חידה + שאלה:

מצב
הנושא נעול.

feedback

New member
חידה + שאלה:

חידה + שאלה:
1. מה מיוחד ברכבת הצמודה לקטר 703? 2. קטר 108 - הקטר שחונה מול תחנת בני ברק, סמוך למפגש המסילה עם רחוב רוזן, האם הוא משמש לעיתוק בלבד או שמא הוא גורר רכבות משא? או שמא הוא בכלל יצא מהשירות?
 

ה דרומי

New member
מוסיף שאלה ולא פותח שרשור חדש

חידה + שאלה:
1. מה מיוחד ברכבת הצמודה לקטר 703? 2. קטר 108 - הקטר שחונה מול תחנת בני ברק, סמוך למפגש המסילה עם רחוב רוזן, האם הוא משמש לעיתוק בלבד או שמא הוא גורר רכבות משא? או שמא הוא בכלל יצא מהשירות?
מוסיף שאלה ולא פותח שרשור חדש
שאלה זו מופנת לאנשי הרכבת ולא רק היום ממש במקרה חצא לי לראות ליד נתב"ג בצד ימין מכיון דרום לצפון. הפנים לכיון מזרח מבנים ישנים מיבני בטון בערך שלושה מבנים פסי {מסילה}חדשים של רכבת שם. אבל האם פעם היתה שם תחנת רכבת??. ועם ישפצו את התחנה שם בכלל? יש לכם אולי תמונות של המקום מימים יותר טובים? בברכת שבוע טוב ושקט . לכולם.
 

ה דרומי

New member
חצא =יצא ושוב ../images/Emo52.gif

מוסיף שאלה ולא פותח שרשור חדש
שאלה זו מופנת לאנשי הרכבת ולא רק היום ממש במקרה חצא לי לראות ליד נתב"ג בצד ימין מכיון דרום לצפון. הפנים לכיון מזרח מבנים ישנים מיבני בטון בערך שלושה מבנים פסי {מסילה}חדשים של רכבת שם. אבל האם פעם היתה שם תחנת רכבת??. ועם ישפצו את התחנה שם בכלל? יש לכם אולי תמונות של המקום מימים יותר טובים? בברכת שבוע טוב ושקט . לכולם.
חצא =יצא ושוב
 
לא הבנתי מאיזה צד של נתב"ג מדובר

מוסיף שאלה ולא פותח שרשור חדש
שאלה זו מופנת לאנשי הרכבת ולא רק היום ממש במקרה חצא לי לראות ליד נתב"ג בצד ימין מכיון דרום לצפון. הפנים לכיון מזרח מבנים ישנים מיבני בטון בערך שלושה מבנים פסי {מסילה}חדשים של רכבת שם. אבל האם פעם היתה שם תחנת רכבת??. ועם ישפצו את התחנה שם בכלל? יש לכם אולי תמונות של המקום מימים יותר טובים? בברכת שבוע טוב ושקט . לכולם.
לא הבנתי מאיזה צד של נתב"ג מדובר
 

dvir golan

New member
תחנת כפר ג'יניס?

מוסיף שאלה ולא פותח שרשור חדש
שאלה זו מופנת לאנשי הרכבת ולא רק היום ממש במקרה חצא לי לראות ליד נתב"ג בצד ימין מכיון דרום לצפון. הפנים לכיון מזרח מבנים ישנים מיבני בטון בערך שלושה מבנים פסי {מסילה}חדשים של רכבת שם. אבל האם פעם היתה שם תחנת רכבת??. ועם ישפצו את התחנה שם בכלל? יש לכם אולי תמונות של המקום מימים יותר טובים? בברכת שבוע טוב ושקט . לכולם.
תחנת כפר ג'יניס?
המיקום שלך מאד לא ברור , אבל לפי התיאור אתה כנראה מדבר על התחנה הישנה על קו לוד ראש העין ליד צומת אלעל. מדובר בתחנת כפר ג'יניס - תחנה חשובה בתקופת המנדט, שברכבת ישראל כונתה כתחנת "תעופה" למרות שמעולם לא שימשה את רכבת ישראל אפילו כתחנה תיפעולית. יש לי פרטים רבים לגבי ההיסטוריה של התחנה והיסטורית המבנים שבה, והם ינתנו לפי בקשה.
 

ה דרומי

New member
לכבוד היה לי לבקש ממך לשמוע יותר

תחנת כפר ג'יניס?
המיקום שלך מאד לא ברור , אבל לפי התיאור אתה כנראה מדבר על התחנה הישנה על קו לוד ראש העין ליד צומת אלעל. מדובר בתחנת כפר ג'יניס - תחנה חשובה בתקופת המנדט, שברכבת ישראל כונתה כתחנת "תעופה" למרות שמעולם לא שימשה את רכבת ישראל אפילו כתחנה תיפעולית. יש לי פרטים רבים לגבי ההיסטוריה של התחנה והיסטורית המבנים שבה, והם ינתנו לפי בקשה.
לכבוד היה לי לבקש ממך לשמוע יותר
על התחנה שנקראה כבר ג'ינ'ס\תעופה. אני חושב שם זה המקום. אשמח לראות תמונות וסיפורים במידה ותוכלעל המקום. ומראש
 

dvir golan

New member
היסטוריה של התחנה

לכבוד היה לי לבקש ממך לשמוע יותר
על התחנה שנקראה כבר ג'ינ'ס\תעופה. אני חושב שם זה המקום. אשמח לראות תמונות וסיפורים במידה ותוכלעל המקום. ומראש
היסטוריה של התחנה
תחנת כפר ג'יניס הקרויה ע"ש כפר ערבי סמוך פעלה החל מסוף מלחמת העולם הראשונה על קו חיפה-לוד. בתחנה שפעלה משך כל תקופת המנדט לא הייתה תנועת נוסעים ערה ועיקר חשיבות התחנה הייתה בהיותה כצומת מסילות. החל מתחילת שנות ה -20 יצאה משטח התחנה שלוחה מסילתית שהגיעה למחצבות האבן בלובאן ולבסיסי הצבא בבית נבאללה. שלוחה זו פעלה עד מלחמת העולם השנייה ופורקה ע"י רכבת ישראל בשנות ה -50 וכמעט לא נותר זכר לשלוחה זו על הסתעפויותיה הרבות. שלוחה נוספת שיצאה מהתחנה היא שלוחה מסילתית שבנה הצבא האמריקאי שנועד לחבר את שדה התעופה בלוד עם מחנה הצבא בתל ליטוינסקי ( תל השומר). שלוחה זו שפעלה חודשים ספורים במהלך שנת 1943 פורקה ע"י רכבת ישראל בשנות ה- 50. שלוחה קצרה נוספת שבנתה ע"י הבריטים ,יצאה מהתחנה לכיוון מסוף הדלק הסמוך לצד הדרום מזרחי של התחנה. מאז הקמת המדינה עמדו מבני התחנה המנדטורים בשיממנונם. המיבנים כוללים מבנה תחנה מבוצר עם עמדות שמירה , מבנה למנהל התחנה, וכן שרידים של מגדל שמירה שנהרס בשנות ה -30 לאחר שהתנגש בו מטוס! למרות עבודות הפיתוח הגדולות באזור , לא נהרסו כל המבנים אלו בהוראה ישירה מרכבת ישראל- דבר מפתיע למדי לאור הגישה המזלזלת הבוטה והמתעלמת של רכבת ישראל מכל אלמנט שימורי-היסטורי הקשור לרכבת.
 

ה דרומי

New member
../images/Emo51.gifעל ההרצאה המענינת ביותר

היסטוריה של התחנה
תחנת כפר ג'יניס הקרויה ע"ש כפר ערבי סמוך פעלה החל מסוף מלחמת העולם הראשונה על קו חיפה-לוד. בתחנה שפעלה משך כל תקופת המנדט לא הייתה תנועת נוסעים ערה ועיקר חשיבות התחנה הייתה בהיותה כצומת מסילות. החל מתחילת שנות ה -20 יצאה משטח התחנה שלוחה מסילתית שהגיעה למחצבות האבן בלובאן ולבסיסי הצבא בבית נבאללה. שלוחה זו פעלה עד מלחמת העולם השנייה ופורקה ע"י רכבת ישראל בשנות ה -50 וכמעט לא נותר זכר לשלוחה זו על הסתעפויותיה הרבות. שלוחה נוספת שיצאה מהתחנה היא שלוחה מסילתית שבנה הצבא האמריקאי שנועד לחבר את שדה התעופה בלוד עם מחנה הצבא בתל ליטוינסקי ( תל השומר). שלוחה זו שפעלה חודשים ספורים במהלך שנת 1943 פורקה ע"י רכבת ישראל בשנות ה- 50. שלוחה קצרה נוספת שבנתה ע"י הבריטים ,יצאה מהתחנה לכיוון מסוף הדלק הסמוך לצד הדרום מזרחי של התחנה. מאז הקמת המדינה עמדו מבני התחנה המנדטורים בשיממנונם. המיבנים כוללים מבנה תחנה מבוצר עם עמדות שמירה , מבנה למנהל התחנה, וכן שרידים של מגדל שמירה שנהרס בשנות ה -30 לאחר שהתנגש בו מטוס! למרות עבודות הפיתוח הגדולות באזור , לא נהרסו כל המבנים אלו בהוראה ישירה מרכבת ישראל- דבר מפתיע למדי לאור הגישה המזלזלת הבוטה והמתעלמת של רכבת ישראל מכל אלמנט שימורי-היסטורי הקשור לרכבת.
על ההרצאה המענינת ביותר
שוב פעם
רבה רבה.
 
מכונות הידוק 'פלאסר' 03

ואם ההיתי נכנס לפורום אתמול
ההיתי מצלם גם את התחנה היום, טוב אז בהזדמנות.
מכונות הידוק 'פלאסר' 03
ואם כבר בזיהויי ציוד הנדסי עסקינן, הרי שעל תא הנהג של המכונה הזאת ניתן לראות ממש את מספר - 03. אחותה הצעירה והכמעט זהה, מספר 02, נמצאת בחיפב ביחד עם אחותן המבוגרת והמורכבת יותר, מספר 001-8 (כלומר, מספר 1) שמסוגלת גם לערוך הידוק במסוטים/מפלגים. שלוש המכונות הללו הן מתוצרת Plasser & Theurer, אוסטריה (מסתבר שהם גם עושים דברים טובים...)
 
מווסת רבד מספר 8

כ 1000 מטר משם מסימים את חידוש הקו
מווסת רבד מספר 8
כדאי אולי לציין שבתמונה זו מופיע מווסת רבד מספר 8 של רכבת ישראל, מתוצרת Kershaw, ארה"ב. אחיו הכמעט תאום מספר 7 ואחיו הצעיר והמשוכלל יותר, מספר 9, נמצאים בד"כ מרחב צםון של הרכבת.
 

רשר

Active member
מנהל
לחן האלוף - תודה

מווסת רבד מספר 8
כדאי אולי לציין שבתמונה זו מופיע מווסת רבד מספר 8 של רכבת ישראל, מתוצרת Kershaw, ארה"ב. אחיו הכמעט תאום מספר 7 ואחיו הצעיר והמשוכלל יותר, מספר 9, נמצאים בד"כ מרחב צםון של הרכבת.
לחן האלוף - תודה
 
ג'ינדאס, לא ג'יניס

היסטוריה של התחנה
תחנת כפר ג'יניס הקרויה ע"ש כפר ערבי סמוך פעלה החל מסוף מלחמת העולם הראשונה על קו חיפה-לוד. בתחנה שפעלה משך כל תקופת המנדט לא הייתה תנועת נוסעים ערה ועיקר חשיבות התחנה הייתה בהיותה כצומת מסילות. החל מתחילת שנות ה -20 יצאה משטח התחנה שלוחה מסילתית שהגיעה למחצבות האבן בלובאן ולבסיסי הצבא בבית נבאללה. שלוחה זו פעלה עד מלחמת העולם השנייה ופורקה ע"י רכבת ישראל בשנות ה -50 וכמעט לא נותר זכר לשלוחה זו על הסתעפויותיה הרבות. שלוחה נוספת שיצאה מהתחנה היא שלוחה מסילתית שבנה הצבא האמריקאי שנועד לחבר את שדה התעופה בלוד עם מחנה הצבא בתל ליטוינסקי ( תל השומר). שלוחה זו שפעלה חודשים ספורים במהלך שנת 1943 פורקה ע"י רכבת ישראל בשנות ה- 50. שלוחה קצרה נוספת שבנתה ע"י הבריטים ,יצאה מהתחנה לכיוון מסוף הדלק הסמוך לצד הדרום מזרחי של התחנה. מאז הקמת המדינה עמדו מבני התחנה המנדטורים בשיממנונם. המיבנים כוללים מבנה תחנה מבוצר עם עמדות שמירה , מבנה למנהל התחנה, וכן שרידים של מגדל שמירה שנהרס בשנות ה -30 לאחר שהתנגש בו מטוס! למרות עבודות הפיתוח הגדולות באזור , לא נהרסו כל המבנים אלו בהוראה ישירה מרכבת ישראל- דבר מפתיע למדי לאור הגישה המזלזלת הבוטה והמתעלמת של רכבת ישראל מכל אלמנט שימורי-היסטורי הקשור לרכבת.
ג'ינדאס, לא ג'יניס
שרידי הכפר נמצאים עד היום בין מושב גינתון לצומת גשר לוד.
 

dvir golan

New member
ג'יניס ועוד איך.

ג'ינדאס, לא ג'יניס
שרידי הכפר נמצאים עד היום בין מושב גינתון לצומת גשר לוד.
ג'יניס ועוד איך.
לא להתבלבל בבקשה! תחנת כפר ג'יניס kafar jinis היא תחנת רכבת ואילו הגשר הממלוכי בצפון לוד שניבנה ע"י ביברס - מכונה גשר ג'ינדאס.
 

dvir golan

New member
ג'יניס ועוד איך.

ג'ינדאס, לא ג'יניס
שרידי הכפר נמצאים עד היום בין מושב גינתון לצומת גשר לוד.
ג'יניס ועוד איך.
לא להתבלבל בבקשה! תחנת כפר ג'יניס kafar jinis היא תחנת רכבת ואילו הגשר הממלוכי בצפון לוד שניבנה ע"י ביברס - מכונה גשר ג'ינדאס.
 

רשר

Active member
מנהל
הנה התחנה מכיוון הפסים

היסטוריה של התחנה
תחנת כפר ג'יניס הקרויה ע"ש כפר ערבי סמוך פעלה החל מסוף מלחמת העולם הראשונה על קו חיפה-לוד. בתחנה שפעלה משך כל תקופת המנדט לא הייתה תנועת נוסעים ערה ועיקר חשיבות התחנה הייתה בהיותה כצומת מסילות. החל מתחילת שנות ה -20 יצאה משטח התחנה שלוחה מסילתית שהגיעה למחצבות האבן בלובאן ולבסיסי הצבא בבית נבאללה. שלוחה זו פעלה עד מלחמת העולם השנייה ופורקה ע"י רכבת ישראל בשנות ה -50 וכמעט לא נותר זכר לשלוחה זו על הסתעפויותיה הרבות. שלוחה נוספת שיצאה מהתחנה היא שלוחה מסילתית שבנה הצבא האמריקאי שנועד לחבר את שדה התעופה בלוד עם מחנה הצבא בתל ליטוינסקי ( תל השומר). שלוחה זו שפעלה חודשים ספורים במהלך שנת 1943 פורקה ע"י רכבת ישראל בשנות ה- 50. שלוחה קצרה נוספת שבנתה ע"י הבריטים ,יצאה מהתחנה לכיוון מסוף הדלק הסמוך לצד הדרום מזרחי של התחנה. מאז הקמת המדינה עמדו מבני התחנה המנדטורים בשיממנונם. המיבנים כוללים מבנה תחנה מבוצר עם עמדות שמירה , מבנה למנהל התחנה, וכן שרידים של מגדל שמירה שנהרס בשנות ה -30 לאחר שהתנגש בו מטוס! למרות עבודות הפיתוח הגדולות באזור , לא נהרסו כל המבנים אלו בהוראה ישירה מרכבת ישראל- דבר מפתיע למדי לאור הגישה המזלזלת הבוטה והמתעלמת של רכבת ישראל מכל אלמנט שימורי-היסטורי הקשור לרכבת.
הנה התחנה מכיוון הפסים
 
קטרים 703, 108

חידה + שאלה:
1. מה מיוחד ברכבת הצמודה לקטר 703? 2. קטר 108 - הקטר שחונה מול תחנת בני ברק, סמוך למפגש המסילה עם רחוב רוזן, האם הוא משמש לעיתוק בלבד או שמא הוא גורר רכבות משא? או שמא הוא בכלל יצא מהשירות?
קטרים 703, 108
לגבי שאלתך הראשונה, אני מניח שאתה מתייחס לרכבת הקומותיים המקוצרת (שלושה קרונות סה"כ) שמופעלת בקו לראש העיןף ומונעת בד"כ על-ידי קטר JT42CW (כלומר הקטרים הגדולים בצבע ירוק כהה מסדרת המספרים 709-702). אם אני צודק בהנחתי, הרי שכדאי לשים לב לכך שאין קטר קבוע לרכבת זו - בימים מסוימים זה קטר 703, ובאחרים זה קטר אחר מהסדרה. גם קטר 108, שאני מניח שמוצב נכון לזמן שאלת השאלה בבני ברק, איננו בהכרח הקטר הקבוע שם - אין כל מניעה שביום אחר נמצא את אותו הקטר עובד בלוד או בכל מקום אחר. לפיכך, קשה לי גם לענות על השאלה מה תפקידו של קטר שנראה עומד ללא נתונים נוספים. בכל מקרה, למיטב ידיעתנו, קטר 108 פעיל ולא הוצא מהשירות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה