חומר למחשבה

  • פותח הנושא אן
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
אבל ענת,

אם גישתם של האנשים הייתה כשלך
תאמיני לי שלא הייתי נפגעת. מפורומים אחרים אני כבר יודעת שאת אמנם בוטה בביקורתך, אבל גם כשאני קוראת דברים שלך שאני לא מסכימה להם ואינך מצליחה לשכנע אותי שדברייך נכונים, עדיין נעים לי לקרוא אותם. אז אם יהיו חוסר אמון וביקורת כמו שלך, שלא באים ממקום רע, אין לי בעיה (את צודקת לכולם מותר להיות סקפטים, וגם אני כזאת לאי אלו ספורים אחרים ששמעתי). אבל כשיש גולשים שזו אצלם מקצוענות לארוב בכל פורום לנושא מעורר מחלוקת, ובאים וכותבים רק אז ומעוררים מהומות (לא רק במקרים שקשורים אלי, אלא גם בהרבה מקרים אחרים) ולא כותבים מילה אחת שאין בה מטרה של ליבוי מהומות - אז את ביקורתם של אלה אני לא יכולה לכבד. כשיש גולשים אחרים שממש מאיימים עלי באיומים שמרמזים על אפשרויות פעולה הרבה מעבר לאינטרנט, רק בגלל שהם לא מוכנים לקחת ולו את הסבירות הנמוכה שדברי אמיתיים - זה בהחלט מטריד אותי. אז לאלה שכמותך אני אומרת - אשמח אם תאמינו לי, אבל אני מוכנה לקבל שאולי באמת אני מתארת מקרה כל כך נדיר, עד כדי שלכם כאדם סביר קשה להאמין. בהחלט זכותכם לא להאמין, ובלבד שאחד מהשניים או שלא תגיבו או שתכתבו ביקורת עיניינית, אבל כשרבות מהביקורות הן תוקפניות וקנטרניות ... זכותי לבקש יחס הוגן והגון לפחות כמו זה שלך
אבל ענת,
למה לך בכלל להכנס לדיונים אודות אמינותך? מה זה בכלל נותן לך, חוץ מפלונטרים? ככל שתתווכחי יותר ומבלי לספק הוכחות חותכות (האמת? אני בספק אם בכלל את יכולה. שירילי אולי יכולה להוכיח ידע, אבל לא ניתן להוכיח שלא ישבו איתה על זה את אותה כמות שעות ביממה בהן היא לא אוכלת או ישנה) לא רק שתשמעי משכנעת פחות ותעוררי יותר אנטגוניזם אלא שהספקנים ירגישו יותר בנוח להעביר ביקורת ולדרוש ממך דין וחשבון.
 

apk

New member
נועה, את אולי צודקת

אבל ענת,
למה לך בכלל להכנס לדיונים אודות אמינותך? מה זה בכלל נותן לך, חוץ מפלונטרים? ככל שתתווכחי יותר ומבלי לספק הוכחות חותכות (האמת? אני בספק אם בכלל את יכולה. שירילי אולי יכולה להוכיח ידע, אבל לא ניתן להוכיח שלא ישבו איתה על זה את אותה כמות שעות ביממה בהן היא לא אוכלת או ישנה) לא רק שתשמעי משכנעת פחות ותעוררי יותר אנטגוניזם אלא שהספקנים ירגישו יותר בנוח להעביר ביקורת ולדרוש ממך דין וחשבון.
נועה, את אולי צודקת
פשוט כשראיתי את התוכנית של אושרת נפתחו לי כל הפצעים שנוצרו לי באינטרנט והרגשתי צורך לפרוק ולעורר מחשבה לפחות אצל חלק מהאנשים
 

apk

New member
להבהיר

אם גישתם של האנשים הייתה כשלך
תאמיני לי שלא הייתי נפגעת. מפורומים אחרים אני כבר יודעת שאת אמנם בוטה בביקורתך, אבל גם כשאני קוראת דברים שלך שאני לא מסכימה להם ואינך מצליחה לשכנע אותי שדברייך נכונים, עדיין נעים לי לקרוא אותם. אז אם יהיו חוסר אמון וביקורת כמו שלך, שלא באים ממקום רע, אין לי בעיה (את צודקת לכולם מותר להיות סקפטים, וגם אני כזאת לאי אלו ספורים אחרים ששמעתי). אבל כשיש גולשים שזו אצלם מקצוענות לארוב בכל פורום לנושא מעורר מחלוקת, ובאים וכותבים רק אז ומעוררים מהומות (לא רק במקרים שקשורים אלי, אלא גם בהרבה מקרים אחרים) ולא כותבים מילה אחת שאין בה מטרה של ליבוי מהומות - אז את ביקורתם של אלה אני לא יכולה לכבד. כשיש גולשים אחרים שממש מאיימים עלי באיומים שמרמזים על אפשרויות פעולה הרבה מעבר לאינטרנט, רק בגלל שהם לא מוכנים לקחת ולו את הסבירות הנמוכה שדברי אמיתיים - זה בהחלט מטריד אותי. אז לאלה שכמותך אני אומרת - אשמח אם תאמינו לי, אבל אני מוכנה לקבל שאולי באמת אני מתארת מקרה כל כך נדיר, עד כדי שלכם כאדם סביר קשה להאמין. בהחלט זכותכם לא להאמין, ובלבד שאחד מהשניים או שלא תגיבו או שתכתבו ביקורת עיניינית, אבל כשרבות מהביקורות הן תוקפניות וקנטרניות ... זכותי לבקש יחס הוגן והגון לפחות כמו זה שלך
להבהיר
זכותי לכתוב את דברי, מבלי שאדרש "להביא הוכחות". זכותם של הקוראים להאמין או לא להאמין לי, כראות עיניהם. מה שאסור זה לתקוף, להעליב ולאיים - גם אם לא מאמינים.
 

דורית1900

New member
בינתיים

להבהיר
זכותי לכתוב את דברי, מבלי שאדרש "להביא הוכחות". זכותם של הקוראים להאמין או לא להאמין לי, כראות עיניהם. מה שאסור זה לתקוף, להעליב ולאיים - גם אם לא מאמינים.
בינתיים
מי שתוקף, מעליב ומאיים, זו את.
 

apk

New member
חשבתי הרבה אם לענות על זה

בינתיים
מי שתוקף, מעליב ומאיים, זו את.
חשבתי הרבה אם לענות על זה
טוב ... מי שתוקף - התקיפה היא מנקודת מבטו של הכותב, וזה דבר שמעולם לא עשיתי בפורום הזה ובפורום אחר עשיתי רק פעם אחת מי שמעליב - לזה שותפים הן הכותב והן הקורא, בפרשנותו את דברי הכותב. אז מהכיוון שלי מעולם לא כתבתי דבר שכוונתו להעליב. האם היו בכל זאת מקרים שאנשים נעלבו ממני? אין על כך חילוקי דעות - בהחלט היו מקרים, ועל כך אני מאוד מצרה, ושוב מתנצלת בפני מי שהבין אותי אי פעם לא נכון ואי פעם נפגע מדברי מי שמאיים - כאן אין בכלל מה לדבר. זה דבר שמעולם לא נקטתי בו וגם איש מעולם לא טען שעשיתי זאת. זו כבר האשמה בוטה מאוד וחסרת כל בסיס, אפילו בפרשנות הכי מוטעית של כל דבר שאי פעם כתבתי לא ניתן למצוא אפילו רמז קל שבקלים לדבר איום כלשהו. אבל אני עצמי פעמים מספר הייתי קורבן לאיומים, האחרון לפני מספר חודשים בשרשור בפורום שמעולם לא בקרתי בו לפני והגעתי אליו רק אחרי שתשומת לבי הופנתה אליו ולאיום כלפי שנכתב שם. שרשור שלאחר פניה להנהלת הפורומים נמחק
 
גם אם ילד בן 4 יודע היטב אלגברה,

את טענת
שהילדה בגיל 4 למדה לבד אנגלית, כולל קריאה וכתיבה, וזה בבית שאין מדברים בו את השפה. אני מצרפת דוגמא של הידע שלה באלגברה.
גם אם ילד בן 4 יודע היטב אלגברה,
אני לא מאמינה שהוא ידע לנסח את התשובה בבהירות כזו. אין סיכוי שההודעה הזו נכתבה ע"י ילד לבדו.
 
