חושבים קדימה - מתכננים קדימה

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
כנראה שניאלץ שלא להסכים על העניין

לדעתי אין כל קשר למסילות נוספות
פשוט כל הרכבות שעוברות בנתניה, מהירות ומאספות כאחד, צריכות לעצור בה. מדובר בעיר הגדולה ביותר (ובהרבה) בין כל הערים והיישובים שבין חיפה לגוש דן. זה יעלה, כמובן, בהארכת זמן הנסיעה בכ-3 דקות אבל בעיניי גודלה של העיר מצדיק זאת לחלוטין.
כנראה שניאלץ שלא להסכים על העניין
 

Rubim88

New member


לדעתי אין כל קשר למסילות נוספות
פשוט כל הרכבות שעוברות בנתניה, מהירות ומאספות כאחד, צריכות לעצור בה. מדובר בעיר הגדולה ביותר (ובהרבה) בין כל הערים והיישובים שבין חיפה לגוש דן. זה יעלה, כמובן, בהארכת זמן הנסיעה בכ-3 דקות אבל בעיניי גודלה של העיר מצדיק זאת לחלוטין.

אין שום סיבה שנקודת/נקודות ההשקה של הרכבות המהירות והפרבריות תמוקם בישוב קטן במקום בעיר/ערים גדולה/ות כמו נתניה/+חדרה
 

דודוdudu

New member
למה לא להאריך את הראשונים צפונה דרך כביש 4?

חושבים קדימה - מתכננים קדימה
שרטוט מעניין של קווי הרכבת לאחר פתיחת כל התחנות שבבניה.
למה לא להאריך את הראשונים צפונה דרך כביש 4?
להוסיף תחנות במחלף ראשון לציון ובחולון מזרח, שישרתו הרבה מאד אנשים (יהיה הרבה יותר אטרקטיבי למרכז ראשון לציון ולכל מזרח חולון, כולל בית דגן, משמר השבעה וגנות), והקו יוכל להתחבר באזור מחלף גנות חזרה לת"א או שיהיה מעגלי דרך ת"א.
 

amit1270

New member
אם תמצא שם מקום להכניס מסילה...

למה לא להאריך את הראשונים צפונה דרך כביש 4?
להוסיף תחנות במחלף ראשון לציון ובחולון מזרח, שישרתו הרבה מאד אנשים (יהיה הרבה יותר אטרקטיבי למרכז ראשון לציון ולכל מזרח חולון, כולל בית דגן, משמר השבעה וגנות), והקו יוכל להתחבר באזור מחלף גנות חזרה לת"א או שיהיה מעגלי דרך ת"א.
אם תמצא שם מקום להכניס מסילה...
 

Rubim88

New member
מקום לרצועת מסילה בקטע הזה דווקא יש

אם תמצא שם מקום להכניס מסילה...
מקום לרצועת מסילה בקטע הזה דווקא יש
אפילו עם הנחיות התכנון הלא בדיוק חסכניות של ר"י, הבעיה היא חציית היציאות/מחלפים ויתכן שגם קו המתח הגבוה.
 

cwen

New member
לא הבנתי משהו לגבי הקו הלולאתי

חושבים קדימה - מתכננים קדימה
שרטוט מעניין של קווי הרכבת לאחר פתיחת כל התחנות שבבניה.
לא הבנתי משהו לגבי הקו הלולאתי
הוא יוצא מאשקלון, נוסע עד השרון, חוזר ומסיים במשה דיין? למה הוא לא ממשיך חזרה עד אשקלון? הרכבת לא אמורה לחזור לשם גם ככה? ישלחו אותה ריקה רק כדי לדלג על שתי תחנות בדרך?
 
