס לפורום אתמול
ההיתי מצלם גם את התחנה היום, טוב אז בהזדמנות.
מכונות הידוק 'פלאסר' 03ואם ההיתי נכנס לפורום אתמול
ההיתי מצלם גם את התחנה היום, טוב אז בהזדמנות.
מווסת רבד מספר 8כ 1000 מטר משם מסימים את חידוש הקו
לחן האלוף - תודהמווסת רבד מספר 8
כדאי אולי לציין שבתמונה זו מופיע מווסת רבד מספר 8 של רכבת ישראל, מתוצרת Kershaw, ארה"ב. אחיו הכמעט תאום מספר 7 ואחיו הצעיר והמשוכלל יותר, מספר 9, נמצאים בד"כ מרחב צםון של הרכבת.
ג'ינדאס, לא ג'יניסהיסטוריה של התחנה
תחנת כפר ג'יניס הקרויה ע"ש כפר ערבי סמוך פעלה החל מסוף מלחמת העולם הראשונה על קו חיפה-לוד. בתחנה שפעלה משך כל תקופת המנדט לא הייתה תנועת נוסעים ערה ועיקר חשיבות התחנה הייתה בהיותה כצומת מסילות. החל מתחילת שנות ה -20 יצאה משטח התחנה שלוחה מסילתית שהגיעה למחצבות האבן בלובאן ולבסיסי הצבא בבית נבאללה. שלוחה זו פעלה עד מלחמת העולם השנייה ופורקה ע"י רכבת ישראל בשנות ה -50 וכמעט לא נותר זכר לשלוחה זו על הסתעפויותיה הרבות. שלוחה נוספת שיצאה מהתחנה היא שלוחה מסילתית שבנה הצבא האמריקאי שנועד לחבר את שדה התעופה בלוד עם מחנה הצבא בתל ליטוינסקי ( תל השומר). שלוחה זו שפעלה חודשים ספורים במהלך שנת 1943 פורקה ע"י רכבת ישראל בשנות ה- 50. שלוחה קצרה נוספת שבנתה ע"י הבריטים ,יצאה מהתחנה לכיוון מסוף הדלק הסמוך לצד הדרום מזרחי של התחנה. מאז הקמת המדינה עמדו מבני התחנה המנדטורים בשיממנונם. המיבנים כוללים מבנה תחנה מבוצר עם עמדות שמירה , מבנה למנהל התחנה, וכן שרידים של מגדל שמירה שנהרס בשנות ה -30 לאחר שהתנגש בו מטוס! למרות עבודות הפיתוח הגדולות באזור , לא נהרסו כל המבנים אלו בהוראה ישירה מרכבת ישראל- דבר מפתיע למדי לאור הגישה המזלזלת הבוטה והמתעלמת של רכבת ישראל מכל אלמנט שימורי-היסטורי הקשור לרכבת.
ג'יניס ועוד איך.ג'ינדאס, לא ג'יניס
שרידי הכפר נמצאים עד היום בין מושב גינתון לצומת גשר לוד.
ג'יניס ועוד איך.ג'ינדאס, לא ג'יניס
שרידי הכפר נמצאים עד היום בין מושב גינתון לצומת גשר לוד.
הנה התחנה מכיוון הפסיםהיסטוריה של התחנה
תחנת כפר ג'יניס הקרויה ע"ש כפר ערבי סמוך פעלה החל מסוף מלחמת העולם הראשונה על קו חיפה-לוד. בתחנה שפעלה משך כל תקופת המנדט לא הייתה תנועת נוסעים ערה ועיקר חשיבות התחנה הייתה בהיותה כצומת מסילות. החל מתחילת שנות ה -20 יצאה משטח התחנה שלוחה מסילתית שהגיעה למחצבות האבן בלובאן ולבסיסי הצבא בבית נבאללה. שלוחה זו פעלה עד מלחמת העולם השנייה ופורקה ע"י רכבת ישראל בשנות ה -50 וכמעט לא נותר זכר לשלוחה זו על הסתעפויותיה הרבות. שלוחה נוספת שיצאה מהתחנה היא שלוחה מסילתית שבנה הצבא האמריקאי שנועד לחבר את שדה התעופה בלוד עם מחנה הצבא בתל ליטוינסקי ( תל השומר). שלוחה זו שפעלה חודשים ספורים במהלך שנת 1943 פורקה ע"י רכבת ישראל בשנות ה- 50. שלוחה קצרה נוספת שבנתה ע"י הבריטים ,יצאה מהתחנה לכיוון מסוף הדלק הסמוך לצד הדרום מזרחי של התחנה. מאז הקמת המדינה עמדו מבני התחנה המנדטורים בשיממנונם. המיבנים כוללים מבנה תחנה מבוצר עם עמדות שמירה , מבנה למנהל התחנה, וכן שרידים של מגדל שמירה שנהרס בשנות ה -30 לאחר שהתנגש בו מטוס! למרות עבודות הפיתוח הגדולות באזור , לא נהרסו כל המבנים אלו בהוראה ישירה מרכבת ישראל- דבר מפתיע למדי לאור הגישה המזלזלת הבוטה והמתעלמת של רכבת ישראל מכל אלמנט שימורי-היסטורי הקשור לרכבת.
קטרים 703, 108חידה + שאלה:
1. מה מיוחד ברכבת הצמודה לקטר 703? 2. קטר 108 - הקטר שחונה מול תחנת בני ברק, סמוך למפגש המסילה עם רחוב רוזן, האם הוא משמש לעיתוק בלבד או שמא הוא גורר רכבות משא? או שמא הוא בכלל יצא מהשירות?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.