אני לא מוצאת כאן משהו חריג

מה עד כדי כך בולט?
גם הקורא וגם זה שיודע חיבור וחיסור "מתקדם" לא עשו דברים שלא רואים בשום מקום. אני מניחה שעיקר ההתפעלות היא מהצעיר והחשבון...
אני לא מוצאת כאן משהו חריג
הילדה שלי ידעה חשבון בצורה מדהימה לא פחות מהאח הצעיר בכתבה . חשבתי שהיא גאון הדור הוקפצה בזמנו מכיתה א' לכיתה ג' וגם שם היתה מדהימה להפליא . כיום היא גדולה וממש ילדה רגילה לכל דבר . כך שלא צריך להשתגע ולהתלהב יותר מידי יש ילדים שקולטים מאוד מהר חשבון וזה לא מנבא דבר וחצי דבר לגבי המשך הדרך !!! הילדים האלה בדרך כלל מתעיפים מהר ויורדים לרמת הממוצע ואפילו למטה מזה.
 
בדרך כלל?

אני לא מוצאת כאן משהו חריג
הילדה שלי ידעה חשבון בצורה מדהימה לא פחות מהאח הצעיר בכתבה . חשבתי שהיא גאון הדור הוקפצה בזמנו מכיתה א' לכיתה ג' וגם שם היתה מדהימה להפליא . כיום היא גדולה וממש ילדה רגילה לכל דבר . כך שלא צריך להשתגע ולהתלהב יותר מידי יש ילדים שקולטים מאוד מהר חשבון וזה לא מנבא דבר וחצי דבר לגבי המשך הדרך !!! הילדים האלה בדרך כלל מתעיפים מהר ויורדים לרמת הממוצע ואפילו למטה מזה.
בדרך כלל?
יש לך סטטיסטיקות לכך?
לי נראה שאם זה קורה לילד זה בכלל לא תקין ולא כדאי לפטור את זה ב"מתעייפים מהר".
 
מסכימה איתך, מגמתית לאללה

התוכנית של אשרת קוטלר
באה לגעת בדיוק בנושאים האלה. האם טיפוח הישגים ומחוננות עושה ילדים מאושרים. התשובה שלה היא לא באלף רבתי. התוכנית העלתה הרבה מחשבות אבל גם נראתה לי מאוד מגמתית בראייה השלילית שלה. הבת שלי (בת חמש) צפתה במקרה יחד אתי בתוכנית. היא התחילה לכתוב (ביוזמתה) בגיל שנתיים וכיום כבר קוראת חופשי, שלא לדבר על שלל כשרונות אחרים בכל מיני תחומים אחרים. היא ילדה מאוד מאושרת, אהובה, עם המוני חברים, שמלבד אהבתה ללמוד כל מיני מינים של דברים והתעניינותה בכל דבר אפשרי כמעט היא גם אוהבת לשחק ולהשתולל, ואני מקפידה לאפשר לה את כל הנ"ל ביחד. היא שאלה אותי האם היו לה כל המשחקים שהראו בתוכנית והתאכזבה מאוד לשמוע שלא, ושאני לא ישבתי אתה כמו האמא שיושבת עם בת השנתיים וחצי שלה ולא היה עולה על דעתי לעשות זאת. אני לא יודעת בדיוק מה היו מסקנותיה מהתוכנית, אבל המסקנה העיקרית שלי היא שאושרת קוטלר טרחה מאוד להבליט את השלילי שבטיפוח מחוננות ולא הראתה את הילדים שבוודאי יש, שכמו הבת שלי, הם גם מפותחים מאוד ואולי גם השגיים מאוד, אבל גם מרובי חברים, אוהבי משחקים ומאושרים.
מסכימה איתך, מגמתית לאללה
בעיקר עם הורי המחוננים. לא שלא היה צפוי, אבל הקביעה שלה שלרוב מחוננים הם אומללים הייתה בהחלט עלובה.
 
רציתי לראות את התכנית ולא יצא

התוכנית של אשרת קוטלר
באה לגעת בדיוק בנושאים האלה. האם טיפוח הישגים ומחוננות עושה ילדים מאושרים. התשובה שלה היא לא באלף רבתי. התוכנית העלתה הרבה מחשבות אבל גם נראתה לי מאוד מגמתית בראייה השלילית שלה. הבת שלי (בת חמש) צפתה במקרה יחד אתי בתוכנית. היא התחילה לכתוב (ביוזמתה) בגיל שנתיים וכיום כבר קוראת חופשי, שלא לדבר על שלל כשרונות אחרים בכל מיני תחומים אחרים. היא ילדה מאוד מאושרת, אהובה, עם המוני חברים, שמלבד אהבתה ללמוד כל מיני מינים של דברים והתעניינותה בכל דבר אפשרי כמעט היא גם אוהבת לשחק ולהשתולל, ואני מקפידה לאפשר לה את כל הנ"ל ביחד. היא שאלה אותי האם היו לה כל המשחקים שהראו בתוכנית והתאכזבה מאוד לשמוע שלא, ושאני לא ישבתי אתה כמו האמא שיושבת עם בת השנתיים וחצי שלה ולא היה עולה על דעתי לעשות זאת. אני לא יודעת בדיוק מה היו מסקנותיה מהתוכנית, אבל המסקנה העיקרית שלי היא שאושרת קוטלר טרחה מאוד להבליט את השלילי שבטיפוח מחוננות ולא הראתה את הילדים שבוודאי יש, שכמו הבת שלי, הם גם מפותחים מאוד ואולי גם השגיים מאוד, אבל גם מרובי חברים, אוהבי משחקים ומאושרים.
רציתי לראות את התכנית ולא יצא
ונראה שטב שכך. דוקא מאושרת קוטלר ציפיתי לשורה תחתונה מאוזנת יותר ואחראית. חבל.
 
שיט! יש שידור חוזר?

התוכנית של אשרת קוטלר
באה לגעת בדיוק בנושאים האלה. האם טיפוח הישגים ומחוננות עושה ילדים מאושרים. התשובה שלה היא לא באלף רבתי. התוכנית העלתה הרבה מחשבות אבל גם נראתה לי מאוד מגמתית בראייה השלילית שלה. הבת שלי (בת חמש) צפתה במקרה יחד אתי בתוכנית. היא התחילה לכתוב (ביוזמתה) בגיל שנתיים וכיום כבר קוראת חופשי, שלא לדבר על שלל כשרונות אחרים בכל מיני תחומים אחרים. היא ילדה מאוד מאושרת, אהובה, עם המוני חברים, שמלבד אהבתה ללמוד כל מיני מינים של דברים והתעניינותה בכל דבר אפשרי כמעט היא גם אוהבת לשחק ולהשתולל, ואני מקפידה לאפשר לה את כל הנ"ל ביחד. היא שאלה אותי האם היו לה כל המשחקים שהראו בתוכנית והתאכזבה מאוד לשמוע שלא, ושאני לא ישבתי אתה כמו האמא שיושבת עם בת השנתיים וחצי שלה ולא היה עולה על דעתי לעשות זאת. אני לא יודעת בדיוק מה היו מסקנותיה מהתוכנית, אבל המסקנה העיקרית שלי היא שאושרת קוטלר טרחה מאוד להבליט את השלילי שבטיפוח מחוננות ולא הראתה את הילדים שבוודאי יש, שכמו הבת שלי, הם גם מפותחים מאוד ואולי גם השגיים מאוד, אבל גם מרובי חברים, אוהבי משחקים ומאושרים.
שיט! יש שידור חוזר?
מתי זה שודר ?
 
