"עד כמה חיי חברה זה דבר חשוב"
השאלה היא, במה שונה לחץ בכיוון הזה מלחץ ללמוד מתמטיקה מתקדמת יותר? לגבי ה"ילדים רגילים" - צריך לקרוא את הדברים בהקשרם. התופעה של הורים שמנסים בכוח לדחוף את הילדים שלהם לתסמיני גאונות היא לא דבר שאינו קיים.
"עד כמה חיי חברה זה דבר חשוב"כמה מחשבות בשלוף
הורים טובים - כאלה שלא משליכים על הילד את הרצונות ואת הפחדים שלהם ללא מעצורים ומודעות כאלה שלא משדרים לילד התנשאות שתוביל מן הסתם לבדידות (קראתי בפורום הזה הודעות של הורים שמכתירים ילדים אחרים בכותרת "ילדים רגילים" ונשאלת השאלה, מי שמכם לשפוט שילד - כל ילד - הוא ילד רגיל רגיל בהשוואה למה ולמי? והאם אתם יודעים מה טמון בו?) כאלה שמוכנים להבין שכל ילד הוא עולם בפני עצמו שכישרון במתמטיקה, למשל, הוא לא המפתח לאושר ולא עולה בשום דבר על כישרון לכדרוגל או למוסיקה או לחיי חברה ושמבינים עד כמה חיי חברה זה דבר חשוב לדימוי העצמי ילד מאושר - ילד בעל דימוי עצמי חיובי ואופטימיות שהם הכלים הכי גדולים להתמודד עם מה שהחיים מביאים מה עושה ילד מאושר - קודם כל המצב בבית, האווירה הקשר עם ההורים התחושה שהוא אהוב ומוערך ללא תנאים גבולות ואחריות קשרים חברתיים בשביל השאלה השניה, צריך להגדיר קודם מהי הצלחה בחיים אבל לדעתי בנאדם שמרגיש שהוא הצליח בחיים זה בנאדם שהגדיר לעצמו מהי הצלחה בשבילו ומרגיש שהוא חי באופן הנכון עבורו זה יכול להיות הרבה דברים אבל לאף אחד מהם אין קשר לדעתי עם התווית החיצונית של מחוננות אן עם דף כלשהו שעליו כתובים מספרי איי קיו
השאלה היא, במה שונה לחץ בכיוון הזה מלחץ ללמוד מתמטיקה מתקדמת יותר? לגבי ה"ילדים רגילים" - צריך לקרוא את הדברים בהקשרם. התופעה של הורים שמנסים בכוח לדחוף את הילדים שלהם לתסמיני גאונות היא לא דבר שאינו קיים.