זקוקה לדעתכם
שלום לכולם, כתבתי כאן בעבר הרחוק וקיבלתי תגובות מאוד מעניינות. אני בת 38, גרושה ואמא ל-3 ילדים בני 16, 9 ו-6. והשאלה שלי לגבי המתבגרת שלי...בעבר כתבתי כאן בגלל היחסים המאוד מתוחים בינה לבין אבא שלה. מאז, אבא שלה עזב את הבית והתגרשנו. היחסים בינהים ממשיכים להיות מתוחים למרות שהיא אומרת שיתר נעים לה מאז שהוא עזב את הבית (הרבה פחות מתח, הרבה פחות צעקות). לי ולבת שלי תמיד היו יחסים מעולים ותמיד יכלנו לדבר על הכל. בזמן האחרון המצב השתנה ואי אפשר לדבר איתה, הכל מעצבן אותה ואין לה סבלנות לשום דבר. אני יודעת שזה אופייני לגיל הזה אבל קשה לי כי פתאום אני לא יודעת איך לגשת אליה. היא גם טוענת שאני כל הזמן מדברת על המצב הכלכלי. וזה נכון ! כי המצב הפך להיות קשה בעקבות הגירושים וגם כי אבא שלה השאיר לי המון חובות. אני חושבת שחשוב שהיא תדע באזה מציאות אנחנו חיים עכשיו ועם אזה בעיות אני צריכה להתמודד. קשה לה להבין שהמצב הכלכלי לא פשוט ואני צריכה לנסות לחסוך בכל דבר אפשרי. לא מקובל עליה לדוגמא לצמצם את שיחות הטלפון. קשה לי לסרב לה על דברים שהם לפעמים בסיסים ושיש לחברות שלה. אבל אין לי אפשרות ואני לא יודעת איך להסביר לה את המצב. כל נסיון שלי מסתיים במצב בו היא מתרגזת. כמובן שעם החברות היא הכי נעימה שיש ! למרות מסיכת הכעס שהיא לובשת כאן בבית, היא ילדה מקסימה ונהדרת, תלמידה מצטיינת. אז מה דעתכם ? איך כדאי לדבר איתה ? אני פשוט רוצה שתהיה אווירה יותר נחמדה בבית ושהיא תבין גם מה המצב ומול מה אני מתמודדת כדי שלה ולאחים שלה לא יהיה חסר שום דבר. אשמח לקרוא את תגובותכם ! שיהיה שבוע טוב
שלום לכולם, כתבתי כאן בעבר הרחוק וקיבלתי תגובות מאוד מעניינות. אני בת 38, גרושה ואמא ל-3 ילדים בני 16, 9 ו-6. והשאלה שלי לגבי המתבגרת שלי...בעבר כתבתי כאן בגלל היחסים המאוד מתוחים בינה לבין אבא שלה. מאז, אבא שלה עזב את הבית והתגרשנו. היחסים בינהים ממשיכים להיות מתוחים למרות שהיא אומרת שיתר נעים לה מאז שהוא עזב את הבית (הרבה פחות מתח, הרבה פחות צעקות). לי ולבת שלי תמיד היו יחסים מעולים ותמיד יכלנו לדבר על הכל. בזמן האחרון המצב השתנה ואי אפשר לדבר איתה, הכל מעצבן אותה ואין לה סבלנות לשום דבר. אני יודעת שזה אופייני לגיל הזה אבל קשה לי כי פתאום אני לא יודעת איך לגשת אליה. היא גם טוענת שאני כל הזמן מדברת על המצב הכלכלי. וזה נכון ! כי המצב הפך להיות קשה בעקבות הגירושים וגם כי אבא שלה השאיר לי המון חובות. אני חושבת שחשוב שהיא תדע באזה מציאות אנחנו חיים עכשיו ועם אזה בעיות אני צריכה להתמודד. קשה לה להבין שהמצב הכלכלי לא פשוט ואני צריכה לנסות לחסוך בכל דבר אפשרי. לא מקובל עליה לדוגמא לצמצם את שיחות הטלפון. קשה לי לסרב לה על דברים שהם לפעמים בסיסים ושיש לחברות שלה. אבל אין לי אפשרות ואני לא יודעת איך להסביר לה את המצב. כל נסיון שלי מסתיים במצב בו היא מתרגזת. כמובן שעם החברות היא הכי נעימה שיש ! למרות מסיכת הכעס שהיא לובשת כאן בבית, היא ילדה מקסימה ונהדרת, תלמידה מצטיינת. אז מה דעתכם ? איך כדאי לדבר איתה ? אני פשוט רוצה שתהיה אווירה יותר נחמדה בבית ושהיא תבין גם מה המצב ומול מה אני מתמודדת כדי שלה ולאחים שלה לא יהיה חסר שום דבר. אשמח לקרוא את תגובותכם ! שיהיה שבוע טוב