חז"ל כבר דנו בסיפורים של ליברמן והמיסים שהם לטובתנו, לטובת "בריאותנו", "סביבתנו" וכו' וכו'

marabo

Well-known member
"ישבו רבי יהודה ורבי יוסי ורבי שמעון, וישב יהודה בן גרים לידם. פתח רבי יהודה ואמר : כמה נאים מעשיהן של אומה זו : תקנו שווקים, תקנו גשרים, תקנו מרחצאות. רבי יוסי שתק. נענה רבי שמעון בן יוחאי ואמר : כל מה שתקנו לא תקנו אלא לצורך עצמן. תקנו שווקין להושיב בהן זונות, מרחצאות לעדן בהם עצמן, גשרים ליטול מהן מכס."
 

כוכבית מצויה

Well-known member
"ישבו רבי יהודה ורבי יוסי ורבי שמעון, וישב יהודה בן גרים לידם. פתח רבי יהודה ואמר : כמה נאים מעשיהן של אומה זו : תקנו שווקים, תקנו גשרים, תקנו מרחצאות. רבי יוסי שתק. נענה רבי שמעון בן יוחאי ואמר : כל מה שתקנו לא תקנו אלא לצורך עצמן. תקנו שווקין להושיב בהן זונות, מרחצאות לעדן בהם עצמן, גשרים ליטול מהן מכס."
שקרן, חז"ל לא דנו בשום סיפור של ליברמן.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
את המהלך הציני של הטלת מיסים נוספים מתוך "דאגה עמוקה" לאיכות הסביבה או לבריאות הציבור לא המציאו היום. מסתבר שגם הרומאים ידעו את המשחק הזה.
מה הקשר בין איכות הסביבה ובריאות לתיקון שווקים, תיקון גשרים ותיקון מרחצאות?
 

marabo

Well-known member
מה הקשר בין איכות הסביבה ובריאות לתיקון שווקים, תיקון גשרים ותיקון מרחצאות?
העיקרון הציני של לעשות דברים ל"טובת הציבור" כאשר מאחוריהם מסתתר אינטרס אחר לגמרי.
 

d70

Well-known member
העיקרון הציני של לעשות דברים ל"טובת הציבור" כאשר מאחוריהם מסתתר אינטרס אחר לגמרי.
לפני שאתה מתלונן על ליברמן ו"טובת הציבור", מן הראוי שיבדקו מי עזר ל"טובת הציבור" במירון ובקרלין.
 

איציק5111

Well-known member
לפני שאתה מתלונן על ליברמן ו"טובת הציבור", מן הראוי שיבדקו מי עזר ל"טובת הציבור" במירון ובקרלין.
שוב מה הקשר? אם הממשלה הקודמת פשעה אז מותר לממשלה הנוכחית לפשוע?

אם רצחו אז עכשיו מותר לליברמן לרצוח?
 

d70

Well-known member
שוב מה הקשר? אם הממשלה הקודמת פשעה אז מותר לממשלה הנוכחית לפשוע?
מוזר חשבתי שלקבוצות שמאפיינים את החברה ממירון וקרלין יש בוסים אחרים. אתה יודע מהסוג שלא בוחרים בקלפי..
 
"ישבו רבי יהודה ורבי יוסי ורבי שמעון, וישב יהודה בן גרים לידם. פתח רבי יהודה ואמר : כמה נאים מעשיהן של אומה זו : תקנו שווקים, תקנו גשרים, תקנו מרחצאות. רבי יוסי שתק. נענה רבי שמעון בן יוחאי ואמר : כל מה שתקנו לא תקנו אלא לצורך עצמן. תקנו שווקין להושיב בהן זונות, מרחצאות לעדן בהם עצמן, גשרים ליטול מהן מכס."
ביום אחד אתה מכביר מילים על כמה חשוב למממן את לןמדי התורה ולמחרת אתה נגד מיסים - אתה יודע שבלי מיסים אי אפשר למממן לומדי תורה, נכון?
 

jackie111

Well-known member
ביום אחד אתה מכביר מילים על כמה חשוב למממן את לןמדי התורה ולמחרת אתה נגד מיסים - אתה יודע שבלי מיסים אי אפשר למממן לומדי תורה, נכון?
אין לו בעיה במיסים על עבודה
הוא מתנגד למיסי קניה. כל מי
שמוציא כסף בסופר משלם מס
כזה.
 

marabo

Well-known member
אין לו בעיה במיסים על עבודה
הוא מתנגד למיסי קניה. כל מי
שמוציא כסף בסופר משלם מס
כזה.
לא זכור לי שמניתי אותך לדובר שלי לענייני מיסים.

