זה יהיה עימות מעניין

gershon17

New member
זה יהיה עימות מעניין

מי יותר חזק - החרדים או ההסתדרות. אני לא בונה על עמיר פרץ במקרה הזה.
 
עם כל הכבוד לחרדים...

עמיר פרץ הוא האיש עם הכי הרבה כוח במדינה. במילה שלו מדינה שלמה יכולה להיות משותקת לאלתר.
 

gershon17

New member
ואתה באמת חושב שהוא ישתמש בכוח הזה?

כדי לדאוג לעבודה של סייעת אחת לגננת? אפשר להתחיל לארגן הימורים אני מניח.
 

זויות

New member
לפי זה אפשר לפטר על הליכה לקולנוע

לא "רק" על הריון, כפי שנכתב בפרטי החוזה בגן. לא יודעת מי ינצח בעימות, אני רק מקווה שיבהירו שיש גבולות ושאף מעסיק ציבורי (גן של אגודת ישראל למשל) אינו יכול להתנות העסקה בחדירה לחיים פרטיים. תארו לכם שהיו מתנים העסקת מורה דתית נשואה בבית-ספר חילוני, בזה שתסתובב בלי כיסוי ראש גם בבית-הספר וגם מחוץ לשעות העבודה! ועוד היו מחתימים אותה על זה כתנאי להעסקתה כי לא חינוכי שילדים חילונים יחשפו לאנשי חינוך דתיים...
 

gershon17

New member
מה זה "מעסיק ציבורי"?

ולמה שמעסיק "לא ציבורי", מה שזה לא יהיה, כן יוכל?
 

זויות

New member
התכוונתי למעסיק שמשלם משכורות

בכספי ציבור. גם מעסיק פרטי אינו יכול להחתים עובד על חוזה המגביל את עיסוקיו בשעות הפנאי. עם זאת הוא יכול להעדיף להעסיק עובד שגם שותה איתו בערב באותו פאב, כי מותר לו החליט שאחת ממטרות העסק היא שלבוס יהיה עם מי לפטפט.
 
בזמנה החופשי זכותה לעשות

כרצונה. ואם היא רוצה לעבוד כחשפנית במועדון לילה - זו זכותה - אחרי שעות העבודה
 
../images/Emo94.gif../images/Emo25.gif../images/Emo95.gifוגם לעסוק בזנות

אחרי שעות העבודה - אם אין זו עבירה על החוק יש חופש עיסוק וכל אחד יכול לעשות מה בא לו אחרי שעות העבודה רק שינוי תביא שינוי
 

עציון

New member
טעות.טעות. טעות.

צר לי. כולכם טועים. היא אמנם יכולה לעשות הכל בזמנה החופשי אבל לא כאשר היא חתומה על תקנון-חוזה מסויים והיא מפרה אותו. אם התקנון הוא חוקי, ואין לי השכלה משפטית, הרי לא יעזור פרץ ולא עמיר. גם ההסתדרות מאוד מאוד מקפידה על חוזה או תקנון. היא אפילו משביתה עובדים בקשר לכך. אז נא לא להשתמש בעודף צביעות.
 

זויות

New member
חוזה לא חוקי לא שווה את הנייר שהוא

רשום עליו ואינו מחייב את החותם. גם אני לא משפטנית ואיני יכולה להיות נחרצת, למיטב ידיעתי הלא מדופלמת - החוזה המדובר אינו חוקי. מה שבטוח הוא שלפי החוק אין לפטר אישה בשל הריון.
 

gershon17

New member
יש לך שתי אותיות מיותרות

וגם רווח אחד מיותר. אסור לפטר אישה בהריון. יש כמה הסתייגויות (אם היא עובדת פחות מחצי שנה נדמה לי, ואם החברה נסגרת, ואם בניזרי מסכים. ויכול להיות שגם אם מפטרים את כל המחלקה שלה או משהו דומה וגורף כך שברור שלא מפלים אותה בגלל שהיא בהריון), אבל בגדול זה ככה.
 

gershon17

New member
החוק מאד מאד ברור בנושא

אסור לפטר עובדת בגלל שנכנסה להריון (או לפחות בלי אישור מיוחד של שר העבודה). המטרה של החוק להגן על נשים שנכנסות להריון, ועלולות למצוא את המעסיקים שלהן מעדיפים להביא מישהו אחר שלא יצא לשלושה חודשי חופש. החוק יותר חזק מכל חוזה (אנחנו שנינו לא יכולים לעשות חוזה שמרשה לי להרוג אותך, לדוגמה), ולכן גם במקרה הזה החוק תופס והחוזה, אם בכלל יש כזה - לא.
 

דהבה

New member
כדאי להיות שקולים

לא ראיתי שהם עונים שם על סוג כזה של שאלות לדעתי, אפשר לכל היותר לחייב את המפטר לשלם את משכורת המפוטרת עד הלידה+פיצויים בשינוייש לא מעט משפטנים, ואם הנושא חשוב להם, ונראה להם צודק, למה שלא יציעו לה את שרות במחיר סמלי? כל העניין יוצא מהקשרו. נניח שלא נכנסה להריון, אלא חייה עם גבר מחוץ לנישואים - בניגוד לאורחות החיים שמנסים להנחיל במוסד בו היא מלמדת, ובניגוד להסכם העבודה שעליו חתמה. האם אין זכאי המוסד לפטרה כאשר הפרה את ההסכם. אם מותר - אז הריונה אינו רלבנטי כי הפטורים הם בגלל אורח חייה והפרת ההסכם ולא בגלל הריונה
 
למעלה