חדש בדן

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
ואני מוסיף....

הZF מאוד בעייתית בעירוניות
מדובר בתיבה עם חמישה מהלכים כאשר המהלך הראשון מאוד קצר ולכן המעברים בין הראשון לשני ומהשני בחזרה לראשון הוא מאוד אלים.... ממה שאני מכיר הוא זורק את הנוסעים קדימה ואחורה בלי חשבון, אין ספק שהתיבה הזאת לא מתאימה לרכב עירוני לעומתה התיבה של VOITH עושה עבודה מצויינת, מזניקה את האוטובוס מצויין אך לדעתי לא מושכת מספיק את המהלך הראשון, אני מניח שזה עניין של תוכנה כבר ולא עניין מכאני.
ואני מוסיף....
התיבה של חמישיית המהלכים של ZF יכולה להיות מאימה אולי למפרקית שבה המשקל גבוה משמעותית מאוטובוס עירוני רגיל. האוטובוס מתנהג "קל מידי" על התיבה הזו, היא מותאמת לרכב כבד יותר.
 

JayZed

New member
לא יודע, ה-O405 נוסעות יפה עם

הZF מאוד בעייתית בעירוניות
מדובר בתיבה עם חמישה מהלכים כאשר המהלך הראשון מאוד קצר ולכן המעברים בין הראשון לשני ומהשני בחזרה לראשון הוא מאוד אלים.... ממה שאני מכיר הוא זורק את הנוסעים קדימה ואחורה בלי חשבון, אין ספק שהתיבה הזאת לא מתאימה לרכב עירוני לעומתה התיבה של VOITH עושה עבודה מצויינת, מזניקה את האוטובוס מצויין אך לדעתי לא מושכת מספיק את המהלך הראשון, אני מניח שזה עניין של תוכנה כבר ולא עניין מכאני.
לא יודע, ה-O405 נוסעות יפה עם
התייבה הזו... ובטוח שיותר יפה מאיך שהן נסעו עם תייבת ה-3 הילוכים של מרצדס.
 

פטנק

New member
בשביל הבעיות האלה יש allison

ל-B7Lים הישנים של קווים יש תיבת ZF
שלא ממש מתאימה לאוטובוס עירוני. בחדשים יותר הם קנו Voith, כמו בב"ש, ואני בטוח שהנסיעה בהם נעימה ומהנה יותר (למרות שלא נסעתי באוטו חדש של קווים, רק בראשונים). לא בטוח שהמרכב יותר כבד, זה נראה יותר כמו סירוס המנוע עבור עמידה בתקני הפליטה. זה לא סוד שהנידרפלורים הראשונים בדן, שהיו רק יורו 2 סוחבים טוב יותר מסדרת הנירפלורים הראשונה עם מנועי יורו 3 (ואולי מרוב היורו 3). ה-EL הוא יורו 2, כך שההבדל בתאוצה יכול להיות מוסבר גם ע"י סיבה זו.
בשביל הבעיות האלה יש allison
אבל בארץ המובחרת יושבים מהנדסים ואנשים שלא בדיוק מבינים מה טוב לנהג לנוסע ולמרכב ובוחרים Voith הדגם של הגיר נקרא דיווה אבל יש לא המון מגבלות כמו לנסוע בקווים ארוכים ודרך אגב לZF אני בכלל לא מתיחס
 

אורי404

New member
אם אני לא טועה, יש את הגיר אליסון

בשביל הבעיות האלה יש allison
אבל בארץ המובחרת יושבים מהנדסים ואנשים שלא בדיוק מבינים מה טוב לנהג לנוסע ולמרכב ובוחרים Voith הדגם של הגיר נקרא דיווה אבל יש לא המון מגבלות כמו לנסוע בקווים ארוכים ודרך אגב לZF אני בכלל לא מתיחס
אם אני לא טועה, יש את הגיר אליסון
בכמה וולוואים B12B באגד.
 
