כפי שכבר צוין
חדשות סלולר
1. רכבת ישראל שיחררה אפליקציה רשמית ל- Windows Phone
http://www.windowsphone.com/he-il/store/app/רכבת-ישראל/8c80b474-0d0f-4da6-8f34-e784a3ad14e5
2. נשרד התחבורה עדכן את מערכת זמן אמת וכעת ניתן לראות באפליקציות השונות בלייב את מיקומם של האוטובוסים לאורך הקו. איפהבוס כבר יישם את העדכון החדש. אני בטוח שמושיקו יסביר טוב ממני.
כפי שכבר צוין
החל מה 26 לינואר משרד התחבורה הנגיש את המידע לגבי מיקום האוטובוסים.
ובכן, זו אמירה כללית כי יש הרבה מאד אוטובוסים שהמשרד לא מספק את המידע לגבי מיקומם, בואו נקווה שזה זמני ועם הזמן יוכנסו כל הקווים.
כרגע יש בעיה עקרית והיא שהמידע היה אמור לכלול מזהה לאוטובוס או לנסיעה, כך שיהיה אפשר להפריד את המיקומים השונים לנסיעות שונות.
כרגע המידע רק כולל זמנים וקואורדינטות ושם דבר לא מבטיח שהמידע לא כולל מידע כפול, שזה אומר, אותו אוטובוס מופיע בו זמנית בשני מקומות שונים ואז הוא מופיע כשני אוטובוסים שונים.
בעיה נוספת היא שלא ברור ממתי המידע., הכוונה, כאשר מקבלים קואורדינטות ממשרד התחבורה, הם מציינים את הזמן שבו הם רשמו את המידע אך לא למתי הוא נכון. ולכן זיהיתי לא מעט מקרים שבו המידע שמתקבל ברגע מסוים, היה נכון ל5 דקות או 10 דקות קודם, מה שכמובן מוציא את כל העוקץ מהשיפור שהם ביצעו.
אני כמובן כתבתי להם, אך הם דחים אותי ולא מגיבים מכיוון שלא מילאתי דוח מסודר באתר שלהם.
בכל מקרה, בקשר לרעיונות השונים:
1. כרגע, לפי נתונים שמתקבלים, האפליקציות לא יכולות לבצע חישובים ותחזיות באופן עצמאי כי אין להם יכולת לזהות נסיעות ולכן לא ניתן לחשב מהירויות. ועד אשר לא יספקו מזהה נסיעה או מזהה אוטובוס, נסתפק רק בזמנים שהם מספקים לנו.
2. אני אישית הייתי מעביר את המשקל מההסכלות על הערכת הזמנים שלהם להסתכלום על המפה ולראות איפה באמת האוטובוס נמצא ומה קצב התנועה שלו. רוב האנשים יודעים ממילא מה הקצב בין התחנות השונות, כך שהידיעה איפה האוטובוס נמצא בדקה האחרונה, יכולה להיות מספקת.
3. בנוסף, ניתן לראות לא רק את מיקום האוטובוס הבא, אלה לראות האם יש עוד אוטובוסים בדרך והיכן הם נמצאים, מה שמקטין עוד יותר את התלות בחישובי הזמן.
4. לא ניתן להגדיל את תדירות רענון הזמנים וגם אין לזה חשיבות. תדירות הרענון של המיקום היא נתונה והיא בקצב של אחת ל 15-30 שניות מן הסתם. אין שום משמעות לרענון של פעם בשניה או שתיים וזה לא משנה. צריך לקחת בחשבון שרמת הדיוק של המידע צריכה להיות בסביבות דקה או שתיים ולו רק בגלל שלא מדובר פה במטוסים שטסים בקווים ישירים ולא נעצרים ברמזורים. רעמון של פעם בחצי דקה או דקה הוא מספיק טוב.
ספציפית לגבי איפה בוס:
המקום הכי נוח לראות את מיקומי האוטובוסים זה דווקא באתר ולא באפליקציה. באתר רואים את האוטובוסים על מפה גדולה וזמן התגובה במחשב הוא הרבה יותר מהיא מאשר בטלפונים הסלולריים.
ניתן לראות מיקומי אוטובוסים בשלושה אופנים שונים:
1. במפת התחנות - מופיעה נקודה ורודה באמצע המסך. כאשר מזיזים את המפה, המערכת תציג את כל האוטובוסים שאמורים לעבור בתחנות סביב הנקודה הורודה בשעה הקרובה. כך שמי שרוצה לראות קווים ספצפיים, צריך למקם את המפה כך שהנקודה הורודה תהיה קרובה לתחנה שבה עוברים הקווים הרצויים.
2. כאשר מקבלים רשימת קווים במסכי חיפוש הקווים, אם יש נתוני מיקום לגבי קו מסויימים , מופיע לחצן אם האייקון של איפה בוס ומתחתיו כתוב "מיקומים". לחציה עליו, תציג את כל מסלול הקו עם התחנות ואת מיקומי כל האוטובוסים שנוסעים כרגע בקו הנבחר. כאשר מקליקים על אייקון של תחנה ספציפית, ניתן לראות את שם התחנה והזמן שבו צפוי לעבור בה האוטובוס הבא, זהו זמן אמת, לא מתוכנן.
3. מפת תכנון נסיעה - מפה זו היא מפת קו בודד, אך מופיעים בה עד שלושה קווים שמהווים את תכנון הנסיעה. במפה זו יופעי המסלולים והתחנות של כל קו, כמו כן יופיעו כל האוטובוסים שבדרך של כל הקווים. החשיבות של התצוגה הזו היא שניתן לראות ולהעריך אם ומתי יפגשו האוטובוסים באמת בתחנות ההחלפה. צריך לזכור שתכנון הנסיעה תמיד מבוסס על לו"ז מתוכנן, אך במציאות , לא תמיד כל האוטובוסים עומדים בזמנים. מפת האוטובוסים מאפשרת בזמן את להעריך ולבחור את התכנון המתאים ביותר.
זה כל מה שיש לי להסביר ולפרט בשלב זה.
אשמח לקבל שאלות או תגובות או ביקורות
תודה
מושיקו