חוות דעתכם על סקיצה

  • פותח הנושא noy82
  • פורסם בתאריך

פיטנגו4

New member
תכנון נורא לא נקי

כאילו נתנו למתכנן הוראה "עשה משהו מסובך" או שיש לו פרקינסון והיד רעדה.
לא רק שזה יראה מוגזם - 5 מישורים מכל צד - זה גם יעלה לכם בהתאם.

למשל, למה צריך את הנישה/טעות של 10 ס"מ ליד דלת הכניסה? זא אמור להיות מבואה?? 4 מישורים בחזית אחת זה לא מספיק, אז רוצים לאלץ עוד מישור אחד???
בשביל מה הנישה החיצונית מאחורי קיר הטלויזיה? זה בודאות יהפוך למחסן עם שילוב של מכסחת דשא, בימבות, כלי עבודה, נעלים ישנות וכו'. בשביל מה משהו כזה מקורה בפרגולה? שמש לא תהיה שם...

אז צריך לנקות, לנקות ולנקות כדי שזה יראה כמו תכנון נקי.

מכיוון שאתם בצפון אני מניחה שהממ"ד בדרום. אז זה אומר שהפרגולה בצפון. בשביל מה צריך אותה?
למה צריך כזה משטח בטון ענקי מול חלון המטבח?
שולחן האוכל - לידו 2 חלונות זעירים (ניחוש - זה שייך לטרנד הנוראי הזה של צוהרים ארוכים...) תאתר גינה גדולה. אז למה צריך משהו שלא מעביר לא נוף, לא אור ולא אויר, ועולה הון? עשו חלון אחד גדול כמו שצריך, אולי אפילו דלת כדי שאפשר יהיה להוציא את השולחן החוצה.

הספה שחוסמת את היציאה החוצה - אם חייבים שם ספה אז לא לשים מאחוריה קיר זכוכית אלא קיר.
בכל שבילי הבטון חסרי התכלית ששפוכים בגינה, אין רחבת ישיבה אחת נורמאלית שבה אפשר לשים שולחן אירוח וכסאות.

זהו להפעם.
 

noy82

New member
תודה וכמה שאלות

זהו להפעם זה אומר שיש עוד הרבה הערות... נשמח לשמוע את כולן...

כמה שאלות:
הנישה מאחורי הדלת אמורה להיות 40-50 ס"מ לארון מעילים, האם לפי התכנית היא 10 ס"מ?? אם כן כמובן שזה יתוקן, אין לי מה לעשות עם נישה בגודל 10 ס"מ...
הנישה מאחורי קיר הטלויזיה- בסקיצה הראשונית היא הייתה קטנה יותר וחדר העבודה היה ארוך יותר, ביקשנו ממנו להקטין את חדר העבודה כיוון שהוא יצא מאוד גדול ולא היה לנו בזה צורך (האמת שעברו מס' שינויים כיוון שהוא היה גם רחב יותר ע"ח המקלחת הורים וחדר הארונות וכך התכנון של האדריכל היה שנוכל לסגור אותו לחדר בעתיד במידת הצורך). לדעתך עדיף לסגור אותו בקו ישיר עם חדר ההורים? אם כן, מה ניתן לעשות באיזור הזה?
הממד- מערבי, אני לא חושבת שנלקחה בחשבון הסכנה מאיזור הצפון (אופטימיים
)
לא הבנתי באיזו פרגולה מדובר. האם הכוונה לפסים שיש במזרח לאורח הבית? במידה וכן לא מדובר בפרגולה אלא במין "עיטורים" שהוא עשה בבטון החיצוני (מצ"ב תמונה)- אני יודעת שזה מאוד אופנתי ומקובל אבל אני לא אוהבת את זה כלל ולכן לא נבנה את זה. אם הכוונה למשהו אחד תאמרי לי.
משטח בטון- למה התכוונת? מרפסת הכניסה?
חלונות שולחן האוכל- מקבלת במאה אחוז, נשנה לחלון גדול. כך גם לגבי הספה בסלון (האמת שבכלל לא הסתכלנו על איך שהוא העמיד את הריהוט בבית- מההערות כאן אני מבינה שטעינו בכך... היינו בגישה שהסרטוט והריהוט בפועל לא צריכים להיות אחידים ואפילו לא דיברנו איתו על העמדת ריהוט. הכוונה שלנו היא לשים שזלונג בסלון כך שהחלק של קיר היציאה הינו החלק הקטן של השזלונג).
רחבת ישיבה- מתוכננת מרפסת ביציאה מהסלון וסביבה תהיה הגינה, סביבה ולכיוון דרומה, באיזור הזה יש לנו שטח שאינו מוגבל לגינה ומרפסת ישיבה.
מעריכה מאוד את כל הדעות וההערות!!!
 
