חושבים קדימה - מתכננים קדימה

מצב
הנושא נעול.
שני הפרויקטים הללו יוכרעו לפי שיקולים פוליטיים יותר מאשר

שניהן,על אילת הוסבר מספיק למה, ולדעתי גם לקר"ש זה טעות כרגע.
שני הפרויקטים הללו יוכרעו לפי שיקולים פוליטיים יותר מאשר
לפי שיקולים תחבורתיים ומה שיקבע את גורלם לא יהיה סדר עדיפות תחבורתי אלא סדר עדיפות פוליטי.
"רכבת לאילת" ו "רכבת לקרית שמונה" אלה סיסמאות פוליטיות הרבה יותר מרשימות מ"מסילה מזרחית", "חיבור תחנות ראשון לציון", "מסילה רביעית באיילון" וכד'.
 
המסילה המזרחית, ואם תרצו גם מסילה לאריאל...

שני הפרויקטים הללו יוכרעו לפי שיקולים פוליטיים יותר מאשר
לפי שיקולים תחבורתיים ומה שיקבע את גורלם לא יהיה סדר עדיפות תחבורתי אלא סדר עדיפות פוליטי.
"רכבת לאילת" ו "רכבת לקרית שמונה" אלה סיסמאות פוליטיות הרבה יותר מרשימות מ"מסילה מזרחית", "חיבור תחנות ראשון לציון", "מסילה רביעית באיילון" וכד'.
המסילה המזרחית, ואם תרצו גם מסילה לאריאל...
 

nitro11

New member
זה לא עניין של זמן, זה עניין של אילו מסילות קודם.

אבל אנחנו לא מדברים על "כרגע"
זה לא עניין של זמן, זה עניין של אילו מסילות קודם.
לדעתי קודם צריך את מזרחית, עירון וטבריה
ורק אחר כך לקרית שמונה דרך צומת גולני, היות שחיבור זה
מהיר יותר לכיוון ירושלים, הדרום ואני חושב שגם לתל אביב,
ולחיפה זה קצת יותר זמן מאשר דרך כרמיאל.
זה גם יותר טוב מבחינה תפעולית, אפשר להוציא פעם רכבת מקרית שמונה ופעם מטבריה
ותחנת גולני תשמש החלפה.
 

amit1270

New member
הכול טוב


זה לא עניין של זמן, זה עניין של אילו מסילות קודם.
לדעתי קודם צריך את מזרחית, עירון וטבריה
ורק אחר כך לקרית שמונה דרך צומת גולני, היות שחיבור זה
מהיר יותר לכיוון ירושלים, הדרום ואני חושב שגם לתל אביב,
ולחיפה זה קצת יותר זמן מאשר דרך כרמיאל.
זה גם יותר טוב מבחינה תפעולית, אפשר להוציא פעם רכבת מקרית שמונה ופעם מטבריה
ותחנת גולני תשמש החלפה.
הכול טוב
 
עיריית ראשון הצליחה "להשיג" ביטול של מעבר הרכבת בתוך העיר,

מה עם חיבור בין שתי התחנות של ראשל"צ?!
אבסורד
עיריית ראשון הצליחה "להשיג" ביטול של מעבר הרכבת בתוך העיר,
כעת יש הרבה פחות טעם לחיבור הזה. הוא יהיה סתם באמצע כביש 431, מרוחק מהשכונות וממוקדי העניין.
 

Itzik200

New member
מזתומרת סתם רחוק? לא חייב אפילו תחנה בין לבין, רק שיהיה חיבו

עיריית ראשון הצליחה "להשיג" ביטול של מעבר הרכבת בתוך העיר,
כעת יש הרבה פחות טעם לחיבור הזה. הוא יהיה סתם באמצע כביש 431, מרוחק מהשכונות וממוקדי העניין.
מזתומרת סתם רחוק? לא חייב אפילו תחנה בין לבין, רק שיהיה חיבו
חיבור.

יסייע חיבור של בת-ים\חולון\מערב ראשלצ עם מזרח ראשלצ\רחובות
 
את התפקיד הזה מתוכננים למלא הקווים של נת"ע

מזתומרת סתם רחוק? לא חייב אפילו תחנה בין לבין, רק שיהיה חיבו
חיבור.

יסייע חיבור של בת-ים\חולון\מערב ראשלצ עם מזרח ראשלצ\רחובות
את התפקיד הזה מתוכננים למלא הקווים של נת"ע
החום, הירוק, האדום והכחול
http://www.nta.co.il/
מרגע שעיריית ראשון לציון הוציאה את המסילה שתוכננה משכונות דרום מערב העיר, מקירבת המכללה למינהל ומקירבת התחנה המרכזית, החשיבות העיקרית של החיבור נותרה חיבור של ערי דרום גוש דן לירושלים ולמודיעין.
ולכן הפרויקט הזה יקבל עדיפות, אם בכלל, רק בעשור הבא ולאחר שיוחלט לבצע את מסילת נשרים בין תחנת הראשונים לענבה.
אין שום סיכוי שזה יקרה עד 2020.
 

GLSRA

Active member
חיבור תחנות ראשון לציון מאפשר...

מה עם חיבור בין שתי התחנות של ראשל"צ?!
אבסורד
חיבור תחנות ראשון לציון מאפשר...
...מאפשר ליצור מעין לולאה דרומית.
בימים אלו נבנה קניון עצום צמוד לתחנת ראשונים ובצמוד לו הולכות ונבנות שכונות חדשות. דווקא לתחנת הראשונים (אין לי עניין אישי בתחנה זו) תקבל תוספת משמעותית של נוסעים עם פתיחת הקניון ולכן חיבור לתחנות ראשון לציון במערב העיר ייתן תנופה משמעותית לקו הזה.
לדעתי יש בהחלט לקדם את הלולאה הזו.
מעבר לכך, אין כרגע שום פרוייקט משמעותי בפיתוח מעבר לשנת 2018-19 ובהחלט ייתכן שזהו הקו שעליו יעבדו.
 

Shark Alarm

New member
לחיבור טוב של חולון/בת ים למזרח ראשון


חיבור תחנות ראשון לציון מאפשר...
...מאפשר ליצור מעין לולאה דרומית.
בימים אלו נבנה קניון עצום צמוד לתחנת ראשונים ובצמוד לו הולכות ונבנות שכונות חדשות. דווקא לתחנת הראשונים (אין לי עניין אישי בתחנה זו) תקבל תוספת משמעותית של נוסעים עם פתיחת הקניון ולכן חיבור לתחנות ראשון לציון במערב העיר ייתן תנופה משמעותית לקו הזה.
לדעתי יש בהחלט לקדם את הלולאה הזו.
מעבר לכך, אין כרגע שום פרוייקט משמעותי בפיתוח מעבר לשנת 2018-19 ובהחלט ייתכן שזהו הקו שעליו יעבדו.
לחיבור טוב של חולון/בת ים למזרח ראשון

שלא דרך אוטובוים וקווים סיבוביים ארוכים- 19/20/83/85/119/129
(ואם יש עוד ששכחתי- בכל מקרה, הם עושים סיבובים ארוכים ומיותרים למי שצריך להגיע מחולות בת ים לראשון מזרח
 

אלכסיי03

New member
בידוד נתניה ההזוי והמקומם נותר בעינו גם במפת קווים זו

חושבים קדימה - מתכננים קדימה
שרטוט מעניין של קווי הרכבת לאחר פתיחת כל התחנות שבבניה.
בידוד נתניה ההזוי והמקומם נותר בעינו גם במפת קווים זו
אני מתחיל להאמין כי מדובר בקנוניה... פעם אחר פעם, לו"ז אחר לו"ז דבר הזוי אחד מתעקש להישאר - אין חיבור ישיר בין נתניה לחיפה. והמפה הזאת אומרת שלא מתוכנן גם חיבור ישיר לירושלים. מי ולפי איזה הגיון חולני החליט כך? עיר בת 200+ אלף תושבים לא נראית למתכננים ראויה למשהו שעתלית ובנימינה, שתיהן בעלות אוכלוסיה זניחה מקבלות בכל לו"ז שיוצא.
מרגיז...
 

raminec

New member
זה ישתנה רק לאחר הוספת

בידוד נתניה ההזוי והמקומם נותר בעינו גם במפת קווים זו
אני מתחיל להאמין כי מדובר בקנוניה... פעם אחר פעם, לו"ז אחר לו"ז דבר הזוי אחד מתעקש להישאר - אין חיבור ישיר בין נתניה לחיפה. והמפה הזאת אומרת שלא מתוכנן גם חיבור ישיר לירושלים. מי ולפי איזה הגיון חולני החליט כך? עיר בת 200+ אלף תושבים לא נראית למתכננים ראויה למשהו שעתלית ובנימינה, שתיהן בעלות אוכלוסיה זניחה מקבלות בכל לו"ז שיוצא.
מרגיז...
זה ישתנה רק לאחר הוספת
מסילות 3 ו-4 בין ת"א לחיפה.
בנימינה מקבלת את השירות הזה כאילוץ תפעולי בלבד בלי קשר לגודל היישוב - תחנה אחרונה לרכבת הפרברית שיוצאת מאשקלון.
 

easylivin

New member
מה גם שמסילות 3+4 לא יעברו כנראה דרך בנימינה

זה ישתנה רק לאחר הוספת
מסילות 3 ו-4 בין ת"א לחיפה.
בנימינה מקבלת את השירות הזה כאילוץ תפעולי בלבד בלי קשר לגודל היישוב - תחנה אחרונה לרכבת הפרברית שיוצאת מאשקלון.
מה גם שמסילות 3+4 לא יעברו כנראה דרך בנימינה
בגלל שתי סיבות פשוטות: כי אין מקום (המסילה צמודה כבר לרחוב ראשי) וכי בנימינה תהיה מוכנה לאפשר הרחבה כזאת. יהיה צורך במעקף עבור שתי המסילות המהירות הנוספות - שיעברו כנראה בצמוד לכביש 4, ממזרח לו ליד צומת אור עקיבא וצומת בנימינה.
כל זה כמובן שלא מקל על התכנון ולא מקדים את הביצוע...
 

easylivin

New member
* לא תהיה מוכנה

מה גם שמסילות 3+4 לא יעברו כנראה דרך בנימינה
בגלל שתי סיבות פשוטות: כי אין מקום (המסילה צמודה כבר לרחוב ראשי) וכי בנימינה תהיה מוכנה לאפשר הרחבה כזאת. יהיה צורך במעקף עבור שתי המסילות המהירות הנוספות - שיעברו כנראה בצמוד לכביש 4, ממזרח לו ליד צומת אור עקיבא וצומת בנימינה.
כל זה כמובן שלא מקל על התכנון ולא מקדים את הביצוע...
* לא תהיה מוכנה
 

אלכסיי03

New member
לדעתי אין כל קשר למסילות נוספות

זה ישתנה רק לאחר הוספת
מסילות 3 ו-4 בין ת"א לחיפה.
בנימינה מקבלת את השירות הזה כאילוץ תפעולי בלבד בלי קשר לגודל היישוב - תחנה אחרונה לרכבת הפרברית שיוצאת מאשקלון.
לדעתי אין כל קשר למסילות נוספות
פשוט כל הרכבות שעוברות בנתניה, מהירות ומאספות כאחד, צריכות לעצור בה. מדובר בעיר הגדולה ביותר (ובהרבה) בין כל הערים והיישובים שבין חיפה לגוש דן. זה יעלה, כמובן, בהארכת זמן הנסיעה בכ-3 דקות אבל בעיניי גודלה של העיר מצדיק זאת לחלוטין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה