אין דבר כזה אנטישמי זה המצאה של התקשורת,
יש רק אנטי יהודי.
כאילו לא הבנת שזה משמעו של המושג.
עכשיו אני מבין מה אתה תגיד לא הוכחתי בצורה חד משמעית שקריון זה אלוהים(לפי מה שאני אומר חלק מאלוהים
שאחראי להעביר מידע אוהב לאנשים ועוד דברים רוחניים.)
זה אפילו לא שאני דורש ממך "הוכחות".
אני רק בוחן אותך לפי הרף המינימלי שאני מודד בו אנשים:
האם אתה אנטישמי?
האם אתה מסית נגד צדיקים?
מהנסיון שלי -
בכל המקרים בהם מישהו גייס את האנטישמיות במטרה לזכות לפופולריות ותמיכה,
עמדו מאחורי זה אינטרסים אפלים מאוד,
והדבר שימש כדי להצדיק שימוש טקטיקות ומטרות מרושעות לחלוטין.
ולכן
אם זה מה שקריון שלך
מייצג - מדובר בדמות שלילית מאוד.
אם לא - אתה זה שצריך להתנצל על שהצגת אותו באופן כה מרושע
גם אתה לא הוכחת שאלוהים רוצה שנשמור שבת וכשרות ובכל זאת אתה מתייחס לכך באותה רצינות כאילו אלוהים אמר את זה.
לא ניסית להוכיח לך את זה.
זה מה שכתוב בתורה - וזה מה שצדיקים עושים.
מבחינתי זה מספיק.
סטודנטים זה זמני ז"א עניים זמנית,
באותה מידה אפשר לקטר שלצעירים אין רכב.
זה הרבה מעבר לכך - סטודנטים הם אנשים שסובלים ממחסור זמני - לצורך לימוד מקצוע
(לטובת הדיון אני מניח שמדובר במקצוע חיובי התורם לחברה).
אם אתה כופה עליהם הוצאות רכב גבוהות - אתה פוגע בלימודיהם במקרה הטוב, ובמקרה הרע מונע מרבים מהם לרכוש השכלה.
פגיעה משמעותית לטווח רחוק.
אם צעירים בוחרים לא לרכוש רכב - זה עניין של בחירה. גם כפיה עליהם פוגעת בהם, אך לזה אין השפעה ארוכת טווח.
קשישים - מי שעני זה משהו אחר,מי שלא יכול הוא כמו צעיר-ילד לא יכול טכנית או חוקית.
התייחסתי אל קשישים ומי שלא יכול להוציא רשיון - כקטגוריה נפרדת מסתם עוני.
מאז 2004 יש פנסיה לכל שכיר - ועוני קשישים מצטמק במהירות.
דפני ליף לא קשישה, אלא מנועה מרשיון. יש אחרים כמותה.
הם זקוקים לאזור מגורים בו קל לחיות ללא רשיון.
אח שלי עזב ללונדון כי בארץ היה לו מאוד קשה. המצב מאז השתפר מעט - לא מספיק.
נשארנו עם קטגורית העניים שכמה היא חשובה היא משנית מהטעם הפשוט שלמזלנו אנחנו לא הודו
ואין כאן הרבה עניים.
אתה חי בסרט.
גם אם העוני המוחלט בארץ הוא אפסי - יש עשרות אחוזים שהם עניים
נוח לך להתעלם מקיומם - אבל הם צריכים פיתרון.
ככל שהם סובלים - הסבל שלהם מפעפע לשאר האוכלוסיה,
דרך פשיעה למשל.
דרך אבטלה (כי רמת ההשתכרות שלהם נמוכה, קשה להם להגיע למקום עבודה ללא רכב, ורכב אינו משתלם ברמות השכר הנמוכות)
לגבי אחותך זה בגלל חולדאי שלא שם חניות ועוד גונב חניות קיימות.
אם היו שמים יותר חניות המחיר לחניה היה יורד וגם לה היה כסף לחניה ואז היה לה טעם להחזיק רכב.
תחשוב לרגע על האנשים בלי רכב האם היית רוצה להיות במקומם - קרוב לוודאי שלא.
אתה בכלל לא בכיוון. יש נהירה עצומה מכל הארץ לתל-אביב.
לא בריחה - אלא נהירה.
לחולדאי יש חלק משמעותי בהצלחת עירו.
זה לא למרות שניתן לחיות בתל-אביב בלי רכב - אלא
בגלל שאפשר לחיות בתל-אביב בלי רכב.
זה מה שאחותי אוהבת בתל-אביב,
זה מה שדפני ליף אהבה בתל-אביב,
ואם אח שלי היה יכול להרשות לעצמו- גם הוא היה גר בתל-אביב
בלי רכב.
האם היו רוצים להיות במקומך - עם האפשרות לרכב - קרוב לוודאי שכן.
וודאי שלא. אחרת הם לא היו חיים שם.
זאת הייחודיות שהם אוהבים בתל-אביב.
וכמובן שיש שכונות (רמת אביב למשל) בהן המצב שונה.
אז אולי שכחת מה שלמדת ב"שיעורי דת" - אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך.
שנוא עליך להיות בלי אוטו? - אל תתכנן תוכניות לאחרים כמה זה בסדר להיות בלי אוטו.
בדיוק להפך:
אתה מוחק לחלוטין מתודעתך את קיומו של כל מי ששונה ממך.
מנסה לכפות עליהם - לחיות בדיוק כמוך, או לסבול בגלל השוני שלו ממך.
גם כשזה מאוד לא נוח ואפילו לא אפשרי - לדעתך הם חייבים רכב, ללא שום חריגות.
תסכים שזה מאוד מרושע.
אני מכיר בקיומם של אחרים, בעלי רצונות וצרכים אחרים - ומעוניין בכך שגם להם יהיה טוב.
הרי זה לא בא במקום מה שאני צריך - ולא פוגע בי כלל.
למעשה האושר שלהם, וסיפוק צרכיהם רק ישפר את חיי.