להתחיל בקטן
אחלק את תגובתי לשניים. יש שני דברים שתפסו אותי בהודעה שלך: האחד הוא תחושת חוסר הטעם שבחיים, והשני הוא החומות שאת בונה מסביב ולא נותנת להתקרב לאנשים. אתחיל מהראשון. אני חושב שזו אשליה שכולם מצאו את הטעם ואת דרכם בחיים ואת לא. לדעתי תחושת חוסר הטעם בחיים לא באמת קשורה ל"מסלול" בו אנשים נמצאים בחיים, וגם אנשים עם משפחה וילדים, או אנשים עם עיסוקים שכביכול משאירים יותר חותם (כמו שאמרת), מרגישים את חוסר הטעם. כשאנחנו ילדים תמיד בונים בנו ציפיות לחיים מאושרים, כשלמעשה ההורים שלנו, ושאר המבוגרים שהקיפו אותנו ומכרו לנו את הלוקש הזה, לא חיו באושר, וגם לא הכירו אף אחד שחי באושר. את חיה חיים "רגילים", שלא "קורה" בהם הרבה, ואת מרגישה שמשו לא בסדר. אבל לדעתי הכל בסדר. אלה החיים. איש חכם אחד פעם אמר לי שמה שאנחנו צריכים לעשות בחיים זה לצבור כמה שיותר "נקודות אושר", כלומר לעשות בחיים כמה שיותר דברים, מקצרי טווח ועד ארוכי טווח (באיזון נכון), שגורמים לנו להרגיש טוב, וזה הכל. ומכאן זה הופך למשהו נקודתי. האם נחמד לך לעבוד במה שאת עובדת? אם לא, אולי אפשר לחשוב על להתפח לאנשהו בכיוון הזה. את רוצה להיפתח לאנשים - נהדר, תנסי להתקדם בכיוון הזה (עוד על כך בהמשך). אל תזלזלי גם בדברים קטנים יותר, כי גם הם מעניקים לנו נקודות אושר ובהם קל יותר לעשות שינויים. אני לא יודע מה את אוהבת, אבל אני מתכוון דברים כמו ספורט, תיאטרון, ספרים, כל אלה מעניקים נקודות אושר. אז תתחילי בקטן, והתוצאות מורגשות לאורך זמן. ולגבי להיפתח בפני אנשים - זה החלק הקשה, כי בד"כ מה שעוצר אותנו מלהיפתח לפני אנשים הם דברים עמוקים שקשה להתגבר עליהם. כאן אולי שווה לשקול טיפול פסיכולוגי. וברכותיי על כך שעשית צעד ונפתחת לפנינו, אולי זה אפילו ייגמר באיזו חלקיק של נקודת אושר, אה? וכרגיל אני מוסיף - שכתבתי רק על איך שאני מבין את הדברים ויכול להיות שזה לא בכיוון, כי מה אני יודע בכלל?