חזרתי מביקור בישראל מוצפת בהערות והארות

חזרתי מביקור בישראל מוצפת בהערות והארות

שלום לכן,

בפסח נסעתי עם הקטנה שלי (בת כשמונה חודשים) לביקור בישראל. אנחנו גרים באנגליה וכעקרון היא יונקת כמעט מלא. התחלנו טעימות לפי ההנחיות פה בגיל שישה חודשים. הלך נחמד מאד בהתחלה אבל אחרי כמה שבועות שכבר הגענו לארוחות קטנות מאד שלוש פעמים ביום פתאום הקטנה החליטה שלא בא לה. היא כמעט ולא אוכלת ומה שכן אוכלת לוקח המון זמן לתת לה וזה די נגד הרצון שלה. אנחנו לא דוחפים אבל ממש משתדלים לשעשע אותה בזמן האוכל ולדחוף לה כמה כפיות. בקיצור, זה לא זה עדיין בכלל.
במקביל היא יונקת בלבד. אני לא שואבת כי אני שונאת את זה וכי אני לא ממש צריכה. אני לא עובדת ואני כמעט כל הזמן זמינה להנקות. היא מתעוררת בלילה לפחות פעמיים ליניקות. לפעמים יותר, ועכשיו היא גם מוציאה שיניים אז יותר קשה לה (למרות שממש לא חטפנו את זה קשה כמו שחשבתי).
אז במהלך הביקור בארץ כל נשמה טובה נתנה לי עצות והעבירה ביקורת על ההתנהלות שלי. בעיקר על זה שהילדה יונקת יותר מדי ולא אוכלת. למה אני לא נותנת לה בקבוקים כדי להקל עליה את המעבר. למה אני לא מורידה הנקות כדי שהיא תגיע לארוחות מאד רעבה. למה אני לא נותנת פורמולה וכו׳ וכו׳.
אני כבר מבולבלת ולא יודעת מה לעשות. כעקרון אני הולכת לפי ההמלצות שאני מקבלת פה. בקבוקים אמרו לי שעדיף להמנע מהם אם הילדה עוברת ישר לשתות מכוס פטנט (והיא אכן שותה מהן בכיף). פורמולה אני לא רוצה לתת אבל לא יודעת מה לענות כשאומרים לי שזה ישחרר אותי קצת, ויכין את הילדה לאוכל שהוא לא חלב אם.
אני חושבת שבסופו של דבר היא תתחיל לאכול אבל מתחילה לפקפק בהחלטות שלי.
עכשיו סיימתי שיחה עם אחותי בטלפון שממש חפרה לי על זה שאני חייבת להוריד את הילדה מהנקות לבקבוקים. היא טוענת ששום דבר חוץ מיניקה לא מרגיע את הקטנה. היא לא לוקחת מוצץ ולא מקבלת בקבוקים. כשהיינו בישראל היא נשארה עם אחותי ערב אחד כשיצאנו לחברים והתעוררה די איך שיצאנו. אחותי התקשרה אחרי חצי שעה לבקש שנחזור כי הילדה אומללה (ובצדק) ומאז היא ממש מתוסכלת מזה שהיא מאד מנוסה ולא הצליחה להרגיע את התינוקת.

בקיצור, אני מבולבלת ולא יודעת כבר למי להקשיב. אני יודעת שכתבתי קצת מבולבל אבל אשמח לתובנות ועזרה.
 
את עושה את הכי טוב לקטנה שלך

ועובדה שזה גם מרגיש לך כך. היא תאכל מוצקים כשהיא תהיה מוכנה לכך והבקבוק לא יעזור לה להיות יותר מוכנה. ואם רק הנקה מרגיעה אותה, אז למה לקחת לה את הדבר היחיד שמרגיע אותה?
תראי, מעבר למחקרים וידע מצטבר שתומכים בדעה שלך, מה שהכי חשוב כאן בעיני זה זה שאת יודעת בוודאות שכך נוח לכן וטוב לכן. אז למה לשנות לפי מה שאחרים חושבים? כמו שמישהי אמרה כאן פעם ואימצתי - הם אף פעם לא גידלו את הילדה שלך.בזה אין להם שום ניסיון.
 

yaam1

New member
כאילו כתבת במקומי
גם הקטנה שלי בת 8 חד

ועדיין יונקת מלא ולא מקבל בקבוקים או אוכל מוצק.

אותו הסיפור עם האוכל, אותו הסיפור עם ההערות של כל העולם, אותו הסיפור עם הבילויים בערבים ( אין, לא נשארת עם אפחד בגלל ההנקה)..
אני יודעת הכי טוב מה טוב עבורה ולא נותנת לאפחד לבלבל אותי.
רק אני מכירה אותה ורק אני יודעת שמתי שהיא תהיה מוכנה לאכול בכפית אוכל מוצק היא תאכל בהנאה גדולה


כרגע אני לגמריי זורמת, מנסה מידיי יום להציע לה אוכל בכפית, חושפת אותה לטעמים ומרקמים מהיד שלי ( שכן מוכנה לאכול ממנה להבדיל מלפתוח את הפה לכפית) ובעיקר נותנת לה לינוק באהבה.
אין ולא יהיה מזון בריא ומנחם יותר מהחלב שלי ואוכל מוצק יהיה לה כל החיים. שתהנה כל עוד אני יכולה לתת לה


מבטיחה לך שלאט לאט, בקצב שלה הכל יסתדר
 

שניקית

New member
הי

גם אני גרה באנגליה, אז קצת מכירה את החוויה שעברת.
כשגרים רחוק מהמשפחה והחברים נמצאים באיזשהו וואקום שמסנן באופן טבעי את ההערות שכל הורה זוכה להן בשוטף.

לדתי זה לא קשור להנקה, אלא לזה שלאנשים סביבנו (משפחה וחברים) תמיד יהיה מה להגיד ולהציע לגבי איך שאנחנו מגדלים את ילדינו. זה לא נובע ממקום רע, אלא נסיון לעזור, אבל... עדיין.

אנחנו נחשפנו לזה גם בביקור בארץ אחרי הלידה (שם זכיתי להערה שהתינוקת מקיאה בגלל שהיא יונקת משני הצדדים!) וגם בביקורים פה. אני חושבת שסה"כ זו דרך של הקרובים להביע עניין, לקחת חלק ולנסות לעזור.

אני חושבת שכשגרים בחו"ל פחות רגילים לזה ואז אולי אנחנו פחות מחוסנים.
סתם דוגמא- כשהיינו בארץ חפרו לנו על זה שהיא לא מקבלת מוצץ וזה גרוע וזה ממש יעזור (היא הייתה אז בת חודשיים) וממש הצליחו לערער אותנו, אז נתנו מוצץ. סירבה, התעקשנו ובסוף לקחה. כעבור חודש וחצי, ממש התחרטנו על כך כי היא פשוט התחילה להתעורר בכל פעם שנפל לה המוצץ (כל רבע שעה!) ואז החלטנו לקחת לה אותו. ובקיצור- עשינו טעות שלא הלכנו עם מה שאנחנו חשבנו.

ולעניין עצמו- אני חושבת שאם זה מה שטוב לכן כרגע את צריכה ללכת עם זה. אין שום דבר רע בזה שההנקה מרגיעה אותה ואין שום דבר רע בזה שלך כרגע זה טוב ואת לא רוצה 'להשתחרר'. אני זוכרת שבארץ קיבלתי ביקורת על זה שאני לא מכינה סטוק שאוב ונותנת לה בקבוקים ולא עזר כמה הסברתי שאין לי סיבה לעשות את זה כי אני היחידה שאיתה! אין מי שייתן בקבוק!.

לגבי מוצקים, כמובן שזה חשוב שתתרגל לאט לאט, כי בשלב מסוים הנקה כבר לא מספיקה, אבל לדעתי, צריך ללכת לפי הקצב שלה. להמשיך לנסות ולהציע דברים מגוונים, אבל לא להפוך את זה למאבק. אחרת, היא עוד יותר תסרב.
אני חושבת שתניקי בלעדית כמה שאת יכולה ורוצה, בלי בקבוקים. אין סיבה לשלב בקבוקים אם אמא זמינה. זו סתם התעסקות מיותרת. ואין סיבה לתת פורמולה, אם יש חלב של אמא, זמין בריא והכי טוב לתינוקת שלך.
 

שניקית

New member
ן- מוסיפה

משפט כללי שחבר טוב אמר לי אחרי הלידה- צריך לתת לתינוקות את הקצב שלהם. לא להילחץ ממה שכתוב בספרים. אין אף ילד בן 18 שעוד משתמש בחיתולים, יונק מאמא ולא התהפך!
 

מטית

New member
אני חולה על התובנות האלה

אם הילדה כל כך אוהבת לינוק אז צריך להפחית מזה?????
איפה ההגיון בזה???
 

שושנית23

New member
רק יכולה לספר על עצמי

אצלנו - הנקה מלאה, התחלנו טעימות בגיל 4 חודשים, נראה שהוא אהב... ואז כשרציתי להחליף לארוחות... לא הלך ולא הלך... כמעט לא רצה כלום, ואם כן רק ביסים מעטים.. וכולם הלחיצו .. חוץ מחברה אחת שאמרה שהבת שלה עד גיל שנה וחודשיים כמעט לא אכלה כלום חוץ מהנקה (ילדה שמנמנה ושמחה),... אז חיכיתי בסבלנות, נתתי אוכל, שקיבל סירובים.... הייתי מתוסכלת... נעזרתי בפורום... ואז פתאום בגיל שנה וחודשיים (כן... ) הוא התחיל לאכול יותר... ועד גיל שנה וחצי הוא אכל רק דברים מאוד מסוימים, עכשיו הוא אוכל מלא דברים.... אבל לא הכל... (כמו כל פעוט), עדיין יונק, אבל לא הרבה במשך היום, בעיקר בלילה ובבוקר מוקדם.

אחת התובנות הכי חשובות שהיו לי - לתת לו לשחק, לזרוק, לירוק, לשחות בתוך האוכל, לתת לו לחוות את האוכל בצורה הכי כיפית... היה מאוד קשה בהתחלה, ועכשיו הוא ממש נהנה לשחק, וגם אוכל בדרך, אוכל הרבה יותר יפה מאשר כשלא הייתי מאפשרת כל כך הרבה משחק. וגם מאוד מאוד עוזר לאכול איתו ביחד, לשבת ביחד לארוחות...

השאלה הגדולה שאת צריכה לשאול את עצמך - מה יותר חשוב לך, להשתחרר מההנקה (שאני מאוד מאוד מבינה את זה... הנקה זה קשה... הבן שלי פשוט סרבן בקבוקים ענק, ויש בי צד שמאוד שמח להמשיך להניק), או שחשוב לך להמשיך להניק... אצלי אישית הגבול של ההנקה הוא שנתיים בערך... יש כאלה שחותכות הנקה בגיל שנה, שנה וחודשיים וכו'...

בעקרון גם שם המשחק הוא - סבלנות....

בהצלחה
 
תודה על התגובה המפורטת!

כמו שהזכרתי קודם, אני מעדיפה שבמשך היום ירד מינון ההנקות. קשה לי לצאת מהבית ככה עם תינוקת כבר לא פצפונת שצריכה לינוק. להניק לפני השינה ובלילות אני כרגע ממשיכה ללא הגבלת זמן מסויימת (למרות שהתגובות בישראל ממש ביאסו אותי
). מצד שני אני ממש לא רוצה ללחוץ עם האוכל ולהפוך את זה לאישיו. אני מקווה שלאט לאט זה יסתדר. סבלנות יש לי ואני מוכנה לבלגן וללכלוך. אני מנסה לתת לה הרבה לאכול לבד כי היא מעדיפה את זה אבל בעלי חושש שהיא תחנק מדברים כמו טוסט עם טחינה אז כרגע לא נשאר לי הרבה מה לתת לה ביד חוץ מקרקרים בריאים לתינוקות וכיו״ב. אני אשמח לשמוע על עוד דברים שאפשר לתת להם לאכול לבד בשלב זה. לתת לה פשוט להמרח עם רסקים של פירות וירקות?
 
חפשי ספר נהדר שנקרא

My Child Won't Eat.
אם יש לך לה לצ'ה באיזור, בטוח יהיה להן בספרייה. זה יכול מאוד לעזור לך עם כל המעבר למוצקים וגם עם תגובות הסביבה ההו-כה-מלחיצות.
 
נראה מבטיח, תודה!

זה כבר על האייפד מחכה לזמן פנוי במשך היום

אני לא יודעת לגבי לה צ׳ה באיזור אבל יש פה רשת תמיכה מאד יפה למניקות. יש יועצות הנקה חינם ובשפע וגם האחיות במקבילה לטיפת חלב מאד תומכות בהנקה ולא לוחצות לעבור למוצקים או פורמולה בכלל. השבוע אני אגיע לטיפת חלב ואשאל גם אותן.
תודה לך!
 
תודה בנות

אכן לא קלים הביקורים מהבחינה הזו.
דיברתי היום עם בעלי על זה והחלטנו יחד לשחרר קצת מבחינת האוכל ולנסות רק פעם אחת ביום, כשכולנו יושבים יחד לאכול ארוחת בוקר. תרצה טוב, לא תרצה גם בסדר.
זה שאומרים לי לעבור לפורומולה זה מתוך כוונה לעזור לי להשתחרר מהאינטנסיביות של ההנקה. אני מאד רוצה להפחית הנקות ביום כי קשה לי להניק אותה מחוץ לבית וכל היום שלי מתוכנן לפי זה שאני אניק בבית ולא בחוץ. היא כבר גדולה ומאד ערנית וקשה לה להתרכז בהנקה במקום חדש או רועש. בגלל זה הייתי רוצה שהיא תתחיל לאכול יותר ביום מוצקים. בלילות אני מוכנה להמשיך עוד זמן, כמה שיהיה לנו טוב עם זה.
תודה!
 

pie and cactus

New member
אפשר ל
?

כתבת שאת נותנת לה כוס פטנט ומישהי אחרת כתבה על אוכל אצבעות.
מאיזה גילאים זה מתאים?
(שלי בת חצי שנה מחר!)
 
אוכל אצבעות

מתאים מגיל שהתינוק מתחיל לקחת אוכל בידיים ולהביא לפה. אצלנו זה היה בערך בגיל 8+ חודשים.
לגבי כוס פטנט אני לא יודעת כי הסרבן שלנו לא הסכים לשום כוסות ולמד לשתות בלגימות בערך מגיל 7 חודשים ומאז הוא שותה חלב/מים מכוסית קטנה. אבל את הכוס שקניתי אז הייתה מגיל 6 חודשים, אז את יכולה כבר להצטייד
 
אוכל אצבעות

בממוצע מגיל 7 יותר לקראת 8 חודשים , כאשר היא מפעילה את האצבע עם האגודל - בתפיסה כצבת. וכאשר היא מסוגלת להרים חלקים קטנים בגודל אפונה.
לפני כן זה מעט מוקדם מידי, למרות שבהחלט ניתן לתת להחזיק ביד ביסקוויט, עוגייה תוצרת בית (יבשה לא מהרטובות כדי שחוח לא תחנק) אולי גם מלפפון או גזר אם אין שיניים - היא תצליח למצוץ
את המיץ מהם וזה יהיה לה טעים ?...
כוס פטנט, אפשר בהחלט גם בגיל 4 חודשים לתת, ואפילו עוד לפני עם אימון טוב.
בהחלט מתאים בגיל 6 חודשים.

בהצלחה
 
ומשהו נוסף...אוכל אצבעות ...

סימן נוסף למוכנות הוא כאשר התינוק ממש יושב טוב ויציב ולא נמרח בכיסא אם מושיבים אותו.
(זה סימן המובהק ביותר למוכנות למוצקים).
 
