מה פשר הסקר והמחזור../images/Emo3.gif../images/Emo3.gif../images/Emo3.gif
כל סטודנט מתחיל במדעי החברה (גם בבית ספר)לומד בשיעור הראשון שהדבר הראשון במעלה ביצירת סקר טוב הוא הגדרת המחקרוקבוצת המחקר. כך לדוגמה הינו מצפים מסקר שבודק את מחירי המוצרים לחג, באמת לבדוק את מחירי המוצרים לחג ולא מוצרים אחרים שאינם קשורים לסל החג. כך לדוגמה, הטמפונים אשר הוכנסו בסל הקניות לחג הינם מוצר צריכה בעל ביקוש גבוה אבל ספק אם יש לו איזשהו קשר ישיר לחג יותר מאשר ביום-יום רגיל. (מעניין למה מפלים לרעה את צרכניות התחבושות שלא נכללו בסקר). אז ככה, במקום לבדוק את מחירי הדבש, תפוחים, גפילטע פיש וראש הכבש בודק הסל שלנו את מחריהם של מוצרים אשר אינם קשורים לחג כגון נקניקיות או נייר מגבת למה? ככה? אני מאוד מקווה עבור קוראי הסקר שהם אינם מחכים לחגים בכדי לקנות נייר טואלט של לילי אם כי אני יכול להבין שהחגים הם עונת שימוש מוגברת למוצר. אני תמהה האם מי שקונה מגבוני נייר גילי, 4 באריזה יקנה גם את סנו רב מגבת או שמא יסתפק רק במוצר אחד מבין השניים ואם כך אז למה שני המוצרים בסקר? אותה תקווה אני מביע בהקשר למשחות השיניים המופיעות בסקר, ואנא למען איכות הסביבה- צחצחו שיניים כל יום! אם כך,כשזה לא פלא שקבוצת המחקר שלך מוטית כל הסקר יצא עקום! באו נמשיך....