חזרתי מהכנס

חזרתי מהכנס

כשרגשות מעורבים מציפים אותי.לא קל היה לי לשבת באולם ולהקשיב לדבריה של ד"ר מלקינסון.הרגשתי כאילו היא מדברת עלי. יכולתי שאני ממשיכה לחיות.תודה לעומדים בראש העמותה ועושים עבודת - קודש.
 

אחשל

New member
רגשות מעורבים, קצת אחרת...

למה מעורבים? מחד, שמחה על מפגש עם חברים מכאן, אלה שבד"כ רואים רק את הניק שלהם ולא את הפנים
, וגם אחרים, שמבקרים כאן בלי להשאיר סימן
... מאידך, הידיעה שכל כך רב הכאב שאיכלס את האולם הריק למחצה, עד שנדמה היה שהוא מלא עד אפס מקום
... אלה מכם שלא באו - חסרו לנו מאוד... ניר
 

אניאם

New member
בשביל החיים... באמת

הכנס, שחששתי להגיע אליו ,היה שונה מהכנס בו השתתפתי בשנה שעברה באוניברסיטת תל אביב. ראשית,כמו ניר, היה נחמד לפגוש אנשים שמכירים ,חלקם בעקבות המפגש "בשביל המוסיקה", וחלקם רק בפורום. שנית, היתה תחושה שזה באמת כנס שלנו,ופחות של אנשי מקצוע,אם כי ההרצאות בשנה שעברה ,שהיו יותר אקדמיות,היו "קלות" יותר להכלה. המפגש בחוץ עם אנשים כמוני,שמכירים ומבינים עורר רגשות מעורבים. מצד אחד אנשים שמבינים אותי,וחווים דברים כמוני,אך מצד שני תחושת כאב על כך שיש כל כך הרבה אנשים כמוני. הייתי שמחה לו האסון שלי היה "מספיק" , בבחינת מילוי המכסה הנדרשת לעולם?לאלוהים?אם הוא קיים, אבל הרי אין קשר בין הדברים,והעובדה שההחלטה להתאבד היא החלטה כל כך אישית של אדם היא שכואבת ומתסכלת כל כך. במבט לאחור אני שמחה מאוד על המפגש הקודם, "בשביל המוסיקה" ,שיזם אבשלום. עדיין מתלבטת אם מפגשים כאלה מקבעים אותנו כקבוצה שונה או בעיקר תומכים. מצטרפת לניר ואומרת לאלה שלא באו חסרתם מאוד. לאיתן ולעוסקים במלאכה תודה וכל הכבוד!
 

איתן ג

New member
בוקר טוב. על חצי אולם ריק אפשר

להסתכל בפריזמה של תופעת ההתאבדות . עדיין הבושה וההתכנסות פנימה חזקות מכל דבר אחר . הכאב הוא אישי ןאין ביכולת חלק מהאנשים להחיל כאב של הזולת. עד כאן חצי הכוס הריקה. חצי הכוס המלאה שבכל זאת אנשים הגיעו ,חלקם ממרחקים . להיות ביחד, "להפגין" נוכחות ,להעביר מסר שיש תופעת התאבדות במדינה שלנו ויש לעשות עוד הרבה. זאת תחילת הדרך ,הצעדים קטנים מהוססים אבל המבט קדימה. תודה לכל מי שהגיע וכיבד את העמותה "בשביל החיים" בנוכחותו. שיהיה לכם בוקר בהיר ונעים. ממני איתן
 

יעל71

New member
רציתי לבוא,

ניסיתי לשכנע את ההורים שלי לבוא, אפילו שלחת את אבא שלי לקנות במיוחד את העיתון ביום רביעי, וכולנו קראנו את הכתבה שפורסמה, אבל הוא לא הסכים לבוא לכנס, עדיין כועס מאד על אחי..
 

noagoa

New member
תודה!

הכנס אתמול היה חשוב לדעתי, גם אם הגיעו מעט מהמצופה הרי עדיין היתה הרגשה של תמיכה, הבנה וביחד שלי עזרה. אני בטוחה שלאט לאט נעביר את דברנו לעוד הרבה אנשים, שידעו שיש בעיה של התאבדויות, ושזה לא נושא שצריך להסתירו או להתבייש ממנו, (הפרסומת מאוד אפקטיבית ויכולה להועיל). הפתיעו אותי הורי שבאו בסוף, למרות שלאימי זו היתה חויה קשה. לדעתי ד"ר מלקינסון הציגה את הנושא (לפחות את חלקו הראשון) בצורה אקדמאית מעט ופחות הסבירה את זה, החלק השני מאוד נגע ללב. מצטרפת לדברי התודה לאיתן ולאנשי העמותה. היה נחמד לפגוש את האנשים מאחורי מסך המחשב!
 

madow

New member
דיי התבאסתי שלא יצא לי להגיע לכנס

הייתה לי סיבה טכנית שבגללה לא יכולתי להגיע, בעיות בעבודה. וגם ממש רציתי לפגוש את האנשים מכאן לשם שינוי ולא יצא, נו מילא תמיד תהיינה עוד הזדמנויות, ואני מאמינה שבסופו של דבר יצא לי להיפגש עם האנשים מכאן. ואני מסכימה עם הכותבים מעליי שזאת אכן עבודת קודש מה שאיתן וחברי העמותה עושים, כל הכנסים, הסדנאות וקבוצות התמיכה לשם מניעת התאבדויות, צריך סוף סוף להעביר מסר חד וברור ולהאיר את החברה לגבי עניין התאבדויות, לצמצם את הסטיגמה ולפעול למען שינוי חברתי אמיתי!! כל הכבוד לכם!!! ממני עידית
 

liatinka

New member
גם אני הייתי בכנס

התלבטתי אם ללכת ולבסוף החלטתי שכן. אני שמחה שהגעתי כי לא הגיעו הרבה אנשים מהפורום וחבל. הכנס היה חשוב במיוחד הן לאור הקרנת סרטון הפרסומת שנעשה במשרד פוגל לוין (סרטון שראיתיו קודם לכן באינטרנט והשפיע עלי בצורה מאד חזקה), והן לאור ההרצאה שנתנה ד"ר מלקינסון. גם לדעתי ההרצאה היתה אקדמאית מדי והיתה צריכה להתחיל דווקא מהחלק השני - האישי יותר, שהיה מאד מרגש ותורם. כמו כן היה צריך לתת יותר זמן לשאלות של האנשים. בכל אופן, הכנס חשוב בפני עצמו ואני שמחה שהגעתי. תודה לך איתן וכל אנשי העמותה
 

idan777

New member
על מה הסרטון?

שלום לכולם לא יצא לי להגיע לכנס כי היתה לי מחויבות קודמת לאירוע אחר. אני מתנדב בארגון ששמו מסיל"ה (מרכז סיוע לקהילה הזרה) ובאותו ערב היה ערב הוקרה למתנדבים על איזה סרטון פרסומת מדבור? איפה אני יכול לראות אותו? תודה, עידן777
 

Oris Mom

New member
לדעתי הסרטון מזעזע

אם מדובר בתשדיר השירות בו רואים ילד הולך ומצלצל בפעמון אבל קולו של הפעמון אינו נשמע - בבחינת "אף אחד לא שומע את זעקתו"... הרי לדעתי הסרטון הזה פשוט מזעזע. הוא עובד בדיוק על אותה תחושת אשמה איומה וקשה שהקרובים אל המתאבדים מתמודדים איתה מדי יום, אותה תחושה שבמקרים רבים איננה מוצדקת!!! אותה תחושה אשר מסוגלת להרוס לגמרי את החיים לשורדים את התאבדות יקירם, ראו המסרים האחרונים של מימיי.
 

liatinka

New member
האמת שיש בזה משהו

את צודקת, גם אני כשראיתי פעם ראשונה את הסרטון באינטרנט הוא מאד השפיע עלי חזק, אבל כשראיתי אותו ביום ראשון, באמת קצת חשבתי - למה מציגים את זה כאילו "אף אחד לא שומע את הנער". כי יש את הכיתובית שאומרת "אתם שומעים אותי?" כאילו הזעקה של הילד שישמעו אותו, מצלצל בפעמון, מנסה למשוך תשומת לב, ואף אחד לא רואה שהוא זועק לעזרה. יכול להיות שמשום שאני הרגשתי רגשות אשם כלפי אביחי, הזדהיתי עם הסרט בהתחלה. ועכשיו כשאני לא מרגישה רגשות אשם, יש יותר ריחוק רגשי מהסרט. תודה שהערת את תשומת ליבי לכך.
 
תמרה יקירתי

כרגיל מילים חכמות ומדוייקות. לא ראיתי את הסרטון אבל אני בטוחה שהיה מעורר בי את אותה תחושה חיבוק
 

אניאם

New member
מכותבי הסרטון

לדעתי הסרטון מזעזע,אבל זו גם מטרתו. הסרטון אינו מיועד לאנשים שכבר חוו התאבדות במשפחה. אצלנו הפעמון מצלצל עכשיו מעל ומעבר. נכון שחלק מדנדוניו מרעיד את רגשי האשם,אך חלק מהם מוסב לבחינה ולדאגה לשאר בני המשפחה,החברים הקרובים ומכרים, ובדנדונים אלה ,לדעתי,אנו צריכים להתמקד. הסרטון נועד לעורר מודעות אצל אנשים שאינם מודעים לנושא,ואם יאמינו שתשומת לב יכולה למנוע מקרי התאבדות,הם יהיו קשובים יותר ועירניים יותר לסובבים אותם. לנו קשה לחזור לאחור ,אבל אם תצליחו להיזכר עד כמה הנושא העסיק אתכם לפני שהיה אישי ואקטואלי,תגלו שגם במודעות של רבים מאיתנו הוא לא היה קיים. אני הבנתי זאת לאחר האסון.פתאום ראיתי כל כך הרבה כתבות,ידיעות,ושמעתי מאנשים סביבי על הנושא. בשלב מסויים נראה היה כאילו כולם אתי באותה קלחת,אך אז הגיעה התובנה שלי לעובדה שמה שהשתנה בעיקר היה הרגישות שלי לנושא. ואם התשדיר יצליח לעורר רגישות זו באנשים בלי שישלמו קודם לכן את המחיר האישי דייני.
 
למעלה