חדש🌻-הכול אודות סופי-שרית גרדוול/הוצאת טל מאי/מד"ב ופנטזיה, נוער בוגר/2023

יעלקר

Well-known member
מנהל
1706697879215.png

כבר כמה זמן שאני מרגישה שאני לא כמו פעם. פעם רציתי להיות לוחמת צדק כמו יד הנפץ, אבל נדמה לי שלקחתי ממנו רק את הקשיחות. פעם רציתי לצאת למסע חניכה ולגלות מי אני, אבל חצי שנה שאני רק מרחפת מעל פני החיים בלי לחיות אותם.

סופי אוהבת לרכב על אופניים ולהסתובב עם "חבורת המדוכאים" שלה. היא מתגעגעת לחברתה הטובה תמר שנאסר עליה לפגוש אותה. היא גם אוהבת לאגרף בנים מעצבנים ונחושה לעמוד בצד הצודק והנכון. והכי היא אוהבת לבלות עם סבתה מזל, שמבינה אותה טוב יותר מכולם. אבל כשטרגדיה פוקדת אותה, רצף של התרחשויות משונות מסעירות את חייה ומשנות את עולמה מהקצה אל הקצה.

במהלך שנה גורלית אחת מתמודדת סופי עם נטישה, התאהבות, אימה וגילוי עצמי. סכנה אורבת בכל פינה, עד שהמציאות הופכת מתעלומה בלשית לכישוף פרוע ולקרב איתנים של קרח ואש.

ברומן שלא נראה כמותו בספרות הנוער העברית, יוצרת שרית גרדוול עירוב משכנע ומלהיב של ריאליזם ופנטזיה. בפרוזה מרהיבה נפרשים לפנינו הנעורים כלב פתוח, שלפעמים הוא מדמם ולפעמים עולה על גדותיו מרוב רגש.

שרית גרדוול היא סופרת, עובדת סוציאלית ומרצה, המתמחה בהיסטוריה ותרבות של יהודי תימן. הכול אודות סופי הוא ספרה הראשון לנוער, והספר האחד-עשר שנבחר לסדרת פרא לספרות מקור עכשווית, המביאה לקוראות ולקוראים קולות חדשים ולא שגרתיים.

הספר זכה בתמיכת קרן רבינוביץ.

פרק 1

קוראים לי סופי

ההרגשה הכי טובה בעולם היא לרכוב על אופניים בעיניים עצומות. רחובות המושבה הקטנה שבה נולדתי ושכונת התימנים, שבעיקר בה הסתובבתי, נדמו לי כמדבר רחב ידיים. האופניים שלי הפכו לסוס הפראי שיד הנפץ המפורסם רכב עליו, ולכן גם קראתי להם על שמו: "הָאטָאטִיטְלָה". כשחושבים על זה, ההרגשה הכי טובה בעולם היא לדהור על סוס במדבר צהוב. אבל אני גרה במושבה פרדס חנה שבישראל, ואין לי סוס או מדבר צהוב.

יד הנפץ, איש המערב הקשוח שאינו מחטיא את המטרה ויכול באגרוף אחד להפיל אדם, הוא הגיבור שלי. כל חיי חלמתי להיות כמוהו, או בעצם מהרגע שהתחלתי לקרוא את סדרת הספרים שכתב קרל מאי. רציתי להיות אמיצה והרפתקנית כמוהו; כזאת שיודעת להילחם על הכבוד שלה ושל החברים שלה גם אם כל העולם נגדם, כמו שיד הנפץ בוחר לעזור לאָפָּצ'ים ולוִינֵטוּ; ללמוד לנצח באמצעות תחבולות מחוכמות ולא רק בכוח הזרוע. אבל בסופו של דבר באמת הכי אהבתי את זה שהוא יכול להפיל כל אדם באגרוף אחד.

אני לא גבר גרמני בלונדיני וחסון כמו יד הנפץ, אני סופי ברגר. יש לי שיער שחור ומתולתל, עיניים חומות ועור כהה, ואני קצת שמנה. בדרך כלל לא אכפת לי להיות שמנה, כי לאנשי המערב הקשוחים לא אכפת ממראה חיצוני. אבל אז החזה שלי התחיל להתפתח.

להמשך https://www.e-vrit.co.il/Product/30846/הכול_אודות_סופי
 
למעלה