חוזה בעבודה... האם זה חוקי?

davidin

New member
חוזה בעבודה... האם זה חוקי?

שלום לכולם! אני עובד במקום עבודה שבו חתמתי לשנת עבודה ואני רוצה לעזוב את הארץ. השאלה שלי אם אפשר לצאת מהנושא הזה של החוזה ואם זה חוקי בכלל? חתמתי שאם אני עוזב לפני סוף השנה אני צפוי לקנס. בבקשה תענו!
 

sdr2u

New member
חוקי, אבל אם לא תשלם את הקנס לא

כל ברור מה כבר יעשו לך. אתה הרי עוזב את הארץ.
 
כמה הערות....

1. קודם כל לא חוקי להטיל קנס על עובד. 2. אני מעריך שלא מדובר על "קנס" אלא על "החזר הוצאות" בגין הכשרה/קורס שעברת במסגרת העבודה ואת זה רשאי המעביד לקבל אליו בחזרה במידה לעזבת את מקום העבודה טרם הזמן. 3. השאלה היא האיזון בין גובה הקנס לזמן שנותר לך עד לסיום השנה. אם הקנס גבוהה בצורה משמעותית ל(ביחס להכשרה שקיבלת) ונותר לך עוד זמן מועט עד לסיום שנת ההתחייבות אז יכול להיות שיש כאן קייס. 4. בכל מקרה - אני מעריך שהמעביד משלם לך משכורת בעבור "החודש שעבר" כך שהוא מחזיק ברשותו סכום כסף שמגיע לך ויכול לנכות את ה"קנס" מהמשכורת (וזה בוודאי מה שהוא יעשה). 5. אז ככל שתתנגד להורדה של ה"קנס" - לא תוכל למנוע אותה! 6. בניגוד למה שנאמר לך - העובדה אתה נוסע לחו"ל לא משנה דבר וחצי דבר! אתה עדיין תושב ישראל שמנהל את ענייניו בארץ, אתה מחזיק נכסים (או שקרוביך מחזיקים נכסים) בארץ אז זה ממש לא משנה אם אתה נוסע ומתי. 7. בקיצור - קודם כל דבר עם המעביד ותנסה לשכנע אותו שלא יוריד לך את ה"קנס". לפעמים זה מצליח. אם בכל זאת מורידים לך, הקנס גבוהה ונותרה לך תקופת זמן קצרה עד לסיום שנת ההתחייבות - יכול להיות שיש קייס ואפשר לפנות לביה"ד לעבודה.
 

sdr2u

New member
זה טוב ויפה שאתה מנסה לעזור, אבל

לפעמים צריך לקחת דברים בפרופורציה... מה שאתה לא טרחת לעשות. הבנאדם רוצה לטוס לחו"ל, אתה באמת חושב שהוא יפנה לביה"ד ויחכה שנה עד שיסתיים התיק שלו בשביל שטות כזו. חוץ מזה שלא על כל שטות צריך לפנות לביה"ד... אולי כדאי שתלמד את זה לפני שתתחיל לעסוק בעריכת דין. דבר שני, אם נאמר שהוא יברח לחו"ל בלי להתחשבן עם הבוס שלו, אתה באמת חושב שהבוס יטרח לפנות לביה"ד בשביל זה? כנראה שיש אנשים שיש להם דברים יותר טובים לעשות מאשר לשחק בקקי כל היום - כמו שאתה מציע.
 
כמה הערות נוספות...

1. בכל הכבוד הראוי, davidin שאל שאלה וביקש לדעת מה האופציות שעומדות בפניו. 2. פרופורציה או לא פרופורציה - את זה הוא יחליט, לא אני ולא אתה. יש כאלה ששקל אחד שווה להם עולם ומלואו (ואני, בניגוד אליך, לא אשלח אותך ללמוד את זה לפני שתתחיל לעסוק בעריכת דין). 3. מה שלדעתי טעית בו היא ש - davidin לא יצטרך לשלם את הקנס לאחר שיקבל משכורת אלא שהמעביד ינכה את הקנס עוד לפני קבלת השכר בטענה שההסכם מאפשר לו לעשות זאת! 4. לכן, ידידי, תשובתך אליו איננה מדוייקת מכמה ההיבטים: א. הוא לא משלם את הקנס אלא המעביד מוריד את הקנס מהמשכורת בלי לשאול אותו. ב. אי לכך אין סיבה שהמעביד יפנה לבית הדין אלא העובד כדי לקבל את כספו בחזרה. ג. "מה כבר יעשו לך" ו"יברח לחו"ל" - באופן עקרוני ניתן לעקל לו את כל דבר שזז גם אם הוא לא בארץ, ואל תשתמש במילה "יברח"...זה מעיד שהוא מכיר באחריות שלו לשלם. 5. הייתי שמח אם לא היית משתמש בשפת בית שימוש 6. סופ"ש נעים
 
למעלה