מאד מסכים עם חי בר
לי יש MK17 עם S600 של סקובפרו ואני מאד נהנה מהם.
בספארי במלדיבים יצאתי מאחת הצלילות עם free flow מהדרגה השניה.
בהתחלה הציעו לי ווסת שלהם כתחליף אבל מאד ביאס אותי לוותר על הווסת שלי. אני נוטה להקשר לדברים
בזכות הכרות של אחד המדריכים עם הווסת, הוא נפתח, סודר ושימש אותי בהנאה עד לסוף הספארי.
כמובן שיום אחרי החזרה לארץ שמתי את הווסת אצל עמית לבדיקה וכו'.
יצא לי לנסות את הלג'נד וכמובן את שלי עד ל40 מטרים. יהיה לך קשה מאד להבדיל ביניהם.
יצא לי לנסות גם את הקליפסו של אקוולאנג, MK2 של סקובפרו וMR2 של מארס - ווסתי מועדונים טובים.
פה כבר כן הרגשתי הבדל, אבל הבדל של נוחות. צולל טוב ידע להסתדר איתם יופי. לצולל גרוע כלום לא יעזור ;-P
להרגשתי ההבדל היה בנשימה בעומק, בתנוחות שונות מצלילה סטנדרטית (ישיבה\עמידה, מבט למעלה) ובמאמץ. כאן נוחות הנשימה הגדולה יותר של הלג'נד ושל הMK17 הייתה מורגשת ואני גם מרשה לעצמי יותר בזכות המרווח הזה.
רק בתור דוגמא, צלילה לצד טריגון או דיונון שנע לאט יחסית מאד מאמצת והנשימה הופכת כבדה מהר מאד.
סיבוב של כפתור הנשימה לכיוון של ה+ מביאה את הדרגה השניה למצב שממש דוחף אויר לריאות. נכון שעצירה בזמן ומספר רגעים להסדרת הנשימה יביאו אותך שוב למצב שבו לא תרגיש בהבדל בין הווסתים. אבל על זה צריכה להתבסס ההחלטה שלך: כסף אל מול נוחות.
אחריות וסטנדרטיות זה יותר שיקול של 1 ו-0. אין אחריות או לא סטנדרטי ומטופל רק על פיסגת הקילימנג'ארו - לא לקנות!