תשובות למחשבה

חומר למחשבה
. 3 שאלות העסיקו אותי מה עושה ילד למאושר? האם מחוננות שבאה לביטוי בתקופת הלימודים היא ערובה להצלחה עתידית בחיים (מחוננות בחיים) ? מיהם ההורים הטובים בעינכם? עד כאן אן
תשובות למחשבה
1. להיות ילד מאושר זה קודם כל להיות ילד ולא מבוגר 2. מחוננות בזמן הלימודים בהחלט אינה ערובה להצלחה עתידית בחיים שם נדרשים כשורים הרבה יותר מסובכים מאלו הנדרשים בבית הספר. 3. ההורים הטובים בעיני הם אלו שיודעים להפריד בין הצרכים שלהם לצרכי ילדיהם ואלו שיודעים להתיצב באומץ מול דרישות האגו שלהם והמאווים שלהם לבין דרישות הילד שהוא בעל ישות נפרדת .
 
ועוד תוספת קטנה

תשובות למחשבה
1. להיות ילד מאושר זה קודם כל להיות ילד ולא מבוגר 2. מחוננות בזמן הלימודים בהחלט אינה ערובה להצלחה עתידית בחיים שם נדרשים כשורים הרבה יותר מסובכים מאלו הנדרשים בבית הספר. 3. ההורים הטובים בעיני הם אלו שיודעים להפריד בין הצרכים שלהם לצרכי ילדיהם ואלו שיודעים להתיצב באומץ מול דרישות האגו שלהם והמאווים שלהם לבין דרישות הילד שהוא בעל ישות נפרדת .
ועוד תוספת קטנה
הורה טוב הוא הורה שיש לו תעסוקה בעצמו תעסוקה שלו שאינה קשורה לנושא קידום ילדו המחונן . הורה טוב נותן לילד שלו להתנסות ומאפשר לו ללמוד מטעויות . אחד הנזקים הגרועים ביותר זה להכניס לראשו של הילד שהוא יותר טוב מאחרים . ציונים בחשבון אנגלית או תורה וידע אינצקלופדי רחב אינם ערובה לכך שהילד יהיה מוצלח .לידע תמיד אפשר להגיע .אבל חברים שהולכים בדרך לאיבוד קשה אחר כך למצוא. הורה טוב צריך לשמש דוגמא בעצמו כיצד הוא מתמודד עם קבוצת השווים .
 
העניין הוא שהשהות בכיתה רגילה

ועוד תוספת קטנה
הורה טוב הוא הורה שיש לו תעסוקה בעצמו תעסוקה שלו שאינה קשורה לנושא קידום ילדו המחונן . הורה טוב נותן לילד שלו להתנסות ומאפשר לו ללמוד מטעויות . אחד הנזקים הגרועים ביותר זה להכניס לראשו של הילד שהוא יותר טוב מאחרים . ציונים בחשבון אנגלית או תורה וידע אינצקלופדי רחב אינם ערובה לכך שהילד יהיה מוצלח .לידע תמיד אפשר להגיע .אבל חברים שהולכים בדרך לאיבוד קשה אחר כך למצוא. הורה טוב צריך לשמש דוגמא בעצמו כיצד הוא מתמודד עם קבוצת השווים .
העניין הוא שהשהות בכיתה רגילה
עלולה ליצור תחושות כאלה. כאשר ילד כל הזמן מושתק כי הוא ממילא יודע, מה הוא מבין מזה?
 
כמה מחשבות בשלוף

חומר למחשבה
. 3 שאלות העסיקו אותי מה עושה ילד למאושר? האם מחוננות שבאה לביטוי בתקופת הלימודים היא ערובה להצלחה עתידית בחיים (מחוננות בחיים) ? מיהם ההורים הטובים בעינכם? עד כאן אן
כמה מחשבות בשלוף
הורים טובים - כאלה שלא משליכים על הילד את הרצונות ואת הפחדים שלהם ללא מעצורים ומודעות כאלה שלא משדרים לילד התנשאות שתוביל מן הסתם לבדידות (קראתי בפורום הזה הודעות של הורים שמכתירים ילדים אחרים בכותרת "ילדים רגילים" ונשאלת השאלה, מי שמכם לשפוט שילד - כל ילד - הוא ילד רגיל רגיל בהשוואה למה ולמי? והאם אתם יודעים מה טמון בו?) כאלה שמוכנים להבין שכל ילד הוא עולם בפני עצמו שכישרון במתמטיקה, למשל, הוא לא המפתח לאושר ולא עולה בשום דבר על כישרון לכדרוגל או למוסיקה או לחיי חברה ושמבינים עד כמה חיי חברה זה דבר חשוב לדימוי העצמי ילד מאושר - ילד בעל דימוי עצמי חיובי ואופטימיות שהם הכלים הכי גדולים להתמודד עם מה שהחיים מביאים מה עושה ילד מאושר - קודם כל המצב בבית, האווירה הקשר עם ההורים התחושה שהוא אהוב ומוערך ללא תנאים גבולות ואחריות קשרים חברתיים בשביל השאלה השניה, צריך להגדיר קודם מהי הצלחה בחיים אבל לדעתי בנאדם שמרגיש שהוא הצליח בחיים זה בנאדם שהגדיר לעצמו מהי הצלחה בשבילו ומרגיש שהוא חי באופן הנכון עבורו זה יכול להיות הרבה דברים אבל לאף אחד מהם אין קשר לדעתי עם התווית החיצונית של מחוננות אן עם דף כלשהו שעליו כתובים מספרי איי קיו
 
מסכימה

כמה מחשבות בשלוף
הורים טובים - כאלה שלא משליכים על הילד את הרצונות ואת הפחדים שלהם ללא מעצורים ומודעות כאלה שלא משדרים לילד התנשאות שתוביל מן הסתם לבדידות (קראתי בפורום הזה הודעות של הורים שמכתירים ילדים אחרים בכותרת "ילדים רגילים" ונשאלת השאלה, מי שמכם לשפוט שילד - כל ילד - הוא ילד רגיל רגיל בהשוואה למה ולמי? והאם אתם יודעים מה טמון בו?) כאלה שמוכנים להבין שכל ילד הוא עולם בפני עצמו שכישרון במתמטיקה, למשל, הוא לא המפתח לאושר ולא עולה בשום דבר על כישרון לכדרוגל או למוסיקה או לחיי חברה ושמבינים עד כמה חיי חברה זה דבר חשוב לדימוי העצמי ילד מאושר - ילד בעל דימוי עצמי חיובי ואופטימיות שהם הכלים הכי גדולים להתמודד עם מה שהחיים מביאים מה עושה ילד מאושר - קודם כל המצב בבית, האווירה הקשר עם ההורים התחושה שהוא אהוב ומוערך ללא תנאים גבולות ואחריות קשרים חברתיים בשביל השאלה השניה, צריך להגדיר קודם מהי הצלחה בחיים אבל לדעתי בנאדם שמרגיש שהוא הצליח בחיים זה בנאדם שהגדיר לעצמו מהי הצלחה בשבילו ומרגיש שהוא חי באופן הנכון עבורו זה יכול להיות הרבה דברים אבל לאף אחד מהם אין קשר לדעתי עם התווית החיצונית של מחוננות אן עם דף כלשהו שעליו כתובים מספרי איי קיו
מסכימה
"הצלחה" בחיים זה לא תמיד להגיע לירח או לקבל תואר פרופסור . ציונים טובים והערכות בית הספר מנבאים רק יכולת שינון . הצלחה אינה קשורה כלל למחוננות .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה