זכות השיבה

זכות השיבה

א.ב. יהושע - מכירים? אני מניח שרובכם כן הוא תומך שמאל, כמובן ותראו מה יש לו להגיד על זכות השיבה - "אני נגד מתן זכות שיבה. יבוא לפה אדם מהמדינה הפלשתינית ויהיה אזרח סוג ג´ במדינה שאת שפתה אינו מכיר. יחיה לו באיזה שוליים? בשביל מה? הלוא הבית איננו קיים. לא יהרסו את ביתו של היהודי כדי לתת לו את הבית שלו. ולמה שיחיה במדינה שאינה מדינתו? שם שפתו, שם בני עמו, שם הקודים שלו". חומר למחשבה לרדיקלים שבנוער מרצ.
 

tali_le

New member
אבל האם זו הבחירה שלנו?

אני לחלוטין מסכימה, לא הייתי עוברת למדינת ישראל אם הייתי במקום הפליטים הפלשתינים, אבל האם זוהי הבחירה שלנו או שלהם? האם אין לנו את החובה לתת להם לבחור?
 
כן

ובקשר לשאלתך האחרונה - לא, אין לנו את החובה לתת להם לבחור. גם אם גרו כאן - הרי את הבתים המקוריים שלהם הם לא יקבלו, אז נעשה פשוט בשביל העיקרון שייכנסו עוד פלשתינים לשטח החוקי של ישראל? בשביל מה?
 

simple_monkey

New member
בוא נדבר ברמה עקרונית

אני בטוח שתסכים איתי שחיו פה (בשטח מדינת ישראל) אנשים שלמעשה גורשו או ברחו מהאזור הזה מסיבות ידועות. בכל מקרה אתה לא חושב שצריכה להיות להם את זכות הבחירה לשוב למקום שפעם כינו בית? ומי כמוך צריך לדעת שמכריז שהציונות תנצח, הרי אחד הסיבות להקמת התנועה הזאת היא געגועים לציון. רק ליהודים מגיע לממש תקוות?! אז עכשיו אני מקווה שאתה מבין למה
 
אז ככה

אני מבין את התקוות של הפלשתינים. אני כן מכיר בכך שהם צודקים בדרישתם. אבל לא כל מה שצודק אפשרי - אין לנו אפשרות לקבל אותם למדינת ישראל. אתם מדברים בלי התחשבות בעובדות. מלבד זאת שזכות השיבה מהווה את הקץ של מדינת ישראל, גם אין מספיק מים במדינה הזאת, ואין מספיק עבודה במדינה הזאת. למה חייבים להביא אותם לתוך שטחי ישראל אם גם ככה הם לא יקבלו את הבתים הקודמים שלהם? הרי בניית בתים במקומות שאינם בתיהם המקוריים לא יהווה מקום יותר ביתי עבורם מאשר מקום מגורם הנוכחי. לכן - זכות השיבה היא נסיון להשתלט על מדינת ישראל, ולא מעבר לכך. הסברתי בדיוק למה, אז אל תיתנו שוב את הטיעון של געגועים הביתה, כי את ביתם המקורי הם בכל מקרה לא יקבלו.
 

א.א.אפל

New member
האם הציונים קיבלו את הבתים

של אבותיהם מתקופת התנ"ך? לא, כמובן. החשיבות של פיסת אדמה לאנשים מסוימים וגזעניים כמו הציונים היא הרבה מעבר לקירות. בקשר לבעיות הפרקטיות בחזרה שלהם- בנושא המים למרות שזה דיון נפרד נצטרך לא לגדל כאן פירות, כותנה, בשר, (וכך גם לחסוך במקום) לא לבנות כבישים ראשיים על מקווי-מים גדולים (ראה קטע מרכזי של חוצה ישראל על מקורות הירקון). בנושא העבודה- טיעון חסר מחשבה לטווח שעובד את הדקה הבאה. עוד אנשים בשטח מסויים גם צורכים עוד שירותים (קניות בילויים מקומות מגורים אבטחה רכב ועוד ועוד) ולכן, מממשי זכות השיבה יוכלו למצוא פה עבודה. בערים הגדולות בעולם- ניו יורק הונג קונג לונדון וכו´ (ובכוונה נתתי ערים מהעולם המערבי, כי בנוגע לאבטלה אי-אפשר להשוות עם הערים הגדולות באמת בעולם) שעם הפרברים הקרובים שלהם הם מתקרבים בשטח לישראל, אני לא ראיתי שמשלב מסויים אין לאנשים עבודה.
 
רואים שלא למדת היסטוריה כמו שצריך

התחום העיקרי של הציונות הוא לא חזרה לבית האמיתי, אלא מציאת בית לאומי ליהודי העולם שסבלו מאנטישמיות, פרעות, והשיא - השואה. ובקשר לזה שאתה תמיד אומר - "היה אפשר לבחור מקום קצת פחות פרובוקטיבי מאשר כאן, לדוגמא אוגנדה" לא בחרו סתם את ארץ-ישראל יש לעם היהודי קשר לארץ-ישראל אתה חושב שבאוגנדה לא היו אנשים? הציעו לחלק את הארץ לשני שליש להם-שליש לנו אתה יודע את ההמשך
 

א.א.אפל

New member
אתה סותר את עצמך...

מצד אחד אתה אומר שהציונות באה להקים בית לאומי ליהודים בגלל השואה הפרעות וכו´... ומצד שני אתה אומר שהרעיון היה להקים אותו פה בגלל החשיבות ההיסטורית. ? אחד מהשניים. בית לאומי יכול להיות גם באוגנדה.
 

simple_monkey

New member
אז רגע, יהודים לא שותים מים?!

לפי מה שאתה אומר צריך לבטל מיידית את זכות השיבה בגלל כל אותם סיבות שציינת. ואני חושב שאתה קצת פזיז כשאתה מסיק מסקנה, אני לא חושב שמשפחה עם ילדים תעלה לארץ כחלק ממבצע השתלטות, אני מבקש ממך לא להיות דמגוג.
 

עופר ב.ה

New member
חוק השבות, לא זכות השיבה

מלבד זאת, אני מסכים. הקשר שלהם לאדמה גדול יותר מזה של היהודים, זו הסיבה לרצונם לחזור, ולא ניסיון השתלטות על המדינה. עופר
 

א.א.אפל

New member
ההצעה שלי

1. צמצום הילודה ע"י הפסקת מתן קיצבאות לילדים 2. הפסקת העלייה לישראל 3. הריגת כל הנאשמים למאסר עולם. הם מבזבזים לא רק מים אלא גם מקום בבתי כלא וכו´. ככה נביא לצמצום האוכלוסייה!
 

שזוף

New member
בכל מקרה...

נוער מרנאצים יפה שאתם דואגים לפלסטינאים ותודה רבה לדאגתכם לעם היהודי
 
הם לא דואגים,

כמובן, הרי הם חיים חיי רווחה. אין להם שום זכרון לגבי מה שהיה לפני כן, פשוט לא איכפת להם... לדעתם, עדיף להיות "יפה נפש" מאשר כל דבר אחר... חבל מאוד רק שהם יפי נפש על חשבון עצמם (עמם), הרי זה הכי קל, להלקות את עצמך. ההתנהלות השמלאנית מזכירה מאוד אישה מוכה, שמעדיפה להצדיק את המכות שהיא חוטפת בהאשמה עצמית (אני כובש, אני לא בסדר) מאשר את האיש המכה (הוא, כמובן, צודק.)
 
אני מעוניין ש.....

קצבאות הילדים יהיו שוות לאחר 4 ילדים, מה שקורה עכשיו, זה שאנשים מעדיפים להישאר מובטלים, להוליד הרבה ילדים וככה קצבת האבטלה שלהם יחד עם הכסף האסטרונומי שהם מקבלים על הילדים שלהם... גורם להם לא לרצות ללכת לעבוד. אני חושב שמדינת ישראל צריכה לתת קצבאות ילדים באופן כזה: ילד אחד - X שני ילדים - X+Y שלושה ילדים - X+Y+Z ארבעה ילדים ומעלה - X+Y+Z+A ולא כמו היום שכל ילד מעל 4 ילדים מקבלים עליו איזה קצבה אסטרונומית. ולגבי 2, אני חושב שמצב של המשק הישראלי, ישראל צריכה לסגור את שעריה מלבד מקרים הומניטארים.
 

okok4

New member
דווקא

שר האוצר כרגע (טפו טפו טפו) מתכוון להקפיא את "חוק משפחות ברוכות (איזה ניסוח קלוקל) ילדים" (קיצבת הילדים קופצת החל מהילד החמישי ל 851 ש"ח ומוכפלת על כל ילד נוסף). לפי דעתי קצבת הילדים היא מיותרת ורק גורמת להגברת הילודה אצל השכבות החלשות, המשתמשות בילדים לצורך סחיטת כספים מן המדינה. המדינה לא צריכה לשלם כסף לאזרחים כפרס על בורותם. אם כבר אז יש לתת מענק למשפחות עם 1-3 ילדים. כולי רחמים על הילדים שגדלים במשפחה בת 12 נפשות, אך תמריץ כספי להורים לא יביא למיגור התופעה, שמתאימה למדינות עולם שלישי נחשלות. יש לבטל את קצבת הילדים כולה.
 

א.א.אפל

New member
הסבר...

זוהי הייתה פרובוקציה לא פרובוקטיבית מדי מסתבר, כדי להבהיר ליובל שאי-אפשר להגיד שצימצום האוכלוסיה היא טיעון טוב מספיק לגבי זכות-השיבה. פיצוץ אוכלוסין זהו דיון שונה...
 
למעלה