זה יהיה עימות מעניין

gershon17

New member
ההריון ללא ספק רלוונטי

כי אסור לפטר נשים בהריון, לא משנה מה הסיבה. יש גם הגדרות לפיטורים לא חוקיים שאני לא יודע מהן בדיוק, אבל אישה בהריון אסור לפטר. זה מה שהופך את המעשה מנבזי ללא חוקי. מותר להיות נבזים, אסור להפר את החוק. מצד שני, אם זה בסדר ככה, אני מיד אדאג לא להעסיק שומרי מצוות, כקונטרה לאפליה של אגודת ישראל בהעסקה. אם להם מותר, לי בודאי מותר.
 

עמלק

New member
את טועה ומטעה

אסור להפלות עובד על סמך אורחות חייו, זה בניגוד לכל אספקט של מדינה דמוקרטית. מה יקרה כאשר מחר יבואו ויגדירו כי אסור לעובד במפעל XXX לשמור שבת, ואגדיר זאת בחוזה ? גם אז תגידי כי "כדאי להיות שקולים" ???? עם כל הכבוד למה שרוצים להנחיל במוסד כלשהו, אין הילדים יודעים עם מי, מתי ולמה שוכבת אישה או גבר... וגם אין למעסיק זכות להכנס לחייו של העובד. חוזה לא יכול לקבוע כיצד יחיה אדם את חייו, וזו חוצפה שלא תאמן מצידך להצדיק זאת. פשוט חוצפה!
 

gershon17

New member
משפטנים לא קובעים מה חוקי ומה לא

בתי משפט קובעים את זה. לעומת זאת, במקרים ברורים כמו זה, לא צריך להיות מבין גדול כדי לדעת שהחוק שאוסר לפטר נשים בהריון חל גם על נשים בהריון מחוץ לנישואין.
 
בלי להיות עו"ד ברור שחוזה כזה אינו

חוקי! ומכיוון שכך גם אם חתמה עליו אין הסעיף חל...זאת תהיה עבירה על חופש העיסוק, שהוא כידוע חוק יסוד! זה כמו שתסכים לעבוד בפחות משכר מינימום...אתה יכול אבל המעביד יהיה חייב לשלם לך מינימום אם תתבע אותו...
 

gershon17

New member
לא תהיה כזו

כי הסייעת המסכנה לא תוכל לממן לעצמה עורך דין, וההסתדרות עסוקה מדי בלחרב את המשק, שלא תתעסק בזוטות כמו סייעת חוזרת בתשובה. וככה הזלזול החרדי בחוק ימשך.
 

דהבה

New member
פיטורי עובד

החוק נועד להגן על אשה כדי שלא תחשוש מפיטורים עקב הריונה אשה שנתפסה במעילה בסופרמרקט, הריונה לא ימנע ממעבידה מלפטרה מעביד מחתים עובדת על חוזה שלא תהרה שנתיים מיום חתימת החוזה – יש להניח שהחוזה יחשב בלתי חוקי מלכת יופי חותמת על חוזה המחייבה לקיים אורח חיים מסוים. אם תפר את החוזה – תפוטר יש גישה שלא ניתן לפטר עובד על מעשיו מחוץ לשעות העבודה אם אינו עובר על החוק. גם אם נקבל גישה זו, הרי שבמעשיה של הבחורה, שאין בהם עבירה על החוק, יש השלכה על עבודתה. היא לא תוכל לשמש עוד דוגמא ומופת לתלמידיה על פי הקריטריונים של המוסד בו היא מחנכת
 

זויות

New member
הלגיטמיציה של הבלתי-לגיטימי

דהבה, בדיוק על "היא לא תוכל לשמש עוד דוגמא ומופת", אותו את אומרת כמובן מאליו, אינו הנחת יסוד מוסכמת. בעיני זה לא מובן מאליו וזה לא לגיטימי. לפי התפיסה הליברלית החילונית, כל עוד איש חינוך לא מנסה להחזיר את ילדי בתשובה בסתר תוך ניצול מסגרת העבודה הקרובה, אין לי בעיה שיגיע לשם בשטריימל ובציציות ושיעשה גם בבית שלו מה שהוא רוצה. אין לי שום בעיה שילמד ילדים חילונים, באמת שאין לי, וגם שיגיד להם שהוא נוטל ידיים ומברך לפני שהוא אוכל סנדביץ´ בהפסקה ולמה. זה לא יהפוך אותם לפחות חילונים, אלא ליותר פתוחים ומקבלי אדם. וזה יפה. להיפך - תראי כמה ילדים חילונים מחפשים רב שילמד אותם לדרשה לפני הבר-מצווה. זה לא הופך אותם לדתיים, מקסימום מרחיב את הידע שלהם או אולי קצת מעצבן אותם שהנה צריך ללמוד שיעור גם אחרי בית-הספר
בתפיסה החרדית הסגורה, המצב ההפוך לא יעלה על הדעת. הוא גם מצדיק בעיניהם פיטורים. בעיני, כחילונית במדינה דמוקרטית, זה לא בסדר. זאת אפליה שנובעת מתפיסת עולם סגורה ומחרדה מהשונה והאחר המתקרב אליהם. אפליה שתוצאתה, מעבר לבעיות פרטיות כמו המקרה של הגננת, הוא הגברת הניכור החברתי בישראל. ושוב - ברמה הפרקטית, חוזה שאינו חוקי אינו חוזה תקף.
 

זויות

New member
נ.ב.

מדברי נראה שאני כבר אם, אך כתבתי במישור הדיעה בלבד. (אני לא רוצה להטעות)
 

gershon17

New member
נשים שעוברות על החוק - אולי

אני לא בטוח. אני לא חושב שיש רשות כלשהי לפטר נשים שעברו על החוק אלא אם כן נכנסו לכלא או קיבלו עבודות שירות, ואז הגיוני שלא יוכלו לבצע את עבודתן. נשים שלא עברו על החוק - כלל וכלל לא. אין חוק שאוסר על מישהי להכנס להריון. האם זה יהיה לגיטימי לדעתך שאני אתנה העסקתם של עובדים אצלי בחברה בכך שלא ישמרו שבת ושלא יחזיקו תנ"ך בביתם?
 

דהבה

New member
נו באמת,

מה הקשר. הרי יש חוקים להגנת העובד ואיסור אפליה! חזרנו לימי האינקויזיציה? בודקים אם יש ליהודי תנ"ך בבית או אם הוא שומר שבת? תסלח לי גרשון. אם היית בן 17 על פי הניק שלך, היה מקום לשאלתך. אבל אתה אדם בוגר. אתה יודע שלמורה יש השפעה על תלמידיו ולמוסד חינוכי מותר לקבוע מהם ציפיותיו לגבי אורחות חייהם של המחנכים במוסד גם מעבר לשעות העבודה נניח שאתה שולח את ילדיך לבית ספר. המחנך מעביר את החומר בצורה נהדרת. יש רק בעיה אחת, בערבים הוא מסתובב בחוף תל ברוך ומתרועע עם זונות ממין זכר. יש לך בעיה עם זה?
 

gershon17

New member
לבדוק אם שומרת כשרות - לא

אבל לבדוק אם נכנסה להריון בלי להיות נשואה - כן? איזה מין מוסר כפול זה? אה, שכחתי, זו ההתייפיות החרדית המקובלת, שלא לקבל אותם זו אנטישמיות אבל לא לקבל אותי זה פלורליזם. אני לא הייתי רוצה שמורה דתי ירעיל את הילדים שלי עם הדת שלו. מי שנוהג בחוסר הגיון כה בולט ולא מדליק אור בשבת - אני לא רוצה שילמד את הילדים שלי חשבון או הבנת הנקרא. מי שמאמין שהעולם נוצר לפני פחות מ-6,000 שנה - לא הייתי רוצה שבכלל יתקרב לטווח של 100 מ´ מבית הספר שהילדים שלי לומדים בו. מי שכופר באבולוציה - אדרבא. עכשיו זה נשמע לך יותר הגיוני? אם את מוכנה לקבל אפליה מצד אחד, את חייבת לקבל אותה גם מהצד השני. את מוכנה לקבל אותה מהצד השני? שבתי ספר ממלכתיים יפסיקו להעסיק מורים דתיים (אפילו לא כאלה עם כיפה, מספיק שהם מניחים תפילין בבוקר ולא נוסעים בשבת)?
 

עמלק

New member
צביעות, רבותיי, צביעות....

במלוא הדרה... מותר לא להעסיק עובדת מכיוון שאינה שומרת על חוקי הדת שלך אבל חס וחלילה שלא נפלה אדם כי הוא כן שומר את חוקי הדת שלך. פשוט שיא הצביעות.... ולא, כל עוד המחנך אינו נוגע בילדים ומלמד לפי התקנים החינוכיים - שיטייל עם מי שהוא רוצה !
 
זה הסיוט של בתי המשפט...

ימררו את חיה ואם ירצו יפטרו על אף פסק הדין (ככה זה בארץ...) זילות בית המשפט רצה חזק בדברים הללו וכשהפוליטיקאים מעורבים בזה... להיסטדרות לא תהיה מילה כל פרץ לא יריב אתם! הוא פוליטיקאי! רוצה לחמם את האגו והכיסא!!! "law without force is impotent" פסקל. וכך המדינה תרד עוד מדרגה שאולה...
 
למעלה