אני אתיחס רק לכניסה מטבח סלון :)

אני דווקא אוהבת שיש קו רעק מהכניסה עד לחצר :)
ובזה נגמרות ההערות הטובות שלי
המטבח הזה צועק להיות מטבח מקבילים
כך פינת האוכל מתקרבת למטבח וכך אפשר לקצר את הסלון ולהרחיב אותו מה שיתן ספייס ענק והרגשה של וילה ולא בית קרקע
יש עוד המון הערות אבל לא עכשיו ...

בהצלחה :)
 

baniti

New member
מטבח מקבילים הוא מטבח בו שתי שורות

ארונות שמקבילות אחת לשנייה
 

yaniv1122

New member
לדעתי תוכנית טובה מאוד.

יש עוד כמה ליטושים לביצוע אבל סה"כ נראה בסדר גמור.
מה גודל הבית ומה שטח המגרש ?
 

noy82

New member
תודה

גודל הבית 220 כולל המרפסות והשטח הבנוי שמסביב לבית, שטח בנוי בערך 190.
שטח המגרש- זה די נזיל
בגדול אנחנו לא יכולים להתרחב לצדדים (כיוון ש- 6 מטר ממזרח לבית יש משרד של ההורים ובצד מערב אנחנו בהתאם למה שצריך לשמור מקצה השטח שלנו), אנחנו יכולים להתרחב לכיוון צפון אבל זה יקרב אותנו לבית של ההורים אז מנסים להימנע מכך.
מהם הליטושים לביצוע?
 

designeasy31

New member
יש פה בעיקר תכנון בזבזני כמעט בכל מקום

החלל הציבורי מרגיש כפספוס רציני- נראה כאילו לקחו דירת קבלן סטנדרטית והגדילו מעט.
מיקום המקרר ממש לא נכון.
לגבי תכנון והמדת ריהוט- שני הדברים חובה שילכו יד ביד.
אי אפשר לתכנן בית בלי לחשוב קדימה מה הצרכים שלכם מבחינת ריהוט, מימדים וכדומה.
החדרי רחצה ממש לא מתוכננים.
קצת מרגיש שתקעו בלוקים של ריהוט וסניטציה רק בשביל להגיד "סומן".

בקיצור- חזרה לשולחן השרטוטים למיקסום הפוטנציאל
 

niv gelb

New member
תכנון לא נקי, אדריכלות ברמה נמוכה...

עוד פעם שרותי אורחים בכניסה...
עוד פעם פינת טלביזיה במסדרון...
תכנון בזבזני, לא ישאר מקום לגינה !
גג שטוח לוילה קומה אחת...לדעתי לא יפה...
ההדמיה יותר יפה מהבית במציאות...לא להתבלבל.
 

גלמיש1

New member
מסכימה לרוב עם דברי קודמי. ואוסיף :

יש הרגשה שמדובר בתרשים בעות. כלומר סקיצה ראשונית עקרונית ותיאורטית שקובעת את ההגדרה של כל חדר וחלל ,מיקום כללי ומיקום יחסי לפונקציות אחרות. יש חלוקה לזונינג (איזורים) ציבורי לעומת פרטי.
אבל הכל נראה כמו סקיצה ראשונית ביותר, הניחו כל דבר בערך במקום המתאים, כבסיסי לתכנון מדוקדק עתידי.
אבל אים פה את השלבים הבאים של גיבוש כל הדברים הללו לתכנית קוהרנטית, מסודרת, עם צורניות טובה וכו.
כמו שאפשר לקחת חדר ילדים ולשים בו ת כל הריהוט הנדרש, מיטה, שולחן, כיסא ושידה .... והכל יראה בלגן . ואפשר לקחת את כל הריהוט הזה ולארגן אותו באופן שהחדר יהיה משוש לעין.
אותו דבר נכון לגבי תכנון בית. את כל החללים והחדרים צריך עכשיו לפרק, ןלהרכיב מחדש, ככה שלא יווצרו מיני מסדרונות ומבואות מיותרים. ככה שהישיבה בפינת משפחה לא תהיה במעבר הראשי לכל החדרים, ככה שהקירות החיצוניים לא יהיו כל כך מזוגזגים (מלאים בליטות ושקעים חסרי פשר) וחללי החוץ יהיו מוגדרים, שימושיים ונעימים.