כבר כתבתי כאן שאני קפיטליסט בנשמתי ולכן להשקפתי כל מס מכל סוג ומין הוא פסול למעט מס לצרכים חיוניים בלבד כמו צבא ומשטרה ומשפט שבלעדיהם כל דאלים גבר. לכל צורך אחר צריך להשאיר את הכסף בידי הציבור ושכל אדם יחליט על עצמו ועל בריאותו ועל חייו בלי שינהלו אותו.
לצערי אני אזרח שומר חוק ונאלץ לשלם המון מיסים כדי לממן המון חילונים ושמאלנים.
 

Critical Thinking

Well-known member
נו, חשפת בטפשותך כי אתה סבור שממשלת ישראל כמוה כממשלת רומי.
זו בעצם הגישה הסטנדרטית של חרדים למדינה ומוסדותיה...כאילו הם עדיין בגלות.
אכן קשה להוציא יהודים מן הגלות אך עוד יותר קשה להוציא את הגלות מיהודים...
 

ערני31

Well-known member
גם בגלות יוון היינו בארץ ישראל ואז אפילו היה בית מקדש אבל היינו בגלות אחת הקשות שידענו כעם
 

evglev1

Well-known member
מנהל
גם בגלות יוון היינו בארץ ישראל ואז אפילו היה בית מקדש אבל היינו בגלות אחת הקשות שידענו כעם
לא מדויק. עצמאות הייתה לתקופות מאוד קצרות גם בבית ראשון וגם בבית שני. היוונים אפשרו לנו אוטונומיה דתית בדיוק כמו הפרסים עד לאנטיוכוס הרביעי. אם כי הגלות הייתה שייהוד השטח שבשלטון עצמי אוטונומי יהודי היה בשטח שהוא בערך מה שיש לרשות פלסטינית עכשיו בשטחי A ו-B ושאר השטח נשלט על ידי אדומים, ייתורים ועמים אחרים וגם יהודי הגליל, יפו ועבר הירדן חיו מלבד השלטון הפרסי היווני תחת שלטון של ערי פוליס אחרות, והיה בערך כמו דבורה וברק לפני שמרדו ביבין מלך חצור. וגם ייהוד הייתה עם השומרונים מצפון והאדומים מדרום בלי חברון ובלי שומרון.
 

marabo

Well-known member
לא מדויק. עצמאות הייתה לתקופות מאוד קצרות גם בבית ראשון וגם בבית שני. היוונים אפשרו לנו אוטונומיה דתית בדיוק כמו הפרסים עד לאנטיוכוס הרביעי. אם כי הגלות הייתה שייהוד השטח שבשלטון עצמי אוטונומי יהודי היה בשטח שהוא בערך מה שיש לרשות פלסטינית עכשיו בשטחי A ו-B ושאר השטח נשלט על ידי אדומים, ייתורים ועמים אחרים וגם יהודי הגליל, יפו ועבר הירדן חיו מלבד השלטון הפרסי היווני תחת שלטון של ערי פוליס אחרות, והיה בערך כמו דבורה וברק לפני שמרדו ביבין מלך חצור. וגם ייהוד הייתה עם השומרונים מצפון והאדומים מדרום בלי חברון ובלי שומרון.
לפי התורה אין שום ערך לשלטון עצמאי אם הוא לא לפי התורה ויש בו תחבורה ציבורית בשבת.
על מצב כזה כתוב בחומש דברים:
יוֹלֵךְ יְהוָה אֹתְךָ וְאֶת מַלְכְּךָ אֲשֶׁר תָּקִים עָלֶיךָ אֶל גּוֹי אֲשֶׁר לֹא יָדַעְתָּ אַתָּה וַאֲבֹתֶיךָ וְעָבַדְתָּ שָּׁם אֱלֹהִים אֲחֵרִים עֵץ וָאָבֶן.
 
נערך לאחרונה ב:

ערני31

Well-known member
אל תכעס על אופיה החילוני של המדינה כל המטרה שלה זה לקבץ לפה את כל נדחי ישראל לפני היום שבו הקב"ה עושה דין בגוים ובארצותם המצווה היחידה שיש לנו בשלב זה היא אהבת חינם
 
למעלה