חדשה ויש לי כמה שאלות אם אפשר..

אורחת1010

New member
חדשה ויש לי כמה שאלות אם אפשר..

1. האם פרופ' בורנשטיין מהצפון עושה מלבד סקירות גם מעקב הריון בסיכון באופן פרטי? 2. אני במעקב אצל רופא פרטי אך ממש לא מצליחה להתחבר אליו ואני יודעת שמקצועיות זה מעל הכל והוא טיפוס כזה אבל זה מאוד מקשה עליי. מלבד זאת, הוא לא נותן תחושה שאפשר להתקשר ולשאול שאלה במקרה בו מתעוררת בעיה (הוא אומר שאפשר להתקשר אבל אז כשאני מתקשרת הוא עונה בחוסר סבלנות ובשתי מילים). בנוסף, הוא מרפרף על הבדיקות ואומר שהכל בסדר כאשר תוצאות רבות ממש ממש לא בסדר ורק לאחר שהפניתי את תשומת ליבו אליהן, הוא אמר :"אהה..כן...תעשי כך וכך.." ואני אומרת לעצמי תתאפקי אבל אני לא מסוגלת כי אני משלמת הרבה כסף ומצפה למינימום של יחס או לפחות לקחת את ההריון הזה קצת יותר ברצינות.. אני במילא שבורה נפשית ונכנסתי להריון הזה אחרי שהבהירו לי שאני לוקחת סיכון על חיי שלי ואני אחרי שני אובדנים, אני לא עומדת בזה יותר. זה הסיכוי האחרון שלי, אני לא חושבת שאקח עוד פעם סיכון ואני חוששת שאני לא בידיים מספיק טובות. מה לעשות??? אני ממש חסרת אונים גם לא סיפרנו לאף אחד כי זו ממש ההתחלה ואין לי כוח להתמודד שוב עם הסביבה אם חלילה יקרה משהו לא טוב, כך שאני מרגישה ממש לבד בכל הסיפור הזה
 

אמאלה71

New member
מאוד מבינה אותך

גם אני מאוזור הצפון , אני חוויתי אובדן 1 ונולדה לי פגית בשבוע 29 שאובחנה עם CP . בהריון הנוכחי החלטתי לא לקחת סיכון וביקשתי המלצות וקבלתי המלצות על פרופ קופרמינץ שיושב בתל אביב , אבל עדיין שווה לי . גם אני לא סיפרתי לאף אחד כולל להורים , התחלנו לספר לאנשים כשנזקקנו לעזרה . אני כרגע בשמירה , וכל יום יש פחדים וחששות בייחוד כשמגיעים לשבוע הקרב שבו אירע האובדן . לגבי פרופ בורנשטיין , אני חושבת שהוא עושה בעיקר סקירות . אבל יש את ד"ר גוטרמן שיושב בקרית מוצקין , שמעתי שהוא נחמד , לא מכירה אותו אישית , כל השאר יושבים במדינת תל אביב . ( כמו שאומרים לי אנישים שאני מספרת להם שאני במעקב אצל רופא בתל אביב ) . שיהיה המון בהצלחה . יש לך את הפורום הזה ואת הפורום הריון לאחר אובדן , לי אישית מאוד עוזר ומעודד ברגעים קשים . אם תרצי לדבר , אשמח .
 

אורחת1010

New member
ואיך עובד המעקב אצל רופא מהמרכז?

כמה עולה פגישה? כל כמה זמן את נוסעת אליו? את מרגישה חופשי להתקשר אליו? את רק אצלו או במקביל גם עושה בדיקות בקופה? גם קשה לי רגשית ומקצועית לחזור למי ש"טיפל" בי (המרכאות משום שאם היו שומרים עליי קצת יותר, לא הייתי עוברת לידה מוקדמת. שיחררו אותי הביתה עם זיהום, כמות חלבון יפה מאוד בשתן, כל התפקודים שבדקו בכימיה היו לא טובים ובכל זאת הרופאים שיחררו. יום אחרי כבר קיבלתי צירים ויומיים אחרי ילדתי. אין ספק שגם אני הייתי תמימה ולא היה לי הידע שיש לי היום. לאחר מכן כששוחחתי עם אמהות אחרות, הן אמרו ובאלו המילים:"בי לא העזו לגעת ולשחרר כי הייתי מטופלת פרטי של רופא X " שהוא גם מנהל המחלקה. אז הבנתי איך הכל פועל ועצוב לי שלפחות עם חלק מהרופאים ובחלק מהמקומות זה עובד כך. אשמח לדבר גם..
 

אמאלה71

New member
מעקב

פניתי אליו לייעוץ אחרי האובדן והתרשמנו והחלטנו לעשות אצלו את המעקב . כשנכנסתי להריון קבעתי תור ונסעתי כל 5 שבועות , אחרי התפר נסעתי אליו לביקורת . עכשיו זה ירד לפעם ב-4 שבועות ואחרי זה הוא אמר שזה ירד לפעם בשבועיים .
 
באיזה קופה את?

תראי- רופאים פרטיים טובים בד"כ מאוד עמוסים כי הם גם עובדים בבתי חולים. ומצד שני אני תמיד שואלת את הרופא שלי אם יש לו דקה ואם הוא אומר שכן אז אני מרגישה חופשי לשאול.... לגבי רופא אחר- ממליצה בהחלט על ד"ר גוטרמן-מעבר למקצועיות שלו הוא בן אדם מקסים ואיכפתי מאוד שנלחם עבורי לא מעט גם כשכבר לא הייתי מטופלת שלו ובחרתי לעבור לרופא אחר מסיבות שונות (ולכן זכה אצלי בעוד נקודות)
 
אז

את יכולה לקבל הפניה מרופא הנשים הרגיל שלך בקופה למעקב במרפאת הריון בסיכון- בלין או בזבולון. שם יחליטו אם את עומדת בקריטריונים ל"הריון בסיכון" ואז ישבצו אותך לאחד הרופאים. ד"ר גוטרמן מנהל את יח' הריון בסיכון בזבולון
 

אורחת1010

New member
לעשות זאת בנוסף לרופא הפרטי?

כלומר זה יהיה מעקב כפול? ואם כן, מי מהשניים קובע את דרך הטיפול? נותנים למרפאה בסיכון אליה אשתייך את ההמלצות והמכתבים מהרופא הפרטי?
 
אני בחרתי שלא לעשות מעקב כפול

כי כמו שאמרת- מישהו צריך להחליט.... אבל אם את לא מרוצה מהפרטי אולי זו אופציה....
 
רפואה פרטית

לצערי במדינת ישראל יש רפואה פרטית, רק מי שייש לו כסף זוכה ליחס אישי. קשה מאוד למצוא רופאים שייש להם יכולת לתקשר ברמה אנושית ויכולת להתחבר לסבל שאת עוברת או עברת. אין להם זמן או רצון לגלות אמפטיה למצבך.. אני מציעה להמשיך לחפש רופא אשר תוכלי להתחבר אליו ויהייה מספיק רגיש ויבין אותך. ישנם עוד יחידי סגולה שלא איבדו צלם של אנושיות. לדעתי תחושות קשות והרגשה לא טובה יכולים להשפיע על מצבך ועל התהליך. אולי תנסי לחשוב חיובי לעשות לך הרפיה ולראות את עצמך עוברת את כל התהליך בשלום, עם תינוק בידיים. מעבר לכך כל תחושה שלילית תוריד אותך למטה ותגרום לך היות בפחדים וחרדות. בואי תנסי לצאת מהמקום של הפחד ולבחור בתחושות של אופטימיות ותקווה.
 

אורחת1010

New member
העניין האירוני הוא

שאני משלמת לו פרטי ועדיין היחס לא טוב, בגלל זה אני עוד יותר מיואשת. וזה משפיע עליי מאוד, מאתמול אני בלחץ ולא מצליחה להירגע. אני בהחלט אנסה לחשוב אופטימי אבל זה מאודדד קשה
 
אני לא מסכימה איתך

ראשית, בישראל יש רפואה ציבורית ונגישה ברמה שאין במדינות רבות אחרות. אנחנו לפעמים שוכחות כמה זה ראוי להערכה. שנית, גם ברפואה הציבורית נתקלתי ברופאים רבים מקצועיים, מכילים ואמפתיים. זה נכון שהם עובדים בתנאים מורכבים מאוד ובלחץ של זמן, ולו היה להם יותר זמן (כלומר, התקינה הייתה טובה יותר) היה טוב יותר לכולנו, אבל עדיין, יש בהחלט רופאים אנושיים ואמפטיים בקופות. במקביל, גם ברפואה הפרטית יש רופאים מאוד לא אמפטיים. זה לא עניין של כסף, זה עניין של אישיות (היכולת לתת זמן רב יותר היא כן, לעיתים, פונקציה של כסף).
 

אורחת1010

New member
מצטערת אך לא הבנתי את תגובתך

אני כותבת על מקרה ספציפי שלי שאני משלמת כסף ועדיין לא מקבלת תמורה בעד האגרה ולכן זה מתסכל אותי. ולפי מיטב הבנתי זו לא הכללה. לא כתבתי מאמר על הרפואה הציבורית בישראל כנגד הפרטית. אך אם כבר העלית את הנושא, אז נכון, יש לכאן ולכאן רק לא בטוחה שהחלוקה היא שיוויונית. כסף מעודד יחס טוב.
 

אמאלה71

New member
לדעתי....

אם את מעדיפה רופא פרטי בשביל השקט הנפשי שלך והרופא הנוכחי לא מספק את הסחורה ( לא קשוב , לא נחמד וכו' ) תעזבי ותחפשי רופא אחר שיש לו התמחות בהריון בסיכון . כמו שכבר כתבתי גם אני מהצפון וכשאני ביררתי המליצו לי על תל אביב ולשם אני נוסעת ואני מרוצה .כשמשהו הפריע לי סיממסית וקיבלתי תשובה במיידי .
 
לא הגבתי אליך ../images/Emo13.gif

שימי
ההודעה של היא מענה ל"ללדת עם איילת" ומשורשרת אליה. אני בטח לא יכולה (וכמובן גם לא רוצה) להתווכח עם מקרה פרטי שלך.
 
למעלה