זקוקה לעזרה לפני שאני מרימה ידיים...

ענת 241

New member
זקוקה לעזרה לפני שאני מרימה ידיים...

שלום רב
המליצו לי לשאול בפורום זה ואני מקוה שאכן תוכלו לעזור לי.
מדובר בהזמנת מטבח שביצענו במקום מסוים. ישבנו שעתיים בערך עם המעצב/בעל החברה והוא בנה לנו תכנית למטבח ההצעה הכוללת בסך 33,512 ש"ח
זה היה בינואר 2012 כשתאריך האספקה המשוער הוא אוגוסט 2013.
הוא ביקש שנשלם מקדמה במקום ע"ס 4,500.
שאלתי למה צריך לסגור ולשלם במועד כל כך מוקדם, שנה וחצי לפני, והוא אמר שזה כדי שישמור לנו את המחיר וגם כי הוא הולך לדירה לקחת מידות.
ניסיתי למשוך ואמרתי שאין לנו כאן צ'קים, אבל אז בעלי נזכר שיש באוטו והוא שלח אותו להביא מהאוטו.
למחרת אכן נסע לאתר אבל מסיבות טכניות (נדמה לי בגלל שהיה גשום בוצי) הוא לא עלה אפילו לדירה.

לאחר כחצי שנה או אולי קצת יותר, אינני יודעת את התאריך המדויק, הבנו שאין לנו אפשרות כלכלית לשלם את המטבח והחלטנו להסתפק במטבח של הקבלן.
הודעתי לו שאני מבקשת לבטל את ההזמנה בגלל שכרגע לא נוכל לעמוד בזה וביקשתי ממנו שאת הסכום שכבר שולם ננצל לטובת הזמנת ארון (לחדר שינה או ילדים) וגם אמרתי לו שבעתיד כשנזמין מטבח, נזמין אצלו.
הוא אמר שאי אפשר אלא אם כן אני אזמין ארון ב- 10,000 ש"ח אז הוא יוכל לעשות משהו...

עכשיו התקשרתי אליו לברר לגבי ארון. נתתי לו את המידות והכל. הוא אמר שיכין לי הצעת מחיר אבל שאקח בחשבון שהוא מוריד מזה את שכרו בעד מה שעשה עד עכשיו.
הסכומים עליהם דיבר הם:
מהמקדמה הוא מוריד 2,500 ש"ח + מע"מ, כך שישאר לי קצת יותר מ- 1,500 ש"ח זיכוי.
ניסיתי לשאול אותו על מה ולמה? הרי הוא לא עשה כלום עדיין, והוא התעקש שהוא לא עובד בחינם ושהזמן שישב איתנו והשרטטת שלו במשרד עבדה על זה וההגעה לאתר ("זה לא נהג מונית שנוסע ולוקח 40 ש"ח")
והוא ציין שמישהו אחר היה מחייב אותי על ביטול העסקה כי חתמתי על זה.

בהסכם כתוב משהו שלא נראה לי הגיוני:
ב. ביטול ההזמנה ע"י הלקוח שיבוצע תוך 7 ימים מיום ההזמנה יחייב את הלקוח בתשלום חד פעמי של 15% מערך ההזמנה.
לא ניתן לבטל את ההזמנה מעבר למועד הנ"ל אלא אם אישר זאת המוכר באופן חריג ובכל מקרה אין המוכר מתחייב לאשר ולקבל הביטול לתקופת 7 הימים.
באם אישר המוכר ביטול העסקה מעבר ל - 7 הימים הנ"ל ובתנאי שלא התחיל בביצוע ההזמנה במפעל בפועל מתחיב הלקוח לשלם דמי ביטול בשווי 30% מגובה הזמנה.
למען הסר ספק באם הוחל בביצוע ההזמנה בפועל לא ניתן לבטל ההזמנה.

כמובן שאת הסעיף הזה לא קראתי לפני שחתמתי...

לי זה נראה שערורייתי ולא הוגן, אבל נדמה לי שגם לא חוקי.
מבקשת את עזרתכם:
מה נהוג במקרה כזה של ביטול עסקה כחצי שנה (עד 10 חודשים לכל היותר) ממועד ההזמנה? כשהוא לא התחיל כלום לעבוד על שום דבר
מה אני יכולה לעשות כדי לא להפסיד את הכסף (ברור שאני לא רוצה להזמין אצלו שום דבר אלא רק להציל את כספי.
אם אני פונה לתביעות קטנות, ופוסקים לרעתי, מה אני יכולה להפסיד חוץ מה- 4,500 ש"ח, האם יש הוצאות נוספות


אציין כי לאחר שיחה קשה שהיתה לי איתו הוא הסכים להחזיר לי את יתרת הכסף, קרי 1,500 ומשהו....
האם כדאי לקחת את זה ובזה לסגור את הסיפור?

תודה רבה מראש על תשובתכם.
 
חתמתם על עיסקה..... משהוא השקיע מזמנו. והיה ערוך לקיימה בהמשך.

החלטתם לסגת, ולבטל. אתם חייבים להסכים שמגיע לצד השני תמורה על מה שהוא השקיע.
הבעיה שלכם כרגע, האם הסכום שהוא דורש סביר ?
אני אולי הייתי ממשיך במו"מ, אבל לבסוף משלם.
 

dani666

New member
זה דווקא כן חוקי. ריהוט "לפי הזמנה" ...

.. כלל לא ניתן חוקית לבטל את העסקה. הכל תלוי במה שכתוב בחוזה.

עקרונית, אתם יכולים לנסות לתקוף את ההסכם בעובדה שאכן יש זמן רב עד הייצור, והעבודה ואפילו הזמנת החומר לא התחילה ואין סיבה שיחייב אתכם על כך.
אבל הוא במקרה זה יטען (הוא כבר טוען זאת) שאם כך מגיע לו על עצם עבודת התכנון שבצע עבורכם.
מה יפסוק השופט - לאיש אין מושג אלב אתם לא בנקודת פתיחה טובה.

להבא, כדאי לקרוא חוזים *לפני* שחותמים עליהם, ולהיות ערים למה שכתוב בהם ורק אז לחתום (או לוותר).
 

strategy

New member
כמו שאמרת היתה לך שיחה קשה איתו בנוסף

הוא דרש שאררון יעלה 10000 ש"ח. לדעתי עדיף לקחת את הכסף שהוא מוכן להחזיר ולסיים את הפרשה.
אני חושב שמבחינת החוק הוא די מוגן - בתנאי שהוא התחיל לייצר את ההזמנה (ואין דרך להוכיח שלא התחיל) הוא יכול לדרוש אכיפה של החוזה.
לא הייתי נכנס איתו לעוד קומבינות כמו ארון או הזמנה אחרת.
יכול להיות שדווקא שזה לטובה.
כל זה לדעתי בלבד.
 

ענת 241

New member
הוא לא התחיל כלום ולא עשה כלום

והוא גם מודה בזה.
הוא אומר שיש לו עליות של מזכירה ומודדת ושכירות וכד'
בשיחה גם אמרתי לו שאם לא היה מלחיץ אותנו לשלם מיד עכשיו במקום (ובהחלט הופעל עלי לחץ) לא היינו מקיימים את השיחה הזו בכלל ובעתיד הייתי חוזרת אליו...
הוא הסכים איתי.
 

ענת 241

New member
אז לפי מה שאתם אומרים

הוא יכול לדרוש כל סכום שעולה על רוחו??
זה לא סכום סביר ביחס למה שהשקיע ובדרך כלל ניתן מסגרת הצעת מחיר וללא עלות (היינו לפניו אצל כמה חברות שבנו לנו תכנית אבל לא סגרנו אצלם, ולא ביקשו תשלום עבור כך)
 

puptits

New member
לדעתי

הסכום מופרז והוא יודע זאת ומשכך:
הוא "כופה" מו"מ ע"מ להרוויח כמה שיותר מהביטול.
אתם צריכים להצליח במו"מ ע"מ למזער נזקים, כל מה שיצא פחות מ 2500 אתם הרווחתם.

אופציה נוספת היא לעמוד על הרגליים האחוריות ולאיים בתביעות קטנות, אולי ירצה לרדת מהעץ ולהתפשר על "סכום סביר"

סכום סביר = הוא הסכום ששניכם תסכימו עליו ללא העמקת המצב
 

ענת 241

New member
ומה עם זה

שמדיניות ההחזר/ביטול אמורה להיות כתובה בגדול במקום בולט בעסק ולא באותיות הקטנות שאף אחד, וגם לא אני, לא טורח לקרוא?

ובכלל, אם אני פונה לתביעות קטנות ומפסידה, חלות עלי הוצאות נוספות?

קרוב לוודאי שלא אעשה זאת, אלא אקח את הכסף ואבלע את הצפרדע, אבל חשוב לי לדעת כי גם חשוב לי להגיד לו את זה.....
 
הוא לא חייב להחזיר כלום

ביטול אחרי יותר משבוע לא מחייב החזר כלל

וחתמתם על זה
 
למעלה