חוות דעתכם על סקיצה

  • פותח הנושא noy82
  • פורסם בתאריך

noy82

New member
חוות דעתכם על סקיצה


היי,
מצורפת סקיצה ואשמח לשמוע הערות, הארות ורעיונות.
הסקיצה לא כוללת את הסביבה (יש לזה הסבר- קיבלנו סקיצה ראשונית והעברנו לו שינויים, בפגישה הוא תיקן את הכל והדפיס לנו את זה מהמחשב כי אנחנו צריכים להחזיר לו תשובה בנוגע להתלבטות מסוימת, אחרי שנחזיר לו את התשובה הוא ידפיס לנו את זה כסקיצה כוללת שמראה גם את תנאי השטח), בינתיים צירפתי גם את מבנה הבית על הקרקע על מנת שתוכלו לראות את הסביבה. בחרתי להעלות את זה בכל זאת עכשיו למרות שזו לא סקיצה לגמרי מסודרת כדי לשמוע הערות שנוכל להעביר תיקונים נוספים.

קצת עלינו ועל האזור- זוג צעיר, בונים בית לטווח ארוך (לא מדובר בבית ביניים למס' שנים בלבד אלא בית בראייה "לכל החיים"). מדובר במושב בצפון הארץ, הבית נבנה כבית שני במשק. היום יש על הקרקע גינת ירק ביתית גדולה שתורד חלקית למטרת הבניה (נשאיר חלק ממנה כנוף שיהיה בהמשך השטח אחרי הגינה). גינת הבית שלא מפורטת כאן תהיה מהסלון ואינה מוגבלת בגודל.
מס' דרישות שהיו לנו בנוגע לבית-
פינת המשפחה- על אף שראיתי כאן הרבה אנשים שלא אוהבים שהיא במעבר אנחנו עדין ביקשנו שהיא תהיה במעבר (מדובר בפינת משחקים לילדים בטווח השנים הבאות ובהמשך בפינת טלויזיה לילדים, עניין של העדפה אישית).
במקלחת הילדים- אני רואה שבטעות הוכנסו כאן גם שני מקלחונים, זה לא קיים בסקיצה הראשונית ומדובר בטעות הדפסה- תהיה רק אמבטיה. במקלחת ההורים מדובר במקלחון זוגי (כפול).
הקיר שמשורטט מול הממד יורד כנראה (האדריכל הסביר לנו שהוא צריך לעשות אותו בתכנית בגלל שהכניסה צריכה להיות מוגנת מול קו ישיר של חלונות או משהו כזה, האם זה נכון?).

מקווה שלא שכחתי כלום ושלא "חפרתי" יותר מדי

תודה מראש, אשמח לשמוע כל הערה והצעה.
 

Dfengshui

New member
במבט חטוף

כמה דברים שמפריעים לי:
1. לא אהבתי את המסדרון הארוך שנוצר מדלת הכניסה ועד היציאה לגינה. זה פס ארוך שלא מנוצל טוב.
2. שמתי לב שיש דגש גדול לטלוויזיות בבית. פינת המשפחה נראית לי לא נוחה. הישיבה עם הגב לכניסה ובדיקו במעבר. לא ממש אידיאלי.
3. לא הבנתי מה הם הקירות הלבנים שליד הממ"ד. ההיגיון אומר שאלו קירות שחייבים להישאר כקיר הדף ואז כל התכנון שם לא נוח כל כך. אולי כדאי להזיז את הממ"ד לחדר הפינתי ואז לא תהיה בניה כזו באמצע הבית.
 

noy82

New member
תודה..

בנוגע לנק' הראשונה- יש לך רעיון איך לשנות את זה? אם הבנתי נכון את מתכוונת לזה שהולכים את כל אזור המטבח והפינת אוכל עד שמגיעים לסלון, נכון?
הנק' השניה- פינת המשפחה לא תסודר כפי שהוא צייר אותה. מבחינתנו זו פינת משחקים לשנים הקרובות, תהיה שם ספה אחת בלבד כנראה והטלויזיה לא תהיה על הקיר כפי שהוא סימן.
בנוגע לנק' השלישית- אני גם מאוד לא אהבתי את העניין. הוא אמר שהוא מחויב לעשות זאת מהסיבה שכתבת ואני ובעלי כבר דיברנו על זה שלא נבנה את הקיר הזה. אני חושבת שהרעיון שלך של להחליף את הממד עם החדר שליד שירותי האורחים באמת פותר את העניין.
תודה רבה!!
 

Dfengshui

New member
המשך

ראישת, חשוב לי לציין שאני לא אדריכלית ואפילו לא מעצבת פנים. אין לי ספק שכל אחד מאנשי המקצוע האלו יוכל לתת פתרונות הרבה יותר טובים משלי.
הנקודה הראשונה שדיברתי עליה מתייחסת לקו (הישר לגמרי) מדלת הכניסה ועד הגינה בצד השני של הבית. שימי לב שבשרטוט לא הוצב בו כלום, חוץ מ TV על הקיר. זה לא סתם. זה שטח שלם, מטראז' גדול מאוד, שלא תוכלי לשים בו כלום, בלי שהוא יהיה תקוע ו"חוסם את המעבר".
אני לא בטוחה שאפשר לפתור את זה ללא שינוי בקוים האדריכליים של הבית. כלומר, שינוי בריהוט בלבד לא יעזור.
אישית, הייתי מצמצמת את כל החטיבה של מטבח-פינת אוכל-סלון והופכת אותה ליותר מרובעת. על הדרך חוסכת מטראז' וגם מתכננת את זה טוב יותר. כרגע זה נראה פשוט בזבזני ולא נוח.
בכלל, בכל הבית יש בזבוז מטראז' מיותר שלא לצורך. למשל חדר השינה של ההורים. בשביל מה כל השטח שבין המיטה לטלוויזיה? אין לי בעיה עם בית עם שטחים גדולים ובתנאי שהם מנוצלים נכון. כרגע, זה סתם גדול.

המלצה לגבי הכניסה - להפוך את כיוון הפתיחה של הדלת. כך, כשפותחים אותה, היא מסתירה את הכניסה לשירותים. זה יותר אסטטי בעיני. ואם כבר, הייתי מרוחיבה את השירותים למטר לפחות. אם הבית גדול, אז לפחות שלא יהיה צורך להצטמצם ולהתכווץ בחדר השירותים שכנראה יהיה הכי פעיל בבית.
ודבר אחרון בענייני אמבטיות ושירותים - למה בכל מקלחת שלכם יש 2 יחידות מקלחון? (אצל הילדים זה אפילו בנוסף לאמבטיה)
 

noy82

New member
.

חדר השינה- יש לנו מיטה מאוד מאוד ארוכה (2.8).... זו היתה גם תגובת האדריכל כשביקשנו חדר כל כך ארוך אבל עם מיטה כה ארוכה חייבים חדר גדול כדי שיהיה מקום לזוז.
הרעיון של הכניסה טוב מאוד, נדבר איתו על שינוי כיוון הדלת, רוחב השירותים- 1.48.
ובקשר למקלחות- בחדר הורים אנחנו רוצים מקלחת זוגית, במקלחת ילדים זו טעות בהדפסה- תהיה שם רק אמבטיה (נעשה אמסטיה מעט רחבה יותר מהסטנדרט ולא יהיה מקלחון בנוסף).
 

Dfengshui

New member
טעות במידה

משום מה חשבתי ששירותי האורחים הם ברוחב של 85 ס"מ
. בכל אופן, קשה לי לקרוא את המידה בשרטוט, אבל זה לא נראה יותר מ 1 מטר. תבדקי.

לגבי חדר הורים, מדובר בגודל של 4 מטרים על בערך 5. זה עצום! גם עם מיטה באורך של 3 מטרים, עדיין נותרים 2 מטרים בינה לבין הקיר שממול. כלומר, אפשר להכניס מיטה נוספת במרחק הזה.
לא יודעת. לטעמי זה לא חדר אינטימי ונעים לשינה. יותר סלון. אבל זה כמובן אישי


עניין אחרון (מטעמי פנג שואי) - ציינת שהממ"ד הוא מערבי. בהנחה שאת מדברת על כיוון מלא, כלומר לא על צפון-מערב או דרום מערב, אלא מערב ממש, אז אני ממליצה שהחדר הפינתי באזור צפון-מערב יאוכלס רק בסוף, אם בכלל. עדיף שישמש כמחסן / חדר אחסון / חדר בשימוש נמוך. בכל מקרה, לא לשים שם ילד לישון. הסיבה - אזור עם אנרגיה שלילית מאוד. לא יודעת אם זה מעניין אותך או לא, אבל אמרתי ותעשי עם זה מה שאת רואה לנכון.
 

noy82

New member
הכל מעניין אותי


את מתכוונת לחדר הפינתי שמיקומי חזית אחת שפונה מערב וחזית אחת שפונה צפונה?
 

Dfengshui

New member
כן. החדר שצמוד כרגע לממ"ד.

ולמקרה של שינויים בהמשך - כל חדר שימוקם בצפון מערב של הבית.
 

Dfengshui

New member
רק בבית הספציפי הזה

לכל בית יש מערך אנרגטי אחר ובכל בית יש אזורים טובים ואזורים שאינם טובים.
 

Dfengshui

New member
בשמחה


לכל בית יש מבנה אנרגטי אחר, כמו אופי מיוחד שלו. מיפוי של המערך האנרגטי יכול לתת מידע מדויק על איזה צרוף אנרגיה נמצא בכל חדר בבית ולמה הוא טוב. האם טוב לריכוז, לתחרותיות, לחברתיות, לכסף, לאהבה.....
חלק מהאנרגיות חיוביות וחלקן שליליות ומעודדות חולי, מריבות ועוד.
החוכמה היא לתכנן את הבית כך שהאזורים החיוביים שבו יאוכלסו בחדרים דומיננטיים כמו חדרי שינה, סלון, מטבח וכד' והאזורים השליליים שבו יאוכלסו בחדרי שירותים, מחסן, חדר כביסה, ארונות וכד'.

כדי למפות את הבית משתמשים בשני נתונים - מועד הבניה וכיוון החזית של הבית (בד"כ זה הצד עם החלונות הגדולים, אבל לא תמיד). בעזרת שני אלו מחשבים את המפה האנרגטית של הבית ומציבים אותה על השרטוט האדריכלי.
אפשר לעשות את זה במקביל עם עבודת האדריכל ואז ממקסמים את אפשרויות השיפור, או אחרי שהבית כבר בנוי ואז לא ניתן להזיז חדרים ממקומם ונאלצים להסתפק בשינויים קלים שמשפיעים על הבית ועל החיים בצורה פחותה.

מקווה שעניתי :)
אם את רוצה יותר פרטים, אשמח לענות.
 

Dfengshui

New member
אמממ.... לא בדיוק

אבל באין הקבלה טובה יותר, אפשר לומר שכמו שבאסטרולוגיה יודעים לשרטט את קווי האופי של האדם ובהתאם לכך לומר לאן תוביל אותו דרכו, כך גם בפנג שואי יודעים לשרטט את קווי האופי של הבית ולומר מה תהיה השפעתו על הדיירים.
 

baniti

New member
דבר ראשון הייתי מעבירה את פתח שירותי

האורחים מהכניסה.
במקלחת הורים המקלחון קטן מדי ועל קיר עם חלון ובכלל הייתי עובדת על שינויים בהעמדת חדרי האמבטיה ואירגונם הפנימי (אסלות מול הדלת). הכל
שם נראה לי צפוף ומאולץ לעומת החלל הרחב מול הכניסה.
מרפסת השירות מה מטרתה ושימושיה?.
לגבי הממ"ד (למה באמצע) אכן הקיר עשוי להקשות על מעבר הרהיטים לתוך החדר אבל ממליצה לבדוק היטב את הדרישות בחוק עם אדם שמתמצא
אחרת יהיו בעיות עם אישורי הג"א ממליצה ב- https://www.rainbow36.com/ -ארן מחברת אורנים הוא חסך לנו הרבה טעויות והדריך את הארכיטקטית שלנו.
אישית, הייתי מיישרת קווים של מעטפת הבית ומפשטת אותה ומונעת חדרים משתלבים.
כל זה מהתרשמות ראשונית ונראה לי שהתכנית היא די בוסרית.
מקווה שהארתי, בהצלחה
 

noy82

New member
הארת מאוד


צודקת!! לא שמנו לב בכלל שהמקלחות הם על קיר עם חלון...
האמת שלסידור הפנימי לא כל כך התייחסנו עדין אבל ניקח זאת בחשבון.
מטרת מרפסת השירות היא לתליית כביסה.
למה הכוונה חדרים משתלבים?
 

baniti

New member
חדרים משתלבים הכוונה כמו לפינת הממ"ד דחופה

לתוך החדר שלידו ויוצרת שטח מת בכניסה לחדר אותו דבר קורה מקלחת הילדים
בולטת לתוך חדר ההורים בצד אחד ולמקלחת הורים בצד שני (מיותר בעיניי).
הייתי מפשטת את הבית יוצרת נישות לארונות ומבטלת "מבוכים" מיותרים מבפנים ופינות מיותרות מבחוץ.
חדרי המשפחה (הוא מסדרון מעבר) והעבודה דורשים פתרון וסידור אחר לי זה נראה לא טוב.
בשביל לתלות כביסה , מרפסת השירות נראית לי ביזבוז ומקום שיהפוך ל"מחסן" אפשר מסתור או גגון לכביסה.
הייתי בונה דלת מהמטבח לפטיו /מרפסת.
חדר הורים לא מאוורר מספיק ובכלל רצוי שבחדר יהיו יותר מחלון אחד.והתיכנון הפנימי חייב לבוא יחד עם התיכנון החיצוני זה הרי בית אחד.
בהצלחה
 

noy82

New member
...

בחדר ההורים יש שני חלונות, מנסיונך יש צורך ביותר מזה?
בנוגע לתכנון החיצוני- מסביב לבית יש שביל בטון, מטעמי נוחות (בית במושב עם כל המשתמע מכך...). מרפסת הכביסה הינה מרוצפת על מנת שיהיה נוח יותר לתלות כביסה, כשאת כותבת גגון לכביסה- את מתכוונת שיהיה גגון ולא מרוצף? למה זה מפריע שיהיה מרוצף? (יותר נוח ונקי, גם אם מעליו יש גגון לכביסה...)

בנוגע ליצירת נישות ופישוט הבית- יש לך רעיונות ספציפיים שיכולים לעזור לנו?
 
למעלה