חדשה ונואשת

פולי211

New member
חדשה ונואשת

היי בנות, אף פעם לא הייתי בפורום, אני חייבת למצוא מישהי עם בעיה כמו שלי... יש לי אנדומטריוזיס שנמצא בין היתר גם ליד השלפוחית, כל פעם שאני מקבלת מחזור יש לי כאבי תופת במיוחד במתן שתן, אני ממש רואה כוכבים מרוב כאב.לא יודעת מה לעשות רוצה להיכנס להריון, האם כדאי לעבור הניתוח?או עדיף לנסות להיכנס להריון ככה? בבקשה כל תשובה תעזור לי
 

זואילי

New member
ברוכה הבאה ../images/Emo140.gif

היכן את מטופלת/ מי איתר שיש אנדו ליד השלפוחית? איזה בדיקות עשית? מציעה לך ללכת לייעוץ במרפאת האנדו בתה"ש, אם טרם היית שם. כמו כן, לנסות לאתר (בנות - עזרתכן היכן הוא עובד היום) את ד"ר נאדו שעד לא מזמן היה בצוות המייעץ ואף ניתח אנדואיות עם מעורבות אורולוגית בתה"ש. בתור מישהי שהיה לה מוקד אנדו שחדר לשלפוחית והצריך הוצאתו עם כריתה חלקית של השלפוחית ותפירתה מחדש ועל הדרך הצילו לי את האורטרים והכליות (וכל זה בלי שהיו לי תופעות של כאבים ספציפיים שם טרם הניתוח) - לא לזלזל בזה ולעשות את כל הבדיקות הנדרשות ואצל הרופאים שיש להם נסיון בתחום. ואם יש צורך בניתוח אז לעשות את זה לפני הנסיונות להרות (לדעתי האישית בלבד, כמובן.)
 

פולי211

New member
תודה ושאלות נוספפות

קודם כל המון תודה על התגובה גילו לי על האנדו לפני שנתיים בערך אחרי שהריצו אותי מגניקולוג לאורולוג כי לא הבינו למה יש לי כאבים במתן השתן. הגעתי בסופו של דבר לתל השומר שם סוריאנו ושיינמן אכן חשבו שיש לי אנדו ואף הרגישו בבדיקה גניקולוגית רגילה מוקד נוסף מאז בלעתי גלולות רצוף בלי לקבל עפ|י הנחייתם וכיוון שלפני חצי שנה התחתנתי ואני רוצה להרות הפסקתי עם הגלולות יש חילקוי דעות באם לבצע הניתוח ואז לנסות להרות לבין להיכנס להריון ללא ניתוח אני נורא מתוסכלת ולא יודעת מה כדאי, כל אחד אומר משהו אחר, אני גם מפחדת שהניתוח יפגע לי בסיכוי להרות מי ניתח אותך? האם גם לך היו כאבי תופת במתן שתן? איך עבר הניתוח? היה קשה/קל וההחלמה? האם הרית? סליחה על כל השאלות אני פשוט מתרגשת מכך שיש מישהי שמבינה ומכירה הבעיה כל ה]ורום הזה ממש חדש לי תודה מראש
 

זואילי

New member
בשביל זה אנחנו פה ../images/Emo24.gif

נכון. יש חילוקי דעות בעניין הניתוח - לפני או אחרי הריון. השיקול שהנחה אותי הוא עד כמה הייתה לי פגיעה באיכות החיים. כשהגעתי למרפאת האנדו הייתי בפעם הראשונה בחיי נטולת גלולות במשך חצי שנה. הגעתי על ארבע. במצב נוראי. מי שהרים אותי על הרגליים מתחתית השאול זה ד"ר סוריאנו. הוא זה שניתח אותי. לא היו לי כאבי תופת במתן שתן. התופעות של כאבים באיזור הספציפי הזה היו אך ורק בזמן ווסת. בכל שאר הזמן היו כאבים אחרים. לכן לא ידעתי על המעורבות שהייתה לי. זה התגלה רק במישוש ובכל מיני אולטרסאונדים. בניתוח ראו את חומרת המעורבות האורולוגית. היו לי תופעות אחרות שקשורות במתן שתן אבל הייתי בטוחה שככה זה..כי ככה התרגלתי
הניתוח שלי היה ארוך (6 שעות. אבל העבודה הרבה הייתה גם על כל מה שהתגלה חוץ מהשלפוחית). לי זה היה לא פשוט בכלל אבל הרבה יותר פשוט מהיום יום שלי טרם הניתוח. ולפיכך ההחלמה שלי הייתה מצויינת, מהירה ועם כאבים שעבורי היו כאין וכאפס לעומת הכאבים שהכרתי במשך 17 השנים שלא טופלתי. מה שכן, הייתי מאשפזת 9 ימים, ומתוכם הייתי שבוע עם קטטר כי עוצבה לי שלפוחית חדשה. תקופה ארוכה (יחסית) אחרי הניתוח התחלתי בטיפולי IVF וטרם הריתי.
 

פולי211

New member
שוב שאלות ותודה

מתי עשית הניתוח? האם טיפולי IVF הכרחיים ? זה לכל אחת שיש אנדו?
 

זואילי

New member
ביוני 2007

לי IVF היה הכרחי כשבחרתי לבדוק את מצב הפוריות שלי, כי יש לי הידרוסלפינגס (חצוצרה סתומה) וכי ממש לא רציתי "לבזבז" את זמני בהזרעות (טוב, רציתי אבל עשיתי צילום רחם ישר כשהגעתי לרופא הפריון לפתוח תיק וראיתי שאין מנוס מ IVF). שום דבר הוא לא הכרחי. זה תלוי במצב הגופני שלך בלבד וברצונך. מה שכן, זה מעלה את סיכויי ההצלחה ברוב המקרים.
 

פולי211

New member
צילום רחם

יש לי תור בשלישי לצילום רחם, האם זה כואב? מה זה בדיוק IVF? סילחה על הבורות? עוד לא דיברו איתי על זה
 

זואילי

New member
פולי

את יכולה לעשות גוגל על צמד המילים צילום רחם, או לקרוא פה בפורום (או בפורום פוריות) ולראות שיש כל מיני חוויות לכל אישה מהבדיקה הזאת. לאחת זה כואב ולאחרת לא. לי זה לא היה נורא. היה מאוד לא נעים. IVF זו הפרייה חוץ גופית. אני חושבת שאת צריכה ללכת לייעוץ נוסף בתה"ש ולשאול אותם בנושא הריון ואולי ללכת במקביל גם לרופא פריון, אחד ממומלצי הפורום שלנו ולבקש דעה נוספת. כמובן שתקחי איתך את תוצאת צילום הרחם שתעשי. ומאוד מאוד ממליצה לך לקרוא את דפי הפורום והטאגליינס וכל הלינקים שפה. זה גם יעזור לך מול הרופאים המטפלים - לדבר באותה שפה, להבין אנדו מהו ולהבין מה הצעד הבא.
 
אפשר להגיב על צילום רחם..?

עברתי לפני בערך חודש... האשה שהיתה לפני יצאה מהצילום כולה חיוכים מאוזן לאוזן "בנות!!! זה לא כואב כמו שאתן חושבות!!" אני לעומתה הוצאתי מהחדר על מיטה והתגלגלתי ישירות למיון... כואב..? זה תדעי רק אחרי הצילום
מה שכן- קיבלתי המלצה בפורום כאן ומעבירה אותה הלאה- לקחת אנטיביוטיקה לפני ואחרי הצילום (בנוסף למשכך כאבים), אמרו לי על סוג מסויים רק שלא זוכרת איזה...
 
|זהקחי כיסוי של דוקסילין 24 שעות לפני הצילום

בתור אחת שנמנעת מלהכניס לגוף מה שלא צריך כשזה מגיע להשפעות האנדו' על בדיקות למינהן אני ממליצה לך להיות מכוסה אנטיביוטית. אני מאלה שמזדהמת בקלות עם כל פעולה לכן תמיד אני "מתכסה" אנטיביוטית - הספיקה לי פעם אחת יותר מידי לחטוף זיהום ולהתאשפז עם אנט' לוריד. ברוכה הבאה אלינו
לגבי הריונות-יש בטאג סיפורי הריונות,את מוזמנת לקרוא שם אודות הריונות הפורום.
 

פולי211

New member
עברתי את זה....

הכאבים שיש לי מהאנדו הרבה יותר כואבים העיקר אני אחרי....
 
למעלה