למיטב ידיעתי אליסון מסתדרת מצוין

בשביל הבעיות האלה יש allison
אבל בארץ המובחרת יושבים מהנדסים ואנשים שלא בדיוק מבינים מה טוב לנהג לנוסע ולמרכב ובוחרים Voith הדגם של הגיר נקרא דיווה אבל יש לא המון מגבלות כמו לנסוע בקווים ארוכים ודרך אגב לZF אני בכלל לא מתיחס
למיטב ידיעתי אליסון מסתדרת מצוין
רק עם מנועים גדולים מאוד, ופחות עם מנועים קטנים. לדוגמא, הנסיון המר של אגד עם גיר אליסון בברמודות הנסיוניות משנות השמונים והמידיבוסים של מרצדס משנות התשעים.
 

פטנק

New member
אתה צודק חלקית

למיטב ידיעתי אליסון מסתדרת מצוין
רק עם מנועים גדולים מאוד, ופחות עם מנועים קטנים. לדוגמא, הנסיון המר של אגד עם גיר אליסון בברמודות הנסיוניות משנות השמונים והמידיבוסים של מרצדס משנות התשעים.
אתה צודק חלקית
המידיבוסים היו בעיות של חום אבל גם אתהבעיה הזאת פתרו ראה vario 815 אותו גיר לא אותו מנוע והשילוב של אליסון לאוטובוס לדוגמא האמבסדור הוא שילוב הכי טוב שיש כי הנהג יוכל לבחור את צורת ההחלפות שהוא צריך יש מצב עירוני ויש מצב מחוץ לעיר והיום מתקינים אליסון באירופה בריטניה השוק הכי גדול ורוסיה צועדת בצעדי ענק לפיסגה אני חושב שבעתיד הקרוב נראה אליסון בסקאניה ובdaf כמו כן יש את הvario החדש . בארץ יש 3 evobus ןאפילו אנשי מרצדס לא מבינים איך אין בעיות בגיר כמו כן יש כ300 B12 TO אם מנוע 420 שגיר zf או וויוט היו מתפרקים שנוסעים קרוב ל1000000 ואין צרות אז הכל פוליטיקה אליסון הוא הגיר הטוב בעולם ובשביל איכות צריך לשלם ובארץ לא מוכנים
 

846

Active member
../images/Emo45.gif אני לא יודע עם אליסון הוא הגיר

אתה צודק חלקית
המידיבוסים היו בעיות של חום אבל גם אתהבעיה הזאת פתרו ראה vario 815 אותו גיר לא אותו מנוע והשילוב של אליסון לאוטובוס לדוגמא האמבסדור הוא שילוב הכי טוב שיש כי הנהג יוכל לבחור את צורת ההחלפות שהוא צריך יש מצב עירוני ויש מצב מחוץ לעיר והיום מתקינים אליסון באירופה בריטניה השוק הכי גדול ורוסיה צועדת בצעדי ענק לפיסגה אני חושב שבעתיד הקרוב נראה אליסון בסקאניה ובdaf כמו כן יש את הvario החדש . בארץ יש 3 evobus ןאפילו אנשי מרצדס לא מבינים איך אין בעיות בגיר כמו כן יש כ300 B12 TO אם מנוע 420 שגיר zf או וויוט היו מתפרקים שנוסעים קרוב ל1000000 ואין צרות אז הכל פוליטיקה אליסון הוא הגיר הטוב בעולם ובשביל איכות צריך לשלם ובארץ לא מוכנים
אני לא יודע עם אליסון הוא הגיר
הטוב בעולם אבל זה נכון שהוא נפוץ ביותר במידיבוסים בשילוב עם מנוע קמינס. הבעיה של האליסון במידיבוס מרצדס של אגד היתה בשיטת הקירור עם מאוררים חשמליים שנטו להתקלקל.
 

פטנק

New member
דוגמא

אני לא יודע עם אליסון הוא הגיר
הטוב בעולם אבל זה נכון שהוא נפוץ ביותר במידיבוסים בשילוב עם מנוע קמינס. הבעיה של האליסון במידיבוס מרצדס של אגד היתה בשיטת הקירור עם מאוררים חשמליים שנטו להתקלקל.
דוגמא
 

846

Active member
ממש לא, עושה את עבודתו נאמנה

על הנייר הוא עושה רושם של נבלה שלא
ברא השטן - 135-150 כו"ס... אבל לא נסעתי בו מעולם, כך שזה רק מהתרשמות יבשה.
ממש לא, עושה את עבודתו נאמנה
בדיוק למה שצריך. הוא המידיבוס הנימכר ביותר בבריטניה.
 
ג'קי, נסעת פעם בנבלות

ממש לא, עושה את עבודתו נאמנה
בדיוק למה שצריך. הוא המידיבוס הנימכר ביותר בבריטניה.
ג'קי, נסעת פעם בנבלות
עם ה-190 ו-230 כו"ס של דן? אני מאמין לך שהוא הכי נמכר, אבל האם נסעת בו? אני מתקשה להאמין שהוא מסוגל לנסוע טוב יותר מ-EL 202...
 

846

Active member
קודם כל נסעתי בו בלונדון ובמנצ'סטר

ג'קי, נסעת פעם בנבלות
עם ה-190 ו-230 כו"ס של דן? אני מאמין לך שהוא הכי נמכר, אבל האם נסעת בו? אני מתקשה להאמין שהוא מסוגל לנסוע טוב יותר מ-EL 202...
קודם כל נסעתי בו בלונדון ובמנצ'סטר
כמובן שלא נהגתי, חוץ מזה הוא אמור לבצע סוג מסוים של עבודה עירונית בד"כ ולכך הוא מתאים. הבריטים ידועים כחובבי שילדות "קלות" עוד מימי לילנד, השילדה הנפוצה היתה ה "לאופרד" ולפניה ה "טייגר קאב" ולאו דווקא ה"רויאל טייגר וולרלדמאסטר" החביב עלינו. היו מעט יצרנים שהצליחו לפרוץ את ה "מחסום" בשנים האחרונות, ולמכור מס' מוגבל יחסית של יחידות כמו מרצדס 0405, סיטארו, MAN 18.220, סקניה עירונית וולבו B10B עירוני לדגמיו (B10L, B10RLE או משהו דומה וכו'). הפריצה הגדולה היא דווקא של הסיטארו המיפרקי ללונדון. ואגב, VDL פיתחו את ה SB120 וSB200 עבור השוק הבריטי, ה SB120 זהה כימעט לחלוטין ל"דניס דארט" אך אינו זוכה להצלחה דומה, ו SB200 מצליח דווקא בהולנד ארץ הולדתו וגם באשקלון...
 
אז לסיכום, הוא זז יותר טוב

קודם כל נסעתי בו בלונדון ובמנצ'סטר
כמובן שלא נהגתי, חוץ מזה הוא אמור לבצע סוג מסוים של עבודה עירונית בד"כ ולכך הוא מתאים. הבריטים ידועים כחובבי שילדות "קלות" עוד מימי לילנד, השילדה הנפוצה היתה ה "לאופרד" ולפניה ה "טייגר קאב" ולאו דווקא ה"רויאל טייגר וולרלדמאסטר" החביב עלינו. היו מעט יצרנים שהצליחו לפרוץ את ה "מחסום" בשנים האחרונות, ולמכור מס' מוגבל יחסית של יחידות כמו מרצדס 0405, סיטארו, MAN 18.220, סקניה עירונית וולבו B10B עירוני לדגמיו (B10L, B10RLE או משהו דומה וכו'). הפריצה הגדולה היא דווקא של הסיטארו המיפרקי ללונדון. ואגב, VDL פיתחו את ה SB120 וSB200 עבור השוק הבריטי, ה SB120 זהה כימעט לחלוטין ל"דניס דארט" אך אינו זוכה להצלחה דומה, ו SB200 מצליח דווקא בהולנד ארץ הולדתו וגם באשקלון...
אז לסיכום, הוא זז יותר טוב
מהמידיבוסים הישנים של דן?
 
