חברים תגידו

מצב
הנושא נעול.

רועִי

New member
חברים תגידו

חברים תגידו
מה עם האוטובוסים הקומתיים של אגד
למה לא מביאים עוד כאלה לארץ
אני יודע שהיו הרבה שעמדו בארז להסעות של ערבים אבל היום זה הופרט
 

יצחקA

New member
רועי, תדפדף לתחתית העמוד. העלתי

חברים תגידו
מה עם האוטובוסים הקומתיים של אגד
למה לא מביאים עוד כאלה לארץ
אני יודע שהיו הרבה שעמדו בארז להסעות של ערבים אבל היום זה הופרט
רועי, תדפדף לתחתית העמוד. העלתי
תמונות של אוטובוסים של דן ואגד וכן קומותיים. אני חושבשלא נוסעים כיומם הרבה קומותיים בכבישי הארץ.
 

יצחקA

New member
היום ראיתי את הנידרפלור הסגול של

רועי, תדפדף לתחתית העמוד. העלתי
תמונות של אוטובוסים של דן ואגד וכן קומותיים. אני חושבשלא נוסעים כיומם הרבה קומותיים בכבישי הארץ.
היום ראיתי את הנידרפלור הסגול של
אגד בתחנת הרכבת ארלוזרוב. מספרו 27904.
 

fireman

New member
לא מביאים עוד כאלה

חברים תגידו
מה עם האוטובוסים הקומתיים של אגד
למה לא מביאים עוד כאלה לארץ
אני יודע שהיו הרבה שעמדו בארז להסעות של ערבים אבל היום זה הופרט
לא מביאים עוד כאלה
כי אלה עגלות, לא אוטובוסים אין להם כוח, ההאצה שלהם זהה להאצה של לילנד ביבר שנת 68 אם לא גרוע מזה.
 

יהוושע

New member
דווקא נסעתי באחד כזה לאילת לפני

לא מביאים עוד כאלה
כי אלה עגלות, לא אוטובוסים אין להם כוח, ההאצה שלהם זהה להאצה של לילנד ביבר שנת 68 אם לא גרוע מזה.
דווקא נסעתי באחד כזה לאילת לפני
שנים בעונג רב . היה פחות צפוף מאשר באוטובוסים הרגילים , היה סרט לאורך כול הדרך , המיזוג פעל היטב והנוף בקומה השנייה היה מושלם . אני גם לא זוכר שהוא נסע לאט מהרגיל - הוא נסע מצוין . מעניין מה עשו/עושים באגד בכל האוטובוסים הללו . פיירמן , מה נשמע בבאר שבע? הידעת שבמלחמת העולם 1 ב"ש הייתה צומת רכבות חשוב? התחנה מאז עדיין עומדת על תילה בכניסה לעיר ממערב , מכיוון אופקים , ראיתיה לראשונה בפסח , בנסיעתי לאילת . בנחל ב"ש היה מתקן שאיבה מיוחד שממנו שאבו מים לקטרי הקיטור . יש לך תמונות ישנות של האוטובוסים הישנים של החברה העירונית? להת' בינתיים .
 

fireman

New member
לי זכורה נסיעה מתל אביב לב"ש

דווקא נסעתי באחד כזה לאילת לפני
שנים בעונג רב . היה פחות צפוף מאשר באוטובוסים הרגילים , היה סרט לאורך כול הדרך , המיזוג פעל היטב והנוף בקומה השנייה היה מושלם . אני גם לא זוכר שהוא נסע לאט מהרגיל - הוא נסע מצוין . מעניין מה עשו/עושים באגד בכל האוטובוסים הללו . פיירמן , מה נשמע בבאר שבע? הידעת שבמלחמת העולם 1 ב"ש הייתה צומת רכבות חשוב? התחנה מאז עדיין עומדת על תילה בכניסה לעיר ממערב , מכיוון אופקים , ראיתיה לראשונה בפסח , בנסיעתי לאילת . בנחל ב"ש היה מתקן שאיבה מיוחד שממנו שאבו מים לקטרי הקיטור . יש לך תמונות ישנות של האוטובוסים הישנים של החברה העירונית? להת' בינתיים .
לי זכורה נסיעה מתל אביב לב"ש
פעם אחת שהייתה עינוי. האוטובוס עגלה, סמיטריילר עמוס לעייפה מאיץ יותר טוב מהאוטובוסים האלה. לגבי באר שבע....הכל תקין, זורם ונוסע כרגיל... לגבי צומת הרכבות במלחמת העולם הראשונה....טוב לדעת... תחנת הרכבת הטורקית אכן עומדת עדיין במקומה הנוכחי אם כי היא אטומה ומצבה הפיזי לא משהו בגלל חוסר בתקציבים מתאימים לשימור אתרים מסוג זה בעיר. לגבי תמונות האוטובוסים...אם אתה מתכוון לאוטובוסים מהימים שעוד היו צובעים אותם באדום אז לצערי לא אבל יש לי תמונה של האוטובוסים היום...מצבם הפיזי לא משהו....שוב, המצב הכלכלי הקשה של עיריית באר שבע מאלץ אותם לחסוך גם בתחזוקת האוטובוסים וחבל מאוד. לפני מספר שבועות הוכנס לשירות התחבורה הציבורית בבאר שבע אוטובוס חדש מתוצרת חברת וולבו, בשבועיים האחרונות האוטובוס נעלם מכבישי העיר (לא יצא לי לראות אותו) והוא לא נראה גם במוסכים ובחניונים של החברה.... מוזר מאוד...אם למישהו יש פרטים מה קרה? למה קרה? וכו אני אשמח.....
 

יצחקA

New member
תמונה יפה מאד!

לי זכורה נסיעה מתל אביב לב"ש
פעם אחת שהייתה עינוי. האוטובוס עגלה, סמיטריילר עמוס לעייפה מאיץ יותר טוב מהאוטובוסים האלה. לגבי באר שבע....הכל תקין, זורם ונוסע כרגיל... לגבי צומת הרכבות במלחמת העולם הראשונה....טוב לדעת... תחנת הרכבת הטורקית אכן עומדת עדיין במקומה הנוכחי אם כי היא אטומה ומצבה הפיזי לא משהו בגלל חוסר בתקציבים מתאימים לשימור אתרים מסוג זה בעיר. לגבי תמונות האוטובוסים...אם אתה מתכוון לאוטובוסים מהימים שעוד היו צובעים אותם באדום אז לצערי לא אבל יש לי תמונה של האוטובוסים היום...מצבם הפיזי לא משהו....שוב, המצב הכלכלי הקשה של עיריית באר שבע מאלץ אותם לחסוך גם בתחזוקת האוטובוסים וחבל מאוד. לפני מספר שבועות הוכנס לשירות התחבורה הציבורית בבאר שבע אוטובוס חדש מתוצרת חברת וולבו, בשבועיים האחרונות האוטובוס נעלם מכבישי העיר (לא יצא לי לראות אותו) והוא לא נראה גם במוסכים ובחניונים של החברה.... מוזר מאוד...אם למישהו יש פרטים מה קרה? למה קרה? וכו אני אשמח.....
תמונה יפה מאד!
אם הייתי רואה בימים אלו אוטובוס של דן ועליו המספר 204, הייתי משפשף את העניים!
 

ארזS

New member
204 ...

תמונה יפה מאד!
אם הייתי רואה בימים אלו אוטובוס של דן ועליו המספר 204, הייתי משפשף את העניים!
204 ...
204 של "דן" הוא כבר מזמן בחזקת ז"ל...
דווקא היה אוטובוס טוב אבל רק בשביל החורף...בקיץ היה גהינום בגלל החום. ובקשר לאוטובוסים של ת"צ ב"ש , מעניין שתמיד יש להם את אותם האוטובוסים של "דן" . נראה לי שגם האוטובוס שמזדחל קצת מאחור הוא כמו של "דן" מסדרת ה- 6XXX . האם אני רואה נכון ? עוד איזה אוטובוסים יש בת"צ בבאר-שבע ? אשמח לראות עוד תמונות...
 

fireman

New member
האוטובוס שאתה רואה מקדימה

204 ...
204 של "דן" הוא כבר מזמן בחזקת ז"ל...
דווקא היה אוטובוס טוב אבל רק בשביל החורף...בקיץ היה גהינום בגלל החום. ובקשר לאוטובוסים של ת"צ ב"ש , מעניין שתמיד יש להם את אותם האוטובוסים של "דן" . נראה לי שגם האוטובוס שמזדחל קצת מאחור הוא כמו של "דן" מסדרת ה- 6XXX . האם אני רואה נכון ? עוד איזה אוטובוסים יש בת"צ בבאר-שבע ? אשמח לראות עוד תמונות...
האוטובוס שאתה רואה מקדימה
והאוטובוס שמאחור הם הדגמים הבולטים יותר בתח"צ באר שבע. מעבר לכך עוד נשארו מספר אוטובוסים בודדים בהחלט של מ.א.ן שדומים לאוטובוס הזה רק שהם אינם מצויידים במזגן והמספר קו מתחלף באמצעות גלגלת של מספרים, מבחינת צורה חיצונית הם נראים בדיוק אותו דבר למעט ההבדלים שלעיל, לצערי אין לי תמונות. האוטובוס מאחור הוא גם כן של חברת מ.א.ן בעל רצפה נמוכה, מפוארים יותר ושקטים באופן משמעותי מ"אחיהם" הבוגרים בשרות התחבורה, אין לי שמץ לגבי דגם. לגבי הדמיון בין האוטובוסים של ב"ש לאוטבוסים של "דן" לא מכבר נכתב כאן בפורום שבעבר "דן" ותח"צ באר שבע ביצעו רכישות אוטובוסים משותפות מסיבות שונות, במכרז האחרון של התח"צ מדובר במכרז עצמאי של עיריית באר שבע שלא נעשה בשיתוף כלשהו והוא של 30 אוטובוסים של חברת וולבו דגם B7L אם זכרוני אינו מטעני עם מכרב של HISPANO, אוטובוס נמוך רצפה ופשוט יפיפה.... מעבר לאלו התח"צ מחזיקה עוד מספר אוטובוסים גדולים יותר לנסיעות בינעירוניות, חלקם מתוצרת חברת מ.א.ן גם כן.
 

fireman

New member
עוד תמונה מארכיון ערן אייל

האוטובוס שאתה רואה מקדימה
והאוטובוס שמאחור הם הדגמים הבולטים יותר בתח"צ באר שבע. מעבר לכך עוד נשארו מספר אוטובוסים בודדים בהחלט של מ.א.ן שדומים לאוטובוס הזה רק שהם אינם מצויידים במזגן והמספר קו מתחלף באמצעות גלגלת של מספרים, מבחינת צורה חיצונית הם נראים בדיוק אותו דבר למעט ההבדלים שלעיל, לצערי אין לי תמונות. האוטובוס מאחור הוא גם כן של חברת מ.א.ן בעל רצפה נמוכה, מפוארים יותר ושקטים באופן משמעותי מ"אחיהם" הבוגרים בשרות התחבורה, אין לי שמץ לגבי דגם. לגבי הדמיון בין האוטובוסים של ב"ש לאוטבוסים של "דן" לא מכבר נכתב כאן בפורום שבעבר "דן" ותח"צ באר שבע ביצעו רכישות אוטובוסים משותפות מסיבות שונות, במכרז האחרון של התח"צ מדובר במכרז עצמאי של עיריית באר שבע שלא נעשה בשיתוף כלשהו והוא של 30 אוטובוסים של חברת וולבו דגם B7L אם זכרוני אינו מטעני עם מכרב של HISPANO, אוטובוס נמוך רצפה ופשוט יפיפה.... מעבר לאלו התח"צ מחזיקה עוד מספר אוטובוסים גדולים יותר לנסיעות בינעירוניות, חלקם מתוצרת חברת מ.א.ן גם כן.
עוד תמונה מארכיון ערן אייל
של אוטובוס של אגד תיור על רקע מגדלי הרמב"ם הסמוכים לתחנת הרכבת הטורקית....
 
הדגמים:

האוטובוס שאתה רואה מקדימה
והאוטובוס שמאחור הם הדגמים הבולטים יותר בתח"צ באר שבע. מעבר לכך עוד נשארו מספר אוטובוסים בודדים בהחלט של מ.א.ן שדומים לאוטובוס הזה רק שהם אינם מצויידים במזגן והמספר קו מתחלף באמצעות גלגלת של מספרים, מבחינת צורה חיצונית הם נראים בדיוק אותו דבר למעט ההבדלים שלעיל, לצערי אין לי תמונות. האוטובוס מאחור הוא גם כן של חברת מ.א.ן בעל רצפה נמוכה, מפוארים יותר ושקטים באופן משמעותי מ"אחיהם" הבוגרים בשרות התחבורה, אין לי שמץ לגבי דגם. לגבי הדמיון בין האוטובוסים של ב"ש לאוטבוסים של "דן" לא מכבר נכתב כאן בפורום שבעבר "דן" ותח"צ באר שבע ביצעו רכישות אוטובוסים משותפות מסיבות שונות, במכרז האחרון של התח"צ מדובר במכרז עצמאי של עיריית באר שבע שלא נעשה בשיתוף כלשהו והוא של 30 אוטובוסים של חברת וולבו דגם B7L אם זכרוני אינו מטעני עם מכרב של HISPANO, אוטובוס נמוך רצפה ופשוט יפיפה.... מעבר לאלו התח"צ מחזיקה עוד מספר אוטובוסים גדולים יותר לנסיעות בינעירוניות, חלקם מתוצרת חברת מ.א.ן גם כן.
הדגמים:
מס' 204 הוא M.A.N SL 200F וההוא שמאחור הוא M.A.N EL 202. ה-ELים בב"ש מצויידים בשילוט יעד קו אלקטרוני אם זכרוני אינו מטעני. דגם זה גרוע בהרבה מקודמו! האוטובוסים הבינעירוניים הם מסוג M.A.N SU 280 (כמו של דן - סדרות 22XX ו-23XX) וכן חלליות מתוצרת Irizar (המרכב נקרא Century). נ.ב. כבר הזכרתי בעבר שדו התכוונה לרכוש את החברה הב"שית, אך התוכנית לא יצאה לפועל עקב התנגדות העובדים בב"ש.
 

mister K

New member
M.A.N SL 200F

הדגמים:
מס' 204 הוא M.A.N SL 200F וההוא שמאחור הוא M.A.N EL 202. ה-ELים בב"ש מצויידים בשילוט יעד קו אלקטרוני אם זכרוני אינו מטעני. דגם זה גרוע בהרבה מקודמו! האוטובוסים הבינעירוניים הם מסוג M.A.N SU 280 (כמו של דן - סדרות 22XX ו-23XX) וכן חלליות מתוצרת Irizar (המרכב נקרא Century). נ.ב. כבר הזכרתי בעבר שדו התכוונה לרכוש את החברה הב"שית, אך התוכנית לא יצאה לפועל עקב התנגדות העובדים בב"ש.
M.A.N SL 200F
האם נכון שלדגם זה 240 כוחות סוס? וכמה יש ל-EL 202?
 
באופן כללי לשני הדגמים 200 כ"ס

M.A.N SL 200F
האם נכון שלדגם זה 240 כוחות סוס? וכמה יש ל-EL 202?
באופן כללי לשני הדגמים 200 כ"ס
אבל נראה לי מאוד מוזר של-200F יש רק 200 כ"ס כי הוא סוחב הרבה יותר טוב מהנידרפלורים למשל (260 כ"ס). ע"פ M.A.N המספרים בדגם מציינים כ"ס וכן את דור המרכב (0, 2, ו-3 כספרה אחרונה).
 

fireman

New member
ה200F באמת מזנק בצורה

באופן כללי לשני הדגמים 200 כ"ס
אבל נראה לי מאוד מוזר של-200F יש רק 200 כ"ס כי הוא סוחב הרבה יותר טוב מהנידרפלורים למשל (260 כ"ס). ע"פ M.A.N המספרים בדגם מציינים כ"ס וכן את דור המרכב (0, 2, ו-3 כספרה אחרונה).
ה200F באמת מזנק בצורה
מאוד טובה כשמכים בדוושת ההאצה שלו ואתה בחלט צודק שהם אף מאיצים טוב יותר מה EL אגב, בעקבות הקילומטראז' המאוד מכובד שהאוטובוסים הללו עושים ידוע לי משמועות שבאוטובוסי ה EL הוכנסו מנועים כמו של הF לאחר שאלו הגיעו למכסת הקילומטראז' המקסימלית שלהם, הדבר מתבטא בעיקר ברעש רב יותר אך אינני יודע מה בדבר האצת האוטובוס. ועוד שאלה בנושא, לF יש בסה"כ 3 הילוכים, היתכן?
 
אוטובוסי מ.א.ן

ה200F באמת מזנק בצורה
מאוד טובה כשמכים בדוושת ההאצה שלו ואתה בחלט צודק שהם אף מאיצים טוב יותר מה EL אגב, בעקבות הקילומטראז' המאוד מכובד שהאוטובוסים הללו עושים ידוע לי משמועות שבאוטובוסי ה EL הוכנסו מנועים כמו של הF לאחר שאלו הגיעו למכסת הקילומטראז' המקסימלית שלהם, הדבר מתבטא בעיקר ברעש רב יותר אך אינני יודע מה בדבר האצת האוטובוס. ועוד שאלה בנושא, לF יש בסה"כ 3 הילוכים, היתכן?
אוטובוסי מ.א.ן
לכל העירוניים בדן יש 3 הילוכים בלבד. לאוטובוסים של ביה"ס לנהיגה וכן ל-SU יש 4 הילוכים. איני יודע בדיוק כמה הילוכים יש למארס ול-HOCL. לגבי ה-EL, עד 6276 מדובר היה במכונות גרועות ביותר, אשר עברו אפילו ניפוח מנוע במחלקת הגרמנית של מ.א.ן במוסכי דן. מ-6276 נערך שינוי כלשהו באוטובוסים הללו, ואני מתכוון לברר מאוד בקרוב על מהות השינוי. לגבי ה-SL 200F, התכוונתי, שלא רק שהם מזנקים הרבה יותר טוב מה-EL (חוץ מ-6276 ומעלה), אלא שהם מזנקים גם הרבה יותר טוב מה-NL 263 (נידרפלורים).
 

יצחקA

New member
אינפורמציה חיונית ביותר!

אוטובוסי מ.א.ן
לכל העירוניים בדן יש 3 הילוכים בלבד. לאוטובוסים של ביה"ס לנהיגה וכן ל-SU יש 4 הילוכים. איני יודע בדיוק כמה הילוכים יש למארס ול-HOCL. לגבי ה-EL, עד 6276 מדובר היה במכונות גרועות ביותר, אשר עברו אפילו ניפוח מנוע במחלקת הגרמנית של מ.א.ן במוסכי דן. מ-6276 נערך שינוי כלשהו באוטובוסים הללו, ואני מתכוון לברר מאוד בקרוב על מהות השינוי. לגבי ה-SL 200F, התכוונתי, שלא רק שהם מזנקים הרבה יותר טוב מה-EL (חוץ מ-6276 ומעלה), אלא שהם מזנקים גם הרבה יותר טוב מה-NL 263 (נידרפלורים).
אינפורמציה חיונית ביותר!
אני בדעה שלך שההאצה ש ה E.L.202 היא לא טובה כמו של ה (SL 200(F. לדעתי הזינוק הכי טוב הוא אכן של האוטובוסים הנושאים את המספרים הסידוריים הנכללים מ 6276 ומעלה ( אלה הצבועים בכחול עם הבליטה מאחור). אני חושב שהזינוק של ה N.L 263 הוא גם טוב מאד רק שהיעכוב שנוצר מסגירת הדלת*** נותן תחושה של סירבול. שמת לב שהNL263 העומדים בתקן יורו 3(7041-7349) מרעישים יותר מקודמיהם העומדים בתקו יורו 2? זהו דבר תמוהה בעיני. מוזר שאוטובוסים מודרנים מרעישים כמוהם. *** לפי דברי אתר דן והפרוספקט, הנידרפלור לא יכול לסוע עם דלת פתוחה במהירות הגבוהה מ 3 קמ"ש. אני ראיתי לא מזמן מקרה ובו נידרפלור ( נידמה לי 7005) נוסע במהירות גבוהה עם דלת קידמית פתוחה! איך יתכן הדבר?
 
שמעת על לחתוך חוטים?

אינפורמציה חיונית ביותר!
אני בדעה שלך שההאצה ש ה E.L.202 היא לא טובה כמו של ה (SL 200(F. לדעתי הזינוק הכי טוב הוא אכן של האוטובוסים הנושאים את המספרים הסידוריים הנכללים מ 6276 ומעלה ( אלה הצבועים בכחול עם הבליטה מאחור). אני חושב שהזינוק של ה N.L 263 הוא גם טוב מאד רק שהיעכוב שנוצר מסגירת הדלת*** נותן תחושה של סירבול. שמת לב שהNL263 העומדים בתקן יורו 3(7041-7349) מרעישים יותר מקודמיהם העומדים בתקו יורו 2? זהו דבר תמוהה בעיני. מוזר שאוטובוסים מודרנים מרעישים כמוהם. *** לפי דברי אתר דן והפרוספקט, הנידרפלור לא יכול לסוע עם דלת פתוחה במהירות הגבוהה מ 3 קמ"ש. אני ראיתי לא מזמן מקרה ובו נידרפלור ( נידמה לי 7005) נוסע במהירות גבוהה עם דלת קידמית פתוחה! איך יתכן הדבר?
שמעת על לחתוך חוטים?
 

mister K

New member
נידרפלורים של אגד

אינפורמציה חיונית ביותר!
אני בדעה שלך שההאצה ש ה E.L.202 היא לא טובה כמו של ה (SL 200(F. לדעתי הזינוק הכי טוב הוא אכן של האוטובוסים הנושאים את המספרים הסידוריים הנכללים מ 6276 ומעלה ( אלה הצבועים בכחול עם הבליטה מאחור). אני חושב שהזינוק של ה N.L 263 הוא גם טוב מאד רק שהיעכוב שנוצר מסגירת הדלת*** נותן תחושה של סירבול. שמת לב שהNL263 העומדים בתקן יורו 3(7041-7349) מרעישים יותר מקודמיהם העומדים בתקו יורו 2? זהו דבר תמוהה בעיני. מוזר שאוטובוסים מודרנים מרעישים כמוהם. *** לפי דברי אתר דן והפרוספקט, הנידרפלור לא יכול לסוע עם דלת פתוחה במהירות הגבוהה מ 3 קמ"ש. אני ראיתי לא מזמן מקרה ובו נידרפלור ( נידמה לי 7005) נוסע במהירות גבוהה עם דלת קידמית פתוחה! איך יתכן הדבר?
נידרפלורים של אגד
לעומת אלו של דן, בנידרפלורים של אגד (M.A.N NF 313), לא קיימת האופציה הזו והם יכולים לנסוע בדלתות פתוחות. לפי דעתי אופציית נעילת הדלתות, למרות העניין הבטיחותי שבדבר, מעצבנת מאוד ומעכבת את האוטובוס. כנראה שגם באגד חשבו כך ופשוט הורידו את האופציה הזו בנידרפלורים שלהם.
 

mister K

New member
התכוונתי כמובן ל M.A.N NL 313

נידרפלורים של אגד
לעומת אלו של דן, בנידרפלורים של אגד (M.A.N NF 313), לא קיימת האופציה הזו והם יכולים לנסוע בדלתות פתוחות. לפי דעתי אופציית נעילת הדלתות, למרות העניין הבטיחותי שבדבר, מעצבנת מאוד ומעכבת את האוטובוס. כנראה שגם באגד חשבו כך ופשוט הורידו את האופציה הזו בנידרפלורים שלהם.
התכוונתי כמובן ל M.A.N NL 313
ולא NF.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה