חדשות סלולר

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

New member
מנהל
חדשות סלולר

חדשות סלולר
1. רכבת ישראל שיחררה אפליקציה רשמית ל- Windows Phone
http://www.windowsphone.com/he-il/store/app/רכבת-ישראל/8c80b474-0d0f-4da6-8f34-e784a3ad14e5

2. נשרד התחבורה עדכן את מערכת זמן אמת וכעת ניתן לראות באפליקציות השונות בלייב את מיקומם של האוטובוסים לאורך הקו. איפהבוס כבר יישם את העדכון החדש. אני בטוח שמושיקו יסביר טוב ממני.
 

נתנאל531

Well-known member
בקשר למשרד התחבורה

חדשות סלולר
1. רכבת ישראל שיחררה אפליקציה רשמית ל- Windows Phone
http://www.windowsphone.com/he-il/store/app/רכבת-ישראל/8c80b474-0d0f-4da6-8f34-e784a3ad14e5

2. נשרד התחבורה עדכן את מערכת זמן אמת וכעת ניתן לראות באפליקציות השונות בלייב את מיקומם של האוטובוסים לאורך הקו. איפהבוס כבר יישם את העדכון החדש. אני בטוח שמושיקו יסביר טוב ממני.
בקשר למשרד התחבורה
מה כל כל מסובך להכניס למערכת זמן האמת את רכבת ישראל, הרק"ל והמטרונית? הרי כל ה־3 מצויידות במערכות שליטה פנימיות, מדוע אין נתונים לציבור?
 

amitk83

New member
מטרונית יכנס בעתיד

בקשר למשרד התחבורה
מה כל כל מסובך להכניס למערכת זמן האמת את רכבת ישראל, הרק"ל והמטרונית? הרי כל ה־3 מצויידות במערכות שליטה פנימיות, מדוע אין נתונים לציבור?
מטרונית יכנס בעתיד
מטרונית יכנס בעתיד.

הבעיה זה לא רק שאין זמני אמת על אותם מפעילים אלא גם על מה שיש לא תמיד תואם את המצב בשטח ולא תמיד כל הקווים מופיעים במערכת (לדוגמא קו 208 שהוא קו לילה בין חיפה לנשר הוכנס לאחרונה)..

חייבת להעשות פה עבודה במקביל להכניס את כל הקווים הפעילים ברישיון למערכת ולשפר את נתוני זמן האמת.
 

benshap2

New member
מחזק לגבי רכבת ישראל

בקשר למשרד התחבורה
מה כל כל מסובך להכניס למערכת זמן האמת את רכבת ישראל, הרק"ל והמטרונית? הרי כל ה־3 מצויידות במערכות שליטה פנימיות, מדוע אין נתונים לציבור?
מחזק לגבי רכבת ישראל
זה כ"כ מעצבן
 

jarondl

New member
אני לא מושיקו, אבל אני אוסיף כמה פרטים

חדשות סלולר
1. רכבת ישראל שיחררה אפליקציה רשמית ל- Windows Phone
http://www.windowsphone.com/he-il/store/app/רכבת-ישראל/8c80b474-0d0f-4da6-8f34-e784a3ad14e5

2. נשרד התחבורה עדכן את מערכת זמן אמת וכעת ניתן לראות באפליקציות השונות בלייב את מיקומם של האוטובוסים לאורך הקו. איפהבוס כבר יישם את העדכון החדש. אני בטוח שמושיקו יסביר טוב ממני.
אני לא מושיקו, אבל אני אוסיף כמה פרטים
החל מיום חמישי 2014-01-23, כאשר השרתים של מפתחי האפליקציות מבקשים מידע על תחנה, הם מקבלים בחזרה את המיקום הנוכחי של האוטובוס, בנוסף למידע הקודם שהיה הזמן המשוער להגעה לתחנה.

מאחורי הקלעים, נכון לעכשיו חישוב זמן ההגעה המשוער נעשה על ידי המפעיל, ואמור לעבור לידי משרד התחבורה. לדעתי יש אפשרות לדיוק רב יותר על ידי ניצול חכם של מידע מצב התנועה של גוגל או וויז, בהתחשב ביחודיות של תח"צ (מת"צים נת"צים וכדומה).
 

amitk83

New member
למה וויז?

אני לא מושיקו, אבל אני אוסיף כמה פרטים
החל מיום חמישי 2014-01-23, כאשר השרתים של מפתחי האפליקציות מבקשים מידע על תחנה, הם מקבלים בחזרה את המיקום הנוכחי של האוטובוס, בנוסף למידע הקודם שהיה הזמן המשוער להגעה לתחנה.