לפי השרטוט זה נראה כך ויש בכך הגיון

לא הבנתי משהו לגבי הקו הלולאתי
הוא יוצא מאשקלון, נוסע עד השרון, חוזר ומסיים במשה דיין? למה הוא לא ממשיך חזרה עד אשקלון? הרכבת לא אמורה לחזור לשם גם ככה? ישלחו אותה ריקה רק כדי לדלג על שתי תחנות בדרך?
לפי השרטוט זה נראה כך ויש בכך הגיון
הרכבות תסענה במסלול הלולאתי בשני הכיוונים:
משה דיין - ת"א - מסילת השרון - מסילת הירקון - ת"א - משה דיין - אשקלון
אשקלון - משה דיין - ת"א - מסילת הירקון - מסילת השרון - ת"א - משה דיין
הרכבות לא תצטרכנה ליסוע ריקות ממשה דיין לאשקלון אלא יעשו את המסלול ההפוך של הלולאה שבקצהו השני תחנת אשקלון וכן הלאה.
וכך תתקבל תדירות גבוהה יותר בקטע שבין ת"א למשה דיין.
אין טעם ל-6 רכבות בשעה בין אשקלון לת"א (ארבע בקו הלולאתי ו-2 בקו דרך רחובות).
אבל כן יש טעם רב ב-4 רכבות בשעה בקטע משה דיין - ת"א.

אבל אני שאלתי שאלה אחרת לגבי הקו הזה ולא נעניתי.
שאלתי מה תהיה התדירות בשעות השיא בכל אחד מהכיוונים, כי לפי השרטוט הזה נראה שבקטע הלולאתי עצמו תהיינה בכל כיוון שתי רכבות בשעה ואם זה יהיה אכן כך, יהיה מדובר בהרעת שירות לתחנות בני ברק, פ"ת וראש העין. כי כיום יש בשעות השיא 3 רכבות בשעה בכל כיוון במסילת הירקון. אף אחד לא יסע בין התחנות הללו לבין תחנות תל אביב או דרומית לתל אביב דרך מסילת השרון.
 

GLSRA

Active member
שאלה - רעיון - תחנת רכבת באזור בצמוד לכביש מספר 1

חושבים קדימה - מתכננים קדימה
שרטוט מעניין של קווי הרכבת לאחר פתיחת כל התחנות שבבניה.
שאלה - רעיון - תחנת רכבת באזור בצמוד לכביש מספר 1
בכל פעם שאני נוסע ממודיעין לתל אביב אני שואל עצמי מדוע לא בונים תחנה לאורך כביש מספר אחד לשרת את תושבי העיר אזור.
אמנם, לא עיר גדולה אך הרכבת עוברת בצמוד לשכונות של העיר.
לכאורה, בעלות בניית תחנה וגשר עילי להולכי רגל (מעל המסלולים הדרומיים של כביש 1) אפשר היה (בעלות נמוכה יחסית) לייצר תחנה נוספת.
מעניין אם יש תוכניות שכאלה ?
 

amit1270

New member
אין תכנית כזאת, אבל תוכננה תחנת רכבת בחניון חנה וסע

שאלה - רעיון - תחנת רכבת באזור בצמוד לכביש מספר 1
בכל פעם שאני נוסע ממודיעין לתל אביב אני שואל עצמי מדוע לא בונים תחנה לאורך כביש מספר אחד לשרת את תושבי העיר אזור.
אמנם, לא עיר גדולה אך הרכבת עוברת בצמוד לשכונות של העיר.
לכאורה, בעלות בניית תחנה וגשר עילי להולכי רגל (מעל המסלולים הדרומיים של כביש 1) אפשר היה (בעלות נמוכה יחסית) לייצר תחנה נוספת.
מעניין אם יש תוכניות שכאלה ?
אין תכנית כזאת, אבל תוכננה תחנת רכבת בחניון חנה וסע
של הנתיב המהיר במחלף שפירים, שלא נבנתה בשל "קרבתה" לתחנת כפר חב"ד (כאילו מישהו ממשתמשי החניון ייסע מכפר חב"ד...).
&nbsp
לגבי אזור - הקו הכחול של נת"ע (BRT או רכבת קלה) יעבור בסמוך לה לאורך כביש 44. לא יודע אם זה תחליף טוב...
 

darkshadow1

New member
כנראה שאין תכנון כזה, ומכמה סיבות:

שאלה - רעיון - תחנת רכבת באזור בצמוד לכביש מספר 1
בכל פעם שאני נוסע ממודיעין לתל אביב אני שואל עצמי מדוע לא בונים תחנה לאורך כביש מספר אחד לשרת את תושבי העיר אזור.
אמנם, לא עיר גדולה אך הרכבת עוברת בצמוד לשכונות של העיר.
לכאורה, בעלות בניית תחנה וגשר עילי להולכי רגל (מעל המסלולים הדרומיים של כביש 1) אפשר היה (בעלות נמוכה יחסית) לייצר תחנה נוספת.
מעניין אם יש תוכניות שכאלה ?
כנראה שאין תכנון כזה, ומכמה סיבות:
1. העיר קטנה יחסית (כ-12,000 תושבים בלבד)
2. אין מקום בין הנתיבים של כביש 1- יצטרכו להזיז מאות מטרים של כביש ראשי עם 4 נתיבים, על חשבון פארק אריאל שרון, בעלות גבוהה. חוץ מזה, כדי לא לעכב רכבות מהירות, כנראה שיצטרכו להקים את התחנה עם 4 מסילות- מה שיעלה אפילו יותר את עלות הבנייה
3. אזור מקבלת שירות מצוין מקווי אוטובוס רבים שעוברים על כביש 44 (גם הקו הכחול של נת"ע אמור לעבור שם בבוא היום)
4. כשתגיע אחרית הימים ויבצעו את המהלך הנדרש של ביטול תחנת כפר חב"ד והקמת תחנת שפירים במקומה, התחנה הזאת תהיה יחסית קרובה אליה
&nbsp
בקיצור, אין סיבה להשקיע עשרות (רבות) של מיליוני שקלים כדי לספק שירות רכבתי לישוב קטן שבכל מקרה זוכה לתחבורה ציבורית טובה.
 

GLSRA

Active member
תשובה ממצה ודי משכנעת (נען, נס ציונה, רמלה צפון וכיוצ"ב)

כנראה שאין תכנון כזה, ומכמה סיבות:
1. העיר קטנה יחסית (כ-12,000 תושבים בלבד)
2. אין מקום בין הנתיבים של כביש 1- יצטרכו להזיז מאות מטרים של כביש ראשי עם 4 נתיבים, על חשבון פארק אריאל שרון, בעלות גבוהה. חוץ מזה, כדי לא לעכב רכבות מהירות, כנראה שיצטרכו להקים את התחנה עם 4 מסילות- מה שיעלה אפילו יותר את עלות הבנייה
3. אזור מקבלת שירות מצוין מקווי אוטובוס רבים שעוברים על כביש 44 (גם הקו הכחול של נת"ע אמור לעבור שם בבוא היום)
4. כשתגיע אחרית הימים ויבצעו את המהלך הנדרש של ביטול תחנת כפר חב"ד והקמת תחנת שפירים במקומה, התחנה הזאת תהיה יחסית קרובה אליה
&nbsp
בקיצור, אין סיבה להשקיע עשרות (רבות) של מיליוני שקלים כדי לספק שירות רכבתי לישוב קטן שבכל מקרה זוכה לתחבורה ציבורית טובה.
תשובה ממצה ודי משכנעת (נען, נס ציונה, רמלה צפון וכיוצ"ב)
כמובן שכל תחנה חדשה היא מקור לנוסעים רבים נוספים שמעודדים פיתוח נוסף וחוזר חלילה.
תחנת כפר חב"ד אכן בדיחה.
אם כבר, היו מחדשים את תחנת נען, לפחות זו יכולה לשרת מספר יישובים באיזור בילו ומזרח רחובות.

נקודת המוצא שלי היא חשיבה איפה אפשר להוסיף תחנות על תוואי קיים מתוך חשיבה שבניית תחנה על תוואי קיים הרבה יותר זולה מסלילת מסילות חדשות.
למשל חשבתי על תחנה בין באר יעקב לרחובות לשרת את תושבי השכונות החדשות של צפון נס ציונה, או תחנה נוספת בין באר יעקב ללוד, לשרת את כל השכונות הצפוניות של רמלה. רק ריבוי תחנות איסוף יקפיץ את השימוש בקווי הרכבת הללו.
 

Rubim88

New member
הגדלת כמות התחנות(שהיא בהחלט חיונית) במסילה קיימת תאלץ לחכות

תשובה ממצה ודי משכנעת (נען, נס ציונה, רמלה צפון וכיוצ"ב)
כמובן שכל תחנה חדשה היא מקור לנוסעים רבים נוספים שמעודדים פיתוח נוסף וחוזר חלילה.
תחנת כפר חב"ד אכן בדיחה.
אם כבר, היו מחדשים את תחנת נען, לפחות זו יכולה לשרת מספר יישובים באיזור בילו ומזרח רחובות.

נקודת המוצא שלי היא חשיבה איפה אפשר להוסיף תחנות על תוואי קיים מתוך חשיבה שבניית תחנה על תוואי קיים הרבה יותר זולה מסלילת מסילות חדשות.
למשל חשבתי על תחנה בין באר יעקב לרחובות לשרת את תושבי השכונות החדשות של צפון נס ציונה, או תחנה נוספת בין באר יעקב ללוד, לשרת את כל השכונות הצפוניות של רמלה. רק ריבוי תחנות איסוף יקפיץ את השימוש בקווי הרכבת הללו.
הגדלת כמות התחנות(שהיא בהחלט חיונית) במסילה קיימת תאלץ לחכות
לחשמול, לציוד פרברי מתאים, ולהחלפת דיסקט בכל הנוגע לעידוד השימוש בתח"צ.
 

GLSRA

Active member
אני לגמרי מסכים אבל

הגדלת כמות התחנות(שהיא בהחלט חיונית) במסילה קיימת תאלץ לחכות
לחשמול, לציוד פרברי מתאים, ולהחלפת דיסקט בכל הנוגע לעידוד השימוש בתח"צ.
אני לגמרי מסכים אבל
1. החשמול מעבר לפינה, עם פיגור אופנתי סביר, יהיו לר"י קטרים חשמליוים נוסעים בשנת 2019 שזה במושגי פיתוח תשתיות מעבר לפינה
2. אם לא יתחילו לחשוב על תחנות חדשות, אז לא יתחילו את כל התהליך, תכנון, אישור, תקצוב וכו'....
3. לגבי הציוד, אין לי ספק שיהיה צורך להתחיל להשתמש בקרונות מותאמים לרשת חשמלית. עם ציוד נע מסוג RER, הכל אפשרי, אין מניעה להוסיף תחנות על קווים קיימים
 

Rubim88

New member
אכן עניין החשמול והציוד הם דברים

אני לגמרי מסכים אבל
1. החשמול מעבר לפינה, עם פיגור אופנתי סביר, יהיו לר"י קטרים חשמליוים נוסעים בשנת 2019 שזה במושגי פיתוח תשתיות מעבר לפינה
2. אם לא יתחילו לחשוב על תחנות חדשות, אז לא יתחילו את כל התהליך, תכנון, אישור, תקצוב וכו'....
3. לגבי הציוד, אין לי ספק שיהיה צורך להתחיל להשתמש בקרונות מותאמים לרשת חשמלית. עם ציוד נע מסוג RER, הכל אפשרי, אין מניעה להוסיף תחנות על קווים קיימים
אכן עניין החשמול והציוד הם דברים
שפשוט יגיעו עם הזמן(אגב פיגור אופנתי - אני לא יודע אם אתה זוכר/יודע, אבל פרוייקט החשמול, שהוא הפרוייקט החשוב ביותר של הרכבת, היה אמור לקום לפני יותר מעשור). אני מאמין שגם מחשבה על תחנות חדשות נעשית. הבעיה הקשה במקרה הזה לדעתי היא החלפת דיסקט(בדרגים השונים) בנוגע לתחום התח"צ וקידומה. בישראל, מסיבות שלא ברורות(לי לפחות), אוהבים לנסות להמציא את הגלגל מחדש כאילו.

אגב, אין דבר כזה "ציוד RER". הגדרה נכונה היא ציוד פרברי, שהמאפיינים שלו הם יכולת תאוצה/תאוטה גבוהות ומספר גדול של דלתות להחלפת נוסעים מהירה(שלא צריכה לקחת יותר מ30-40 שניות גם בתחנות עמוסות מאוד, ופחות מזה בתחנות "רגילות").
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה