חזרנו לקפריסין

רמי בר1

New member
אין בעיה למטוס במהירות הזו אם היא

מגבלות התכנון,וזה אכן כך.
כדי לדעת מה עובר על המנוע,צריך לראות מה המספר שמראה מד לחץ הסעפת. אני מניח שהזוית של להבי הפרופלור לא נותנת בפסיעה הגסה לעבור את מה שרשום בטבלת יצרן המנוע.
רק לקנא.
 

רמי בר1

New member
אתה יודע מה מה לחץ הסעפת בטיסת

שיוט שלכם,עם הפסיעה האוטומאטית?
 

דש1

New member
לחץ סעפת

בוודאי רמי. לחץ סעפת מופיע על צג הבקר.
אנחנו מנסים לשמור על סל"ד אופטימלי וככל שעולה בגובה לחץ סעפת יורד.
אם ממהרים טסים בסל"ד 5000. אם רוצים לחסוך דלק פר מרחק/זמן טיסה - 4600 הוא האופטימום.
למטה בגובה אז"מים - אני טס על 27 מ"מ כספית
למעלה ב5.5 - 6.5 : 23.5 מ"מ כספית.
יותר למעלה ב 8: סביב 21.5 מ"מ כספית.

אגב צריכת דלק:
כאמור אנחנו מצויידים כיום ב 136 ליטר. מתוך זה כ 3-4 ליטר unusable.
ב 5000 סל"ד בגובה הצריכה היא סביב 19.5 ליטר/שעה.
ב 4600 סל"ד בגובה הצריכה היא סביב 17.5 ליטר/שעה.

היה כיף למלא את המיכלים בראשון. לטוס ראשון - חיפה - לארנקה - חיפה - ראשון ללא תדלוק ולראות ב fuel flow שנשארו 40 ליטר!!
 

רמי בר1

New member
אתה כותב שאם ממהרים טסים בסל'ד 5000,

אז הפסיעה האוט' מקטינה זוית? כי בפסיעה גסה 5000 זה מנוע מלא.
ביום שישי הייתי בדלתון,2.28 שעות הלוך,2.23 דקות חזור. הרוח בגדה בי כל היום.
המטוס מולא מכס' שזה 100 ליטר, וחזרתי עם 33 ליטר. הפרופלור שלי מכוון לפסיעה עדינה, ובמנוע מלא בטיפוס אחרי המראה המחוג נכנס לתחום הצהוב בסל'ד.
אני טס ב4600-4800 סל'ד ותצרוכת הדלק שלי עמדה על 13.4 ליטר, כשהמהירות 100 מי'ש. עם 33 ליטר אני טס עוד שעתיים, ונשאר עם רזרבה של6 ליטר. אני לא אתן לעצמי להגיע לכזו רזרבה נמוכה, אז אני מחשב לפי 6.5 שעות למכלים מלאים.
זה לא טכסן, אבל לקפריסין הוא יכול להגיע.
 

רמי בר1

New member
שאלה נוספת.עד כמה מדוייק ה fuel flow ?

מבחינת ספירת תצרוכת מצטברת בטיסה.
האם בדקתם את דיוק ספירת הכמות המצטברת עי' מילוי המיכלים עד סופם בתום הטיסה?
אני בדקתי צריכה עי' מילוי המכלים עד הקצה לפני הטיסה לדלתון, ומילוים מחדש עד הקצה בחזרה משם.
 

טל ר

New member
27 מ"מ כספית!?!?

האם אתה טס עם מצערת סגורה לחלוטין? והמטוס שומר גובה עם כל כך מעט דלק? זה בערך 0.035 אט"מ, הרבה מתחת לסקאלה של לחץ סעפת במטוס שאני מטיס.
 

טל ר

New member
ועוד שאלה

הסל"ד שנתת - זה סל"ד מנוע או סל"ד מדחף? נשמע כמו סל"ד מנוע.
 

רמי בר1

New member
במנוע הזה יש גיר הפחתה אינטגראלי,

ביחס של כ-1:2.5 .הסל'ד הוא של המנוע.
 
לא התכוונתי להעליב.

אבל אשמח לראות שמטוס כזה מגיע ל-120 קשר CAS
האם למנוע יש מגדש טורבו?
 

דש1

New member
טורבו

היו בארץ מספר מטוסים לפני כ 10 שנים עם מנועי רוטקס 80 כ"ס ומגדש טורבו.
המגדש חתך את תקופות הביקורת של המנוע לחצי וכן את ה TBO.
מאז לא הביאו יותר מנועים כאלה.
מצד שני - אנחנו טסים עם פרופלר בעל פסיעה משתנית באוויר אשר נשלטת על ידי בקר אוטומטי.
היות ובמנועים שלנו אין אופציית דילול, שינוי הפסיעה מחזיר קצת אופטימיזציה של צריכת דלק.
הבקר האוטומטי מאד אמין ומבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר.
אנחנו מרגישים זאת בהמראה ונחיתה וכן בתמרונים חריפים בהם הבקר מגיב מאד מהר.
גם בי"א הבקר משנה מדי פעם את הפסיעה ומתאים אותה לאופטימום.
 
אשמח להזדמנות לראות שהמנוע הזה נותן

120 קשר בגובה 8000 וגם גובה 6000 יהיה נחמד לראות.
 

רמי בר1

New member
מה הבעיה עם הגובה? הספק המנוע

יורד? אבל ירידה בצפיפות האויר משפיעה גם על הגרר.
אני מניח שההשפעה שיש לגובה שלך משפיעה גם על הטכסן המדובר
אבל יש לו פרופלור פסיעה משתנה אוטומאטית,ויש לו גרר רטן משל הססנה.אני מניח שבקרוב מה שקורה לססנה בגובה הזה קורה גם לטכסן.
אני לא יודע איך המטוס שלי מתנהג בגובה הזה.הוא לא היה שם.
 

טל ר

New member
הירידה בצפיפות האויר*

משפיעה רק על ה-TAS, היא לא משפרת את ה-IAS (או ה-CAS).

* בהזנחת השפעת המאך
 
כן, העליה בגובה מקטינה את הגרר

וגם את הספק המנוע ובעקבותיו גם את ה-IAS.
הפרופלור רק משפר ביצועי המטוס, לא מוציא יותר כח מהמנוע.
אין לי בעיה, רק הייתי שמח להיות במטוס כזה בגובה שהמטוס שלך לא היה עד היום, בשביל החוויה האישית.
 
למעלה