אנחנו התחלנו מחצי שנה

לקח כמה ימים עד שהיא קלטה את הקטע עם הכוס וגם החלפתי כמה כוסות עד שהיא נתפסה על משהו (היום היא שותה כמעט מכל כוס). אני חושבת שהכוס עם השסתום החלש יחסית לימדה אותה הכי טוב איך שותים מזה.
לגבי אוכל אצבעות, קניתי לה בגיל חצי שנה, קצת אחרי שהתחלנו טעימות, פריכיות מיוחדות לתינוקות שיש פה, בלי מלח או סוכר שממש נמסות בפה. על האריזות כתוב כעקרון מאיזה גיל זה. בישראל עכשיו קניתי לה את הבייבי ביס בטעם בננה. היא די אוהבת את זה אבל כשתגמר החבילה לא יהיה יותר וטוב שכך כי יש שם די הרבה סוכר.
אנחנו נותנים לה לפעמים גם טוסט עם טחינה או משהו דומה לנשנש אבל בעלי מאד לחוץ מזה שהיא תחנק מזה. אני גם נותנת לה לאכול לבד ביצה מקושקשת או אפונה מבושלת הייטב ורכה.
חוץ מזה יש לנו את ה-nibbler שזה המחזיק עם הרשת. אנחנו שמים לה שם פירות או ירקות והיא מוצצת את זה בכיף.

מכל זה משתמע שהילדה שלי אוכלת ממש ממש טוב והיא ממש לא
 
אבל לא עניתי לעניין...

את הפריכות מגיל 6.5-7 חודשים. כל השאר מעל גיל 7 חודשים.
 

pie and cactus

New member
תודה לכולן על תשובות מדויקות לשאלה לא מדויקת

איזו כוס פטנט מומלצת וכדאי לקנות?
האם היא יכולה להחליף בקבוק חלב? (כלומר לתת חלב אם בתוכה?)

פשושי - היא עדיין לא יושבת לבד ואנחנו לא מושיבים אותה. מאכילים אותה כרגע בנדנדה (בלי שתתנדנד, רק משתמשים בה כמושב).
 
יש המון סוגים של כוסות פטנט

במגוון רחב, יש עם פעמות רכות, יש עם קשות, יש עם קשית יש רחבות יש צרות ...קיצור...צריך להתחיל בכוס אחת שנראת לך ולקוות שיתפוס

אישית, אהבתי את הכוסות מעבר של שילב , יש להן פטמה בינונית, לא דומה בכלל לבקבוק, לא דומה בכלל לשד , זה משהו אחר.
הכוס נוחה לניקוי ואין מקומות שבהם מתחבא נוזל שקשה להגיע אליו בנקיון.
לאחר שגדלים הכוס הופכת לכוס רגילה, רק בלי המכסה המוברג בנוחות.

והעיקרון הוא להתחיל לתת ולהציג את הכוס ללא המגנון שמונע שפיכת הנוזל ואז היא תתקלח קצת 0אז עדיף לשים מים) ותבין שמשם יוצא משהו.
כאשר היא תלמד למצוץ משם, להחזיר את המנגנון כדי למנוע מקלחות.
כן, אפשר לתת בזה חלב אם שאוב.

אוקי...תמשיכי עם הצגת המזון הטחון כי יש עוד זמן למאכלי אצבעות היא עדיין לא בשלה כנראה לכך ולתת לה לתפוס חתיכות מזון קטנות זה רק יתסכל אותה.
ולגבי עוגיות וכו...צריך להיזהר כי כנראה עדיין לא ממש יציבה ולכן יש עדיין סכנה של חנק. אפשר לתת אבל תמיד תמיד תוך כדי השגחה.
 

pie and cactus

New member
אני אמתין עוד קצת עם מזון אצבעות

את המרק הטחון היא אוהבת (עוף וירקות שונים), כל פעם אני מציגה בו ירק חדש.
פירות היא אוהבת בינתיים רק בננה, אבל נמשיך לנסות לשלב עם זה עוד דברים.

לגבי כוס הפטנט - קניתי היום של נובי, שטפתי אותה ונתתי לה, היא ישר התחילה למצוץ את הקשית. מחר ננסה לשים בתוכה מים.
אם היא תקבל חלב בכוס זה מקטין את הסיכון להעדפת בקבוק?

שאלה נוספת - הבנתי שאפשר לתת גם טעימות של אוכל שלנו. אבל בכל תבשיל שלנו יש יותר ממרכיב אחד, ואת רובם היא לא מכירה. למשל איך אפשר לתת לה אפונה מעוכה, אם היא לא מכירה עגבניות (אצלנו מבשלים את זה עם רסק עגבניות), שום, שמן או פלפל שחור וכו'?

תודה לכולן על התשובות המקיפות!
 
למעלה