אז כנראה שה11-220 הנמוכים של מ.א.ן

לא מכיר את אלו של דן, אני משער
שה"ביצועים" דומים....
אז כנראה שה11-220 הנמוכים של מ.א.ן
לוקחים אותם בלי להניד עפעף... בל אופן, איך הרצפה בדארטים הקצרים? האם יש מדרגות אחרי הדלת האחורית? ב-11.220 של דן יש מדרגה , כמו ב-LE.
 

846

Active member
יש מדרגה אבל עדיין הם נחשבים נמוכי

אז כנראה שה11-220 הנמוכים של מ.א.ן
לוקחים אותם בלי להניד עפעף... בל אופן, איך הרצפה בדארטים הקצרים? האם יש מדרגות אחרי הדלת האחורית? ב-11.220 של דן יש מדרגה , כמו ב-LE.
יש מדרגה אבל עדיין הם נחשבים נמוכי
ריצפה.
 
תודה על המידע!

אתה צודק חלקית
המידיבוסים היו בעיות של חום אבל גם אתהבעיה הזאת פתרו ראה vario 815 אותו גיר לא אותו מנוע והשילוב של אליסון לאוטובוס לדוגמא האמבסדור הוא שילוב הכי טוב שיש כי הנהג יוכל לבחור את צורת ההחלפות שהוא צריך יש מצב עירוני ויש מצב מחוץ לעיר והיום מתקינים אליסון באירופה בריטניה השוק הכי גדול ורוסיה צועדת בצעדי ענק לפיסגה אני חושב שבעתיד הקרוב נראה אליסון בסקאניה ובdaf כמו כן יש את הvario החדש . בארץ יש 3 evobus ןאפילו אנשי מרצדס לא מבינים איך אין בעיות בגיר כמו כן יש כ300 B12 TO אם מנוע 420 שגיר zf או וויוט היו מתפרקים שנוסעים קרוב ל1000000 ואין צרות אז הכל פוליטיקה אליסון הוא הגיר הטוב בעולם ובשביל איכות צריך לשלם ובארץ לא מוכנים
תודה על המידע!
 

846

Active member
אל תשכח שאוטובוסים באגד עוברים

באותם שנים הסטנדרט היה 18.370
שים לב לאיריזרים מאותה תקופה, כולם 18.370. אח"כ הגיעה ה-18.350, ואח"כ 18.360. אני לא חושב שהם יכלו לבחור, זה היה פשוט דור שונה של שלדות. במפרקית למיטב ידיעתי יש את אותה רצפה כמו ברגילים... ולסיום, 260 כו"ס נחשבים לסוג של סטנדרט עבור שירות עירוני. הסקניה, ה-OC500LE, האירסבוס, הסולאריס אורבינו, כולם עם מנוע בסביבות ה-260 כו"ס, זה מה שנחשב למספיק עבור שירות עירוני. מנוע ה-310 כו"ס מיועד לנידפרלורים בעלי 15 מטר אורך, או לפרבריים, ודוודא אגד נחשבת ליוצאת דופן מכיוון שהיא קונה אותם עם "אקסטרה" כוח. לדעתי האישית, כמובן שה-NL 313 מהנה בהרבה מה-NL 263, אבל לנוף התל-אביבי אני לא רואה ממש צורך במנוע חזק יותר. אם היו מצמידים ל-NL263 תיבת הילוכים כמו של ה-NG או ה-NL313, אני חושב זה היה שילוב מנצח עבור גוש דן או כל איזור מישורי אחר.
אל תשכח שאוטובוסים באגד עוברים
מסניף לסניף ומאזור לאזור כך שלא יהיה הגיוני לקנות NL "מישוריות" ו NL"הרריות". דווקא הרכישה של ה SB200 "שברה" את המסורת אך בכל מיקרה הם יהיו 5 או 6 שנים לפחות באשקלון ואחרכך, ניראה... ואגב כבר הוזכר בפורום שה NL מאשקלון מתחילות להתפזר בסניפי אגד. כמו למשל 87-419-01 שבתמונה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה