זאת רק אני או ש...

ChipsMan

New member
זה עדיין נראה מפחיד ../images/Emo3.gif

אפילו בקורסי מודלים חישוביים באקדמיה לא בונים אוטומטים עם יותר מ-5 מצבים... אלא אם כן יש להם איזו תבנית ברורה ומובנת, ולכל מצב יש תפקיד ברור, מוגדר ומוסבר. זה פשוט מטורף
 
באקדמיה? וואלה?

פעם בנינו בכיתה עם המורה אוטומט עם 19 מצבים (הוא היה עם חיתוך) ואם הדף מפוצץ עיגולים וקווים מבולגנים שנראים בלתי הגיונים, המורה הסופר-מורתית שלי תבין מה כתוב! ותעקוב אחרי כל דבר.. בלעע..
 

ChipsMan

New member
כן ואללה ../images/Emo3.gif

אנחנו לא מתעסקים עם עבודה שחורה של לבנות אוטומטים
אבל יש לנו כל מני שאלות מסובכות מספיק גם בלי זה
סתם דוגמא: בהנתן שפה L, נבנה שפה (Cyc(L באופן הבא:
Cyc(L) = { xy | yx € L }​
הסימן € מסמן "שייך". הוכיחו או הפריכו - אם L רגולרית אזי (Cyc(L רגולרית.
 

ChipsMan

New member
מה את צורחת? ../images/Emo3.gif

עוד לא עשיתי לך כלום ואת כבר צורחת?
 

yuvalmadar

New member
איפה אתה?

אתה לומד באו"פ? (אני לוקח את אוטומטים ושפות פורמליות בשנה הבאה) איך זה? האוטומט לא כל כך מסובך, יש את מצב ההתחלה שזורק למצב מלכודת לא מקבל את כל מה שלא מתחיל בb. אם הוא מתחיל, יש זוג מצבים שבודקים את מספר הaים - כל a מחליף מצב (מזוגי לאי זוגי ולהפך). עד שמגיע c, ומגיעים לזוג אחר שגם כן בודק את הזוגיות ן"זוכר" שהיה c. עכשיו, כל b מעביר למצב מקבל (ואם זו לא סוף המילה, הוא חוזר חזרה באות הבאה).
 

ChipsMan

New member
אונ' חיפה..

הקורס הוא מודלים חישוביים. הוא מחולק לשני חלקים. חלק ראשון על שפות רגולריות וחסרות הקשר (הדקדוקים והאוטומטים שלהן, וכל מני משפטים עליהן). החלק השני הוא על מכונות טיורינג ועל סיבוכיות (הגדרות, מה ניתן לחישוב, מה לא ניתן לחישוב, מה ניתן להכרעה ומה לא ניתן להכרעה, ומה ניתן לחישוב בזמן טוב).
 
שיט שכחתי לציין את המצב המקבל

קיו3, האחרון בצד, אצלי בלי מלכודת? פשוט לא נכנסים לאוטומט אם לא רואים בהתחלה B. סטארט B.
 

yuvalmadar

New member
אבל זה לא טוב

כי המילה חייבת להתחיל בb. אצלך המילה aacb תתקבל!
 

yuvalmadar

New member
פרט לזה

עשית בדיוק כמוני! (רק שזה נראה יותר טוב כי זה בפוטושופ) D=
 
לא,

שים לב שליד סטארט כתוב B. אתה יכול להכנס לסטארט רק אם אתה רואה B. כדי לעשות מצב תחילי רגיל צריך להכין גם מלכודת לכן זה יקפוץ ל8 מצבים ואנחנו לא רוצים את זה נכון? פשוט לא זוכרת איך יצא לי בדיוק בבגרות..
 

shklar1

New member
האוטומט הפשוט שלי ../images/Emo3.gif

ממש אין לי כוח לרשום שוב את הטבלה, אבל עשיתי חיתוך לשתי האוטומטים המצורפים
 

shklar1

New member
בעעעע עשיתי טעות../images/Emo70.gif ../images/Emo7.gif

מהמצב מלכודת למצב האחרון המקבל אמור להיות b בחזרה
ארררר
 

בוקי3

New member
הבגרות במדעי המחשב ב' של אתמול

בפסקל עשיתי את שאלות 2 ו-4 (כמו כולם..) (2 זה עם העץ פרו ורבו ו-4 זה עם המחסנית) ובמודלים חישוביים עשיתי את שאלות 13 ו-16 (13 זה לבנות אס"ד ו-16 זה לבנות מכונת טיורינג). יש לי שתי שאלות.. 1. בשאלה 2 עם הפרו ורבו טעיתי (שוב כמו כולם...) ולא עשיתי רקורסיה. במקום לבנות אלגוריתם שבודק אם יש צאצא שהוא "מרפה ומרבה" בניתי אלגוריתם שבודק רק אם השורש הוא מרפה ומרבה. סה"כ מובן פה שמדובר בטעות קלה של הבנת הנקרא,וכל מה שהיה חסר בשביל לבנות את האלגוריתם על כל צאצא זה שתי שורות שמזמין את הרקורסיה. לדעתי יורידו בערך 10 נקודות. מה אתם חושבים? 2. בשאלה 13 היה רשום רק לבנות אוטומט סופי דטרמניסטי שמקבל את השפה המבוקשת,לא היה רשום שצריך לרשום את חמשת המרכיבים. ואכן רק בניתי אוטומט,בלי לרשום את חמשת המרכיבים. לאחר שסיימתי את המבחן הלכתי אל המורה והיא אמרה לי שהיה חייב לרשום גם את חמשת המרכיבים,למרות שלא היה רשום. אני חושב שהיא טעתה,כי בספר לימוד כתוב שיש שתי דרכים: או לבנות תרשים,או לרשום את חמשת המרכיבים(וביניהם טבלת מעברים), כתוב שם (בספר) שאפשר לעשות או זה או זה, ולעשות את שניהם ביחד זה מיותר. בכל זאת אני רוצה להיות בטוח שהמורה שלי טעתה, אז מה אתם אומרים? היה צריך לרשום את חמשת המרכיבים? נ.ב. שאלה 3 - מתי הבגרות של מדעי המחשב א' ?
 
למעלה