המצב כרגע הוא שבעצם אין בכלל חללים חיצוניים שמישים. איפה תשבו על כוס קפה או עם אורחים ? במשטח הצר ומאד ארוך בקצה הסלון ? בודאי לו במרפסת הכניסה. לשם מה הריצוף במובלעת שליד חדר עבודה ? אם כבר יש שם חצר קטנה אפשר לשחות לעשות שם גינון מיוחד שיהיה נעים להביט עליו.
מאיפה הילדים יצאו לשחק בחצר - דרך הסלון או דרך ח.כביסה וחצר שרות ? בכל הבית הגדול הזה אין יציאה שמישה אחרת לחצר (כמובן מלבד דלת הכניסה).
לפני הכל צריך חשיבה עקרוני על סדרי עדיפויות ואורח חיים. מה אתם רוצים מהבית ? מה אתם רוצים מהחצר ? איפה תשהו, איפה הילדים ישחקו, איפה תארחו, על מה תצפו ביושבכם בסלון, או בחדר העבודה, או בעומדכם במטבח, בהיותכם ישובים לשולחן האוכל, בשוכבכם במיטה ??????? איפה תרצו לצפות על תמונות אמנות, איפה בטלויזיה,
איפה תעדיפו לצפות לנוף או לגינה המלבלבת ??????

הבית צריך לצמוח מהחלטות והבנות אלו, מהעקרוני אל הפרטני. כאן זה נראה שהתהליך היה הפוך.
אני סבורה שעכשיו מתחילה עבודת האדריכלות האמיתי שעדיין לא נעשתה פה.
 

גלמיש1

New member
אופס - צריך להיות : תרשים בועות .

ועל כל יתר פליטות הכתיב התנצלותי.
 

noy82

New member
תודה, אכן מדובר בסקיצה ראשונית

קודם כל תודה על ההתייחסות.
מדובר באמת בסקיצה ראשונית, עדין לא התייחסנו בה בכלל למיקום הריהוט (מהערות הפורום אני מבינה שזו היתה טעות).
בנוגע לפינת הישיבה ומקומות ישיבה- פינת הישיבה זו בקשה שלנו. כפי שכתבתי אני יודעת שכאן בפורום יש הרבה שלא אוהבים שהיא במעבר אך לנו זה נוח, היא לא תהיה מסודרת כפי שהיא בשרטוט אלא מדובר פינת משחקים לילדים. וחלל חוץ מסודר לישיבה יש מהסלון- יש שם שטח לא מוגבל לגינה גדולה ושם נעשה את מרפסת הישיבה.
בנוגע לזגזוגי הבית- נקודה שנעלה בפני האדריכל שיישר לנו את התחזיות השונות.
 

גלמיש1

New member
ומיקום חלל משחקים לילדים במעבר-מסדרון

הראשי לכל חדרי הבית, נראה לכם מיקום טוב ?
כאמא ל 3 ילדים אני לא יכולה לחשוב על מיקום גרוע יותר לאיזור משחקים (או פינת משפחה). זהו חלל עתיר בלגאן, משחקים פרושים על הרצפה, ילדים יושבים יחד, או מנסים להתרכז במשחק, וכל הזמן רגליים עוברות להם על המשחק או ליד הפרצוף או מול המסך.
זה פשוט לא הגיוני.
מילא אם היית אומרת שזו פינת מחשב, כאשר המשתמש יושב צמוד למסך ליד הקיר.
כל החלל הגדול הזה צריך להיות מעוצב באופן שגם אם הוא פתוח לחלל , הוא לא באמצע המעבר ולא חשוף לחלוטין לכל עבר.
לגבי היציאה החוצה - אני עדיין תוהה מאיפה הילדים יצאו לשחק בחצר ? את רוצה שכל תעבורת הילדים תהיה דרך פינת האוכל ובתוך הסלון ? כולל הרעש והלכלוך שבא איתה ?
האם נכון שכשהילדים יוצאים מחדריהם כדי ללכת לחצר הם חייבים לעשות את כל הדרך מסביב ?
בית פרטי אמור להיות מחובר לסביבתו. לחצרות שלו. גם במבטים אל הגינה ופינות הישיבה, וגם באפשרות נוחה לצאת החוצה. לא רק למקום אחד. לאיזורים השונים סביב הבית.
אחרת מה שמתקבל זו דירה עירונית על הקרקע.
 

noy82

New member
זה הרעיון...

זה הרעיון- לסדר את פינת המשחקים לא באמצע המעבר, בגלל זה אמרתי שהיא לא תהיה כפי שהיא משורטטת כיום. הרבה אנשים אמרו לנו שמאוד נוח שהיא במעבר כיוון שכך ניתן לראות את הילדים ולהשגיח גם אם את לא איתם כל הזמן (למשל אם אני במטבח וכו'). החלל הזה הוא חלל גדול לפינת משחקים (בערך 3.68X3.7) וללכן ניתן לסדר אותו כך שלא יהיה במעבר. הטלויזיה לא תהיה על הקיר כפי שהוא סרטט ולכן המעבר לא יפריע לצפות בטלויזיה. חשבנו לעשות קיר נמוך מול המטבח- במקום שכרגע פתוח לגמרי, כך גם מסתירים מעט ולא כל מי שנכנס רואה ישר את הפינה הזו, על הקיר הזה לשים את הטלויזיה, ספות קטנות ליד הקיר שבו משורטטות היום הספות ואולי עוד ספה קטנה שתוחמת את האזור מצד חדרי השינה. כך המעבר לחדרים הוא בצד הפינה ולא מפריע והאיזור אמנם קטן מעט אך עדין מספיק גדול לפינת משחקים (אורך 3.28 ורוחב 2.7 אך לא חסום ולכן נותן תחושת מרחב יותר). מה את אומרת? זה נשמע יותר טוב?

בקשר ליציאת הילדים לשחק בחוץ- אני חייבת לציין שאין לנו ילדים כך שמבחינתי כיום אני לא רואה משהו יוצא דופן בילדים שיוצאים מהסלון. מהתגובות כאן עולה נקודה שהדבר לא מומלץ (אני מניחה שמדובר מבחינת לכלוך שהם מכניסים), אני עדין לא לגמרי מבינה במה זה שונה אם הם מכניסים לי לכלוך לסלון או לחדרים שלהם- עדיין אני אצטרך לנקות (או ללמד אותם
), אבל אני מניחה שזה נובע מחוסר הנסיון שלנו עם ילדים. בכל אופן- אם כולם מעלים את זה אני מניחה שיש בזה משהו ולכן נשקול להוסיף יציאה נוספת. אבל למה הכוונה? שתהיה להם גינה משלהם או רק שתהיה יציאה נוספת לגינה?
 

גלמיש1

New member
אוקיי. נסי לדמיין אתכם יושבים בסלון בנחת

או מארחים חברים/משפחה בסלון, וכל הזמן הילדים מתרוצצים פנימה והחוצה עם המשחקים שלהם, עם החול מבחוץ, והארטיקים המטפטפים מבפנים....וכל זה לאורך הסלון וכל החלל הציבורי.
קשה לך לדמיין כי אין לך ילדים ?
ומה עם מגש הקפה, או מגש האוכל שמעבירים לשולחן בחוץ ? זה נראה סביר לרוץ איתו כל הדרך הארוכה ובלב הסלון עד היציאה ?
תחשבי עליכם במטבח מבשלים ומשהו נשפך ומנקים עם סמרטוט רטוב - עכשיו צריך לעבור עם הסמרטוט דרך כל הסלון כדי לתלות אותו בחוץ ? או דרך הכניסה ?
או מעל המשחקים של הילדים במעבר ודרך כל אגף השינה עד לחדר השירות ?
אני נוהגת לתכנן יציאה מהמטבח, אם מתאפשר. זו בדרך כלל היציאה הכי שימושית בבית. ואם לא מתאפשר אז יציאה סמוכה למשל מפינת האוכל (במקום החלונות המצחיקים הללו שלא יראו מהם כלום) שזה ממילא "שטח אש" בבית עם ילדים.

לגבי הרעיון לפינת המשחקים - זה יכול לעבוד . תלוי איך מתכננים את זה.
כמו כל רעיון באדריכלות בינו לבין היתכנות יש הרבה עבודה.
אם לכם אין נסיון ומודעות לתכנון בית שמתאים למשפחה עם ילדים, זה תפקידו של האדריכל שלכם להאיר את עיניכם ולתכנן באופן מושכל. לא רק לפי רצונותיכם כרגע , אלא גם לפי צרכים עתידיים.

לדעתי התכנית עוד צריכה לעבור רוויזיה רצינית ושינויי צורה ולכן אין טעם לתת כרגע הערות נקודתיות.
 
למעלה