זקוקה לעזרה לפני שאני מרימה ידיים...
שלום רב
המליצו לי לשאול בפורום זה ואני מקוה שאכן תוכלו לעזור לי.
מדובר בהזמנת מטבח שביצענו במקום מסוים. ישבנו שעתיים בערך עם המעצב/בעל החברה והוא בנה לנו תכנית למטבח ההצעה הכוללת בסך 33,512 ש"ח
זה היה בינואר 2012 כשתאריך האספקה המשוער הוא אוגוסט 2013.
הוא ביקש שנשלם מקדמה במקום ע"ס 4,500.
שאלתי למה צריך לסגור ולשלם במועד כל כך מוקדם, שנה וחצי לפני, והוא אמר שזה כדי שישמור לנו את המחיר וגם כי הוא הולך לדירה לקחת מידות.
ניסיתי למשוך ואמרתי שאין לנו כאן צ'קים, אבל אז בעלי נזכר שיש באוטו והוא שלח אותו להביא מהאוטו.
למחרת אכן נסע לאתר אבל מסיבות טכניות (נדמה לי בגלל שהיה גשום בוצי) הוא לא עלה אפילו לדירה.
לאחר כחצי שנה או אולי קצת יותר, אינני יודעת את התאריך המדויק, הבנו שאין לנו אפשרות כלכלית לשלם את המטבח והחלטנו להסתפק במטבח של הקבלן.
הודעתי לו שאני מבקשת לבטל את ההזמנה בגלל שכרגע לא נוכל לעמוד בזה וביקשתי ממנו שאת הסכום שכבר שולם ננצל לטובת הזמנת ארון (לחדר שינה או ילדים) וגם אמרתי לו שבעתיד כשנזמין מטבח, נזמין אצלו.
הוא אמר שאי אפשר אלא אם כן אני אזמין ארון ב- 10,000 ש"ח אז הוא יוכל לעשות משהו...
עכשיו התקשרתי אליו לברר לגבי ארון. נתתי לו את המידות והכל. הוא אמר שיכין לי הצעת מחיר אבל שאקח בחשבון שהוא מוריד מזה את שכרו בעד מה שעשה עד עכשיו.
הסכומים עליהם דיבר הם:
מהמקדמה הוא מוריד 2,500 ש"ח + מע"מ, כך שישאר לי קצת יותר מ- 1,500 ש"ח זיכוי.
ניסיתי לשאול אותו על מה ולמה? הרי הוא לא עשה כלום עדיין, והוא התעקש שהוא לא עובד בחינם ושהזמן שישב איתנו והשרטטת שלו במשרד עבדה על זה וההגעה לאתר ("זה לא נהג מונית שנוסע ולוקח 40 ש"ח")
והוא ציין שמישהו אחר היה מחייב אותי על ביטול העסקה כי חתמתי על זה.
בהסכם כתוב משהו שלא נראה לי הגיוני:
ב. ביטול ההזמנה ע"י הלקוח שיבוצע תוך 7 ימים מיום ההזמנה יחייב את הלקוח בתשלום חד פעמי של 15% מערך ההזמנה.
לא ניתן לבטל את ההזמנה מעבר למועד הנ"ל אלא אם אישר זאת המוכר באופן חריג ובכל מקרה אין המוכר מתחייב לאשר ולקבל הביטול לתקופת 7 הימים.
באם אישר המוכר ביטול העסקה מעבר ל - 7 הימים הנ"ל ובתנאי שלא התחיל בביצוע ההזמנה במפעל בפועל מתחיב הלקוח לשלם דמי ביטול בשווי 30% מגובה הזמנה.
למען הסר ספק באם הוחל בביצוע ההזמנה בפועל לא ניתן לבטל ההזמנה.
כמובן שאת הסעיף הזה לא קראתי לפני שחתמתי...
לי זה נראה שערורייתי ולא הוגן, אבל נדמה לי שגם לא חוקי.
מבקשת את עזרתכם:
מה נהוג במקרה כזה של ביטול עסקה כחצי שנה (עד 10 חודשים לכל היותר) ממועד ההזמנה? כשהוא לא התחיל כלום לעבוד על שום דבר
מה אני יכולה לעשות כדי לא להפסיד את הכסף (ברור שאני לא רוצה להזמין אצלו שום דבר אלא רק להציל את כספי.
אם אני פונה לתביעות קטנות, ופוסקים לרעתי, מה אני יכולה להפסיד חוץ מה- 4,500 ש"ח, האם יש הוצאות נוספות
אציין כי לאחר שיחה קשה שהיתה לי איתו הוא הסכים להחזיר לי את יתרת הכסף, קרי 1,500 ומשהו....
האם כדאי לקחת את זה ובזה לסגור את הסיפור?
תודה רבה מראש על תשובתכם.
שלום רב
המליצו לי לשאול בפורום זה ואני מקוה שאכן תוכלו לעזור לי.
מדובר בהזמנת מטבח שביצענו במקום מסוים. ישבנו שעתיים בערך עם המעצב/בעל החברה והוא בנה לנו תכנית למטבח ההצעה הכוללת בסך 33,512 ש"ח
זה היה בינואר 2012 כשתאריך האספקה המשוער הוא אוגוסט 2013.
הוא ביקש שנשלם מקדמה במקום ע"ס 4,500.
שאלתי למה צריך לסגור ולשלם במועד כל כך מוקדם, שנה וחצי לפני, והוא אמר שזה כדי שישמור לנו את המחיר וגם כי הוא הולך לדירה לקחת מידות.
ניסיתי למשוך ואמרתי שאין לנו כאן צ'קים, אבל אז בעלי נזכר שיש באוטו והוא שלח אותו להביא מהאוטו.
למחרת אכן נסע לאתר אבל מסיבות טכניות (נדמה לי בגלל שהיה גשום בוצי) הוא לא עלה אפילו לדירה.
לאחר כחצי שנה או אולי קצת יותר, אינני יודעת את התאריך המדויק, הבנו שאין לנו אפשרות כלכלית לשלם את המטבח והחלטנו להסתפק במטבח של הקבלן.
הודעתי לו שאני מבקשת לבטל את ההזמנה בגלל שכרגע לא נוכל לעמוד בזה וביקשתי ממנו שאת הסכום שכבר שולם ננצל לטובת הזמנת ארון (לחדר שינה או ילדים) וגם אמרתי לו שבעתיד כשנזמין מטבח, נזמין אצלו.
הוא אמר שאי אפשר אלא אם כן אני אזמין ארון ב- 10,000 ש"ח אז הוא יוכל לעשות משהו...
עכשיו התקשרתי אליו לברר לגבי ארון. נתתי לו את המידות והכל. הוא אמר שיכין לי הצעת מחיר אבל שאקח בחשבון שהוא מוריד מזה את שכרו בעד מה שעשה עד עכשיו.
הסכומים עליהם דיבר הם:
מהמקדמה הוא מוריד 2,500 ש"ח + מע"מ, כך שישאר לי קצת יותר מ- 1,500 ש"ח זיכוי.
ניסיתי לשאול אותו על מה ולמה? הרי הוא לא עשה כלום עדיין, והוא התעקש שהוא לא עובד בחינם ושהזמן שישב איתנו והשרטטת שלו במשרד עבדה על זה וההגעה לאתר ("זה לא נהג מונית שנוסע ולוקח 40 ש"ח")
והוא ציין שמישהו אחר היה מחייב אותי על ביטול העסקה כי חתמתי על זה.
בהסכם כתוב משהו שלא נראה לי הגיוני:
ב. ביטול ההזמנה ע"י הלקוח שיבוצע תוך 7 ימים מיום ההזמנה יחייב את הלקוח בתשלום חד פעמי של 15% מערך ההזמנה.
לא ניתן לבטל את ההזמנה מעבר למועד הנ"ל אלא אם אישר זאת המוכר באופן חריג ובכל מקרה אין המוכר מתחייב לאשר ולקבל הביטול לתקופת 7 הימים.
באם אישר המוכר ביטול העסקה מעבר ל - 7 הימים הנ"ל ובתנאי שלא התחיל בביצוע ההזמנה במפעל בפועל מתחיב הלקוח לשלם דמי ביטול בשווי 30% מגובה הזמנה.
למען הסר ספק באם הוחל בביצוע ההזמנה בפועל לא ניתן לבטל ההזמנה.
כמובן שאת הסעיף הזה לא קראתי לפני שחתמתי...
לי זה נראה שערורייתי ולא הוגן, אבל נדמה לי שגם לא חוקי.
מבקשת את עזרתכם:
מה נהוג במקרה כזה של ביטול עסקה כחצי שנה (עד 10 חודשים לכל היותר) ממועד ההזמנה? כשהוא לא התחיל כלום לעבוד על שום דבר
מה אני יכולה לעשות כדי לא להפסיד את הכסף (ברור שאני לא רוצה להזמין אצלו שום דבר אלא רק להציל את כספי.
אם אני פונה לתביעות קטנות, ופוסקים לרעתי, מה אני יכולה להפסיד חוץ מה- 4,500 ש"ח, האם יש הוצאות נוספות
אציין כי לאחר שיחה קשה שהיתה לי איתו הוא הסכים להחזיר לי את יתרת הכסף, קרי 1,500 ומשהו....
האם כדאי לקחת את זה ובזה לסגור את הסיפור?
תודה רבה מראש על תשובתכם.