וסתים

ori1409

New member
וסתים

איזה וסת יותר טוב aqualung legend או scubapro mk21/s560 מבחינת עמידות(שיחזיק לי הרבה שנים),ביצועים ותחזוקה פשוטה וזולה. יש לי 2 כוכבים ואני צולל כ40-30 צלילות בשנה.
 
שניהם מעולים

אם אתה רוצה לשדרג קצת, תנסה לקנות scubapro mk25/s600.
זה אחד הוסתים הטובים בעולם, והוא יתאים לך לכל צלילה בעולם ולכל רמה שתגיע אליה...
בנוסף, יש לו סוויבל
 
סוויבל

ציר שמסתובב סביב עצמו.

אם אתה רוצה לסובב קצת את כיוון היציאה של המינורות מהדרגה הראשונה.
אני אישית מסובב קצת את הסוויבל, כי פחות נוח לי כשכל הצינורות ישרים.
 

ori1409

New member
וסת

ומהבחינה שהlegend הוא דיאפרגמה והmk25/s560 הוא בוכנה יש משמעות?
&nbsp
 
אין כ"כ חשיבות

בגלל ששניהם ווסתים טובים, עד ל +100 מטר בתנאים קיצוניים, לא תראה הבדל.

יש חשיבות לאפשרות לשלוט בכמות אויר דרך הדרגה השנייה.
כשאתה נלחץ/מתקשה וכו'... אתה רוצה את האפשרות להגדיל את הכמות אויר שאתה נושם בקלות, בלי להרגיש שאתה מתאמץ יותר בשביל זה.
 

ori1409

New member
aqualung core

ואיך הaqualung core בהשוואה אליהם? הוא גם נחשב לוסת מצוין?
&nbsp
 

חי בר

New member
יכול להיות שכולם וסתים מצוינים

הביצועים שהיצרנים מדווחים בברושורים ובפרסומות- כל וסת הכי טוב בעולם.

כנ"ל בכל אתרי סקירת הציוד- בין אלו שמטים תוצאות (כי יצרנים משלמים להם $$$ בשביל זה) או כאלה שבאמת סופר-אובייקטיביים.

ניחוש שלי- לא תמצא כמעט מישהו שיגיד לך שאחד מהוסתים שהוזכרו (וכמובן עוד רבים וטובים אחרים) ממש מחורבן. להיפך.

אבל יש עוד שיקול אחד או שניים:

1. מחיר, שחלק ממנו זה תמיד מרכיב המותג והדאווין וכו' (יקר = איכותי ועם ביצועים של פרארי אדומה, ואילו זול = עממי כמו מאזדה 3 שזה אולי אחלה אוטו שבעולם, אבל זה לא פרארי אדומת זנב
)
2. שירות. אם התמזל מזלך ואתה טס עם כל הציוד 10 פעמים בשנה לספארי צלילות בחו"ל, והוסת מתקלקל (אני יודע, אני יודע, וסת יקר וטוב אף פעם לא מתקלקל, בתיאוריה), ונניח שבגלל ריבוי הספארים אין לך כסף לוסת "איכותי" ספייר, אז אתה רוצה משהו שפחות או יותר בכל חור יודעים לתקן אותו ושיש להם קיטים עם כל הציוד הנדרש. אבל גם אם אתה מסכן (כמוני) שלא יוצא לתריסר ספארים בשנה, עדיין אתה צריך פעם באיזה שנה-שנתיים לעשות לו טיפולים. ואז אתה רוצה א) שיהיה נח, קרוב לבית, ב) שיהיה מחיר סביר (אחרת איך תממן ספארי כל חודש???) ו-ג) שיהיה מקום אמין ומקצועי.

לכל אחד יש סדר עדיפויות משלו, אבל באופן אישי לא הייתי מתפשר על א'-ג'. בעיני זה יותר חשוב מהמדבקה של המותג.
 

niry26

New member
מאד מסכים עם חי בר

לי יש MK17 עם S600 של סקובפרו ואני מאד נהנה מהם.
בספארי במלדיבים יצאתי מאחת הצלילות עם free flow מהדרגה השניה.
בהתחלה הציעו לי ווסת שלהם כתחליף אבל מאד ביאס אותי לוותר על הווסת שלי. אני נוטה להקשר לדברים

בזכות הכרות של אחד המדריכים עם הווסת, הוא נפתח, סודר ושימש אותי בהנאה עד לסוף הספארי.
כמובן שיום אחרי החזרה לארץ שמתי את הווסת אצל עמית לבדיקה וכו'.
יצא לי לנסות את הלג'נד וכמובן את שלי עד ל40 מטרים. יהיה לך קשה מאד להבדיל ביניהם.
יצא לי לנסות גם את הקליפסו של אקוולאנג, MK2 של סקובפרו וMR2 של מארס - ווסתי מועדונים טובים.
פה כבר כן הרגשתי הבדל, אבל הבדל של נוחות. צולל טוב ידע להסתדר איתם יופי. לצולל גרוע כלום לא יעזור ;-P
להרגשתי ההבדל היה בנשימה בעומק, בתנוחות שונות מצלילה סטנדרטית (ישיבה\עמידה, מבט למעלה) ובמאמץ. כאן נוחות הנשימה הגדולה יותר של הלג'נד ושל הMK17 הייתה מורגשת ואני גם מרשה לעצמי יותר בזכות המרווח הזה.
רק בתור דוגמא, צלילה לצד טריגון או דיונון שנע לאט יחסית מאד מאמצת והנשימה הופכת כבדה מהר מאד.
סיבוב של כפתור הנשימה לכיוון של ה+ מביאה את הדרגה השניה למצב שממש דוחף אויר לריאות. נכון שעצירה בזמן ומספר רגעים להסדרת הנשימה יביאו אותך שוב למצב שבו לא תרגיש בהבדל בין הווסתים. אבל על זה צריכה להתבסס ההחלטה שלך: כסף אל מול נוחות.
אחריות וסטנדרטיות זה יותר שיקול של 1 ו-0. אין אחריות או לא סטנדרטי ומטופל רק על פיסגת הקילימנג'ארו - לא לקנות!
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
שניהם נחשבים לווסתים מעולים

שניהם יענו על כל הצרכים שלך והרבה יותר.
 

ori1409

New member
וסת

אז לפי הצרכים שלי עדיף אפילו ללכת על וסת פחות טוב כמו aqualung core או scubapro mk17\s360? בנוסף מה החשיבות של האפשרות בדרגה השנייה לשלוט על מאמץ הנשימה?
&nbsp
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
לא מכיר את הMK17 אבל

בהחלט יכול להמליץ על הMK2.

ווסת בוכנה, לא מאוזן, לא נופל מווסתים שעולים פי 2 ויותר ובעיקר אמין בצורה לא רגילה.
 

laviy

New member
יש לי אחד מכל אחד

שניהם מהקו הראשון של ווסתים .
לא משנה מה תקנה , לדעתי למעט המחיר בקניה .
 
למעלה