מאחורי הקלעים, נכון לעכשיו חישוב זמן ההגעה המשוער נעשה על ידי המפעיל, ואמור לעבור לידי משרד התחבורה. לדעתי יש אפשרות לדיוק רב יותר על ידי ניצול חכם של מידע מצב התנועה של גוגל או וויז, בהתחשב ביחודיות של תח"צ (מת"צים נת"צים וכדומה).
למה וויז?
האוטובוסים משדרים למערכת את נקודות הנ.צ שלהם ולכן ככה אפשר לראות על המפה את המיקום המדויק. הבעיה שהמיקום המדויק שמגיע משרת ה ISR מגיע באינטרוול של 15 - 30 שניות. אני חושב שזה חייב להיות בבחירה על ידי המשתמש ולא נקבע על ידי משרד התחבורה .

בנוסף אם יש כמה אוטובוסים של אותו קו ניתן לראות אותם בכמה רשומות (שורות)

זה חלק מהשינוי שאני יודע. מושיקו ידע יותר טוב ממני
 
הכוונה שלו היא שוויז מראה את מצב התנועה

למה וויז?
האוטובוסים משדרים למערכת את נקודות הנ.צ שלהם ולכן ככה אפשר לראות על המפה את המיקום המדויק. הבעיה שהמיקום המדויק שמגיע משרת ה ISR מגיע באינטרוול של 15 - 30 שניות. אני חושב שזה חייב להיות בבחירה על ידי המשתמש ולא נקבע על ידי משרד התחבורה .

בנוסף אם יש כמה אוטובוסים של אותו קו ניתן לראות אותם בכמה רשומות (שורות)

זה חלק מהשינוי שאני יודע. מושיקו ידע יותר טוב ממני
הכוונה שלו היא שוויז מראה את מצב התנועה
שילוב המידע של מיקום האוטובוס ממשרד התחבורה, יחד עם מצב הפקקים ומהירות הנסיעה מווייז. יאפשר הערכה מדוייקת יותר של זמן הגעה לתחנה
 

טשאפק 2

New member
זה מידע מהמערכת עצמה יכול להספיק

הכוונה שלו היא שוויז מראה את מצב התנועה
שילוב המידע של מיקום האוטובוס ממשרד התחבורה, יחד עם מצב הפקקים ומהירות הנסיעה מווייז. יאפשר הערכה מדוייקת יותר של זמן הגעה לתחנה
זה מידע מהמערכת עצמה יכול להספיק
ברוב קטעי הדרך המעניינים יהיו אוטובוסים אחרים, ווממיקומם יהיה אפשר ללמוד על מצב הדרך בקטעים שלפני האוטובוס.

וויז לא נותן תמונה נכונה של המצב בנת"צים, למשל.
 

jarondl

New member
נכון, לכן רשמתי את הסייג בהודעתי

זה מידע מהמערכת עצמה יכול להספיק
ברוב קטעי הדרך המעניינים יהיו אוטובוסים אחרים, ווממיקומם יהיה אפשר ללמוד על מצב הדרך בקטעים שלפני האוטובוס.

וויז לא נותן תמונה נכונה של המצב בנת"צים, למשל.
נכון, לכן רשמתי את הסייג בהודעתי
כמו שרשמתי בהודעתי:
" בהתחשב ביחודיות של תח"צ (מת"צים נת"צים וכדומה). "

עם כל הכבוד לכמות הנתונים של משרד התחבורה, היא עדיין די דלה, פשוט מכיוון שבהרבה דרכים יש הרבה יותר מכוניות פרטיות מאוטובוסים.

מה שאמרתי הוא דבר כזה:
הנתונים שיש לנו:
1. מיקום האוטובוס הנוכחי
2. מיקום של עוד אוטובוסים במערכת
3. מידע תחבורתי מגוגל ומווויז
4. הלו"ז המתוכנן

מה שאנחנו רוצים לדעת:
- מ בהתחשב ביחודיות של תח"צ (מת"צים נת"צים וכדומה). תי יגיע האוטובוס לתחנה.

נכון להיום, משתמשים רק ב 1 וב 4 כדי להסיק את זמן ההגעה.
כלומר אינטרפולציה שמבוססת על "איפה היה האוטובוס אם היה עומד בלוז".
אני מציע להתחשב ב3, ואתה הוספת את 2,
לחישוב האינטרפולטיבי. למשל, לבדוק את הקורלציה בין עומס בקטע לבין מהירות האוטובוסים, ולהוסיף את העומס למודל.
 

טשאפק 2

New member
כן, וייז יכול לעזור בייחוד לפקק לא צפוי

נכון, לכן רשמתי את הסייג בהודעתי
כמו שרשמתי בהודעתי:
" בהתחשב ביחודיות של תח"צ (מת"צים נת"צים וכדומה). "

עם כל הכבוד לכמות הנתונים של משרד התחבורה, היא עדיין די דלה, פשוט מכיוון שבהרבה דרכים יש הרבה יותר מכוניות פרטיות מאוטובוסים.

מה שאמרתי הוא דבר כזה:
הנתונים שיש לנו:
1. מיקום האוטובוס הנוכחי
2. מיקום של עוד אוטובוסים במערכת
3. מידע תחבורתי מגוגל ומווויז
4. הלו"ז המתוכנן

מה שאנחנו רוצים לדעת:
- מ בהתחשב ביחודיות של תח"צ (מת"צים נת"צים וכדומה). תי יגיע האוטובוס לתחנה.

נכון להיום, משתמשים רק ב 1 וב 4 כדי להסיק את זמן ההגעה.
כלומר אינטרפולציה שמבוססת על "איפה היה האוטובוס אם היה עומד בלוז".
אני מציע להתחשב ב3, ואתה הוספת את 2,
לחישוב האינטרפולטיבי. למשל, לבדוק את הקורלציה בין עומס בקטע לבין מהירות האוטובוסים, ולהוסיף את העומס למודל.
כן, וייז יכול לעזור בייחוד לפקק לא צפוי
בקטע דרך פנוי יחסית.

בפקקים של יומיום, למשל בכניסה לירושלים או בדרך נמיר, תמיד יהיה אוטובוס אחד או שניים שתקוע עם האחרים, ודי מכך כדי להסיק די במדויק מה המהירות הממוצעת.
 

jarondl

New member
נכון עכשיו יש כמה רשומות לכל קו

למה וויז?
האוטובוסים משדרים למערכת את נקודות הנ.צ שלהם ולכן ככה אפשר לראות על המפה את המיקום המדויק. הבעיה שהמיקום המדויק שמגיע משרת ה ISR מגיע באינטרוול של 15 - 30 שניות. אני חושב שזה חייב להיות בבחירה על ידי המשתמש ולא נקבע על ידי משרד התחבורה .

בנוסף אם יש כמה אוטובוסים של אותו קו ניתן לראות אותם בכמה רשומות (שורות)

זה חלק מהשינוי שאני יודע. מושיקו ידע יותר טוב ממני
נכון עכשיו יש כמה רשומות לכל קו
ממה שאני ראיתי בנסיונותי, המיקום המדויק נקבע רק בדקות שלמות, וגם אז לא תמיד הכי מעודכן. למשל שלחתי בקשה ב 9:51:44. לחלק מהתשובות היה זמן רישום של 9:51:00 ולמיעוט זמנים כמו 9:49:00
אבל תמיד דקות עגולות. אבהיר שלא עשיתי בדיקה מתוחכמת או ממושכת, רק כמה שאילתות.

אגיב על וויז בהמשך השרשור
 

Moshe Shitrit

New member
כפי שכבר צוין

חדשות סלולר
1. רכבת ישראל שיחררה אפליקציה רשמית ל- Windows Phone
http://www.windowsphone.com/he-il/store/app/רכבת-ישראל/8c80b474-0d0f-4da6-8f34-e784a3ad14e5

2. נשרד התחבורה עדכן את מערכת זמן אמת וכעת ניתן לראות באפליקציות השונות בלייב את מיקומם של האוטובוסים לאורך הקו. איפהבוס כבר יישם את העדכון החדש. אני בטוח שמושיקו יסביר טוב ממני.
כפי שכבר צוין
החל מה 26 לינואר משרד התחבורה הנגיש את המידע לגבי מיקום האוטובוסים.

ובכן, זו אמירה כללית כי יש הרבה מאד אוטובוסים שהמשרד לא מספק את המידע לגבי מיקומם, בואו נקווה שזה זמני ועם הזמן יוכנסו כל הקווים.

כרגע יש בעיה עקרית והיא שהמידע היה אמור לכלול מזהה לאוטובוס או לנסיעה, כך שיהיה אפשר להפריד את המיקומים השונים לנסיעות שונות.

כרגע המידע רק כולל זמנים וקואורדינטות ושם דבר לא מבטיח שהמידע לא כולל מידע כפול, שזה אומר, אותו אוטובוס מופיע בו זמנית בשני מקומות שונים ואז הוא מופיע כשני אוטובוסים שונים.

בעיה נוספת היא שלא ברור ממתי המידע., הכוונה, כאשר מקבלים קואורדינטות ממשרד התחבורה, הם מציינים את הזמן שבו הם רשמו את המידע אך לא למתי הוא נכון. ולכן זיהיתי לא מעט מקרים שבו המידע שמתקבל ברגע מסוים, היה נכון ל5 דקות או 10 דקות קודם, מה שכמובן מוציא את כל העוקץ מהשיפור שהם ביצעו.

אני כמובן כתבתי להם, אך הם דחים אותי ולא מגיבים מכיוון שלא מילאתי דוח מסודר באתר שלהם.

בכל מקרה, בקשר לרעיונות השונים:
1. כרגע, לפי נתונים שמתקבלים, האפליקציות לא יכולות לבצע חישובים ותחזיות באופן עצמאי כי אין להם יכולת לזהות נסיעות ולכן לא ניתן לחשב מהירויות. ועד אשר לא יספקו מזהה נסיעה או מזהה אוטובוס, נסתפק רק בזמנים שהם מספקים לנו.
2. אני אישית הייתי מעביר את המשקל מההסכלות על הערכת הזמנים שלהם להסתכלום על המפה ולראות איפה באמת האוטובוס נמצא ומה קצב התנועה שלו. רוב האנשים יודעים ממילא מה הקצב בין התחנות השונות, כך שהידיעה איפה האוטובוס נמצא בדקה האחרונה, יכולה להיות מספקת.
3. בנוסף, ניתן לראות לא רק את מיקום האוטובוס הבא, אלה לראות האם יש עוד אוטובוסים בדרך והיכן הם נמצאים, מה שמקטין עוד יותר את התלות בחישובי הזמן.
4. לא ניתן להגדיל את תדירות רענון הזמנים וגם אין לזה חשיבות. תדירות הרענון של המיקום היא נתונה והיא בקצב של אחת ל 15-30 שניות מן הסתם. אין שום משמעות לרענון של פעם בשניה או שתיים וזה לא משנה. צריך לקחת בחשבון שרמת הדיוק של המידע צריכה להיות בסביבות דקה או שתיים ולו רק בגלל שלא מדובר פה במטוסים שטסים בקווים ישירים ולא נעצרים ברמזורים. רעמון של פעם בחצי דקה או דקה הוא מספיק טוב.


ספציפית לגבי איפה בוס:

המקום הכי נוח לראות את מיקומי האוטובוסים זה דווקא באתר ולא באפליקציה. באתר רואים את האוטובוסים על מפה גדולה וזמן התגובה במחשב הוא הרבה יותר מהיא מאשר בטלפונים הסלולריים.

ניתן לראות מיקומי אוטובוסים בשלושה אופנים שונים:

1. במפת התחנות - מופיעה נקודה ורודה באמצע המסך. כאשר מזיזים את המפה, המערכת תציג את כל האוטובוסים שאמורים לעבור בתחנות סביב הנקודה הורודה בשעה הקרובה. כך שמי שרוצה לראות קווים ספצפיים, צריך למקם את המפה כך שהנקודה הורודה תהיה קרובה לתחנה שבה עוברים הקווים הרצויים.

2. כאשר מקבלים רשימת קווים במסכי חיפוש הקווים, אם יש נתוני מיקום לגבי קו מסויימים , מופיע לחצן אם האייקון של איפה בוס ומתחתיו כתוב "מיקומים". לחציה עליו, תציג את כל מסלול הקו עם התחנות ואת מיקומי כל האוטובוסים שנוסעים כרגע בקו הנבחר. כאשר מקליקים על אייקון של תחנה ספציפית, ניתן לראות את שם התחנה והזמן שבו צפוי לעבור בה האוטובוס הבא, זהו זמן אמת, לא מתוכנן.

3. מפת תכנון נסיעה - מפה זו היא מפת קו בודד, אך מופיעים בה עד שלושה קווים שמהווים את תכנון הנסיעה. במפה זו יופעי המסלולים והתחנות של כל קו, כמו כן יופיעו כל האוטובוסים שבדרך של כל הקווים. החשיבות של התצוגה הזו היא שניתן לראות ולהעריך אם ומתי יפגשו האוטובוסים באמת בתחנות ההחלפה. צריך לזכור שתכנון הנסיעה תמיד מבוסס על לו"ז מתוכנן, אך במציאות , לא תמיד כל האוטובוסים עומדים בזמנים. מפת האוטובוסים מאפשרת בזמן את להעריך ולבחור את התכנון המתאים ביותר.


זה כל מה שיש לי להסביר ולפרט בשלב זה.

אשמח לקבל שאלות או תגובות או ביקורות

תודה

מושיקו
 

jarondl

New member
דווקא יש שדה שנקרא OriginAimedDepartureTime

כפי שכבר צוין
החל מה 26 לינואר משרד התחבורה הנגיש את המידע לגבי מיקום האוטובוסים.

ובכן, זו אמירה כללית כי יש הרבה מאד אוטובוסים שהמשרד לא מספק את המידע לגבי מיקומם, בואו נקווה שזה זמני ועם הזמן יוכנסו כל הקווים.

כרגע יש בעיה עקרית והיא שהמידע היה אמור לכלול מזהה לאוטובוס או לנסיעה, כך שיהיה אפשר להפריד את המיקומים השונים לנסיעות שונות.

כרגע המידע רק כולל זמנים וקואורדינטות ושם דבר לא מבטיח שהמידע לא כולל מידע כפול, שזה אומר, אותו אוטובוס מופיע בו זמנית בשני מקומות שונים ואז הוא מופיע כשני אוטובוסים שונים.

בעיה נוספת היא שלא ברור ממתי המידע., הכוונה, כאשר מקבלים קואורדינטות ממשרד התחבורה, הם מציינים את הזמן שבו הם רשמו את המידע אך לא למתי הוא נכון. ולכן זיהיתי לא מעט מקרים שבו המידע שמתקבל ברגע מסוים, היה נכון ל5 דקות או 10 דקות קודם, מה שכמובן מוציא את כל העוקץ מהשיפור שהם ביצעו.

אני כמובן כתבתי להם, אך הם דחים אותי ולא מגיבים מכיוון שלא מילאתי דוח מסודר באתר שלהם.

בכל מקרה, בקשר לרעיונות השונים:
1. כרגע, לפי נתונים שמתקבלים, האפליקציות לא יכולות לבצע חישובים ותחזיות באופן עצמאי כי אין להם יכולת לזהות נסיעות ולכן לא ניתן לחשב מהירויות. ועד אשר לא יספקו מזהה נסיעה או מזהה אוטובוס, נסתפק רק בזמנים שהם מספקים לנו.
2. אני אישית הייתי מעביר את המשקל מההסכלות על הערכת הזמנים שלהם להסתכלום על המפה ולראות איפה באמת האוטובוס נמצא ומה קצב התנועה שלו. רוב האנשים יודעים ממילא מה הקצב בין התחנות השונות, כך שהידיעה איפה האוטובוס נמצא בדקה האחרונה, יכולה להיות מספקת.
3. בנוסף, ניתן לראות לא רק את מיקום האוטובוס הבא, אלה לראות האם יש עוד אוטובוסים בדרך והיכן הם נמצאים, מה שמקטין עוד יותר את התלות בחישובי הזמן.
4. לא ניתן להגדיל את תדירות רענון הזמנים וגם אין לזה חשיבות. תדירות הרענון של המיקום היא נתונה והיא בקצב של אחת ל 15-30 שניות מן הסתם. אין שום משמעות לרענון של פעם בשניה או שתיים וזה לא משנה. צריך לקחת בחשבון שרמת הדיוק של המידע צריכה להיות בסביבות דקה או שתיים ולו רק בגלל שלא מדובר פה במטוסים שטסים בקווים ישירים ולא נעצרים ברמזורים. רעמון של פעם בחצי דקה או דקה הוא מספיק טוב.


ספציפית לגבי איפה בוס:

המקום הכי נוח לראות את מיקומי האוטובוסים זה דווקא באתר ולא באפליקציה. באתר רואים את האוטובוסים על מפה גדולה וזמן התגובה במחשב הוא הרבה יותר מהיא מאשר בטלפונים הסלולריים.

ניתן לראות מיקומי אוטובוסים בשלושה אופנים שונים:

1. במפת התחנות - מופיעה נקודה ורודה באמצע המסך. כאשר מזיזים את המפה, המערכת תציג את כל האוטובוסים שאמורים לעבור בתחנות סביב הנקודה הורודה בשעה הקרובה. כך שמי שרוצה לראות קווים ספצפיים, צריך למקם את המפה כך שהנקודה הורודה תהיה קרובה לתחנה שבה עוברים הקווים הרצויים.

2. כאשר מקבלים רשימת קווים במסכי חיפוש הקווים, אם יש נתוני מיקום לגבי קו מסויימים , מופיע לחצן אם האייקון של איפה בוס ומתחתיו כתוב "מיקומים". לחציה עליו, תציג את כל מסלול הקו עם התחנות ואת מיקומי כל האוטובוסים שנוסעים כרגע בקו הנבחר. כאשר מקליקים על אייקון של תחנה ספציפית, ניתן לראות את שם התחנה והזמן שבו צפוי לעבור בה האוטובוס הבא, זהו זמן אמת, לא מתוכנן.

3. מפת תכנון נסיעה - מפה זו היא מפת קו בודד, אך מופיעים בה עד שלושה קווים שמהווים את תכנון הנסיעה. במפה זו יופעי המסלולים והתחנות של כל קו, כמו כן יופיעו כל האוטובוסים שבדרך של כל הקווים. החשיבות של התצוגה הזו היא שניתן לראות ולהעריך אם ומתי יפגשו האוטובוסים באמת בתחנות ההחלפה. צריך לזכור שתכנון הנסיעה תמיד מבוסס על לו"ז מתוכנן, אך במציאות , לא תמיד כל האוטובוסים עומדים בזמנים. מפת האוטובוסים מאפשרת בזמן את להעריך ולבחור את התכנון המתאים ביותר.


זה כל מה שיש לי להסביר ולפרט בשלב זה.

אשמח לקבל שאלות או תגובות או ביקורות

תודה

מושיקו
דווקא יש שדה שנקרא OriginAimedDepartureTime
שנותן את השעה שבה האוטובוס תוכנן לצאת מתחנת המוצא.
ברוב המקרים זה מזהה חד-חד-ערכי של הנסיעה.

אמנם לא מסודר כמו VehicleRef, אבל לדעתי נותן את המידע הדרוש.
 

Moshe Shitrit

New member
אתה צודק ואכן

דווקא יש שדה שנקרא OriginAimedDepartureTime
שנותן את השעה שבה האוטובוס תוכנן לצאת מתחנת המוצא.
ברוב המקרים זה מזהה חד-חד-ערכי של הנסיעה.

אמנם לא מסודר כמו VehicleRef, אבל לדעתי נותן את המידע הדרוש.
אתה צודק ואכן
זה מה שאני עושה בפועל, אחרת באמת הייתי מציג יותר מידי אוטובוסים, אבל, כמו שכבר ציינת הפוסט אחר שלך, מידע הזמן הוא ברזולוציה של דקות, וגם לא ברור האם הזמן הזה הוא חד חד ערכי. מה קורה כשסדרן מחליט להוציא שני אוטובוסים ביחד ?

לגופו של עניין, זה עקום, אם יש שדה שמתאר נסיעה, צריך להשתמש בו. זה שאנחנו כמפתחים, מוצאים מעקפים, לא פותר את המתכננים של המערכת מהפעלת מה שיש להם בתוך הקופסא בראש.

באותו עניין, ההם מספקים שלושה זמנים לאותה תחנה, והרי רק הגיוני שכל זמן יהיה שייך לנסיעה אחרת. גם כאן, לך תדע לאיזה נסיעה לשייך כל זמן בכל תחנה. אז ברור שאנחנו נאלצים להתבסס על זמן היציאה ועל סדר הזמנים וכו וכו, אבל זה עקום.
אני כותב להם, אבל נראה לי שהם מתביישים לענות, שלא יחשפו במערומיהם.
 

cwen

New member
מה עוזר לי האתר כשאני עומדת בתחנת האוטובוס

כפי שכבר צוין
החל מה 26 לינואר משרד התחבורה הנגיש את המידע לגבי מיקום האוטובוסים.

ובכן, זו אמירה כללית כי יש הרבה מאד אוטובוסים שהמשרד לא מספק את המידע לגבי מיקומם, בואו נקווה שזה זמני ועם הזמן יוכנסו כל הקווים.

כרגע יש בעיה עקרית והיא שהמידע היה אמור לכלול מזהה לאוטובוס או לנסיעה, כך שיהיה אפשר להפריד את המיקומים השונים לנסיעות שונות.

כרגע המידע רק כולל זמנים וקואורדינטות ושם דבר לא מבטיח שהמידע לא כולל מידע כפול, שזה אומר, אותו אוטובוס מופיע בו זמנית בשני מקומות שונים ואז הוא מופיע כשני אוטובוסים שונים.

בעיה נוספת היא שלא ברור ממתי המידע., הכוונה, כאשר מקבלים קואורדינטות ממשרד התחבורה, הם מציינים את הזמן שבו הם רשמו את המידע אך לא למתי הוא נכון. ולכן זיהיתי לא מעט מקרים שבו המידע שמתקבל ברגע מסוים, היה נכון ל5 דקות או 10 דקות קודם, מה שכמובן מוציא את כל העוקץ מהשיפור שהם ביצעו.

אני כמובן כתבתי להם, אך הם דחים אותי ולא מגיבים מכיוון שלא מילאתי דוח מסודר באתר שלהם.

בכל מקרה, בקשר לרעיונות השונים:
1. כרגע, לפי נתונים שמתקבלים, האפליקציות לא יכולות לבצע חישובים ותחזיות באופן עצמאי כי אין להם יכולת לזהות נסיעות ולכן לא ניתן לחשב מהירויות. ועד אשר לא יספקו מזהה נסיעה או מזהה אוטובוס, נסתפק רק בזמנים שהם מספקים לנו.
2. אני אישית הייתי מעביר את המשקל מההסכלות על הערכת הזמנים שלהם להסתכלום על המפה ולראות איפה באמת האוטובוס נמצא ומה קצב התנועה שלו. רוב האנשים יודעים ממילא מה הקצב בין התחנות השונות, כך שהידיעה איפה האוטובוס נמצא בדקה האחרונה, יכולה להיות מספקת.
3. בנוסף, ניתן לראות לא רק את מיקום האוטובוס הבא, אלה לראות האם יש עוד אוטובוסים בדרך והיכן הם נמצאים, מה שמקטין עוד יותר את התלות בחישובי הזמן.
4. לא ניתן להגדיל את תדירות רענון הזמנים וגם אין לזה חשיבות. תדירות הרענון של המיקום היא נתונה והיא בקצב של אחת ל 15-30 שניות מן הסתם. אין שום משמעות לרענון של פעם בשניה או שתיים וזה לא משנה. צריך לקחת בחשבון שרמת הדיוק של המידע צריכה להיות בסביבות דקה או שתיים ולו רק בגלל שלא מדובר פה במטוסים שטסים בקווים ישירים ולא נעצרים ברמזורים. רעמון של פעם בחצי דקה או דקה הוא מספיק טוב.


ספציפית לגבי איפה בוס:

המקום הכי נוח לראות את מיקומי האוטובוסים זה דווקא באתר ולא באפליקציה. באתר רואים את האוטובוסים על מפה גדולה וזמן התגובה במחשב הוא הרבה יותר מהיא מאשר בטלפונים הסלולריים.

ניתן לראות מיקומי אוטובוסים בשלושה אופנים שונים:

1. במפת התחנות - מופיעה נקודה ורודה באמצע המסך. כאשר מזיזים את המפה, המערכת תציג את כל האוטובוסים שאמורים לעבור בתחנות סביב הנקודה הורודה בשעה הקרובה. כך שמי שרוצה לראות קווים ספצפיים, צריך למקם את המפה כך שהנקודה הורודה תהיה קרובה לתחנה שבה עוברים הקווים הרצויים.

2. כאשר מקבלים רשימת קווים במסכי חיפוש הקווים, אם יש נתוני מיקום לגבי קו מסויימים , מופיע לחצן אם האייקון של איפה בוס ומתחתיו כתוב "מיקומים". לחציה עליו, תציג את כל מסלול הקו עם התחנות ואת מיקומי כל האוטובוסים שנוסעים כרגע בקו הנבחר. כאשר מקליקים על אייקון של תחנה ספציפית, ניתן לראות את שם התחנה והזמן שבו צפוי לעבור בה האוטובוס הבא, זהו זמן אמת, לא מתוכנן.

3. מפת תכנון נסיעה - מפה זו היא מפת קו בודד, אך מופיעים בה עד שלושה קווים שמהווים את תכנון הנסיעה. במפה זו יופעי המסלולים והתחנות של כל קו, כמו כן יופיעו כל האוטובוסים שבדרך של כל הקווים. החשיבות של התצוגה הזו היא שניתן לראות ולהעריך אם ומתי יפגשו האוטובוסים באמת בתחנות ההחלפה. צריך לזכור שתכנון הנסיעה תמיד מבוסס על לו"ז מתוכנן, אך במציאות , לא תמיד כל האוטובוסים עומדים בזמנים. מפת האוטובוסים מאפשרת בזמן את להעריך ולבחור את התכנון המתאים ביותר.


זה כל מה שיש לי להסביר ולפרט בשלב זה.

אשמח לקבל שאלות או תגובות או ביקורות

תודה

מושיקו
מה עוזר לי האתר כשאני עומדת בתחנת האוטובוס
ומנסה להחליט אם לעלות על קו 160 שהגיע עכשיו, או להמתין לקו 58 שמתוכנן להגיע תוך שלוש דקות אך יביא אותי ישר לדרך נמיר ויחסוך לי המון הליכה? (כן, קרה היום בבוקר).

ועוד לא הצלחתי לראות את תצוגת האוטובוסים דרך האפליקציה.
 

Moshe Shitrit

New member
נכון לכרגע

מה עוזר לי האתר כשאני עומדת בתחנת האוטובוס
ומנסה להחליט אם לעלות על קו 160 שהגיע עכשיו, או להמתין לקו 58 שמתוכנן להגיע תוך שלוש דקות אך יביא אותי ישר לדרך נמיר ויחסוך לי המון הליכה? (כן, קרה היום בבוקר).

ועוד לא הצלחתי לראות את תצוגת האוטובוסים דרך האפליקציה.
נכון לכרגע
תצוגת המפה של האוטובוסים היא מאד איטית על אייפון 4, ולכן אני מציין שהתצוגה באתר היא מהירה, וזאת על מנת לקבל תחושה של המידע שהמערכת מספקת.

אני כרגע עובד על התאמת המידע החדש למפות ה native שבתוך האפליקציות, ואז התצוגה תהיה יותר מהירה ויותר נוחה.

עם זאת, אני לא מבין למה את לא מצליחה לראות את תצוגת האוטובוסים באפליקציה. תנסי לבצע זום אאוט על המפה כך שהיא תציג שטח רחב יותר. אני בודק את התצוגה והפונקציונאליות על אייפון 3GS ועל אייפון 4, וזה עובד טוב (איטי, אבל טוב).

אם עדיין את לא מצליחה לראות את האוטובוסים, ספקי לי קצת יותר פרטים ואני אבדוק לעומק.
 

cwen

New member
אני פשוט לא רואה אותם בכלל

נכון לכרגע
תצוגת המפה של האוטובוסים היא מאד איטית על אייפון 4, ולכן אני מציין שהתצוגה באתר היא מהירה, וזאת על מנת לקבל תחושה של המידע שהמערכת מספקת.

אני כרגע עובד על התאמת המידע החדש למפות ה native שבתוך האפליקציות, ואז התצוגה תהיה יותר מהירה ויותר נוחה.

עם זאת, אני לא מבין למה את לא מצליחה לראות את תצוגת האוטובוסים באפליקציה. תנסי לבצע זום אאוט על המפה כך שהיא תציג שטח רחב יותר. אני בודק את התצוגה והפונקציונאליות על אייפון 3GS ועל אייפון 4, וזה עובד טוב (איטי, אבל טוב).

אם עדיין את לא מצליחה לראות את האוטובוסים, ספקי לי קצת יותר פרטים ואני אבדוק לעומק.
אני פשוט לא רואה אותם בכלל
הוא לא מציג לי שום אוטובוסים. ראיתי אותם באתר, אבל לא בטלפון.

עכשיו למשל הפעלתי את האפליקציה, לחצתי על "מפת תחנות", עשיתי זום אאוט, הזזתי את המפה כדי שתהיה לי כל שכונת רמת החייל, ואני רואה רק תחנות. קשה לי להאמין שאין כרגע אפילו אוטובוס אחד בכל רמת החייל כולל ראול וולנברג.
אולי אני מסתכלת במקום הלא נכון?
 

Moshe Shitrit

New member
אני מבין את הבעיה

אני פשוט לא רואה אותם בכלל
הוא לא מציג לי שום אוטובוסים. ראיתי אותם באתר, אבל לא בטלפון.

עכשיו למשל הפעלתי את האפליקציה, לחצתי על "מפת תחנות", עשיתי זום אאוט, הזזתי את המפה כדי שתהיה לי כל שכונת רמת החייל, ואני רואה רק תחנות. קשה לי להאמין שאין כרגע אפילו אוטובוס אחד בכל רמת החייל כולל ראול וולנברג.
אולי אני מסתכלת במקום הלא נכון?
אני מבין את הבעיה
יתכן וזה לא ברור מספיק, אבל בחלק התחתון של התפריט יש לחצן בצבע כתום שעליו רשום "אוטובוסים על המפה". נראה שזה לא ברור מספיק שמדובר בלחצן. אני אשנה את הטקסט.

בכל מקרה, זב לחצן ולחיצה עליו תציג את האוטובוסים והתחנות.

מצטער

מושיקו
 

cwen

New member
אה, עכשיו אני רואה

אני מבין את הבעיה
יתכן וזה לא ברור מספיק, אבל בחלק התחתון של התפריט יש לחצן בצבע כתום שעליו רשום "אוטובוסים על המפה". נראה שזה לא ברור מספיק שמדובר בלחצן. אני אשנה את הטקסט.

בכל מקרה, זב לחצן ולחיצה עליו תציג את האוטובוסים והתחנות.

מצטער

מושיקו
אה, עכשיו אני רואה
וזה מזכיר לי שרציתי לכתוב לך בפייסבוק ושכחתי, אתה חושב שזה אפשרי לעשות על מספר הקו חיווי של כיוון הנסיעה?
 

Moshe Shitrit

New member
יש בעיה מבחינת ממקום

אה, עכשיו אני רואה
וזה מזכיר לי שרציתי לכתוב לך בפייסבוק ושכחתי, אתה חושב שזה אפשרי לעשות על מספר הקו חיווי של כיוון הנסיעה?
יש בעיה מבחינת ממקום
גם ככה העירו לי שהאייקון גדול מידי. אבל בכל מקרה, כשלוחצים על האייקון של קו מסויים, הוא מציג popup שמראה את הכיוון ואת זמן העדכון האחרון של המיקום.

אני חושב שבמגבלות של גודלי המסך, זה הכי אופטימלי, גם אם לא הכי טוב.

אגב, במחשב, כאשר מעבירים את העכבר מעל האייקון, זה מציג tooltip שמראה את הכיוון
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה