חידה + שאלה:

מצב
הנושא נעול.

feedback

New member
אכן...חן לחן!!!!!!

קטרים 703, 108
לגבי שאלתך הראשונה, אני מניח שאתה מתייחס לרכבת הקומותיים המקוצרת (שלושה קרונות סה"כ) שמופעלת בקו לראש העיןף ומונעת בד"כ על-ידי קטר JT42CW (כלומר הקטרים הגדולים בצבע ירוק כהה מסדרת המספרים 709-702). אם אני צודק בהנחתי, הרי שכדאי לשים לב לכך שאין קטר קבוע לרכבת זו - בימים מסוימים זה קטר 703, ובאחרים זה קטר אחר מהסדרה. גם קטר 108, שאני מניח שמוצב נכון לזמן שאלת השאלה בבני ברק, איננו בהכרח הקטר הקבוע שם - אין כל מניעה שביום אחר נמצא את אותו הקטר עובד בלוד או בכל מקום אחר. לפיכך, קשה לי גם לענות על השאלה מה תפקידו של קטר שנראה עומד ללא נתונים נוספים. בכל מקרה, למיטב ידיעתנו, קטר 108 פעיל ולא הוצא מהשירות.
אכן...חן לחן!!!!!!
השבוע נסעתי מפ"ת לת"א השלום, מה שהכניס אותי קצת לשוונג... מה הסיבה שמערך הקומותיים בקו זה מקוצר? האם בשל שיקולים של מס' הנוסעים הממוצע בקו ראש העין- ת"א? או שמא בגלל מעורבות בתאונה \ נסיון פיגוע? ועוד בעניין עיר הקודש בני ברק: מה אתם יכולים לספר על הטרקטור המסילתי שניצב בשלוחה הצפונית בתחנה? לי באמת נראה שהוא עומד שם בחוסר מעש.
 
רכבת קומותיים מקוצרת וטרקטור מסילתי

אכן...חן לחן!!!!!!
השבוע נסעתי מפ"ת לת"א השלום, מה שהכניס אותי קצת לשוונג... מה הסיבה שמערך הקומותיים בקו זה מקוצר? האם בשל שיקולים של מס' הנוסעים הממוצע בקו ראש העין- ת"א? או שמא בגלל מעורבות בתאונה \ נסיון פיגוע? ועוד בעניין עיר הקודש בני ברק: מה אתם יכולים לספר על הטרקטור המסילתי שניצב בשלוחה הצפונית בתחנה? לי באמת נראה שהוא עומד שם בחוסר מעש.
רכבת קומותיים מקוצרת וטרקטור מסילתי
את הסיבה לקיומו של מערך קומותיים מקוצר תוכלו למצוא בארכיון 'תמונות השבוע' באתר 'חדשות הרכבת' בחודש נובמבר 2002. תמונה שלו, דווקא עם קטר 703 שהוזכר בהודעה המקורית) מצורפת להלן. בשלוחות הממגורות בבני ברק הופעלו במשך השנים לפחות שני טרטקורים מסילתיים, אחד מהם נמצא כיום במוזיאון הרכבת לאחר שאיבד בדרך מספר חלקים חשובים כגון מכסי המנוע והחופה שנבנתה מעליו על מנת להגן על המפעיל מהשמש, ונצבע כולו בצבעי ליצן). השני עדיין נמצא שם, ומבחינות מסוימות הוא יותר מעניין, למרות שהוא יחסית מודרני - בניגוד לישן, שבו פשוט הוחלפו גלגלי הגומי בגלגלים מסילתיים והוספו פגושים, הטרקטור החדש יותר הותקן בתוך חוגון של קרונוע 'אסלינגן' לשעבר, מה שנותן לו מראה מאוד מעניין. אני מקווה בהזדמנות (כשאביתר יתעורר ויזכר בהבטחות שלו לאתר 'חדשות הרכבת') לפרסם חומר מסודר בנושא באתר.
 
את התמונה שכחתי, כמובן...

רכבת קומותיים מקוצרת וטרקטור מסילתי
את הסיבה לקיומו של מערך קומותיים מקוצר תוכלו למצוא בארכיון 'תמונות השבוע' באתר 'חדשות הרכבת' בחודש נובמבר 2002. תמונה שלו, דווקא עם קטר 703 שהוזכר בהודעה המקורית) מצורפת להלן. בשלוחות הממגורות בבני ברק הופעלו במשך השנים לפחות שני טרטקורים מסילתיים, אחד מהם נמצא כיום במוזיאון הרכבת לאחר שאיבד בדרך מספר חלקים חשובים כגון מכסי המנוע והחופה שנבנתה מעליו על מנת להגן על המפעיל מהשמש, ונצבע כולו בצבעי ליצן). השני עדיין נמצא שם, ומבחינות מסוימות הוא יותר מעניין, למרות שהוא יחסית מודרני - בניגוד לישן, שבו פשוט הוחלפו גלגלי הגומי בגלגלים מסילתיים והוספו פגושים, הטרקטור החדש יותר הותקן בתוך חוגון של קרונוע 'אסלינגן' לשעבר, מה שנותן לו מראה מאוד מעניין. אני מקווה בהזדמנות (כשאביתר יתעורר ויזכר בהבטחות שלו לאתר 'חדשות הרכבת') לפרסם חומר מסודר בנושא באתר.
את התמונה שכחתי, כמובן...
 
תיקון טעות

את התמונה שכחתי, כמובן...
תיקון טעות
חדי העין ישימו לב, בוודאי, שלרכבת שבתמונה יש ארבעה קרונות, ולא שלושה כמו שכתבתי - פספוס שלי, ובכלל אני מתנצל על הברדק בהודעות האחרונות - העייפות משפיעה... (דרך אגב, מעניין לראות שגם כשהקטר דוחף, השאירו בו את הזרקוק הקדמי פעיל, במקום להפעיל את הפנסים האדומים האחוריים, כמו שדורשות התקנות)
 

david80

Member
זינוק קטרי Co'Co' לעומת קטרי Bo'Bo'

תיקון טעות
חדי העין ישימו לב, בוודאי, שלרכבת שבתמונה יש ארבעה קרונות, ולא שלושה כמו שכתבתי - פספוס שלי, ובכלל אני מתנצל על הברדק בהודעות האחרונות - העייפות משפיעה... (דרך אגב, מעניין לראות שגם כשהקטר דוחף, השאירו בו את הזרקוק הקדמי פעיל, במקום להפעיל את הפנסים האדומים האחוריים, כמו שדורשות התקנות)
זינוק קטרי Co'Co' לעומת קטרי Bo'Bo'
בנסיעה בקומתיים המחוברים לקטר JT42CW (בעל 3 צירי גלגלים) הרגשתי שהרכבת מאיצה יותר טוב (ממש כמו קרונוע) מאשר עם קטר JT42BW (בעל 2 צירי גלגלים) וברכבת מקוצרת (3 קרונות) עוד יותר! מעובדה זו הסקתי מסקנה: יכולת תאוצה של קטר, תלויה, מלבד העומס המחובר אליו, בעיקר במספר צירי הגלגלים (Bo'Bo' או Co'Co' וכו') ולא ממש בהספק המנוע מכיוון שכל גלגל רכבת מוגבל בכוח שהוא מסוגל להפעיל ולכן קרונועים מאיצים מהר יותר מאשר קרונות גרורי קטר מכיוון שבקרונועים מתחלק הכוח בין כל צירי גלגליה. (וכל מה שכתבתי הן תאוריות שלי בלבד ותקנו אותי אם אני טועה!) ושאלה: אם נחבר לרכבת מסויימת שני קטרי JT42BW, האם היא תאיץ מ-0 ל-140 קמ"ש בכמעט מחצית הזמן מרכבת זהה המחובר לקטר JT42BW אחת? (חשוב לזכור שכשמוסיפים קטר, מוסיפים גם עומס לרכבת שהוא משקל הקטר עצמו) לילה טוב!
 
הכל הפוך !!!

זינוק קטרי Co'Co' לעומת קטרי Bo'Bo'
בנסיעה בקומתיים המחוברים לקטר JT42CW (בעל 3 צירי גלגלים) הרגשתי שהרכבת מאיצה יותר טוב (ממש כמו קרונוע) מאשר עם קטר JT42BW (בעל 2 צירי גלגלים) וברכבת מקוצרת (3 קרונות) עוד יותר! מעובדה זו הסקתי מסקנה: יכולת תאוצה של קטר, תלויה, מלבד העומס המחובר אליו, בעיקר במספר צירי הגלגלים (Bo'Bo' או Co'Co' וכו') ולא ממש בהספק המנוע מכיוון שכל גלגל רכבת מוגבל בכוח שהוא מסוגל להפעיל ולכן קרונועים מאיצים מהר יותר מאשר קרונות גרורי קטר מכיוון שבקרונועים מתחלק הכוח בין כל צירי גלגליה. (וכל מה שכתבתי הן תאוריות שלי בלבד ותקנו אותי אם אני טועה!) ושאלה: אם נחבר לרכבת מסויימת שני קטרי JT42BW, האם היא תאיץ מ-0 ל-140 קמ"ש בכמעט מחצית הזמן מרכבת זהה המחובר לקטר JT42BW אחת? (חשוב לזכור שכשמוסיפים קטר, מוסיפים גם עומס לרכבת שהוא משקל הקטר עצמו) לילה טוב!
הכל הפוך !!!
קטר 2 הסרנים מאיץ מהר יותר ונוסע מהר יותר. תן לי את מספרי הקטרים ואבדוק בדיוק למה 2 הסרנים האיץ לאט ! יתכן שיש לו תקלה ! האם זה קטר מס' 736 ??
 

david80

Member
קטר 'בובו' נוסע יותר מהר מ'כוכו'...

הכל הפוך !!!
קטר 2 הסרנים מאיץ מהר יותר ונוסע מהר יותר. תן לי את מספרי הקטרים ואבדוק בדיוק למה 2 הסרנים האיץ לאט ! יתכן שיש לו תקלה ! האם זה קטר מס' 736 ??
קטר 'בובו' נוסע יותר מהר מ'כוכו'...
אבל ה'כוכו' מאיץ יותר מהר בתחילת הנסיעה!
 
קטר הקוקו לא מאיץ מהר יותר

קטר 'בובו' נוסע יותר מהר מ'כוכו'...
אבל ה'כוכו' מאיץ יותר מהר בתחילת הנסיעה!
קטר הקוקו לא מאיץ מהר יותר
בתחילת נסיעה. זו אשלייה. מדובר בקטר משא ואת זה אין לשכוח. יש לי כאן את כל מכלול הנתונים הטכניים ויחסי גלגלי השיניים ולפיכך ברור מיד כי קטר הבובו מאיץ מהר יותר בתחילת נסיעה. יחד עם זאת יש לזכור כי הדבר תלוי גם בכמות הטונאז' שאחרי הקטר !!! לילה טוב, שלך, אביתר.
 

david80

Member
ה'קוקו' מאיץ יותר מהר ב...

קטר הקוקו לא מאיץ מהר יותר
בתחילת נסיעה. זו אשלייה. מדובר בקטר משא ואת זה אין לשכוח. יש לי כאן את כל מכלול הנתונים הטכניים ויחסי גלגלי השיניים ולפיכך ברור מיד כי קטר הבובו מאיץ מהר יותר בתחילת נסיעה. יחד עם זאת יש לזכור כי הדבר תלוי גם בכמות הטונאז' שאחרי הקטר !!! לילה טוב, שלך, אביתר.
ה'קוקו' מאיץ יותר מהר ב...
10 הקמ"שים הראשונים לפחות, (ברוב המקרים הקטר מחובר ל3 קרונות קומתיים אך גם ב4 קרונות מרגישים הבדל) יתכן שבמהירויות 10-110 קמ"ש ה'בובו' מאיץ יותר מהר. שמעתי לעיתים ב'קוקו' מהירות סיבובי מנוע גבוהים מאוד בניגוד ל'בובו' וכך אני מסיק של'קוקו' יש הילוכים נמוכים יותר (על מנת שיוכל להתגבר על גרירת רכבת משא באורך קילומטר) לעומת ה'בובו' ולכן זה כנראה בא על חשבון המהירות המירבית...
 
צר לי אך דבר זה איננו נכון.

ה'קוקו' מאיץ יותר מהר ב...
10 הקמ"שים הראשונים לפחות, (ברוב המקרים הקטר מחובר ל3 קרונות קומתיים אך גם ב4 קרונות מרגישים הבדל) יתכן שבמהירויות 10-110 קמ"ש ה'בובו' מאיץ יותר מהר. שמעתי לעיתים ב'קוקו' מהירות סיבובי מנוע גבוהים מאוד בניגוד ל'בובו' וכך אני מסיק של'קוקו' יש הילוכים נמוכים יותר (על מנת שיוכל להתגבר על גרירת רכבת משא באורך קילומטר) לעומת ה'בובו' ולכן זה כנראה בא על חשבון המהירות המירבית...
צר לי אך דבר זה איננו נכון.
ברשותי כל הנתונים הטכניים של כל הקטרים. הבובו מאיץ מהר יותר בכל מהירות ובכל מצב. הוא קל יותר ולו מנוע זהה לחלוטין לקטר הקוקו. אם תרצה, תוכל לבוא אלי ולעיין בכל פרוספקט של היצרן. כולם פה. כנראה שמתגבשת עסקה לרכישת 10 קטרי בו-בו נוספים (יד שניה) מאנגליה של EWS מסוג CLASS 67. מהירותם המותרת: 200 קמ"ש !
 

david80

Member
../images/Emo13.gifאיזה יופי, הלוואי...

צר לי אך דבר זה איננו נכון.
ברשותי כל הנתונים הטכניים של כל הקטרים. הבובו מאיץ מהר יותר בכל מהירות ובכל מצב. הוא קל יותר ולו מנוע זהה לחלוטין לקטר הקוקו. אם תרצה, תוכל לבוא אלי ולעיין בכל פרוספקט של היצרן. כולם פה. כנראה שמתגבשת עסקה לרכישת 10 קטרי בו-בו נוספים (יד שניה) מאנגליה של EWS מסוג CLASS 67. מהירותם המותרת: 200 קמ"ש !
איזה יופי, הלוואי...
סוף סוף (כנראה) 'תרופה' למכת אכזבת מהירות המירבית של קטרי 751 ומעלה (140 קמ"ש במקום 160). הם כנראה לא יגיעו למהירות 200 קמ"ש בארץ אלא ל-150-160 קמ"ש (אולי באופן חד פעמי על מנת לשבור שיא ישראלי...) ועד כמה שהבנתי, ניתן להפעיל רק את מערכי המודו במהירות זו, שאר הקרונות (כולל הקומתיים) אינם מתאימים לגרירה/דחיפה מעל ל-140 קמ"ש (כנראה, בגלל הבלמים...)! תוך כמה זמן, מרגע שהעסקה תתגבש, הם יגיעו ארצה? לתמונות נוספות, הקישו כאן!
 
תאוצת רכבות

זינוק קטרי Co'Co' לעומת קטרי Bo'Bo'
בנסיעה בקומתיים המחוברים לקטר JT42CW (בעל 3 צירי גלגלים) הרגשתי שהרכבת מאיצה יותר טוב (ממש כמו קרונוע) מאשר עם קטר JT42BW (בעל 2 צירי גלגלים) וברכבת מקוצרת (3 קרונות) עוד יותר! מעובדה זו הסקתי מסקנה: יכולת תאוצה של קטר, תלויה, מלבד העומס המחובר אליו, בעיקר במספר צירי הגלגלים (Bo'Bo' או Co'Co' וכו') ולא ממש בהספק המנוע מכיוון שכל גלגל רכבת מוגבל בכוח שהוא מסוגל להפעיל ולכן קרונועים מאיצים מהר יותר מאשר קרונות גרורי קטר מכיוון שבקרונועים מתחלק הכוח בין כל צירי גלגליה. (וכל מה שכתבתי הן תאוריות שלי בלבד ותקנו אותי אם אני טועה!) ושאלה: אם נחבר לרכבת מסויימת שני קטרי JT42BW, האם היא תאיץ מ-0 ל-140 קמ"ש בכמעט מחצית הזמן מרכבת זהה המחובר לקטר JT42BW אחת? (חשוב לזכור שכשמוסיפים קטר, מוסיפים גם עומס לרכבת שהוא משקל הקטר עצמו) לילה טוב!
תאוצת רכבות
כמה עובדות בסיס: המרכיב החשוב ביותר כנראה ביכולת התאוצה של רכבת הוא יחס ה-כח/משקל - ככל שיש יותר כח זמין להנעת הרכבת (כלומר - Tractive Force)ביחס למשקלה הכולל של הרכבת, התאוצה תהיה יותר טובה. כמובן שיש גם גורמים נוספים כמו התנגדות האוויר וחיכוך מיסבים, אולם הם זניחים יחסית בסדר הגודל של מהירויות ואורכי רכבת עליהם מדובר כאן. למערך IC3 יש אמנם פחות כוחות-סוס זמינים מלקטר JT42BW אבל הוא גם הרבה יותר קל מקטר וארבעה קרונות קומותיים. תגידו: 'והוא גם יכול לקחת פחות נוסעים' וזה יהיה נכון, אבל כשמחברים שני מערכי IC3 מוכפל אמנם המשקל אבל גם מוכפל הכח הזמין להנעה, וכך היכולת הכוללת של תאוצה נשארת כמעט זהה. מכאן גם עולה התשובה לשאלה אודות השימוש בשני קטרים - כן, שני קטרים עם אותו מספר של קרונות ישיגו תאוצה יותר טובה - לא בהכרח פי 2, מפני שיש גם מגבלה ליכולת התאוצה העצמית של הקטר (תראו כמה כח צריך בשביל להאיץ טיל אל מחוץ לכבידת דור הארץ). קטר JT42CW שוקל הרבה יותר מקטר JT42CW, אבל המשקל הזה מתחלק על יותר צירים, כך שעל כל אחד מהם מופעל פחות משקל וכך היעילות של העברת הכח מהמנוע לרכבת דרך ממשק הגלגלים והמסילה קטנה. אבל, יחס התמסורת שבין מנועי קטרי המשא וגלגליהם יותר נמוך מזה של קטרי הנוסעים, וכמו שבהילוך ראשון מאיצים יותר טוב מבשלישי, יש להניח שלקטר משא תהיה יכולת תאוצה יותר טובה מלקטר נוסעים זהה (או דומה). כמה תיקוני עובדות: לקטר JT42CW יש שישה צירי גלגלים - שלושה בכל חוגון. ל-JT42BW ארבעה צירים, שניים בכל חוגון. בקרונועי IC3 רק חלק מהצירים מונעים, ארבעה בסדרה הראשונה ושלושה בשאר הסדרות, מתוך שמונה בכל מערך.
 

david80

Member
אבל אמרתם שלקטר יש הילוך אחת../images/Emo70.gif

תאוצת רכבות
כמה עובדות בסיס: המרכיב החשוב ביותר כנראה ביכולת התאוצה של רכבת הוא יחס ה-כח/משקל - ככל שיש יותר כח זמין להנעת הרכבת (כלומר - Tractive Force)ביחס למשקלה הכולל של הרכבת, התאוצה תהיה יותר טובה. כמובן שיש גם גורמים נוספים כמו התנגדות האוויר וחיכוך מיסבים, אולם הם זניחים יחסית בסדר הגודל של מהירויות ואורכי רכבת עליהם מדובר כאן. למערך IC3 יש אמנם פחות כוחות-סוס זמינים מלקטר JT42BW אבל הוא גם הרבה יותר קל מקטר וארבעה קרונות קומותיים. תגידו: 'והוא גם יכול לקחת פחות נוסעים' וזה יהיה נכון, אבל כשמחברים שני מערכי IC3 מוכפל אמנם המשקל אבל גם מוכפל הכח הזמין להנעה, וכך היכולת הכוללת של תאוצה נשארת כמעט זהה. מכאן גם עולה התשובה לשאלה אודות השימוש בשני קטרים - כן, שני קטרים עם אותו מספר של קרונות ישיגו תאוצה יותר טובה - לא בהכרח פי 2, מפני שיש גם מגבלה ליכולת התאוצה העצמית של הקטר (תראו כמה כח צריך בשביל להאיץ טיל אל מחוץ לכבידת דור הארץ). קטר JT42CW שוקל הרבה יותר מקטר JT42CW, אבל המשקל הזה מתחלק על יותר צירים, כך שעל כל אחד מהם מופעל פחות משקל וכך היעילות של העברת הכח מהמנוע לרכבת דרך ממשק הגלגלים והמסילה קטנה. אבל, יחס התמסורת שבין מנועי קטרי המשא וגלגליהם יותר נמוך מזה של קטרי הנוסעים, וכמו שבהילוך ראשון מאיצים יותר טוב מבשלישי, יש להניח שלקטר משא תהיה יכולת תאוצה יותר טובה מלקטר נוסעים זהה (או דומה). כמה תיקוני עובדות: לקטר JT42CW יש שישה צירי גלגלים - שלושה בכל חוגון. ל-JT42BW ארבעה צירים, שניים בכל חוגון. בקרונועי IC3 רק חלק מהצירים מונעים, ארבעה בסדרה הראשונה ושלושה בשאר הסדרות, מתוך שמונה בכל מערך.
אבל אמרתם שלקטר יש הילוך אחת
 

luckydude

Active member
קטר 703

את התמונה שכחתי, כמובן...
קטר 703
זה כמובן קטר שייעודו המרכזי (והתצורה הטכנית שלו) נועד בעיקר לרכבות משא ולא לרכבות נוסעים! בהקשר זה... כידוע לרכבת מחסור חמור בקטרים וציוד נייד אחר. יכול להיות ששמתם לב שהרכבת פרסמה בשבוע שעבר בקשה למידע מגורמים מחו"ל בקשר לזמינות להשכרה או קנייה של קטרי דיזל משומשים לרכבות נוסעים. כנראה שעם חשמול המערכת והזמן שלוקח מהזמנת קטרים חדשים למסירתם, ברכבת מחפשים איזהשהוא פתרון זמני לכמה השנים הבאות.
 

david80

Member
אולי סוף סוף יביאו לארץ קטר...

קטר 703
זה כמובן קטר שייעודו המרכזי (והתצורה הטכנית שלו) נועד בעיקר לרכבות משא ולא לרכבות נוסעים! בהקשר זה... כידוע לרכבת מחסור חמור בקטרים וציוד נייד אחר. יכול להיות ששמתם לב שהרכבת פרסמה בשבוע שעבר בקשה למידע מגורמים מחו"ל בקשר לזמינות להשכרה או קנייה של קטרי דיזל משומשים לרכבות נוסעים. כנראה שעם חשמול המערכת והזמן שלוקח מהזמנת קטרים חדשים למסירתם, ברכבת מחפשים איזהשהוא פתרון זמני לכמה השנים הבאות.
אולי סוף סוף יביאו לארץ קטר...
שיריצו את המודו (והקומתיים?) במהירות 160 קמ"ש כפי שציפו ברכבת ישראל בקישור שלמטה!
 

mister K

New member
קרונות 457 ו-408

רכבת קומותיים מקוצרת וטרקטור מסילתי
את הסיבה לקיומו של מערך קומותיים מקוצר תוכלו למצוא בארכיון 'תמונות השבוע' באתר 'חדשות הרכבת' בחודש נובמבר 2002. תמונה שלו, דווקא עם קטר 703 שהוזכר בהודעה המקורית) מצורפת להלן. בשלוחות הממגורות בבני ברק הופעלו במשך השנים לפחות שני טרטקורים מסילתיים, אחד מהם נמצא כיום במוזיאון הרכבת לאחר שאיבד בדרך מספר חלקים חשובים כגון מכסי המנוע והחופה שנבנתה מעליו על מנת להגן על המפעיל מהשמש, ונצבע כולו בצבעי ליצן). השני עדיין נמצא שם, ומבחינות מסוימות הוא יותר מעניין, למרות שהוא יחסית מודרני - בניגוד לישן, שבו פשוט הוחלפו גלגלי הגומי בגלגלים מסילתיים והוספו פגושים, הטרקטור החדש יותר הותקן בתוך חוגון של קרונוע 'אסלינגן' לשעבר, מה שנותן לו מראה מאוד מעניין. אני מקווה בהזדמנות (כשאביתר יתעורר ויזכר בהבטחות שלו לאתר 'חדשות הרכבת') לפרסם חומר מסודר בנושא באתר.
קרונות 457 ו-408
האם כבר החלו בתיקונו של הקרון הדו קומתי מספר 457? אם כן, מתי הוא אמור לחזור לשירות? (הוא מושבת כבר הרבה זמן) ובאותו הקשר, האם קרון הניהוג/כוח/נוסעים הדו קומתי מספר 408 חזר כבר לשירות? תודה מראש על התשובות
 
עדיין לא. לכשיתחילו בתיקון אפרסם

קרונות 457 ו-408
האם כבר החלו בתיקונו של הקרון הדו קומתי מספר 457? אם כן, מתי הוא אמור לחזור לשירות? (הוא מושבת כבר הרבה זמן) ובאותו הקשר, האם קרון הניהוג/כוח/נוסעים הדו קומתי מספר 408 חזר כבר לשירות? תודה מראש על התשובות
עדיין לא. לכשיתחילו בתיקון אפרסם
הודעה בעניין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה